Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams-nationalistisch forum
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams-nationalistisch forum Vlaams-nationalistische thema's kunnen hier besproken worden.

Discussietools
Oud 16 september 2005, 10:27   #61
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming
En dat van die n-va afdelingen: er zijn verschillende afdelingen die het VB als mogelijke coalitiepartner aanzien, maar geen enkel als kartelpartner. Dat is toch een serieus nuanceverschil.
n-va'ers die pleiten voor coalitie met het Belang, gaan eruit vliegen, dixit BDW.
Ik vraag mij trouwens af hoe het ondertussen zit met de ondervoorzitter van afdeling Wetteren...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by stab on 16-09-2005 at 11:29
Reason:
--------------------------------

Citaat:
En dat van die n-va afdelingen: er zijn verschillende afdelingen die het VB als mogelijke coalitiepartner aanzien, maar geen enkel als kartelpartner. Dat is toch een serieus nuanceverschil.
n-va'ers die pleiten voor coalitie met het Belang, gaan eruit vliegen, dixit BDW.
Ik vraag mij trouwens af hoe het ondertussen zit met de ondervoorzitter van afdeling Wetteren...[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
n-va'ers die pleiten voor coalitie met het Belang, gaan eruit vliegen, dixit BDW.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door stab : 16 september 2005 om 10:29.
stab is offline  
Oud 16 september 2005, 10:30   #62
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt volledig.
Oud 16 september 2005, 10:46   #63
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Vanop de website van de n-va:
"
[size=4]Dewinter zoekt bliksemafleider voor eigen problemen[/size][size=3](13/09/05)[/size]

[size=2]Andermaal stopt het Vlaams Belang veel tijd en energie in een al even doorzichtige als hopeloze poging om de N-VA onderuit te halen. Na de operatie "Welkomgroep" o.l.v. overloopster Morel (inclusief een door het Madouplein gefinancierd pamflet en webstek) krijgen we nu te maken met pertinente leugens van kopman Dewinter zelf. In zijn verklaring over het zogenaamde "charter voor Vlaams-nationale eenheid" stapelt hij zonder schroom de ene onnauwkeurigheid op de andere leugen.

Zo vertelde Dewinter aan een aantal journalisten dat Mark Demesmaeker en Jan Loones de oproep zouden hebben ondertekend. Deze wensdroom van Dewinter kunnen we meteen naar het rijk der fabelen verwijzen. Mark Demesmaeker en Jan Loones waren tot gisteren zelfs niet op de hoogte van het bestaan van de tekst. Wie kan nog enig geloof hechten aan wat Dewinter beweert?

Even leugenachtig is de verklaring van Dewinter dat het initiatief uitgaat van Jong N-VA. In een officiële persmededeling beweerden ondertussen ook VB-voorzitter Vanhecke en VB-woordvoerder Van Hautem: "Het Vlaams Belang werd door Jong N-VA aangezocht om het charter mee te ondertekenen." Dit is pertinent onjuist. Jong N-VA verwijst dit doorzichtig [size=3]VB-charter[/size] resoluut richting prullenmand.

Het Vlaams Belang is duidelijk op zoek naar een bliksemafleider om de aandacht af te leiden van de eigen interne problemen. Door opportunisten "welkom" te heten, moet Dewinter straks andere misnoegde mandatarissen misschien "vaarwel" wensen. Blijkbaar zijn voor Dewinter alle middelen goed om de aandacht van het ongenoegen hierover binnen het VB af te leiden, zelfs pertinente leugens over een politieke tegenstrever.

[/size][size=2]
Auteur:
Bas Luyten, voorzitter Jong N-VA
Jan Loones en Mark Demesmaeker, Vlaamse parlementsleden
"
Vanop de website van het Belang:
"
Charter voor Vlaams-nationale eenheid’

Vlaams Belang steunt oproep Jong N-VA

13.09.2005 12.05u - Jong N-VA verwijst het cordon sanitaire naar de prullenmand en pleit openlijk voor samenwerking met het Vlaams Belang. In een ‘charter voor Vlaams-nationale eenheid’ wordt de schutskring rond het Vlaams Belang krachtig veroordeeld en opgeroepen tot Vlaamse frontvorming.

Het Vlaams Belang werd door Jong N-VA aangezocht om het charter mee te ondertekenen. Het spreekt voor zich dat Vlaams Belang de oproep van Jong N-VA steunt en constructief wil samenwerken met de rechtse en Vlaams-nationale krachten in Vlaanderen.

Onze partij vergist zich dus niet van vijand en neemt de uitgestoken hand aan: alle parlementsleden van het Vlaams Belang zullen het charter voor Vlaams-nationale eenheid mee ondertekenen.

