Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2006, 16:58   #61
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ach, er volgde toch nog iets op de blablabla, mooi.

Neen, iemand die in '35 de Joden vreesde zou ik gewoon een nazi noemen.
Net zoals ik iemand die vandaag de dag zichzelf islamofoob noemt wanneer hij zijn eigen maatschappij ziet vervreemden tot een onmogelijk experiment, zonder in de racisme-terminologie over exterminatie en andere lulkoek te beginnen, niet gespeend vindt van enige vorm van realiteitsbesef.

Ziet u, ik zie gelijkenissen tussen bepaalde mensen binnen de islamitische gemeenschap, en bepaalde mensen binnen de nazi-gemeenschap. Niet iedere Duitser die lid was van de nazi's was een jodenmoordenaar, moet u dringend eens de film "Amen" of "Shindler's List" bekijken. Ik kan perfect het onderscheid maken. Ik zie ook niet alle moslims als koppensnellers. Feit is dat de nazi-ideologie een misdadige ideologie was. De huidige islamitische ideologie, die eigenlijk al voor Mohammed bestond als vredsebeweging, maar na zijn komst vervallen is tot het politieke systeem van onverdraagzaamheid en ongeletterdheid, zie ik aldus.
Nu mag u mij voor de rechter dagen, het zal me geen lor verdommen. U uw visie, ik de mijne.
Mijn waarde, waarom zou ik je (ik ging bijna schrijven "in 's Jezus naam maar hou me in ) laten vervolgen ????
Je hebt op vele vlakken gelijk!
Inderdaad waren vele mensen tijdens de nazi tijd misleid! Velen "haben es wirklich nicht gewusst" !
Je stelt vast dat er aan de basis van de Islam een vredesbeweging zat!
Ook ik zie niet in alle moslims zachte eitjes en brave borstjes!
Dat je niet van de Islam houdt? Zovelen niet: de heidenen, bepaalde Ministers niet en een hoop rode, blauwe, groene en gele die er nu eenmaal niet wild op zijn.
Maar: Doen alsof een kleine minderheid van mensen, die zich aanpassen en perfect integreren een gevaar zijn voor jou, voor mij of voor wie dan ook is niet correct. Het is een vervolgde minderheid, niet een woeste meerderheid.
Daarom is de vergelijking met de nazi's erg ongepast. Daarom is een vergelijking met de Joden in '35 wél gepast.
Een fobie hebben tegen muizen: dat is geen zonde hé, dat is geen fout!
Maar tegen mensen ligt dat moeilijk. Je kan er allicht niet aan doen. Maar er reclame voor maken dat is niet netjes. Het heeft trouwens een averechts gevolg:
Een dier dat in een hoek gejaagd is zal bijten: zelf al is het in zijn normalen doen een schoothondje.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 10 januari 2006 om 17:01.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 17:03   #62
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
- Is interculturaliteit iets nieuws dat bepaalde politici willen lanceren?
Jazeker.

Ik citeer: "De georganiseerde multiculturaliteit, ieder in zijn of haar hokje, is voor ons geen perspectief. Dat hokjesdenken kan je alleen maar overstijgen wanneer mensen met een ver-schillende achtergrond elkaar effectief ontmoeten. In de buurt, op de werkvloer, op school, in het verenigingsleven, in de media,… Zo wordt Vlaanderen een kleurrijke, hechte interculturele samenleving."

Duidelijk genoeg me dunkt. De bron kent u ongetwijfeld.
Oud 10 januari 2006, 17:05   #63
ericferemans

Standaard

Citaat:
Goed dat je het nog eens quotte, zie ik dat ik een onmogelijke zin heb geconstrueerd in mijn hoffelijke haast om Eric antwoord te geven op zijn vragen.
ik heb dyslexie dus ik hem niet eens had verkeerd begrepen!
Oud 10 januari 2006, 17:08   #64
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Jazeker.

Ik citeer: "De georganiseerde multiculturaliteit, ieder in zijn of haar hokje, is voor ons geen perspectief. Dat hokjesdenken kan je alleen maar overstijgen wanneer mensen met een ver-schillende achtergrond elkaar effectief ontmoeten. In de buurt, op de werkvloer, op school, in het verenigingsleven, in de media,… Zo wordt Vlaanderen een kleurrijke, hechte interculturele samenleving."

