![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Nieuwe hoofdstad van Vlaanderen | |||
Brugge |
![]() ![]() ![]() |
3 | 17,65% |
Gent |
![]() ![]() ![]() |
2 | 11,76% |
Antwerpen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 41,18% |
Aalst |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,88% |
Oostende |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Hasselt |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,88% |
Kortrijk |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Mechelen |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Brussel-centrum |
![]() ![]() ![]() |
3 | 17,65% |
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#62 | |
|
![]() Citaat:
Laat het mij een beetje simpeler uitdrukken: Ik ga een stukje van uw garage die in het stadscentrum gebruiken voor mijn autoreparatiezaak, want ik woon zelf buiten de stad. Bovendien ga ik ook nog eens uw schroevendraaiers, uw lift en al uw andere apperatuur gebruiken. Omdat het gemakkellijk is zal ik ineens ook uw klanten bedienen, dan moet ik er zelf geen zoeken. Op het eind van de maand zal ik u dan een aalmoesje doorstorten terwijl ik onder mijn tanden zucht dat het eigenlijk mijn garage is en mijn gerief en mijn klanten. Daarom is het veel beter om de economische activiteit te bekijken als u een studie wil maken over welke-regio-betaalt-voor-welke-regio. En in dat geval betaalt Brussel overduidelijk voor de rand, en waarschijnlijk nog voor een pak meer ook. Zijn er nog argumenten waarom Vlaanderen over Brussel zou kunnen beslissen? Het is aangetoond dat dit geographisch argument enkel kan als de Walen mogen meestemmen over de Vlaamse onafhankelijkheid, wat de vraag onmiddellijk hypothetisch maakt, en dat het economische argument een economisch drogargument is.
![]() |
![]() |
#63 |
|
![]() Nu gaat deze thread naar beneden verdwijnen en binnen drie maand komt er terug iemand verkondigen dat Vlaanderen voor Brussel betaalt. Eigenlijk triestig dat die propaganda mensen alle rede kan doen opzijzetten.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En er zijn begot Vlamingen die daarin lopen...
![]() |
#64 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Behoor jij toevallig ook niet tot de clique van Vlaams-nationalistische aanhangers? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Vreemdeling
|
![]() Brugge hoofdstad van Vlaanderen
Antwerpen hoofdstad van Brabant Maastricht hoofdstad van Limburg Dit lijkt mij de meest logische oplossing |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#67 | |||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() [size=7]Tongeren ![/size]
De oudste stad van Vlaanderen ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Amsterdam ligt veilig in het noorden achter de Waterlinie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() ![]() voor de rest: ik participeer enkel aan fora's die geen sci-fi zijn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wat er met Brussel gebeurd, interesseert me geen ene moer! De dikkoppen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Als je van een simpel ideetje van iemand zonder macht al rood van colère wordt... Kijk, mijn idee om Brussel hoofdstad van Europa te maken is gestoeld op volgende overwegingen: 1. Wat is Brussel? Oorspronkelijk een Vlaamse stad, maar nu overspoeld door franstaligen (heel wat brusselaars spreken maar twee talen: frans en dat brabbeltaaltje uit uw lied). Puur economisch zou het voor Brussel beter zijn bij het rijkere Noorden te gaan, maar gevoelsmatig zullen zij voor de Walen kiezen. 2. Zoveel macht, want dat is in Brussel in de handen van de Walen vind ik als Vlaams-nationalist niet zo goed natuurlijk, dan nog liever dat Brussel van niemand is. Misschien onbegrijpelijk voor u, maar wel begrijpelijk vanuit mijn standpunt. 3. Brussel is het tweede beslissingscentrum, na Washington. Heel wat Europese instellingen vinden hun basis in Brussel, bijgevolg veel buitenlandse ambtenaren die in en rond Brussel wonen. Wat is de voertaal van Europa? Het Engels toch hé... Daarom een puur praktische oplossing ivm met de straatnaamborden etc... Voila, dat is waarom ik mijn oplossing ivm Brussel gaf, nu is het aan u om te reageren zonder 'colère' of een of ander liedje in een onverstaanbare taal! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Respect staat ook niet in jouw persoonlijk woordenboekje zeker |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() tis hier leuk.. ga rustig verder mensen ![]()
![]() |
![]() |
#77 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#78 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Trouwens, waarom reageren de Belgisukkels in Godsnaam in een topic waar ze geen reet mee te maken hebben? Elkeen van die bende reageert met wat een onzin het is, maar ondertussen doen ze toch de moeite om de topic te lezen en erop te reageren, en dan nog met een repy die zinlozer is dan de topic zelf... PS Trol, een deftige Nederlandse zin bestaat uit punten, komma's, kortom leestekens... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Waarom niet de hoofdstad van Polynesië? Als de Polynesiërs dat willen natuurlijk !
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
|
![]() Citaat:
Ik merk bij deze echter wel op dat er nog steeds geen enkel argument is waarom Vlaanderen zou mogen stemmen over wat met Brussel gebeuren zal in geval van een unilaterale splitsing waarbij de Walen niets te zeggen hebben over een splitsing van Belgie. Geen economisch argument, geen geografisch argument, zelfs geen 'volkskundig' argument. Ik neem dus aan dat u de Brusselaars in alle consequentie zelf zal laten beslissen?
![]() |