![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Nog zo eentje vond ik de Volvo Amazone |
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Parlementslid
|
Altijd wantrouwig gestaan tegenover Franse techniek.
Het kan zijn dat ik nooit meer een auto koop, maar als ik het wel doe, dan een Honda of - als ik het me kan permitteren - een Duitse wagen. Als ik de lotto win, misschien een dure Italiaan, genre Maserati. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mijn vader reed bijna heel zijn leven met Citroën.
Heb zelf leren rijden in de 2pk en ami 8. Daarna nog met de ID en DS gereden. Fantastische wagens om mee te rijden en om aan te werken. Elk onderdeel was afvijsbaar en je kon steeds overal aan als je het nodige gereedschap in huis had. Daarna nog met de BX, CX en XM gereden. Steeds tweedehands benzine(gas)motors er in. En ondanks hun vrij grote cilinderinhoud waren de ID en DS vrij zuinig af te stellen, iets dat je met de huidige voertuigen bijna niet meer zelf kan doen. Voor Citroënkenners was het niet moeilijk om eender welke andere citroënmotor in de 2pk te bouwen, je had immers ruimte genoeg onder de motorkap. En de LN was verkrijgbaar met 3 verschillende motors, de 750, 850, en 950 cc. Maar heeft nooit een succes geweest en is na zeer terug uit de handel gehaald. De ID of DS hertekenen en een moderne versie ervan op de markt brengen, dit is onmogelijk. 1) deze wagen was één van de snelste uit zijn tijd. 2) deze wagen was de veiligste uit zijn tijd. 3) deze wagen was de meest comfortabelste in zijn tijd. 4) deze wagen steekt nu nog kop en nek boven de andere uit. 5) deze wagen was toen zo vooruitstrevend, dat hij vandaag in een onbetaalbare hoge prijsklasse zou vallen en de doodsteek voor Citroën zou betekenen. Je spreekt immers over een icoon in uit de autogeschiedenis. Het is bijna het zelfde als de Porche 911 targa opnieuw tekenen. Onbegonnen werk en toch niet te evenaren. Het gewoon terug op de markt brengen met aangepaste motorische techniek zou een veel betere oplossing zijn en commercieel een haalbare kaart. In de windtunnel heeft hij immers zijn gelijke nog steeds niet gevonden. |
|
|
|