Duidelijk genoeg me dunkt. De bron kent u ongetwijfeld.
Zij zijn tegen het organiseren, zij constateren dat alleen wanneer mensen mekaar tegenkomen ze mekaar beter leren kennen. Dat is dus het organiseren van multiculturaliteit: daar tegen zijn???
Dit is een nieuwe vorm van argumenteren waar ik machteloos tegenover sta, moet ik nederig toegeven. In elk geval zet je me schaakmat: ik kan er niets aan toevoegen: je hebt immers gelijk!
Oud 10 januari 2006, 17:15   #65
ericferemans

Standaard

Citaat:
Citaat:
Feremans - citeer me een naam, één zin van een politicus die de interculturaliteit door de strot wil rammen?????
Je vraagt er één, je krijgt em:
Quota voor de aanwerving van allochtonen. Terwijl het allang bewezen is dat allochtone meisjes goeie schoolresultaten halen (omdat ze zich willen bewijzen vanwege hun penibele situatie binnen de islamgemeenschap) maar niet verder mogen studeren, en terwijl de cijfers allang aantonen dat allochtone jongens (ik heb het hier dus over islamitische voor de goeie verstaander) voortijdig afhaken omdat school nu eenmaal niet belangrijk is binnen hun macho-cultuur. De Hafid Bouazza's durven het al zeggen (durf eens iets negatiefs te zeggen van zo'n grandioos schrijver), nu nog onze politici.
Maar ze zeggen liever dat allochtone jongeren gediscrimineert worden in het onderwijs. Hoe dat zo? Krijgen ze geen punten hoewel ze hun examens feilloos gemaakt hebben? Moeten leraren hen blijven aanmoedigen hoewel ze niet willen? Het geweld in concentratiescholen zal ook wel veroorzaakt worden door racistische leraars. Maar goed, er is een perfecte oplossing voor het gebrek aan diploma's-sorry-werk onder allochtone jongeren, en dit netjes binnen de grenzen van de interculturele samenleving waar jij zo voor overstag gaat. We leggen quota's op. Simpel toch?

Benieuwd wat je nu weer uit je stilaan impressionante mouw gaat schudden om er een draai aan te geven!
Ik snap je niet. Is dat nu iemand die iets door de strot wil rammen?
Er zijn inderdaad betere resultaten bij meisjes dan bij jongens op het gebied van schoolse resultaten bij bepaalde allochtonen. En dan?
De rest van je verhaal gaat weer over andere zaken, quota's en zo.
Leg eens uit wat je precies bedoelt, het is me wat wollig.
Leraars moeten iedereen altijd maar aanmoedigen: het is hun job.
Herhaling is de ziel van het onderwijs.
Geldt overigens in heel de wereld en in alle culturen, hoor...
Mijn impressionante aap kom niet uit mijn impressionante mouw: meer uitleg graag.
Oud 10 januari 2006, 17:17   #66
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zij zijn tegen het organiseren
Niet waar, want ze willen de interculturaliteit organiseren. Wat jij beweert dat ze zeggen, is het klakkeloos "voor waar" aannemen. De multiculturaliteit die in Vlaanderen gegroeid is (het is een lachertje te beweren dat er ooit iets aan is "georganiseerd"), is een "naast-mekaar-leving" geworden in vele gevallen. In plaats van de oorzaak daarvoor te gaan vinden, stelt spirit al direct een remedie voor. Wat was dat nu weer met zalvende heelmeesters?

Citaat:
Dit is een nieuwe vorm van argumenteren waar ik machteloos tegenover sta, moet ik nederig toegeven.
Niet moeilijk. U had dan ook waarschijnlijk niet verwacht dat er daadwerkelijk iemand een sluitend antwoord ging hebben op die (door als rethorisch aanziene) vragen...

Citaat:
In elk geval zet je me schaakmat: ik kan er niets aan toevoegen: je hebt immers gelijk!
U zult het wel leren: ik heb ALTIJD gelijk. 8)
Oud 10 januari 2006, 17:19   #67
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waarvoor dienen die quota's, Feremans?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 17:21   #68
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Waarvoor dienen die quota's, Feremans?
wie wat waar?
Knuppel je begint weer te korte redeneringen te maken: zoals je al hebt gemerkt hou ik alleen van llllange zinnen
Oud 10 januari 2006, 17:23   #69
ericferemans

Standaard

[quote]
Citaat:
Niet waar, want ze willen de interculturaliteit organiseren. Wat jij beweert dat ze zeggen, is het klakkeloos "voor waar" aannemen. De multiculturaliteit die in Vlaanderen gegroeid is (het is een lachertje te beweren dat er ooit iets aan is "georganiseerd"), is een "naast-mekaar-leving" geworden in vele gevallen. In plaats van de oorzaak daarvoor te gaan vinden, stelt spirit al direct een remedie voor. Wat was dat nu weer met zalvende heelmeesters?
Eehh. Is er iets in de lucht vandaag, Ik heb nochtans niet geblowd, ik ben geen minister van de VLD. Ben je nu boos omdat ze geen oorzaak hebben gevonden, en jij wel? Welke?
Oud 10 januari 2006, 17:32   #70
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb nochtans niet geblowd,
Het zou je argumentenrijkdom nochtans ten goede komen !

