Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2002, 12:07   #61
Godfried
Gouverneur

Godfried's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas De muynck
, het gaat om het progressieve gehalte van een staat.
Ik zou eerder zeggen: "de mate van aftakeling". Als de mensen het te goed hebben, duiken alle mogelijke excessen op. Zoals legale drugs, verheerlijking van homosex, enz.
Godfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2002, 12:08   #62
Jonas De muynck
Provinciaal Gedeputeerde

Jonas De muynck's schermafbeelding

Standaard

Dat is jouw visie, ik noem dat een normale ontwikkeling van een democratische staat...
Jonas De muynck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2002, 12:10   #63
esha
Burger

Standaard

ZZZZZZzzzzzzzZZZZZZZZZzzzzzzzzz

Maak me wakker als uw sprookje over Trinidad af is he. 't Is precies een moeilijke bevalling.
esha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2002, 12:12   #64
Jonas De muynck
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Trinidad heeft geen lange democratische traditie.
Oud 28 augustus 2002, 12:27   #65
Godfried
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat is jouw visie, ik noem dat een normale ontwikkeling van een democratische staat...
Een staat is democratisch in de mate dat hij links-dictatoriaal bestuurd wordt? Interessant! Wie zei er ook weer iets over maskers die afvallen? Ik neem aan dat u van de VS ook vindt dat dat het een jonge en onvolwassen democratie is?

Uw wereld is toch mooi ingedeeld he: rechts = achterlijk en links = goed.
Oud 28 augustus 2002, 12:56   #66
Jonas De muynck
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Toch niet, maar een verdere groei van de individuele vrijheid zie ik als vooruitgang.

Iedereen heeft het recht zichzelf te zijn...
Oud 28 augustus 2002, 13:01   #67
Godfried
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Toch niet, maar een verdere groei van de individuele vrijheid zie ik als vooruitgang.
Iedereen heeft het recht zichzelf te zijn...
Maar heeft legalisering van homosex wel iets te maken met individuele vrijheid? Moeten mensen tot op zekere hoogte niet beschermd worden tegen zichzelf? En schaadt men door het publiekelijk verheerlijken van homosex niet de vrijheden van andere mensen, bv. ouders die hun kinderen willen afschermen van deze ongezonde levenswijze?
Oud 28 augustus 2002, 13:10   #68
bartje
Minister-President

Standaard

Het woord homosex wordt hier nog al héél laagdunkend gebruikt, net als er naast sex niets anders is, maar toch wel, liefde, warmte, genegenheid, respect.

En ouders die hun kinderen beschermen tegen die ongezonde levenswijze. Wat is er daar nu ongezond aan? En kom nu aub niet weer af met die anale sex hé want dat is een vooroordeel van jewelste.
En beschermen, dus liever een ongelukkige zoon die MOET kiezen voor het hetero zijn ipv een gelukkige homozoon. Mijn keuze zou alleszins vlug gemaakt zijn want het geluk van uw kinderen komt toch op de allereerste plaats niet?
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2002, 13:22   #69
Godfried
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Het woord homosex wordt hier nog al héél laagdunkend gebruikt, net als er naast sex niets anders is, maar toch wel, liefde, warmte, genegenheid, respect.
En ouders die hun kinderen beschermen tegen die ongezonde levenswijze. Wat is er daar nu ongezond aan? En kom nu aub niet weer af met die anale sex hé want dat is een vooroordeel van jewelste.
En beschermen, dus liever een ongelukkige zoon die MOET kiezen voor het hetero zijn ipv een gelukkige homozoon. Mijn keuze zou alleszins vlug gemaakt zijn want het geluk van uw kinderen komt toch op de allereerste plaats niet?
Recent meegemaakt: vrouw laat man en kind zitten omdat ze plots vindt dat ze lesbisch moet zijn. Man verlaat vrouw en vier kinderen. Dacht ook plots dat hij homo geworden was. Gij moet mij niet komen vertellen dat die mensen plots na al die jaren huwelijk "ontdekken" dat ze homo zijn he. En zelfs al was het zo, dan nog hebben ze trouw beloofd aan hun partner en hun gezin en da's een pak belangrijker dan wat tijdelijk pervers sexueel genot, me dunkt. Daarom: bestraf homosex!
Oud 28 augustus 2002, 13:26   #70
Godfried
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Voor mijn part beminnen ze in hun privéleven wie of wat (hun geitje bv.) ze maar willen, maar dat ze het binnenskamers houden! Tegenwoordig worden kinderen al van in de lagere school geïndoctrineerd met de gedachte dat homofilie OK is en dat ze alles eens moeten uitproberen. Dat is gewoon schandalig!
Oud 28 augustus 2002, 13:27   #71
bartje
Minister-President

