Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2005, 15:33   #61
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Toevallig versprekingske?

Ze respecteren de spelregels niet en spelen met niet-toegelaten spelers. Door fair te zijn versla je ze nooit.

Egidius
Wie keurt die spelregels goed? En wie accepteert men als scheidsrechter? Schiet op de EIGEN vertegenwoordigers in die voetbalbond! Als de EIGEN vertegenwoordigers zeggen tot de tegenpartij: "Excuseer jongens, maar onder die voorwaarden gaat de match niet door!", dan ontstaat een normale situatie. Dat is wat ik bedoel!

Enne... dat was geen toevallig versprekingske, dat was een fout van mij! Mijn excuses hiervoor!
Oud 24 oktober 2005, 17:30   #62
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Hadden wij de laatste 50 jaar hieraan de helft van onze energie besteed dan hadden wij nu over een heel wat bredere basis beschikt!
24% vb en 4 a 5 % n-va is dat geen brede basis anno 2005?
Is er geen vooruitgang geboekt als je de dag van vandaag vrijwel ongestoord over separatisme kan debateren?
Oud 24 oktober 2005, 17:34   #63
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Is er geen vooruitgang geboekt als je de dag van vandaag vrijwel ongestoord over separatisme kan debateren?
Ammehoela!

Ongestoord?
Als ik niet op 't forum ben!
Oud 24 oktober 2005, 17:37   #64
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Girlke
Vlaamse militanten verstoren opvoering 'Stomme van Portici'
Schurftige actie.

Een muziekuitvoering is geen publiek forum waar iedereen zijn vuiligheid kan en mag dumpen.
Door de boel op stelten te zetten, tast het crapuul de luisteraars en uitvoerders aan in hun vrijheid om in privé-kring ongestoord een operaatje te beluisteren waarvoor ze toegang betaalden.

PS
Zelfs het Pallieterke keurde het voornemen af.
Oud 24 oktober 2005, 17:49   #65
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Ammehoela!

Ongestoord?
Als ik niet op 't forum ben!
Ik zal het effe verbeteren:
Is er geen vooruitgang geboekt als je de dag van vandaag over separatisme kan debateren?

Oud 24 oktober 2005, 17:51   #66
Chrisis
Provinciaal Statenlid

Chrisis's schermafbeelding

Standaard

Ik kan begrijpen dat je als Vlaams-nationalist dit letterlijk 'legendarische' icoon van het ontstaan van België niet zal op handen dragen. En het is ook ieders volste recht om daartegen te betogen en hun mening daarover te spuien.
Bedenk echter dat het hier gaat over een cultureel evenement, met toeschouwers die hebben betaald om een opera te zien. Waar de actie over de schreef ging was het verstoren van de voorstelling zelf. Had men buiten de boel op stelten gezet met veel lawaai en heisa, dan kon ik dit goedkeuren. De manier waarop het nu gebeurde is niet goed te praten. De vrijheid van de concertbezoeker werd niet gerespecteerd. En met zo'n acties luidt het NSV haar eigen doodsklok. Jammer, want er valt nog heel wat te zeggen over de Vlaamse zaak...
Oud 24 oktober 2005, 17:56   #67
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie keurt die spelregels goed? En wie accepteert men als scheidsrechter? Schiet op de EIGEN vertegenwoordigers in die voetbalbond! Als de EIGEN vertegenwoordigers zeggen tot de tegenpartij: "Excuseer jongens, maar onder die voorwaarden gaat de match niet door!", dan ontstaat een normale situatie. Dat is wat ik bedoel!
We zullen moeten roeien met de riemen die we hebben, Luddo. Er mankeert vanalles aan onze politiekers en er mankeert vanalles aan ons, en toch is het daarmee dat we het moeten doen.
Maar als de tegenstander de normale spelregels niet respecteert, dan zie ik geen enkele reden om dat wel te doen. Jij wel?

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 17:56   #68
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs het Pallieterke keurde het voornemen af.
Het Pallieterke is de Koran niet. Snappie.
Oud 24 oktober 2005, 17:58   #69
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een muziekuitvoering is geen publiek forum waar iedereen zijn vuiligheid kan en mag dumpen.
Op een dodenherdenking met Vlaamsnationale inslag mag dat natuurlijk wel.