Citaat:
ik ben geen minister
Soms heeft een mens ook gewoon geluk, weet je...

Citaat:
Ben je nu boos omdat ze geen oorzaak hebben gevonden,
Ik denk eerder dat ze niet gezocht hebben. Dat hele epistel (zie link vroeger) gaat uit van een bepaald wereldbeeld, zonder rekening te houden met oorzaken en gevolgen uit het verleden. Het stelt "hier willen we naartoe en zo willen we het bereiken". Hoe het komt dat we "hier" nog niet geraakt zijn, is blijkbaar geen punt voor de spiritisten. Het zegt veel over hun ideologie...

Citaat:
en jij wel?
Ik kan heel wat oorzaken bedenken. Echt moeilijk lijkt me dat niet te zijn. 8)
Oud 10 januari 2006, 17:37   #71
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wie wat waar?
Knuppel je begint weer te korte redeneringen te maken: zoals je al hebt gemerkt hou ik alleen van llllange zinnen
Het is niet zomaar een korte zin maar een VRAAG, Feremans.

Waarvoor moeten de quota écht dienen waarmee de sossen en hun spirituele kontenlikkers allochtonen meer kansen op de arbeidsmarkt beweren te willen geven?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 10 januari 2006 om 17:39.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 17:42   #72
ericferemans

Standaard

Citaat:
Het is niet zomaar een korte zin maar een VRAAG, Feremans.

Waarvoor moeten de quota écht dienen waarmee de sossen en hun spirituele kontenlikkers allochtonen meer kansen op de abdeidsmarkt beweren te willen geven?
Gaat het nu over die mop van "wat geeft de pastoor voor masturberen?"
In de biecht?
Spirituele Kontenlikkers? Misdienaars?
Krijgen die quota's in plaats van een lat sjokolat?
Ik kan niet volgen: ik ben écht niet zo goed in godsdienst.
Oud 10 januari 2006, 17:45   #73
ericferemans

Standaard

Citaat:

Dat hele epistel gaat uit van een bepaald wereldbeeld, zonder rekening te houden met oorzaken en gevolgen uit het verleden. Het stelt "hier willen we naartoe en zo willen we het bereiken". Hoe het komt dat we "hier" nog niet geraakt zijn, is blijkbaar geen punt voor de spiritisten. Het zegt veel over hun ideologie...
De zaak zit als volgt ineen Turkje:
Spirit heeft natuurlijk geen verleden en is daardoor zeer toekomstgericht! (de T van SpiriT).
Het VB, daartegenover, heeft een zwaaaar verleden, en derhalve geen toekomst.
Snappie?

p.s
Ik heb eens gevraagd hoe dat zit met het integreren van onze maatschappij.
Ik heb je geciteerd en hopsakee: net heet van de naald: Lambert is er op gesprongen:
Citaat:
[SIZE=4]VLD schaart zich achter anoniem solliciteren [/SIZE]

Spirit is tevreden dat de VLD zich nu ook achter het spirit-voorstel in verband met anoniem solliciteren schaart (DM 10/01, p.6).
Anoniem solliciteren is één van de voorstellen die spirit lanceerde in zijn zeventigpuntenplan voor een interculturele samenleving. Het zorgt ervoor dat de cv’s die op het bureau van een personeelschef belanden, in eerste instantie beoordeeld worden op hun inhoud, en niet op de naam die erboven staat. Zo wordt een stuk –vaak latente – discriminatie geneutraliseerd in het eerste stadium van een aanwervingsprocedure. Uit onderzoek van de VDAB blijkt dat vreemde namen in de KISS-databank nauwelijks aangeklikt worden.

“Moedwillig racisme wordt inderdaad niet opgelost met deze procedure, maar we gaan ervan uit dat het overgrote deel van de werkgevers na een eerste gesprek de beste kandidaten overhoudt. In dat eerste gesprek krijgen de allochtone kandidaten de kans om eventuele vooroordelen te weerleggen,” zegt spirit-voorzitter Geert Lambert.
Bestaan er oplossingen voor moedwillige discriminatie? “Om te beginnen valt discriminatie, ook op de arbeidsmarkt, moeilijk te bewijzen (het probleem stelt zich niet alleen in fitnesscentra of discotheken). Vandaar pleit spirit voor praktijktests: beëdigde ambtenaren kunnen na ontvangst van een klacht controleren of er sprake is van discriminatie. Nu moet een slachtoffer van discriminatie er in de meeste gevallen niet op rekenen dat er met zijn klacht ook echt iets gebeurt, wat voor heel wat frustraties zorgt.”

