Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2003, 13:00   #61
Klaas
Gouverneur

Locatie: Speciaal om GC plezier te doen: 2 dagen op de 14 Meuzegem
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door braambos
even wachten dus.
En als ze niet veroordeeld worden, leg je jezelf er dan eindelijk bij neer dat het Vlaams Blok geen racistische partij is?
Klaas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2003, 13:34   #62
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Ik weet dat gagalev voorstander is van immigratie om vergrijzing tegen te gaan! Het probleem is dat ze blijkbaar geen geld meer hebben voor hun site te betalen want ik krijg telkens een blanco scherm als ik gagalev wil bezoeken!http://www.agalev.be/
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2003, 13:48   #63
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Ik weet dat gagalev voorstander is van immigratie om vergrijzing tegen te gaan! Het probleem is dat ze blijkbaar geen geld meer hebben voor hun site te betalen want ik krijg telkens een blanco scherm als ik gagalev wil bezoeken!http://www.agalev.be/
Mij niet gelaten, weer wat internetpollutie minder.
athena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2003, 13:48   #64
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Tiens, je bent waarschijnlijk geband daar!
Bij mij lukt het wel. Het staat er dus nog.

Misschien typ je uit gewoonte "Gagalev" ??
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2003, 14:58   #65
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Pfffffffffffft, daar hebben we weer zo eentje die niet eens weet hoe hij 'fascisme' moet schrijven maar die er wel alles over denkt te weten.
Oud 2 juli 2003, 19:14   #66
Stefanie
Minister-President

Standaard

Eventueel kunnen ze werknemers uit Suriname en de Nederlandse Antillen aanwerven. Die spreken al Nederlands. Of eventueel Afrikaanstaligen uit Zuid-Afrika.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2003, 21:08   #67
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gaap, ventje, er zijn bewijzen genoeg om aan te nemen dat het Vb zo faschistisch als de pest is. Maar ja, dat zijn natuurlijk allemaal linkse en zionistische leugens.

En over italië beginnen is in brede historische zin niet correct en enkel maar een afleidingsmaneuver .Faschistische dictators genoeg: kijk eens naar spanje, portugal, hongarije en ettelijke landen in zuid-amerika.
Waarsheinlijk betoeld hji ieds anders maar weedt hij et nied so goet.

De linkiewinkies beginnen weer te schelden bij gebrek aan argumenten en een overschot aan slogans. Citeer Trotzky nog een keer mannen!

basil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2003, 22:07   #68
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Het CPB toont aan dat arbeidsmigratie de financiële gevolgen van vergrijzing niet verlicht

Robert Stiphout

Het Centraal Planbureau (CPB) heeft — hopelijk voorgoed — de mythe doorgeprikt dat vergrijzend Nederland is gebaat bij het binnenhalen van arbeidsmigranten. Sociale wetenschappers, werkgeverslobby's en De Nederlandsche Bank, bij monde van president Nout Wellink, verkondigen dat arbeidsmigranten nodig zijn om de groeiende colonne grijsaards van pensioen en AOW te voorzien. Het CPB toont het tegendeel aan in het gisteren gepubliceerde rapport 'Immigration and the Dutch economy'. Grootschalige arbeidsmigratie verlicht de financiële gevolgen van de vergrijzing niet en kan de economie zelfs schaden.

De extra premie- en belastinginkomsten van arbeidsmigranten wegen niet op tegen de hogere kosten voor zorg, onderwijs en sociale zekerheid. Allochtonen doen vier keer vaker een beroep op de sociale zekerheid dan autochtonen en krijgen verhoudingsgewijs meer huursubsidie. Onderwijs voor hun kinderen kost meer omdat zij een (taal)achterstand moeten inlopen. Daar komen de kosten van inburgering bij (7000 euro per persoon). Evenmin zijn de arbeidsmigranten nuttig voor de arbeidsmarkt, aangezien zij gemiddeld drie tot vier keer vaker werkloos zijn dan Nederlandse werknemers.

