![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Ben je voor of tegen het holibihuwelijk? | |||
Voor |
![]() ![]() ![]() |
58 | 55,24% |
Tegen |
![]() ![]() ![]() |
47 | 44,76% |
Aantal stemmers: 105. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Een opblaaspop (niet dat ik daar ervaring mee heb ![]() Maar iedereen voelt aan dat het mis is als je sex hebt met een lijk. Het argument lijkt me te zijn "uit respect voor de nabestaanden van de overledene". Maar of dit stand houdt weet ik ook niet. Ik vrees van niet. Iemand een echt geldig argument tegen necrofilie? Linus
![]() |
![]() |
#62 |
Burger
|
![]() Ze faken steeds hun orgasme?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() En nu terug serieus. Niemand een echt geldig argument?
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Thomas |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Parlementslid
|
![]() Zeggen dat het ziekelijk is volstaat natuurlijk niet. Zeggen dat het dode materie is volstaat inderdaad ook niet.
Ik denk dat het monddood zijn toch wel een geldige aanreiking is. Dan heb ik het niet alleen over de verbale taal. Want zo kun je komen aandraven met een stomme. Op geen enkele manier kan een dode aangeven of hij de toelating geeft. Er kan niet met lichaamstaal duidelijk gemaakt worden of hij/zij het daadwerkelijk wil. Maar in eerste instantie hoop ik dat iedereen daar afkeurend tegenover staat.
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Necrofilie is onschadelijk ten opzichte van het lijk.
Het enige gevaar is de geestelijke schade die door de levende kan opgelopen worden door dergelijke handelingen te verrichten. Iemand die zich aan dergelijke praktijken begeeft zal zelden in staat zijn om op een normale manier met levenden sex te hebben. Dergelijke praktijken wijzen vaak op een sociale en sexuele stoornis of neurose. Niet dat het iets nieuws is. Denken we maar even terug aan de Orpheus-mythe. Nadat zijn geliefde Euridice door een slang werd gebeten, gaat hij ze in de 'onderwereld' 'terughalen'. Met zijn magische muziekpraktijk vermurwt hij koning Hades, en krijgt Euridice terug mee, op voorwaarde dat hij niet omkijkt bij de terugreis. Dit lukt niet en hij verliest ze definitief. In sommige versies wordt hij dan 'verscheurd' door een troep dolle bacchhantes, en de stukken van zijn lijk drijven de rivier af. Deze mythe bevat m.i. een symbolische waarschuwing tegen necrofiele praktijken. Wie zijn dode geliefde wil 'terughalen' (er na de dood sex mee hebben alsof er niets aan de hand is?), probeert het onmogelijke, en wordt naderhand verscheurd door neurosen en psychosen. Misschien vergezocht, maar de antieken waren geen ezels, en ook een beetje van alle 'markten' thuis. Ze hadden nog geen last van de katholieke moraalridders, die met het beknotten van het sexuele in de mens een prachtig drukkings- en machtsmiddel gevonden hadden. Maar waarschijnlijk hadden ze wél reeds ondervonden dat sex met lijken hoedanook een stap te ver was, en dit brachten ze in deze mythe, ter leringhe van den volke, tot uiting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Homofilie is onschadelijk ten opzichte van de partner van hetzelfde geslacht. Het enige gevaar is de geestelijke schade die door de partner kan opgelopen worden door dergelijke handelingen te verrichten. Iemand die zich aan dergelijke praktijken begeeft zal zelden in staat zijn om op een normale manier met levenden sex te hebben. Dergelijke praktijken wijzen vaak op een sociale en sexuele stoornis of neurose. Zoals ik dus al zei: homofilie is abnormaal. Men moet dit afkeurenswaardig gedrag niet gaan belonen met gelijke rechten maar eerder wijzen op de mogelijkheden van de psychiatrie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bezondigt je aan de foute analogie. Homosex is (in tegenstelling tot necrofilie) ab initio normale sex tussen twee levende partners (mocht je hiervan