Citaat:
Door de boel op stelten te zetten, tast het crapuul de luisteraars en uitvoerders aan in hun vrijheid om in privé-kring ongestoord een operaatje te beluisteren waarvoor ze toegang betaalden.
Schelden maakt een mening niet correcter.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 19:14   #70
snoodaard
Gouverneur

snoodaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar snoodaard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Voor jullie is een knaap die zijn vrouw in elkaar timmert en plein public ook een slachtoffer van de linkse media.
En voor jullie is een psychisch labiele vrouw die een kontaktverbod naast zich neerlegt en gewapenderhand een man aanvalt een slachtoffer van nazi-beulen.

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
snoodaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 19:26   #71
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik volg de Vlaamse Beweging al 45 jaar van binnen en van buiten. Er zijn TIENDUIZENDEN prominente en heel geleerde sprekers de revue gepasseerd. Met de heel degelijke en goed geformuleerde maar ongelezen literatuur terzake kan men een KATHEDRAAL vullen. Wat is het resultaat? Er zijn nu niet meer wat men "overtuigde Vlamingen" noemt dan 45 jaar geleden. Men heeft zich altijd tot het zelfde publiek gericht en dat publiek heeft nu een gezegende leeftijd bereikt. Kijk maar eens naar het publiek bij een spreekbeurt van de VVB-afdeling... De organisatoren vervallen in een hemelse euforie als er eens bij toeval een onbekende tussen zit.. en ze maken zich zorgen als een ouwe trouwe niet aanwezig is...Hij zal toch niet ziek zijn? Zelfs de overgrote meerderheid van de "harde achterban" geneert zich om op 11 juli de leeuwenvlag uit te hangen! Wat zouden de buren wel niet denken? En mijne zoon of dochter zou graag aan de "gemeente" of aan "'t Stad" werken en misschien...
En zeg niet dat die mensen de argumenten voor Vlaamse onafhankelijkheid niet kennen! Als dat met het groene hout geschiedt... Als dat het positief resultaat is van 45 jaar militant en agressief overtuigen, dan mogen mijn beide klompen breken!
Ik denk dat we nu eigenlijk over hetzelfde bezig zijn en enkel het begrip 'overtuigen' anders invulden... Elders op dit forum heb ik er verschillende keren voor gepleit dat de 'Vlaamse Beweging' buiten haar eigen grenzen moet gaan kijken, dat het geen nut heeft om enkel te vendelzwaaien, of voor eigen eer en glorie dingen te doen (ik noemde het hier, nogal onkies, 'identitaire masturbatie')... Met 'overtuigen' bedoelde ik dus in de eerste plaats buiten de traditionele 'Vlaamse Beweging': 'België barst!' roepen is (voor mij: was) leuk, maar je wint er geen zieltjes buiten het eigen kringetje mee. Eerder sprak ik ook over de 'Vlamingen' die geen 'Vlaming-zonder-meer' durfden zijn: wat jij hier zei over dat generen, is in feite hetzelfde.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 22:16   #72
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Ik denk dat we nu eigenlijk over hetzelfde bezig zijn en enkel het begrip 'overtuigen' anders invulden... Elders op dit forum heb ik er verschillende keren voor gepleit dat de 'Vlaamse Beweging' buiten haar eigen grenzen moet gaan kijken, dat het geen nut heeft om enkel te vendelzwaaien, of voor eigen eer en glorie dingen te doen (ik noemde het hier, nogal onkies, 'identitaire masturbatie')... Met 'overtuigen' bedoelde ik dus in de eerste plaats buiten de traditionele 'Vlaamse Beweging': 'België barst!' roepen is (voor mij: was) leuk, maar je wint er geen zieltjes buiten het eigen kringetje mee. Eerder sprak ik ook over de 'Vlamingen' die geen 'Vlaming-zonder-meer' durfden zijn: wat jij hier zei over dat generen, is in feite hetzelfde.
Als de bedoeling van dat vendelzwaaien is om de Vlaamse identiteit te beklemtonen tegenover de buitenwereld is dat voor mij waardevoller dan een spreekbeurt en een activiteit voor het kleine clubje ouwe getrouwen.
Oud 25 oktober 2005, 08:54   #73
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als de bedoeling van dat vendelzwaaien is om de Vlaamse identiteit te beklemtonen tegenover de buitenwereld is dat voor mij waardevoller dan een spreekbeurt en een activiteit voor het kleine clubje ouwe getrouwen.
1. 'Enkel vendelzwaaien'... schreef ik. Ik heb er inderdaad weinig (meer) mee, met dat hele gedoe van IJzerbedevaarten, optochten, volksliederen... Als anderen het nog willen doen, mij niet gelaten, maar m.i. bevestig je er alleen maar cliché's mee. In de segmenten van de VB waar ik indertijd wel eens rondhing, leek het me overigens dat de meeste energie net in dat soort activiteiten werd gestoken, met daarna het gevoel van 'We hebben het maar weer gedaan'. Kwam het erop aan om één en ander in de praktijk om te zetten, dan bleven er al heel wat hangen: zelfs gewoon zeggen 'Ik ben Vlaming' kon haast niet zonder de hele litanie van 'Ach, wij zijn zo vervolgd en achtergesteld, en, boehoe, die stoute Walen zetten ons weer in 't zak, en...' Enfin, u kent de litanie waarschijnlijk even goed als ik. Bovendien waren het dan activiteiten waar alleen , jawel, 'ouwe getrouwen' op afkwamen, en aan zelfbevestigiging werd gedaan. Die strijd, van emancipatie en zelfbevestiging, is al lang gestreden, het komt er voornamelijk op aan nu om vooruit te denken, los van die oude kaders.