Standaard

En toch is het zo, m'n kan op later leeftijd er achter komen dat m'n homo of lesbisch is. En dan m'n zijn gezin laten zitten, want dan te zeggen van alle andere huwelijk daar de man of de vrouw een relatie start met iemand van het andere geslacht.
Hetgeen dat je daaromzegt dat ook daarom homosex moet bestraft worden is totaal ondemocratisch en gaat zelfs naar de facistische kant toe. Als je niet meer gelukkig bent in je huwelijk en het lukt na verschillende pogingen niet meer want voor zin heeft het dan bij je man/vrouw te blijven? tja er totaal ongelukkig doorworden en ook je man/vrouw en zelfs ook je kinderen.

Nee ik heb hier nog geen enkele deftige reden gevonden waarom homo's zouden moeten bestraft worden? Hebben zij dan aub ook recht op een tikkeltje geluk ja? Ik vraag me echt af wat je zou doen indien je eigen kinderen homo zouden zijn? Ik hoop dat je ze toch niet gaat buitensmijten zeker?

En nog iets wat versta je onder homosex???
Oud 28 augustus 2002, 13:29   #72
Pieterjan
Parlementslid

Pieterjan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried

In mijn omgeving: vrouw laat man en kind zitten omdat ze plots vindt dat ze lesbisch moet zijn. Man verlaat vrouw en vier kinderen. Dacht ook plots dat hij homo geworden was. Gij moet mij niet komen vertellen dat die mensen plots na al die jaren huwelijk "ontdekken" dat ze homo zijn he. En zelfs al was het zo, dan nog hebben ze trouw beloofd aan hun partner en hun gezin en da's een pak belangrijker dan wat tijdelijk pervers sexueel genot, me dunkt. Daarom: bestraf homosex!

Tot voor kort was het een schande homofiel te zijn. Onder druk van de omgeving werd verwacht dat een man trouwt met een vrouw en een gezinnetje sticht. Later zal gebleken zijn dat deze man meer oprechte gevoelens had voor een andere man en dat vrouwen hem seksueel niet konden bekoren. Het is natuurlijk een triestig feit als er kinderen bij betrokken worden. Maar met een beetje goede wil en gezond verstand moet het mogelijk zijn een verdrag uit te werken zodat én kinderen én ouders gelukkig door het leven gaan. Eén ding weet ik zeker, die kinderen zullen veel openminder tegenover homo's en lesbiennes staan dan u. Want ik vind uw ideeën hoer omtrent wel heel erg conservatief en bekrompen. Want weet u dat de eerste officiële outings in Vlaanderen reeds in de jaren twintig plaatsvonden. Toen reeds kwamen vrouwen en mannen ervoor uit dat ze gevoelens koesterden voor mensen van het eigen geslacht. Laat de mensen gelukkig zijn! Zolang ze niet in uw gat komen nijpen is er toch geen vuiltje aan de lucht?
Oud 28 augustus 2002, 13:30   #73
bartje
Minister-President

Standaard

Het is net goed dat holebisexualiteit bespreek gemaakt wordt in het onderwijs. Zo kunnen de jongeren die zich zo voelen eens hun gevoelens uiten of toch zien dat het niet zo abnormaal is alsof sommigen laten uitschijnen. Doordat het bespreekbaar wordt in het onderwijs zullen de jongeren die met zichzelf in de knoop liggen toch eens hun gevoelens kunnen uiten en als ze die niet durven uiten hebben ze toch iets aan die "lessen".
Oud 28 augustus 2002, 13:59   #74
esha
Burger

Standaard

Citaat:
Trinidad heeft geen lange democratische traditie.
Vooral uw argumentatie is ronduit schitterend
esha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2002, 14:43   #75
Linus
Partijlid

Standaard

Zelden 5 pagina's gezien met zoveel onzin! Zelden zoveel idioten bij elkaar gezien!