Er is maar één groep arbeidsmigranten die Nederland meer oplevert dan kost: hogeropgeleiden die moeilijk vervulbare vacatures opvullen en dus snel aan het werk kunnen. Om de vergrijzing op te vangen, is het beter deze mensen een (tijdelijke) werkvergunning te geven dan een massa, laag- of ongeschoolde, arbeidsmigranten toe te laten. En als die oplossing niet afdoende blijkt, dan zijn er altijd nog bijna een miljoen arbeidsongeschikten van wie een deel aan het werk kan.

http://www.cpb.nl/nl/news/2003_24.html
Ik heb net de volledige studie op http://www.cpb.nl/nl/pub/bijzonder/47/bijz47.pdf eens doorgenomen.

Hier is de conclusie:
De mindergeschoolden en sociaal minder bedeelden dragen minder bij tot de sociale zekerheid dan wat ze eruit halen! De rijkeren met een goede opleiding daarentegen, die dragen meer bij dan dat ze eruit halen!

Fucking big deal he gasten, ge hebt juist aangetoond dat het sociale vangnet bestaat en herverdelend werkt!

Als u hieruit conclusies wilt trekken over een migratiebeleid raad ik u aan van heel hard op te letten. Ik kan namelijk met evenveel zekerheid zeggen dat als we alle mensen die iets krijgen van de sociale zekerheid buitenshotten, we het probleem bij de wortel aanpakken.

Of misschien nog beter: Laten we gewoon het sociale vangnet afschaffen.

Deze studie was weggegooid belastingsgeld, de conclusie stond al op voorhand vast.
Oud 3 juli 2003, 07:01   #69
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Ik heb net de volledige studie op http://www.cpb.nl/nl/pub/bijzonder/47/bijz47.pdf eens doorgenomen.
122 blz 'eens doorgenomen' en u kunt de studie al meteen samenvatten in twee lijntjes?
Sterk!

Citaat:
Als u hieruit conclusies wilt trekken over een migratiebeleid raad ik u aan van heel hard op te letten.
Tja, de titel van de studie luidt :" Immigration and the Dutch Economy" en in de inleiding wordt gezegd."
"For some time now, immigration policy has been high on the national and international agenda.In addition to the legal, humanitarian and social aspects, the economic impact of immigration is receiving increasing attention. The present study presents facts and figures on immigration and
integration in the Netherlands, gives an assessment of the impact of immigration on the labour market, the public sector and the physical environment and explores the policy implications of these findings."

Wie trekt hier conclusies?
Oud 3 juli 2003, 09:14   #70
Klaas
Gouverneur

Locatie: Speciaal om GC plezier te doen: 2 dagen op de 14 Meuzegem
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klaas
Citaat:
even wachten dus.
En als ze niet veroordeeld worden, leg je jezelf er dan eindelijk bij neer dat het Vlaams Blok geen racistische partij is?
Inderdaad, blijkbaar even wachten dus!
Klaas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2003, 13:28   #71
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sato
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
122 blz 'eens doorgenomen' en u kunt de studie al meteen samenvatten in twee lijntjes?
Sterk!

Citaat:
Als u hieruit conclusies wilt trekken over een migratiebeleid raad ik u aan van heel hard op te letten.
Tja, de titel van de studie luidt :" Immigration and the Dutch Economy" en in de inleiding wordt gezegd."
"For some time now, immigration policy has been high on the national and international agenda.In addition to the legal, humanitarian and social aspects, the economic impact of immigration is receiving increasing attention. The present study presents facts and figures on immigration and
integration in the Netherlands, gives an assessment of the impact of immigration on the labour market, the public sector and the physical environment and explores the policy implications of these findings."

Wie trekt hier conclusies?
Uiteraard, maar de commentaar is eerder over: Mythe doorprikt. De titel van deze topic.

Het is ronduit verkeerd om te stellen dat een linkse mythe zou doorprikt zijn. Heck, als je de resultaten van de studie doorneemt, kan je ze evengoed anders bekijken en bijvoorbeeld zeggen: Zie je wel, Marx heeft gelijk, want de sociale klassen groeien aan en gaan een erosie creeren van het huidige economische systeem.

Wat is het probleem met 120 blz samenvatten? De samenvatting van Jan was trouwens letterlijk de samenvatting van CPB zelf hoor.

Men weet al langer dan vandaag dat vrij verkeer van arbeid de beste zet is. Maar dat dat niet goed zou zijn voor Nederland alleen, daar kan ik ze alleen maar in bijtreden. Dat hiermee een linkse mythe zou doorprikt zijn is gezever.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be