2. Waarom komt u steeds terug op die 'ouwe getrouwen'? Het zijn net die kaders waar ik vanaf wil, die VB enkel maar voor zichzelf bestaat, die blijft hangen aan oude regeltjes, conventies en discoursen...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
Oud 25 oktober 2005, 09:03   #74
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®staaf

Op een dodenherdenking met Vlaamsnationale inslag mag dat natuurlijk wel.
Ik heb voor die actie nooit legitimiteit geclaimd, enkel dapperheid.
Ik herinner me zelfs toegegeven te hebben dat de Yserwake een privé-happening is, waar de vrijheid van mening niet hoeft te spelen.

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®staaf
Door de boel op stelten te zetten, tast het crapuul de luisteraars en uitvoerders aan in hun vrijheid om in privé-kring ongestoord een operaatje te beluisteren waarvoor ze toegang betaalden
Schelden maakt een mening niet correcter.

Egidius
Dat klopt, maar een mening al scheldend uitgedrukt kan evengoed correct zijn.
Zoals in dit geval.
Een operagebouw of concertzaal is geen publiek forum om je ongenoegen te uiten.

In die zin kan ik me vinden in Chrisis' tekst.
Maak buiten van uw tram, maar laat de betalende toeschouwers en de uitvoerders met rust.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 25 oktober 2005 om 09:05.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2005, 09:25   #75
Luddo
Minister

Standaard

[quote=ossaert]1. 'Enkel vendelzwaaien'... schreef ik. Ik heb er inderdaad weinig (meer) mee, met dat hele gedoe van IJzerbedevaarten, optochten, volksliederen... Als anderen het nog willen doen, mij niet gelaten, maar m.i. bevestig je er alleen maar cliché's mee. In de segmenten van de VB waar ik indertijd wel eens rondhing, leek het me overigens dat de meeste energie net in dat soort activiteiten werd gestoken, met daarna het gevoel van 'We hebben het maar weer gedaan'. Kwam het erop aan om één en ander in de praktijk om te zetten, dan bleven er al heel wat hangen: zelfs gewoon zeggen 'Ik ben Vlaming' kon haast niet zonder de hele litanie van 'Ach, wij zijn zo vervolgd en achtergesteld, en, boehoe, die stoute Walen zetten ons weer in 't zak, en...' Enfin, u kent de litanie waarschijnlijk even goed als ik. Bovendien waren het dan activiteiten waar alleen , jawel, 'ouwe getrouwen' op afkwamen, en aan zelfbevestigiging werd gedaan. Die strijd, van emancipatie en zelfbevestiging, is al lang gestreden, het komt er voornamelijk op aan nu om vooruit te denken, los van die oude kaders.

2. Waarom komt u steeds terug op die 'ouwe getrouwen'? Het zijn net die kaders waar ik vanaf wil, die VB enkel maar voor zichzelf bestaat, die blijft hangen aan oude regeltjes, conventies en discoursen...[/quote]

