![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister-President
|
![]() @ Kaatd
U houdt er een heel beschaafde discussiestijl op na. "Asshole" al meteen in de eerste zin. En om te besluiten dicht u me nog extreem rechtse sympathieën toe, zelfs het lidmaatschap van het bruine gepeupel. Kijk eens aan, kijk eens aan... Over vooringenomenheid gesproken. Nog recent uw zuurtegraad eens gemeten? Iemand met 772 € per maand hoeft NIET per definitie schulden op te bouwen. Al helemaal niet als men bedenkt dat talloze publieke diensten voor mensen met een dergelijk inkomen nagenoeg gratis zijn. (openbaar vervoer, bibliotheken, theaters & musea, ... ik heb ooit ergens eens een lijstje gevonden en dat was niet min) Ik heb zo flauw het vermoeden dat u hier de pot bent die de ketel verwijt, want veel ervaring met échte armoede blijkt alvast niet uit uw bijdragen. U meent mijn "soort" te kennen? Ik zal u zeggen wat "mijn soort" doet wanneer u uw idiote plannetjes nog maar zou opperen in een ernstig politiek debat: sito presto (en dan bedoel ik binnen enkele seconden) die "rijkdom", dat door u zo gehate "kapitaal" naar het andere eind van de wereld versluizen. U mag het dan gaan uitleggen aan die duizenden hardwerkende arbeiders die even snel hun opzeg krijgen. Want het kan bijzonder snel gaan. Onrechtvaardig zegt u? "Hello... earth to kaatd" Word eens wakker en kijk eens om u heen. Niemand ligt vandaag wakker van een stelletje wereldverbeteraars die elke voeling met de harde realiteit schijnen te missen. Dus, ik nodig u uit om mij en "mijn soort" eens te raken. Nooit tegen de wind in pissen, Kaatd... Een goeie raad! Dat van die asielzoekers was louter een voorbeeld. Rooie lap op een losgeslagen beestje misschien? Maar er zijn zo nog honderden voorbeelden te geven gaande van terugbetalingen van absoluut niet-noodzakelijke medische kosten over wanbeheer van publieke gelden (stinkende potjes) tot onwaarschijnlijke cumuls van uitkeringen en carrousels op de rug van de sociale zekerheid. En ik ben zelfs bereid om in de sanctionering het "eigen volk eerst"-principe toe te passen, als u dat kan plezieren. Er komt vast en zeker genoeg binnen. Vergelijk dat maar eens op Europees niveau. De crisis in de sociale zekerheid is er eentje die te wijten is aan wanbeheer door mensen die eerst uitgeven en zich dan pas afvragen hoe ze e.e.a. moeten financieren. Terwijl de logica gebiedt om net de omgekeerde afweging te maken. Ik zou afsluitend nog de slogan willen lanceren "de allerarmsten eerst" en dan verder zien wat we kunnen doen. Uw ideetjes dateren echt nog uit het prille begin van de vorige eeuw. Tijd voor een update.
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
meestal ontaarden deze soort discuties in wat heen-en-weer-geroep net omwille van dat begrip indien je werkgever strikt bekijkt als die zwaar risconemende beginnende kleinondernemer of de grote baas van een multinational... die worden in principe niet echt rijk ... en zeker niet rijk door niets te doen indien je het echter bekijkt als aandeelhouder of groep van aandeelhouders dan liggen de zaken heel wat anders |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
alleen ...waar zijn de noodzakelijke banen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat zal er met het restant gebeuren als hij komt te sterven ? Nooit van erfenisrechten gehoord ? Blijkbaar kan men tegenwoordig niet meer wachten tot iemand dood is om zijn geld in te palmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat de andere groep betreft, wat zijn hier de voorstellen van onze "linkse" vrienden. Maar gedenk wel dat de wereld ondertussen een dorp is geworden, en dat de multinationals Belgie helemaal niet nodig hebben, en dat communistische regimes blijkbaar geen lang leven zijn beschoren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
btw ... ik las elders 1% bezit 25% oftewel 189 milj per gezin 10% bezit 50% oftewel 48 milj per gezin dat laatste heb ik lineair geëxtrapoleerd met dat cijfer van 30% die 70% beheren, niet volledig juist maar 't geeft wel een ideetje van grootorde |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Poging "Een kapitalist is iemand die meer heeft dan mij" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
het lijkt me logisch dat je als je er wat aan wilt doen,hier lokaal gezien in veronderstelling dat 1) de rest van de wereld niet mee wilt/kan 2) de rest van de wereld nog eerst de kans moet krijgen om op gelijk niveau te komen en dit met behoud van een redelijke levenssatndaard je gaat taxeren op producten en veel minder op loonkosten voor een ondernemer maakthet niet uit of ie hier zit of elders... als het maar goedkoop kan.. maar het maakt wél uit dat ie hier kan dumpen... in china kan ie geen t-shirt slijten aan 30€ Citaat:
de énige wetmatigheid die wel geldt is dat kapitalisme op globaal niveau werkt ![]() voor wie, wanneer , waar en hoelang is van ondergeschikt belang |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't is anders simpelkes hoor... er is slechts één universele definitie die alvast uitmaakt of je wél onder de kapitalisten valt als je zovéél hebt dat je kan rentenieren en je van die rente kan leven als de gemiddelde burger dat doet en overhoudt ( dus rijker wordt ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) die 50000 jobs worden niet ingevuld ondanks die 600000 2) al die buitenlanders pikken onze banen in |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() maar daar ging het niet over het ging 'm er gewoon over dat iemand die 130000€ bezit lange geen kapitalist is... want dan zijn er misschien wel ( gokje.. uitgaande van die 15% onder de armoedegrens ) een 60% a 70% van de Belgen kapitalist |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik weet niet waarop je je visie stoelt maar ik spreek uit ervaring. Ik ben een paar jaar werkloos geweest en met zo'n inkomen kom je dus niet rond. Ik had als alleenstaande zo'n 950 euro per maand en twee kinderen ten laste. Dan bouw je dus alleen maar schulden op. Als jij het kan fixen met zo'n bedrag, proficiat dan. Maar extrapoleer dat dan niet naar iedereen. Citaat:
Citaat:
Het is overigens omdat de realiteit is zoals ze is dat we ze moeten veranderen. Al het menselijks is eindig, dus ook het kapitalisme. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dus dat gaat 'm niet over 130.000 of zelfs niet over 500.000 maar over heel wat meer |
|
![]() |
![]() |