Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2005, 18:10   #61
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Ambiorix om over onderschriften voort te gaan - neem ik jouw mooie vlaggenverzameling, die ik allemaal herken behalve de laatste : die kan ik niet helemaal thuisbrengen : heeft die ook iets met de britse eilanden te maken ?
(Wat de vlag van India daar bij komlt doen is me helemaal niet duidelijk
& waarom ontbreekt de Union Jack en de schotse vlag eigenlijk ?)

Het verband tussen Euskadië en het Keltisch thuisgebied kan ik me ergens wel voorstellen..

Pwwww.. in koetjes en kalfjes eens een draad opstarten over de betekenissen van onderschriften en nicknames... voor diegenen die dat interesseert..
wel, het zijn namelijk allemaal vlaggen van volksnationalisten. De laatste is de vlag van het keizerrijk Duitsland (voor WOI als ik mij niet vergis) die dus de volks-duitsers verenigde in éen staat.
De 'vlag van Indië' is de Koerdische vlag
en de Union Jack ontbreekt omdat deze een uiting is van een imperialistisch staatsnationalisme, wat ik absoluut n�*et kan appreciëren8)
En de Schotse vlag kon er zeker tussen staan, maar ik kan mijn rijtje eindeloos vullen natuurlijk:
http://www.eurominority.org/version/...nation-big.asp
8)
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2005, 18:13   #62
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luke dierick
Ik woon thans meer dan 25 jaar in Ierland en meen de vlag van de Republiek niet te hebben erkend....Die vertoont "oranje, wit en groen in banen over de vlag , voorstellende "de verzoening van de nationalisten in het zuiden (groen) met daartusen het wit van de verzoening met de "orangisten" van het noorden (vb. Jan Paisley).
De oranje kleur houdt verband met de nederlandse oranjeklanten...het was een oranje prins die in de tijd van de aanhechting van Ierland koning van Engeland was (battle of the Boyne)
Ben eens benieuwd wat er moet van gemaakt worden.
Luke
ik heb een symbool van Sinn Fein genomen met de Ierse kleuren..
Trouwens, is de échte republikeinse vlag geen groene vlag met een gele harp erop?
Oud 4 september 2005, 14:17   #63
jjohanvdb
Gouverneur

jjohanvdb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix
De laatste is de vlag van het keizerrijk Duitsland
Dat laatste is de vlag die het laatst door de nazi's is gebruikt. In de vlag van alle fatsoenlijke Duitse staten (Weimar, Bondsrepubliek) vervangt het geel het wit. En neen, ik bekijk dat niet vanuit een links standpunt, wel vanuit een gezonde afkeer voor alle totalitaire losers op dit forum, of ze nu uiterst-rechts of uiterst-links zijn.
Oud 4 september 2005, 14:59   #64
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
Dat laatste is de vlag die het laatst door de nazi's is gebruikt. In de vlag van alle fatsoenlijke Duitse staten (Weimar, Bondsrepubliek) vervangt het geel het wit. En neen, ik bekijk dat niet vanuit een links standpunt, wel vanuit een gezonde afkeer voor alle totalitaire losers op dit forum, of ze nu uiterst-rechts of uiterst-links zijn.
fout
de nazivlag mag ik hier niet afbeelden op het forum.
U kan daarover denken wat u wil, het is alleszins niet bedoeld als vlag van Duitsland in de jaren '40
Trouwens, dat zou ik ook niet w�*llen, want Duitsland viel ook landen als België, Nederland, Frankrijk, en Denemarken binnen, die men nóoit als 'volksduits' opvatte maar die Hitler gewoon als imperialistische dictator annexeerde. Volledig tegen mijn filosofie in dus.
Oud 4 september 2005, 15:02   #65
Ambiorix

Standaard

Jjohanvdb:
http://www.crwflags.com/fotw/flags/de1871.html
de vlag van 1871

nazi's, zei je?
Oud 6 september 2005, 01:53   #66
jjohanvdb
Gouverneur

jjohanvdb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix
Jjohanvdb:
http://www.crwflags.com/fotw/flags/de1871.html
de vlag van 1871

nazi's, zei je?
Ja natuurlijk was dat de vlag van 1871, maar, zoals ik zei, de Weimar-republiek heeft die afgeschaft. De nazi's hebben die vlag dan weer, naast de hakenkruisvlag, weer ingevoerd. En neen, ook Bismarck beschouw ik niet als een fatsoenlijk politicus.
Oud 6 september 2005, 08:09   #67
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
Ja natuurlijk was dat de vlag van 1871, maar, zoals ik zei, de Weimar-republiek heeft die afgeschaft. De nazi's hebben die vlag dan weer, naast de hakenkruisvlag, weer ingevoerd. En neen, ook Bismarck beschouw ik niet als een fatsoenlijk politicus.
tja, de nazi's hebben zoveel gedaan. Ze hebben in Duitsland autosnelwegen aangelegd. Zijn daarom autosnelwegen nazistisch? ik dacht het niet.
Dus stop aub het verketteren van álles dat met het nazi-regime in aanraking is gekomen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be