"Homofilie manifesteert zich vaak bij mensen die een achtergrond hebben van ernstige verwaarlozing"? "het instabiele karakter en de geestelijke afwijkingen van een homo"? Eindeloze discussies over in welke landen en/of staten homofilie verboden is... Dit slaat echt alles.

Daarom mijn vraag, opnieuw: Godfried, waarom moet het verboden worden?

Maar ook: wat is de argumentatie voor de stelling dat homoseksuelen een achtergrond van verwaarlozing hebben? Waar is het bewijs van het instabiele karakter en de geestelijke afwijking van een homo?

Godfried aanvaardt misschien gezagsargumenten en dogma's van zijn god, maar ik ben een rationeel mens, die god noch gebod aanneemt zonder dat een heel goede reden voor is, zonder dat er ernstige argumenten op tafel liggen. En ernstige argumenten, die zijn hier niet te bespeuren!

Linus
Oud 28 augustus 2002, 14:49   #76
bartje
Minister-President

Standaard

Sorry Linus ik denk toch hetgeen wat ik geschreven heb niet idioot is. Ik probeer gewoon een positief beeld te schetsen van de holebi's maar sommigen schijnen hier holebi's te aanschouwen alsof .... zal maar niet zeggen wat.
Oud 28 augustus 2002, 14:55   #77
Linus
Partijlid

Standaard

Ik heb ook niet gezegd "wat bartje schreef is idioot"...

Wat ik wel denk, is "wat bartje schreef is niet ingegeven door het verstand, maar door de emoties, het hart".

Linus
Oud 28 augustus 2002, 17:19   #78
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheClavecimbel
Elke vent die zijn snikkel in het ontlastingsorgaan van een andere vent steekt is voor mij geestesgestoord. Punt. Moeilijk he?
Citaat:
Iedere mens toont op zijn manier affectie nietwaar? En bij mannen gaat dat nu eenmaal moeilijk anders...
Jullie beider fantasie op dat vlak lijkt me een zeer beperkte tunnelvisie op de mogelijkheden die mensen (i.c. m/m) geboden worden om mekaar fysiek lief te hebben.
Wat er geestelijk méér gestoord is aan de door TheClavecimbels zo fijnzinnig beschreven actie, gepleegd door m/m of door m/v, ontgaat me volledig. Het lijkt me eerder een fysieke daad, waar noch geestelijke gezondheid noch stoornis mee gemoeid is. Wat de boer kent, dat koopt hij. Ieder diertje zijn pleziertje.

Vaak is homofobe fixatie een teken dat iemand nog niet volledig in het reine is met dat aspect van zijn persoonlijkheid. Ter attentie van beide posters een paar vraagjes om zelfonderzoek te bevorderen:
  • Bitterzoete heimweegevoelens bij de herinnering aan het 'paardjerijden' op de hobbelige schoot van nonkel pastoor?

Als kleuter een ongelukje gehad bij het gaan neerzitten op een onrijpe banaan, en toch minder geweend dan bij soortgelijke andere accidentjes wegens een vreemde mengelmoes van pijn én lustgevoelens?

Slechte boekskes gelezen, waarin Den Dolf als herenvriend wordt afgeschilderd, zodat het (excusez moi le mot) bruine wereldje plots andere en vreemde dimensies kreeg?

Post gerust jullie schriftelijk biecht op [email protected]
XXX (kusjes deze maal: er is géén poll op dit topic )
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2002, 18:46   #79
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ben eens even per ongeluk hier komen kijken.
Ik wist niet dat er anno 2002 nog mensen waren die denken dat je homo kan worden.
Bece is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2002, 18:48   #80
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece
Ben eens even per ongeluk hier komen kijken.
Ik wist niet dat er anno 2002 nog mensen waren die denken dat je homo kan worden.
Worden is niet mogelijk. Wel tot het besef komen dat je het bent, en dat lijkt dan of die persoon het wordt.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be