Frank Vanhecke
Voorzitter Vlaams Belang

Joris Van Hauthem
Perswoordvoerder
"

[/size][edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by stab on 16-09-2005 at 11:48
Reason:

"
[size=4]Dewinter zoekt bliksemafleider voor eigen problemen[/size][size=3](13/09/05)[/size]

[size=2]Andermaal stopt het Vlaams Belang veel tijd en energie in een al even doorzichtige als hopeloze poging om de N-VA onderuit te halen. Na de operatie "Welkomgroep" o.l.v. overloopster Morel (inclusief een door het Madouplein gefinancierd pamflet en webstek) krijgen we nu te maken met pertinente leugens van kopman Dewinter zelf. In zijn verklaring over het zogenaamde "charter voor Vlaams-nationale eenheid" stapelt hij zonder schroom de ene onnauwkeurigheid op de andere leugen.

Zo vertelde Dewinter aan een aantal journalisten dat Mark Demesmaeker en Jan Loones de oproep zouden hebben ondertekend. Deze wensdroom van Dewinter kunnen we meteen naar het rijk der fabelen verwijzen. Mark Demesmaeker en Jan Loones waren tot gisteren zelfs niet op de hoogte van het bestaan van de tekst. Wie kan nog enig geloof hechten aan wat Dewinter beweert?

Even leugenachtig is de verklaring van Dewinter dat het initiatief uitgaat van Jong N-VA. In een officiële persmededeling beweerden ondertussen ook VB-voorzitter Vanhecke en VB-woordvoerder Van Hautem: "Het Vlaams Belang werd door Jong N-VA aangezocht om het charter mee te ondertekenen." Dit is pertinent onjuist. Jong N-VA verwijst dit doorzichtig [size=3]VB-charter[/size] resoluut richting prullenmand.

Het Vlaams Belang is duidelijk op zoek naar een bliksemafleider om de aandacht af te leiden van de eigen interne problemen. Door opportunisten "welkom" te heten, moet Dewinter straks andere misnoegde mandatarissen misschien "vaarwel" wensen. Blijkbaar zijn voor Dewinter alle middelen goed om de aandacht van het ongenoegen hierover binnen het VB af te leiden, zelfs pertinente leugens over een politieke tegenstrever.

[/size][size=2]
Auteur:
"
"

13.09.2005 12.05u - Jong N-VA verwijst het cordon sanitaire naar de prullenmand en pleit openlijk voor samenwerking met het Vlaams Belang. In een ‘charter voor Vlaams-nationale eenheid’ wordt de schutskring rond het Vlaams Belang krachtig veroordeeld en opgeroepen tot Vlaamse frontvorming.

Het Vlaams Belang werd door Jong N-VA aangezocht om het charter mee te ondertekenen. Het spreekt voor zich dat Vlaams Belang de oproep van Jong N-VA steunt en constructief wil samenwerken met de rechtse en Vlaams-nationale krachten in Vlaanderen.

Onze partij vergist zich dus niet van vijand en neemt de uitgestoken hand aan: alle parlementsleden van het Vlaams Belang zullen het charter voor Vlaams-nationale eenheid mee ondertekenen.

Frank Vanhecke
Voorzitter Vlaams Belang

Joris Van Hauthem
Perswoordvoerder
"

[/size][/size]

[size=1]Before any edits, post was:

"

[/size][size=2]
Auteur:
"
"

Frank Vanhecke
Voorzitter Vlaams Belang

Joris Van Hauthem
Perswoordvoerder
"
Echte Vlaams nationalisten hebben niets meer te zoeken bij de n-va.
Spijtig.