niet op de hoogte zijn). Dit 'detail' zie je over het hoofd in je poging om een sluitende vergelijking te maken. ![]() Trouwens, om je nog wat meer voer te geven om als een razende roeland tekeer te gaan: moreel gezien keur ik noch homofilie, noch necrofilie af tussen 'consenting' adults voor het eerste, en met één enkele 'liefhebber' voor het tweede, zo de levende partij mentaal sterk genoeg is om zulks aan te kunnen. Die vrijheid lijkt me even essentieel als degene die jij moet kunnen genieten om je nieuw rechts discours te spuien. Gekte kan niet snel genoeg aan de oppervlakte komen. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat je, buiten het feit dat het voor de overgrote meerderheid niet echt aanlokkelijk is, geen geldig argument kan formuleren. De redenering van Superstaaf kan ik volgen, maar niet goedkeuren. Iemand iets verbieden omdat hij er niet mee kan omgaan, lijkt me overdreven als het gaat om volwassenen. Linus
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik keur het voor mezelf niet goed. Of beter uitgedrukt: het zegt me niet echt iets. Wat een ander doet, daar bemoei ik me niet mee, tenzij het om wederrechtelijke of gedwongen sex gaat. Of ze er nu een levenslang trauma aan overhouden of een hobby voor het leven, het kan me geen snars verdommen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Thomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() Linus
![]() |
![]() |
#73 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik krijg zo meer en meer de indruk dat onze Guderian de poll aan het bewerken is.
De meeste reacties hier zijn positief en toch zijn er 36 stemmen tegen .... Begrijp ik niet. Ofwel moeten alle tegenstemmers nu maar eens hun gedacht zeggen erover.
![]() |
#74 |
Minister-President
|
![]() Och Kadé dat doen ze maar om anderen te overtuigen van hun gelijk. Maar polls op internet, daar kan er idd grondig mee gefoefeld worden. En als je méér dan één keer stem, tja ze doen het hun eigen aan hé. Ik ben er zeker van dat je bij mijn poll over bekwaamste partijvoorzitter maar één keer op Declercq hebt gestemd, allé mag ik hopen toch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Minister-President
|
![]() MAar wij zeggen niet dat het geloof of de paus abnormaal is hé. Trouwens wat u al hier allemaal gezegd hebt over homo's dat zou ik persoonlijk nooit over de paus zeggen. OK de paus moet volgens mij aftreden omdat hij niet meer van deze tijd is en nog leeft met principes uit de middeleeuwen. Maar ik zal de paus nooit beledigen of zeggen dat hij abnormaal is. Dus u probeert het weeral aan een onderwerp te linken zonder resultaat!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
thomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Parlementslid
|
![]() Wel, zowat het ergste wat gezegd kan worden van de paus is de waarheid. Dat hij een oude afgeleefde zittende zak is. Nu kunt u me nergens op een leugen of grove formulering betrappen. Hij is oud. Hij is afgeleefd. Hij zit steeds. En hij zit daarbij nog eens als een zak.
Ergere dingen zeggen zonder de waarheid te blijven spreken is niet mogelijk. Maar over een groep ( ![]() en daarbij, hoge ( ![]()
![]() |
#79 |
Vreemdeling
|
![]() Oké nu moei ik mij er ook eens in
![]() ik ben dus homo ![]() en nu vraag ik mij iets af 'k heb een beetje recht gezien en in geen enkel art. vind ik dat trouwen tss twee mensen van hetzelfde geslacht verboden is. Voorwaarden voor het huwelijk zijn volgens BW: art.144 geen huwelijk als -18j art .146 geen huwelijk als er geen toestemming is art.147 geen twee huwelijken art.161 geen bloedverwantschap dus geen enkele regel die zegt dat verschillend geslacht een voorwaarde is!!!! Indien iem mij anders kan bewijzen pls do so ![]() Greetz, Sibi
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelukkig heeft de meerderheid er anders over geoordeeld!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |