![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het tweede deel van uw uitspraak moet ik u jammer genoeg wel volgen, voor de meeste gevallen toch. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Dé fout van de N-VA is volgens mij dat ze gekozen hebben voor een flamingantische invalshoek ipv een discours over goed bestuur te voeren. Vanuit zo'n discours zijn er m.i. voldoende argumenten om voor de afschaffing van de monarchie en een splitsing van België te pleiten. Je hoeft het helemaal niet over 'de profiterende Walen' te hebben om voor een verdere defederalisering te zijn. Maar de N-VA houdt krampachtig, uit angst hun roots te verliezen, hun geschiedenis te verloochenen, vast aan het kaakslagnationalisme, aan de Vlaamse Beweging, aan sloganeske hoogdagen van Fier Vlamingschap als de Ijzerbedevaart en het Vlaams-Nationaal Zangfeest, aan iniatieven als 'Vlaanderen Vlagt' dat elke sportmanifestatie het geel-zwarte gezwaai opdringt. Om maar te zeggen: geschiedenis kennen is waardevol, maar er argumenten uithalen voor je standpunten of gedrag nù is atavisme.
![]() |
![]() |
#63 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() De werkelijke macht binnen de blok-fractie, en bijgevolg in zeer ruime mate de standpunten van de partij, is in handen van (pseudo)racitische, discriminerende individuen.
De kijk die het blok heeft op het Vlaams-nationalisme, de invulling van dat begrip die "schaadt de claamse zaak" (aanhalingstekens voor één keer niet ironisch ![]() Het Blok misbruikt het vlaamse sentiment alleen maar. Pure Hypocrisie. In Brussel over vlaanderen niets.
![]() |
#64 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Reken maar voor jezelf uit hoeveel generaties er tussen 1302 en 1794 liggen ![]()
![]() |
![]() |
#65 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Voor het overige niks tegen 11juli vieringen - daar is niets mis mee. Maar spreek alstublieft niet van een Vlaamse Natie die teruggaat op de middeleeuwen. Dat is geschiedverkrachting - O wacht: wat had ik anders kunnen verwachten van mensen die het revisionisme genegen zijn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#67 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#68 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik snap niet waarom een Vlaamse en een Belgische identiteit niet samen kunnen gaan...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Stelling: Welk historisch verhaal je vertelt en hoe verdedigbaar dat is, is een kwestie van wetenschap (= de overeenstemming binnen de wetenschap wat een wetenschappelijke uitspraak is). De interpretatie van wetenschappelijk aanvaarde uitspraken en de consequenties die je daar uit afleidt voor je handelen, is een kwestie van ethiek/politiek. Als je beide discours vermengt, kom je in de problemen.
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() [/quote]
Wie probeert er hier het nationalisme aan de guldensporenslag te verbinden? Ik denk dat thepiano het maar als te graag zou willen maar hij heeft het nog niet geprobeerd. Verder als Vlaminganten is hij nog niet geraakt, precies alsof je een Vlamingant moet zijn om je te amuseren op de 11ste juli.[/quote] De 11ste juli. Ja, flaminganten staan niet meteen bekend om hun correct taalgebruik, hè ![]() Vlaamse feestdag mag gewoon afgeschaft worden wegens oninteressant en belachelijk (Waarom mogen de Antwerpenaren, de Limburgers en de Brabanders dan geen feestdag hebben?). Maak er het feest van de Nederlandstalige gemeenschap van België van (zoals in de jaren '70) maar verplaats het naar eind september, een week vóór de feestdag van de Franse gemeenschap, want die guldensporenslag herdenken, dat is toch al te dol. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#75 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wie probeert er hier het nationalisme aan de guldensporenslag te verbinden? Ik denk dat thepiano het maar als te graag zou willen maar hij heeft het nog niet geprobeerd. Verder als Vlaminganten is hij nog niet geraakt, precies alsof je een Vlamingant moet zijn om je te amuseren op de 11ste juli.[/quote]
De 11ste juli. Ja, flaminganten staan niet meteen bekend om hun correct taalgebruik, hè ![]() Vlaamse feestdag mag gewoon afgeschaft worden wegens oninteressant en belachelijk (Waarom mogen de Antwerpenaren, de Limburgers en de Brabanders dan geen feestdag hebben?). Maak er het feest van de Nederlandstalige gemeenschap van België van (zoals in de jaren '70) maar verplaats het naar eind september, een week vóór de feestdag van de Franse gemeenschap, want die guldensporenslag herdenken, dat is toch al te dol.[/quote] Nu snap ik het waarom jullie zo veel stemmen gehaald hebben!! BUB voor wat staat dat??? Buitenlanders uit Belgie ???? |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Gelukkig is het maar een klein stalletje! |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Flauwe zever kan je achterwege laten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom dat nu, 55 jaar later plots geouwehoer zou zijn is mij niet duidelijk maar soit. Rond die periode zit ik altijd in het buitenland, geen idee dus of het een zotternij is. Ik dacht begrepen te hebben dat men er een gesubsidieerd volksfeest wilt van maken. Ik heb iets tegen dat “gesubsidieerd” maar voor mij niet gelaten. Indien ik thuis was deed ik er misschien ook aan mee, zelfs ongesubsidieerd. Ik vind een pensenkermis ook wel eens leuk. Nu zal ik mij tevredenstellen met een zelfbetaalde barbecue op de camping in gezelschap van Vlamingen, Nederlanders en Luxemburgers. Bij slecht weer zal ik misschien eens gaan Chinezen, dat is alweer een tijdje geleden. Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#80 | ||