Ik bekijk de zaak tactisch en heb niets tegen die "ouwe getrouwen" waartoe ik mezelf ook reken. Wat ik bedoel is dat je "nieuwe" getrouwen moet aanspreken en je daarom richten tot de massa modale Vlamingen. (Met "modaal" bedoel ik niets minachtend). En met "aanspreken" bedoel ik ook niet dat je ze een politieke uitleg moet geven over de Vlaamse problematiek. Daar hebben de meesten geen boodschap aan want ze hebben hun handen vol met job, gezin, huis, hobby en bij de meesten staat hunne kop niet naar geleerde uitleg. Als die duizenden oude getrouwen aan hun omgeving lieten blijken dat ze zich gewoon Vlaming voelen en daar fier op zijn, zonder daar direct een partijpolitieke betekenis aan te geven dan zouden ze eindelijk eens buiten hun eigen kleine kringetje komen en daar kunnen zelfs tegenstanders respect voor opbrengen.
Ben ik nu een romantische naïeveling?
Oud 25 oktober 2005, 09:51   #76
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik bekijk de zaak tactisch en heb niets tegen die "ouwe getrouwen" waartoe ik mezelf ook reken. Wat ik bedoel is dat je "nieuwe" getrouwen moet aanspreken en je daarom richten tot de massa modale Vlamingen. (Met "modaal" bedoel ik niets minachtend). En met "aanspreken" bedoel ik ook niet dat je ze een politieke uitleg moet geven over de Vlaamse problematiek. Daar hebben de meesten geen boodschap aan want ze hebben hun handen vol met job, gezin, huis, hobby en bij de meesten staat hunne kop niet naar geleerde uitleg. Als die duizenden oude getrouwen aan hun omgeving lieten blijken dat ze zich gewoon Vlaming voelen en daar fier op zijn, zonder daar direct een partijpolitieke betekenis aan te geven dan zouden ze eindelijk eens buiten hun eigen kleine kringetje komen en daar kunnen zelfs tegenstanders respect voor opbrengen.
Ben ik nu een romantische naïeveling?
Nee, helemaal niet, en nu is het kringetje rond, denk ik, en belanden we terug bij je eerste opmerking dat acties als die in Gent contraproductief zijn. In andere woorden zeg je hetzelfde als wat ik al een hele tijd wilde duidelijk maken, al hanteren we duidelijk een ander taalgebruik.
Oud 25 oktober 2005, 09:57   #77
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Nee, helemaal niet, en nu is het kringetje rond, denk ik, en belanden we terug bij je eerste opmerking dat acties als die in Gent contraproductief zijn. In andere woorden zeg je hetzelfde als wat ik al een hele tijd wilde duidelijk maken, al hanteren we duidelijk een ander taalgebruik.
Maak je daar maar geen zorgen over! De Ludo moet af en toe eens zijn ei kwijt!
Oud 25 oktober 2005, 10:22   #78
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika
Dat was hij ook, is achteraf uitgebreid (na de verkiezingen natuurlijk) aan bod gekomen in de media, was een vuile streek van bepaalde journaille om het VB nog maar wat neer te halen. De zaak werd hiervoor volledig uit zijn context gehaald (man slaat vrouw in elkaar die hem al veelvuldig bedrogen had en hem het bloed van onder de nagels haalde, op zich nog altijd geen recht om haar even in elkaar te rammen, maar wel heel wat anders dan: "Kijk eens, die vuil blokkers slaan op hun vrouwen".

Ik stem nooit Blok, maar ik moest er toch wel effe mee lachen toen het op TV kwam, ze zullen het nooit leren, die slinkse linkse.

Kent u de gevaarlijke driehoek die onze samenleving ondermijnt?
islamo-fascisten, racisten én linkse excuus-truzen.
Tot welke categorie behoort u?
Ze zijn écht alle drie héél gevaarlijk hoor.
Als u er meer over wilt weten, lees dan eens "de open samenleving en haar nieuwe vijanden van A.M. Daniels, journalist en voormalig maoïst.
ik zie mezelf niet in een driehoek, eerder in cirkel (altijd ronddraaiend)
Oud 25 oktober 2005, 10:23   #79
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de maatschappij geen uitwerpselen wil, moet ze ze niet uitwerpen. As simple as that.

Egidius
zo werkt de natuur niet, egide
maar door de eeuwen heen heeft de mensheid hier iets vernuftigs op gevonden: doorsjassen die zeik

Laatst gewijzigd door gm10 : 25 oktober 2005 om 10:23.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2005, 10:25   #80
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het begint maar pas, we zullen zien hoelang hij zijn rolletje zal volhouden.

Egidius
Politiekers spelen allemaal een "rol", maar in Belgie heb ik er nog geen enkel gezien die het zo charmant doet als Di Rupo. Dit gezegd hebbende steun ik zijn politiek niet, maar de man Di Rupo, daar moet ik wel bewondering voor hebben. Het kan niet makkelijk om altijd die kamerbrede glimlach te blijven opzetten als je zo irrationeel beoordeeld wordt.

Laatst gewijzigd door gm10 : 25 oktober 2005 om 10:25.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be