Spirit wil er ook op hameren dat de overheid het goede voorbeeld moet geven als ze spreekt over diversiteit op de werkvloer. Het ambtenarenkorps moet een afspiegeling zijn van de samenleving. Daarom pleiten we voor quota in de publieke sector. Ook de nationaliteitsvereiste voor statutaire ambtenaren heeft zijn bestaansreden verloren.
“De werkloosheid onder allochtonen moet prioritair aangepakt worden, dat beginnen nu blijkbaar meer en meer mensen te beseffen. Het is hoog tijd dat dit besef zich vertaalt naar concrete maatregelen.”

Geert Lambert
voorzitter spirit

Daar sta je van te kijken hé: we gaan dat nu het Turkje wetje noemen!
tof hé!

Laatst gewijzigd door ericferemans : 10 januari 2006 om 17:49.
Oud 10 januari 2006, 17:47   #74
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
blablabla.
Snappie?
Jazeker: Spirit is simplistisch aka spiritisten zijn simpel.

Dank u voor uw verhelderende uitleg !

Oud 10 januari 2006, 17:51   #75
ericferemans

Standaard

Citaat:
Jazeker: Spirit is simplistisch aka spiritisten zijn simpel.

Dank u voor uw verhelderende uitleg !

Ik zorg voor een persoonlijk wetsvoostel en hij is weer boos
Ik ga het dan maar knuppeltje laten noemen.
OK?
Oud 10 januari 2006, 17:52   #76
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gaat het nu over die mop van "wat geeft de pastoor voor masturberen?"
In de biecht?
Spirituele Kontenlikkers? Misdienaars?
Krijgen die quota's in plaats van een lat sjokolat?
Ik kan niet volgen: ik ben écht niet zo goed in godsdienst.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Feremans
Alhoewel ik me op de godsdienstvlakte wens te houden (dat wil niet zeggen dat ik er niets van snap of afweet
Waarom willen SP-A en Spirit overgaan tot het invoeren van quota op de werkvloer?
Oud 10 januari 2006, 17:57   #77
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zorg voor een persoonlijk wetsvoostel
reeds nadat ik mijn reactie had neergepend (enkel het eerste deel van je post was eerst te zien). Met boos worden heeft dat dus weinig te maken.

Deze vergissing van uwentwege zal ik dan ook -vertederend- een feremansje noemen.
Oud 10 januari 2006, 18:01   #78
ericferemans

Standaard

Citaat:
Waarom willen SP-A en Spirit overgaan tot het invoeren van quota op de werkvloer?
“De werkloosheid onder allochtonen moet prioritair aangepakt worden, dat beginnen nu blijkbaar meer en meer mensen te beseffen. Het is hoog tijd dat dit besef zich vertaalt naar concrete maatregelen.”
Zegt de opper spiritist.
De overheid geeft het goede voorbeeld.
Omdat vele allochtonen geen belg zijn, konden ze geen werk hebben in bepaalde openbare diensten.
Dat gaat er uit. Daarenboven gaan we ze niet langer discrimineren, met quota. Zoals voor de vrouwen in de politiek en de zwarten in de VS.
Het schijnt dat dat werkt.
Jij bent daar allicht ENORM tegen?
ik weet het al:
Citaat:
als ze niet naar school gaan zijn ze onaangepast
als ze wel naar school gaan : "zie je wel: te lui om te werken"
als ze geen werk hebben: "zie je wel: te lui om te werken"
als we ze werk geven "ze pakken ons werk af"
of : "ze worden gepamperd"
of : nu worden wij gediscrimineerd.
Ik begin in te zien dat het gemakkelijker is bij het VB te gaan dan bij Spirit: je hebt altijd gelijk

Laatst gewijzigd door ericferemans : 10 januari 2006 om 18:04.
Oud 10 januari 2006, 18:03   #79
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Spirit heeft natuurlijk geen verleden en is daardoor zeer toekomstgericht! (de T van SpiriT).
Het VB, daartegenover, heeft een zwaaaar verleden, en derhalve geen toekomst.
Snappie?

p.s
Ik heb eens gevraagd hoe dat zit met het integreren van onze maatschappij.
Ik heb je geciteerd en hopsakee: net heet van de naald: Lambert is er op gesprongen:[indent] Daar sta je van te kijken hé: we gaan dat nu het Turkje wetje noemen!
tof hé!
Dus Lambert gaat discrimineren en dan het VB maar van die praktijken beschuldigen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 18:07   #80
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dus Lambert gaat discrimineren en dan het VB maar van die praktijken beschuldigen.
sliep sliep uit!
Ik was toch rapper dan jij hé schat!
hihihihihi
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be