[/size][/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door stab : 16 september 2005 om 10:48.
stab is offline  
Oud 16 september 2005, 10:46   #64
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Ik vraag mij trouwens af hoe het ondertussen zit met de ondervoorzitter van afdeling Wetteren...
Gaat wel, Stab. Bedankt voor je belangstelling(?). Nog altijd niet buitengekieperd. Het charter wordt begin volgende week gepubliceerd. Ik hoop dat je het ondertekent.
robert t is offline  
Oud 16 september 2005, 10:51   #65
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Gaat wel, Stab. Bedankt voor je belangstelling(?). Nog altijd niet buitengekieperd. Het charter wordt begin volgende week gepubliceerd. Ik hoop dat je het ondertekent.
Maar het staat al op de website van het Belang?
Citaat:
Oud 16 september 2005, 10:51   #66
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
dan zouden er al een hoop buitengevlogen zijn, mijn gedacht
vrijevlaming is offline  
Oud 16 september 2005, 11:14   #67
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar het staat al op de website van het Belang?
Die versie is niet de versie. In het weekend wordt de definitieve versie gemaakt, met medewerking van iemand die ik volledig vertrouw, maar geen partijkaart heeft. En zelfs deze versie is niet definitief. De ondertekenaars ervan worden uitgenodigd hun aan- en opmerkingen kenbaar te maken. Na eventuele aanpassingen wordt de originele versie gepubliceerd in de pers (nou ja).
Ik heb nooit de pretentie gehad de éénheid-wijsheid in pacht te hebben.
robert t is offline  
Oud 16 september 2005, 11:17   #68
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
[size=2]dit doorzichtig [size=3]VB-charter[/size] [/size]
[size=2]
[/size][size=2]
Auteur: Bas Luyten, voorzitter Jong N-VA[/size]
Die Luyten leert dus van jongsaf het liegen en bedriegen van de politieke stiel, pokerface incluis... Dat wordt ooit een minister.

"VB-charter", tssss.... iedereen op dit forum weet hoe dit charter tot stand gekomen is. De initiatiefnemer Robert Tondeleir, forumlid, is trouwens een NVA-kaderlid.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 16 september 2005, 12:18   #69
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

Dit charter is voor Bart Dewever duidelijk een obstakel op de weg naar de belgische salons.
Oud 16 september 2005, 13:23   #70
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
BDW is tegen omdat hij samenwerking met CD&V niet wil opblazen.
FDW is er natuurlijk wèl voor, hij heeft er enkel bij te winnen. Geloof toch het perfide artikel van BB in DS niet! Zie de correctie door Robrert T.
Ik heb niets in DS of DM gelezen. Alles wat ik weet over dat voorval komt van hier

Ik denk dat FDW in principe voor eenheid is, maar in de praktijk is het ook mooi meegenomen om de N-VA te beschadigen. Waarom anders zou hij die tekst zo snel hebben uitgelekt? Is dat een manier van doen voor iemand die eenheid wil? Sorry Luc (en ifalco), maar dat geloof ik niet.

BDW anderzijds is zeker en vast tegen het cordon *in principe*, maar hij lust het VB rauw en wil onder geen omstandigheden met die partij samenwerken. Zoveel is duidelijk.

Ik vraag mij af : stel dat VB in 2007 37% van de stemmen haalt en de N-VA 13%. Samen 50% dus. Zullen wij dan onafhankelijk worden of zullen N-VA en VB de kans links laten liggen omdat samenwerken te moeilijk is?
Kaal is offline  
Oud 16 september 2005, 13:40   #71
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius

"VB-charter", tssss.... iedereen op dit forum weet hoe dit charter tot stand gekomen is. De initiatiefnemer Robert Tondeleir, forumlid, is trouwens een NVA-kaderlid.

Egidius
Niet iedereen Egidius , en jij zeker niet!

De initiatiefnemer was zonder meer Blokker Koen Vermant.

Robert t bevestigt dit zelfs bij het opstarten van deze topic.

Citaat:
- De idee voor het charter werd gelanceerd door Koen Vermant, VB lid.

- Aangezien ik er positief op gereageerd heb, heeft Koen me zijn ontwerptekst bezorgd, die niet volledig beantwoordde aan mijn verwachtingen. Ik heb daarna mijn eigen tekst geschreven.
Ook lees ik bij robert t:
Citaat:
Ik wil, voor alle duidelijkheid nog meegeven dat NIEMAND van de N-VA-top van deze zaak op de hoogte was.
Clemens is offline  
Oud 16 september 2005, 13:56   #72
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
De initiatiefnemer was zonder meer [size=3]Blokker[/size] Koen Vermant.
Kan je het voor [size=3]1[/size] keer niet laten (al was het tijdelijk) om wat minder venijnig uit de hoek te komen tegenover mede - Flaminganten?
Wat mezelf betreft , ik begin steeds meer en meer te geloven dat er in de n-va toch wel mollen zitten met een heel andere agenda dan wel een Vlaamse...
Oud 16 september 2005, 14:02   #73
Anna List
Banneling

Standaard

jongens jongens, alvorens elkaar de zwarte piet te willen toespelen, zou je niet eens afwachten wat er in dat charter staat ?!?

en reageer dan op wat erin staat. niet meer niet minder

godsvrede in praktijk.
Anna List is offline  
Oud 16 september 2005, 14:08   #74
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List
toespelen, zou je niet eens afwachten wat er in dat charter staat ?!?
Er staat al een versie (weliswaar geen definitieve) op volgende link.
http://vlaamsbelang.org/files/chart...naleeenheid.pdf

