![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Vlaams-nationalistisch forum Vlaams-nationalistische thema's kunnen hier besproken worden. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag mij trouwens af hoe het ondertussen zit met de ondervoorzitter van afdeling Wetteren...[edit] [size=1]Edit:[/size]
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 16 september 2005 om 10:29. |
|||||
![]() |
![]() |
#62 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | ||
|
![]() Vanop de website van de n-va:
" [size=4]Dewinter zoekt bliksemafleider voor eigen problemen[/size][size=3](13/09/05)[/size] [size=2]Andermaal stopt het Vlaams Belang veel tijd en energie in een al even doorzichtige als hopeloze poging om de N-VA onderuit te halen. Na de operatie "Welkomgroep" o.l.v. overloopster Morel (inclusief een door het Madouplein gefinancierd pamflet en webstek) krijgen we nu te maken met pertinente leugens van kopman Dewinter zelf. In zijn verklaring over het zogenaamde "charter voor Vlaams-nationale eenheid" stapelt hij zonder schroom de ene onnauwkeurigheid op de andere leugen. Zo vertelde Dewinter aan een aantal journalisten dat Mark Demesmaeker en Jan Loones de oproep zouden hebben ondertekend. Deze wensdroom van Dewinter kunnen we meteen naar het rijk der fabelen verwijzen. Mark Demesmaeker en Jan Loones waren tot gisteren zelfs niet op de hoogte van het bestaan van de tekst. Wie kan nog enig geloof hechten aan wat Dewinter beweert? Even leugenachtig is de verklaring van Dewinter dat het initiatief uitgaat van Jong N-VA. In een officiële persmededeling beweerden ondertussen ook VB-voorzitter Vanhecke en VB-woordvoerder Van Hautem: "Het Vlaams Belang werd door Jong N-VA aangezocht om het charter mee te ondertekenen." Dit is pertinent onjuist. Jong N-VA verwijst dit doorzichtig [size=3]VB-charter[/size] resoluut richting prullenmand. Het Vlaams Belang is duidelijk op zoek naar een bliksemafleider om de aandacht af te leiden van de eigen interne problemen. Door opportunisten "welkom" te heten, moet Dewinter straks andere misnoegde mandatarissen misschien "vaarwel" wensen. Blijkbaar zijn voor Dewinter alle middelen goed om de aandacht van het ongenoegen hierover binnen het VB af te leiden, zelfs pertinente leugens over een politieke tegenstrever. [/size][size=2] Auteur: Bas Luyten, voorzitter Jong N-VA Jan Loones en Mark Demesmaeker, Vlaamse parlementsleden " Vanop de website van het Belang: " Charter voor Vlaams-nationale eenheid’ Vlaams Belang steunt oproep Jong N-VA 13.09.2005 12.05u - Jong N-VA verwijst het cordon sanitaire naar de prullenmand en pleit openlijk voor samenwerking met het Vlaams Belang. In een ‘charter voor Vlaams-nationale eenheid’ wordt de schutskring rond het Vlaams Belang krachtig veroordeeld en opgeroepen tot Vlaamse frontvorming. Het Vlaams Belang werd door Jong N-VA aangezocht om het charter mee te ondertekenen. Het spreekt voor zich dat Vlaams Belang de oproep van Jong N-VA steunt en constructief wil samenwerken met de rechtse en Vlaams-nationale krachten in Vlaanderen. Onze partij vergist zich dus niet van vijand en neemt de uitgestoken hand aan: alle parlementsleden van het Vlaams Belang zullen het charter voor Vlaams-nationale eenheid mee ondertekenen. Frank Vanhecke Voorzitter Vlaams Belang Joris Van Hauthem Perswoordvoerder " [/size][edit] [size=1]Edit:[/size]
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 16 september 2005 om 10:48. |
||
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#65 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb nooit de pretentie gehad de éénheid-wijsheid in pacht te hebben. |
|
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
"VB-charter", tssss.... iedereen op dit forum weet hoe dit charter tot stand gekomen is. De initiatiefnemer Robert Tondeleir, forumlid, is trouwens een NVA-kaderlid. Egidius |
|
![]() |
![]() |
#69 |
Parlementslid
|
![]() Dit charter is voor Bart Dewever duidelijk een obstakel op de weg naar de belgische salons.
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk dat FDW in principe voor eenheid is, maar in de praktijk is het ook mooi meegenomen om de N-VA te beschadigen. Waarom anders zou hij die tekst zo snel hebben uitgelekt? Is dat een manier van doen voor iemand die eenheid wil? Sorry Luc (en ifalco), maar dat geloof ik niet. BDW anderzijds is zeker en vast tegen het cordon *in principe*, maar hij lust het VB rauw en wil onder geen omstandigheden met die partij samenwerken. Zoveel is duidelijk. Ik vraag mij af : stel dat VB in 2007 37% van de stemmen haalt en de N-VA 13%. Samen 50% dus. Zullen wij dan onafhankelijk worden of zullen N-VA en VB de kans links laten liggen omdat samenwerken te moeilijk is? |
|
![]() |
![]() |
#71 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De initiatiefnemer was zonder meer Blokker Koen Vermant. Robert t bevestigt dit zelfs bij het opstarten van deze topic. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Wat mezelf betreft , ik begin steeds meer en meer te geloven dat er in de n-va toch wel mollen zitten met een heel andere agenda dan wel een Vlaamse...
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() jongens jongens, alvorens elkaar de zwarte piet te willen toespelen, zou je niet eens afwachten wat er in dat charter staat ?!?
en reageer dan op wat erin staat. niet meer niet minder godsvrede in praktijk. |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
http://vlaamsbelang.org/files/chart...naleeenheid.pdf
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#76 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Vanavond debat tussen De Wever en De Winter in Polspoel en De Smet op vtm.
![]()
#77 | |
|
![]() Citaat:
N-VA-jongerenvoorzitter Luyten beweerde gisteren in de krant De Tijd: “Het charter is een initiatief van de afdeling Antwerpen van Jong N-VA, maar het is de bedoeling dat het door heel Jong N-VA wordt gedragen, zegt de voorzitter van Jong N-VA, Bas Luyten. “Het ligt in de lijn van onze stelling dat een Vlaamse minderheidsregering met het Vlaams Belang niet moet worden uitgesloten. Wij zijn tegen de principiële uitsluiting van het Vlaams Belang. Dit jongerenstandpunt heeft tot nog toe geen problemen met de partij opgeleverd”, zegt Luyten. Dat Loones en Demesmaeker bereid waren om het charter te onderschrijven, stond eveneens in De Tijd te lezen: “Het charter dreigt niettemin stof te doen opwaaien, want volgens Bas Luyten zijn de Vlaams Parlementsleden Mark Demesmaeker en waarschijnlijk ook Jan Loones bereid het charter mee te ondertekenen.” |
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat alle Vlaams-Nationalisten straks eens goed luisteren, en zich na de uitzending eens beraden met wie en hoe ons aller Vlaanderen het beste gedient is. Hopelijk komt er eens, dat brede Vlaams front, dat Vlaanderen onafhankelijk op de wereldkaart kan zetten!! Maar dan dient er nog hard gewerkt te worden aan de topic, die Ilfalco hier op het Vlaams-nationaal forum geplaatst heeft. Op de eerste plaats moet het individu ondergeschikt zijn aan het partijprogramma. In dat verband kan de uitzending van vanavond mss wel eens belangrijk zijn.
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#80 | |
Lokaal Raadslid
|