![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als je mijn mening wil, dan zal ik je laten weten wat ik vind van die wetteksten en die blockades, maar mijn mening is even belangrijk als de uwe, daarom hou ik ze voor mezelf. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Nergens is er sprake van terroriseren, wel van blokkeren. Overigens 'spam' ik niet, ik geef het enige relevante antwoord op de steeds terugkerende vraag of het juridisch gezien mag. Het antwoord daarop is ondubbelzinnig 'ja'. En als ik post, doe ik dat graag met argumenten en feiten. Mijn mening is even onbelangrijk als de uwe. Mijn feiten zijn een pak steviger. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Heeft Thatcher de vakbonden niet op de knieën gekregen met dwangsommen en met het in beslag nemen van hun assets?
Laat de vakbonden maar op hun hoede zijn, dat ze niet tever gaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Weet je dat in de wet staat dat je normaal wil gaan werken maar dat je wordt tegen gehouden en zo je werk niet bereikt dat je recht hebt op je loon . Maar in de praktijk wordt dat meestal niet gedaan lees het volgende maar . Voor werkwilligen moet een onderscheid gemaakt worden tussen het moment waarbij hij op weg is naar zijn werk en het moment dat hij daar is aangekomen. Wanneer de werkwillige werknemer, nog vóór hij de arbeidsplaats bereikt, niet op deze arbeidsplaats geraakt omwille van de staking, zal hij wel degelijk recht hebben op gewaarborgd loon. De volgende voorwaarden moeten dus vervuld zijn:
Waar is het recht van de werkwillige nu he als het door de baas gegeven moet worden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
We kunnen bijvoorbeeld eens beginnen met elke werkloze een dwangsom van 1000€ te laten eisen van het VBO voor iedere dag dat hun recht op arbeid geschonden wordt.
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Bij Pol Pot zou het niet gepakt hebben, begot... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
Maar volgens het HEILIGE stakingsrecht hebben ze dit recht te doen. Waar zit je nu met je HEILIGE stakingsrecht ??? ![]() Laatst gewijzigd door Geertje : 25 oktober 2005 om 11:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
Artikel 13, paragraaf 1: Een ieder heeft het recht zich vrijelijk te verplaatsen en te vertoeven binnen de grenzen van elke Staat. Artikel 23, paragraaf 1: Een ieder heeft recht op arbeid, op vrije keuze van beroep, op rechtmatige en gunstige arbeidsvoorwaarden en op bescherming tegen werkloosheid. Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overigens verdedigen de vakbonden ook de rechten van niet-gesyndikeerden. Als de eisen van de vakbonden (behoud van het brugpensioen, tewerkstellingsmaatregelen voor jongeren, geen beschikbaarstelling 50-plussers, respect voor afgesproken CAOs) dan zijn daarmee ook de arbeidsrechten en de directe belangen van stakingsbrekers gediend, al begrijpen die dat niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Egidius Laatst gewijzigd door Egidius : 25 oktober 2005 om 11:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Nog een geluk dat we u hebben om alles voor ons te begrijpen. Egidius |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Maar ja slimlinks weet wat goed is voor de mensen... Dat wisten/weten ze in de ex-USSR en satellieten, China, Cuba, Noord-Korea en het Cambodja van onze Pol Pot... Vraag het maar aan El de Sovjetter... ![]() De pot op met Pol Pot ... Uitslag van poll op vrtnieuws.net: Mogen stakersposten bedrijventerreinen afzetten? aantal stemmen: 4957 * Ja --------> 14% * [SIZE="6"]Nee -----> 86%[/SIZE] Laatst gewijzigd door Chipie : 25 oktober 2005 om 11:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar profiteren de stakers ook van, 'al wensen die dat niet te begrijpen'.
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Djiezes : 25 oktober 2005 om 11:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik respecteer het recht op bewegingsvrijheid, zelfs van schurken die het niet zo nauw nemen met de mensenrechten. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |