Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 januari 2006, 17:09   #61
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Jaja.......op iedere hoek kom ik een barricade tegen van fiere strijders voor God en vaderland.
God en vaderland? Wie heeft daar iets over gezegd?

barricaden nog niet. Wel zo'n 100 000 mensen die in brussel zijn gaan betogen. Wel enkele duizenden dokwerkers die binnenkort amok gaan maken in Straatsburg (ik wens ze veel molotov coctails toe ) en ongetwijfeld nog meer volksverzet, dat slechts twee richtingen uitkan: doodgeknuffeld door pacifisten als jij met de dictatuur als gevolg, of de strijd doorgezet tot de democratie eindelijk is geïnstalleerd.

Citaat:
U neemt werkelijk uw dromen voor realiteit.
Jij bent een echte grapjas, niet?

Citaat:
Het is uw droom, het is niet de droom van elke Vlaming.
De droom van elke Vlaming is uiteraard uw paradijs van universele Liefde, nietwaar?

Citaat:
De Vlaamse burger wenst goed onderwijs, goede verzorging bij ziekte, welvaart ......
D�*�*r ligt zijn belang, inderdaad. De belangen van het volk zijn concrete materiele zaken waar voor moet gestreden worden (gewapend of niet-gewapend, evolutie of revolutie), niet in schimmige hippie-romantiek.
Oud 16 januari 2006, 17:13   #62
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heeft Iran recht op atoomwapens ? Ook zelfbeschikking voor Iran ?
Mijn antwoord is eenvoudig. Geen enkel land heeft recht op massavernietigingswapens. Punt. Wat is uw antwoord ?
enkele vraagjes aan jou:

hoe ga jij het kernwapen probleem oplossen? Eens héél lief vragen aan de dictators in de wereld? Veel succes. Misschien kan je met Bono mee reizen op zijn tournees.

Twee: is het Irakese volk soeverein? Nee dus. Uw opmerking doet bijgevolg niks ter zake. Uw betoog zit ook weer vol tegenstrijdigheden: u wil dat Iran zijn kernwapens afgeeft (als het die al heeft), maar u wil niet dat het regime daar wordt omvergeworpen.

Citaat:
Zelfbeschikking zeker, voor zover het geen bedreiging is voor de volledige wereldbevolking.
en wie bepaalt wat een bedreiging is? de Alomtegenwoordige Wijsheid van Labyrinth?

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 16 januari 2006 om 17:14.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 17:18   #63
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik schrijf veel meer over vrede dan u.
.
Awel:

Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede,

Voila bij deze benoem ik mezelf als nieuwe opperjezus van het forum.

Citaat:
Iran heeft het recht van zichzelf te ontplooien of niet te ontplooien op de manier die de Iranezen zelf gekozen hebben. Die ontplooiing houdt echter op als ze andere volkeren in gevaar brengen.
Grappig dat dat net komt van iemand die hier de mondiale eenheidsstaat zit te verkondigen (maar nog steeds geen antwoord heeft gegeven op mijn bedenkingen?)
Oud 16 januari 2006, 17:19   #64
Menapius
Schepen

Menapius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foreigner Bekijk bericht
Voor de rest wil ik gerust 3 % afstaan voor een meer rechtvaardige wereld maar ik moet dan wel de zekerheid hebben dat die bij de juisten terecht komen en dat die steun dient om hen materieel onafhankelijk te maken in de toekomst. Dat het geld dient om hen waardigheid en fierheid te geven in plaats van het statuut van ' bedelaar tot in de eeuwigheid'.
Inderdaad. Net wat de echte Vlaams-nationalist eist.
Natuurlijk, als hij/zij dit zegt dan steken de vingers van de PC'kes al lang in hun oren terwijl ze de afgezaagde mantra: "fascist, rascist, kapitalist,..." afreutelen...

Laatst gewijzigd door Menapius : 16 januari 2006 om 17:22.
Menapius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 17:43   #65
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor de rest wil ik gerust 3 % afstaan voor een meer rechtvaardige wereld maar ik moet dan wel de zekerheid hebben dat die bij de juisten terecht komen en dat die steun dient om hen materieel onafhankelijk te maken in de toekomst. Dat het geld dient om hen waardigheid en fierheid te geven in plaats van het statuut van ' bedelaar tot in de eeuwigheid'.
Heb je het nu over de Walen of gelden daar weer andere regels voor?

Overigens benader je met je schamele 3% niet eens de enorme bedragen die ELKE Vlaming (ook de kinderen en gepensioneerden) al decennialang wordt afgetroggeld voor je vredelievende soortgenoten net over de taalgrens.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 17:55   #66
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat het geld niet verdwijnt in het bewapenen van krijgsheren om hun spelletje oorlog rustig verder te zetten en waar dan VN troepen naartoe moeten gestuurd worden voor bevrijding en hulp.
Maar dat Nepal bewapend wordt met Waalse wapens, dat kan dan weer wél?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 18:39   #67
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Als ze het zelfbeschikkingsrecht hebben kunnen ze kiezen voor evolutie ja, en daar heb ik geen probleem mee. In uw paradijs hebben ze geen zelfbeschikkingsrecht dus moet je er hier niet over komen zeveren.
In het paradijs is er inderdaad plaats voor evolutie maar niet voor revolutie. Het is een oefening in geduld en aanpassing volgens de omstandigheden. Het is geen molotov-cocktail gooien en zien wat er gebeurt..........

Laatst gewijzigd door labyrinth : 16 januari 2006 om 18:42.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 18:52   #68
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=Pelgrim;1510464]
Citaat:
barricaden nog niet. Wel zo'n 100 000 mensen die in brussel zijn gaan betogen. Wel enkele duizenden dokwerkers die binnenkort amok gaan maken in Straatsburg (ik wens ze veel molotov coctails toe ) en ongetwijfeld nog meer volksverzet, dat slechts twee richtingen uitkan: doodgeknuffeld door pacifisten als jij met de dictatuur als gevolg, of de strijd doorgezet tot de democratie eindelijk is geïnstalleerd.
Wees toch eens realist..... echte democratie waar elke burger totale vrijheid heeft kan gewoon niet. Het is altijd wikken en wegen, een evenwichtsoefening tussen persoonlijke en gemeenschappelijke, maatschappelijke belangen.

Citaat:
De droom van elke Vlaming is uiteraard uw paradijs van universele Liefde, nietwaar?
Neen, sommigen verkiezen de hel.
Oud 16 januari 2006, 18:54   #69
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=Pelgrim;1510482]
Citaat:
Awel:

Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede, Vrede,

Citaat:
Grappig dat dat net komt van iemand die hier de mondiale eenheidsstaat zit te verkondigen (maar nog steeds geen antwoord heeft gegeven op mijn bedenkingen?
Eenheid in VERSCHEIDENHEID !!!!!
Oud 16 januari 2006, 19:05   #70
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In het paradijs is er inderdaad plaats voor evolutie maar niet voor revolutie.
het vergt misschien wel een revolutie om dat paradijs te bereiken, maar u wil liever het status quo behouden omwille van de Heilige Liefde? Zitten schrijven over De Vrede op een cyberforum kan iedereen. Er effectief iets aan doen daarentegen...

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 16 januari 2006 om 19:10.
Oud 16 januari 2006, 19:07   #71
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wees toch eens realist.....
U bent goed gekend met het concept ironie moet ik zeggen.

Citaat:
echte democratie waar elke burger totale vrijheid heeft kan gewoon niet.
fijn dat u dat inziet. Nu uw andere waanbeelden nog.

Citaat:
Het is altijd wikken en wegen, een evenwichtsoefening tussen persoonlijke en gemeenschappelijke, maatschappelijke belangen.
no shit man.
Dat is nu net wat ik doe wanneer ik de eurocraten in Brussel een paar goei molotov-coctails op hun kop toewens

Citaat:
Neen, sommigen verkiezen de hel
U bedoelt het labyrinth van het universeel conformisme? Ja blijkbaar verkiezen bepaalde groene monstertjes de hel.
Oud 16 januari 2006, 19:09   #72
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en, is de wereldvrede er al, of zal ik nog een paar duizend miljoen keer 'vrede' schrijven?

Citaat:
Eenheid in VERSCHEIDENHEID !!!!
u bent goed in lege slogans. En dat is dan ook echt alles.
Oud 16 januari 2006, 19:38   #73
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en, is de wereldvrede er al, of zal ik nog een paar duizend miljoen keer 'vrede' schrijven?

u bent goed in lege slogans. En dat is dan ook echt alles.
En nog beter in het negeren van vervelende waarheden.
Oud 16 januari 2006, 19:43   #74
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

tja wat wil je , niks kweet meer dan.... inderdaad
Oud 16 januari 2006, 22:22   #75
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
het vergt misschien wel een revolutie om dat paradijs te bereiken, maar u wil liever het status quo behouden omwille van de Heilige Liefde? Zitten schrijven over De Vrede op een cyberforum kan iedereen. Er effectief iets aan doen daarentegen...
En zitten schrijven over De Onvrede dat kan ook.

Geen status quo ...... evolutie please !
Oud 16 januari 2006, 22:33   #76
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=Pelgrim;1510608]

Citaat:
fijn dat u dat inziet. Nu uw andere waanbeelden nog.
Wie zit er hier steeds te zeuren over demoncratie, uw waanbeeld ?

Citaat:
no shit man.
Dat is nu net wat ik doe wanneer ik de eurocraten in Brussel een paar goei molotov-coctails op hun kop toewens

Citaat:
U bedoelt het labyrinth van het universeel conformisme? Ja blijkbaar verkiezen bepaalde groene monstertjes de hel
Neen, ik vind niets mooier dan wijdse vlakten en vrije volkeren die dicht met en bij de natuur leven...... of ze nu in Alaska, de toendra of de woestijn gelegen zijn. Maar helaas is Vlaanderen overbevolkt en zijn de onbebouwde vlakten bijna verdwenen en is onze levensstijl totaal anders.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 16 januari 2006 om 22:37.
Oud 17 januari 2006, 00:41   #77
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En zitten schrijven over De Onvrede dat kan ook.
In tegenstelling tot u doe ik meer dan alleen maar schrijven. Het afgelopen jaar en half ben ik mee op de baan geweest in de strijd tegen een europese grondwet die de lidstaten verplicht meer te investeren in wapens terwijl gij hier op de typische kaviaarsossenwijze over de grote Vrede zit te preken maar niks concreet voortbrengt, integendeel nog die grondwet goedkeurt ook.
Oud 17 januari 2006, 00:46   #78
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie zit er hier steeds te zeuren over demoncratie, uw waanbeeld ?
Ik ben een marxist , en dus een materialist. Ik ga uit van de realiteit van de strijd om materiële belangen en in die strijd sta ik aan de kant van de arbeidersklasse, niet aan de kant van De Vrede, dat een leeg begrip is. Mijn 'waanbeeld' bestaat uit niks anders dan de machtsgreep door de brede lagen van de massaen wat daaruit voortkomt is bijkomstig.In de reële wereld gelden er helaas andere natuurwetten in uw droomparadijsje.

Trouwens, als jij democratie een waanbeeld noemt dan weten we ook weer wat voor iemand jij bent: veel gelul over de Universele Liefde maar voor de rest moet het domme plebs zijn bek dicht houden.

Citaat:
8)
Oud 17 januari 2006, 06:57   #79
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wees toch eens realist..... echte democratie waar elke burger totale vrijheid heeft kan gewoon niet.
Je bent dus een tegenstander van de democratie.

D�*t verklaart mijn aversie voor jou.

QED

Laatst gewijzigd door Egidius : 17 januari 2006 om 06:58.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 07:55   #80
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Wie zich herhaalt, heeft geen argumenten meer" ([SIZE=2]® Labyrinth)
[/SIZE]
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be