Oud 16 september 2005, 14:10   #75
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List
jongens jongens, alvorens elkaar de zwarte piet te willen toespelen, zou je niet eens afwachten wat er in dat charter staat ?!?
en reageer dan op wat erin staat. niet meer niet minder
godsvrede in praktijk.
Juist, het charter werd blijkbaar door personen van VB, NVA en onafhankelijken opgesteld. Als de inhoud in orde is, dan hoeft dit voor Vlaamsnationalisten geen probleem te zijn.
luc broes is offline  
Oud 16 september 2005, 14:41   #76
Flandriar
Lokaal Raadslid

Standaard

Vanavond debat tussen De Wever en De Winter in Polspoel en De Smet op vtm.
Flandriar is offline  
Oud 16 september 2005, 14:47   #77
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
De initiatiefnemer was zonder meer Blokker Koen Vermant.
Robert t bevestigt dit zelfs bij het opstarten van deze topic. ..
Clemens heb je hetvolgende gelezen?
N-VA-jongerenvoorzitter Luyten beweerde gisteren in de krant De Tijd: “Het charter is een initiatief van de afdeling Antwerpen van Jong N-VA, maar het is de bedoeling dat het door heel Jong N-VA wordt gedragen, zegt de voorzitter van Jong N-VA, Bas Luyten. “Het ligt in de lijn van onze stelling dat een Vlaamse minderheidsregering met het Vlaams Belang niet moet worden uitgesloten. Wij zijn tegen de principiële uitsluiting van het Vlaams Belang. Dit jongerenstandpunt heeft tot nog toe geen problemen met de partij opgeleverd”, zegt Luyten. Dat Loones en Demesmaeker bereid waren om het charter te onderschrijven, stond eveneens in De Tijd te lezen: “Het charter dreigt niettemin stof te doen opwaaien, want volgens Bas Luyten zijn de Vlaams Parlementsleden Mark Demesmaeker en waarschijnlijk ook Jan Loones bereid het charter mee te ondertekenen.”
luc broes is offline  
Oud 16 september 2005, 15:15   #78
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flandriar
Vanavond debat tussen De Wever en De Winter in Polspoel en De Smet op vtm.

Dat alle Vlaams-Nationalisten straks eens goed luisteren, en zich na de uitzending eens beraden met wie en hoe ons aller Vlaanderen het beste gedient is.

Hopelijk komt er eens, dat brede Vlaams front, dat Vlaanderen onafhankelijk op de wereldkaart kan zetten!!

Maar dan dient er nog hard gewerkt te worden aan de topic, die Ilfalco hier
op het Vlaams-nationaal forum geplaatst heeft.
Op de eerste plaats moet het individu ondergeschikt zijn aan het partijprogramma. In dat verband kan de uitzending van vanavond mss wel eens belangrijk zijn.
Oud 16 september 2005, 15:19   #79
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Clemens heb je hetvolgende gelezen?
N-VA-jongerenvoorzitter Luyten beweerde gisteren in de krant De Tijd: “Het charter is een initiatief van de afdeling Antwerpen van Jong N-VA, maar het is de bedoeling dat het door heel Jong N-VA wordt gedragen, zegt de voorzitter van Jong N-VA, Bas Luyten. “Het ligt in de lijn van onze stelling dat een Vlaamse minderheidsregering met het Vlaams Belang niet moet worden uitgesloten. Wij zijn tegen de principiële uitsluiting van het Vlaams Belang. Dit jongerenstandpunt heeft tot nog toe geen problemen met de partij opgeleverd”, zegt Luyten. Dat Loones en Demesmaeker bereid waren om het charter te onderschrijven, stond eveneens in De Tijd te lezen: “Het charter dreigt niettemin stof te doen opwaaien, want volgens Bas Luyten zijn de Vlaams Parlementsleden Mark Demesmaeker en waarschijnlijk ook Jan Loones bereid het charter mee te ondertekenen.”
Luc, de versie van Luyten, misschien goedbedoeld, is niet correct. Gelieve inderdaad mijn openingspost nog eens te herlezen.
robert t is offline  
Oud 16 september 2005, 16:39   #80
Flandriar
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV
In dat verband kan de uitzending van vanavond mss wel eens belangrijk zijn.
Ik verwacht eerder dat het charter vanavond zal afgeschoten worden. Het is slechts een vermoeden, maar ik kijk hoe dan ook uit naar de uitzending (eindelijk nog eens een intressante, das ook weeral lang geleden).
Flandriar is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be