![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Vindt u dat dueleren toegestaan zou moeten worden? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
18 | 43,90% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
21 | 51,22% |
ik weet het niet. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,88% |
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neenee, punt blijft dat zo'n duel niks, maar dan ook niks rechtvaardig in zich heeft. En dat valsspelen altijd mogelijk is. Het feit dat die valsspeler dan ook ter plaatse gelyncht wordt is een schrale troost voor degene die (met eender hoeveel kogels) in de rug geschoten werd. Waarom niet een 'best of 11' schaaktoernooitje als duel? Geen bloed, geen doden, geen afgehakte armen en benen. (Al is dat voor u waarschijnlijk de grootste tegenkanting)
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom trekt u dan ook niet die kant uit als u toch persé terug in de tijd wilt?
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
m'n excuses, carlgustaaf .... datgene wat hier in het rood staat heb ik helaas 'overgelezen' ... ik ben even terug gaan kijken ... in je eerste originele post, de reactie op BigF, stond dat het stond echter niet in de post, reactie van jou op reactie van mij op iets wat Federator zei, van je waar ik op reageerde in relatie tot de topic en meer in 't bijzonder de openingspost en verdere posts van Federator het is en blijft tenslotte een forum niettemin had ik het kunnen weten wat jouw visie is/was... mijn fout dus dus van mij mag je me gerust verwijten van met woorden de goochelen ( deze ene keer dan ! andere keren lag dat hoofdzakelijk aan jouw steeds veranderlijke uitleg ) als je dat zint kortom maakt dat ...dat die opmerking ivm met die seriemoordenaars op niet veel slaat als ik je louter aan jouw visie hou ook de opmerking ivm van die familievetes van me verliest aanzienlijk wat kracht daar in jouw visie, in tegenstelling tot die van Federator, er geen sprake is van het verdedigen van een eer of een gelijk maar eerder van een komaf maken van opgekropte negatieve gevoelens tussen twee mensen die ook akoord ( heb ik bij Federator ook niet gelezen ) gaan met zo'n duel wel heb ik nog een vraagje ivm dat voorbeeldje van je betreft die rechter,leraar,agent... je zegt, suggereert ergens , zo'n duel, dat kan een oplossing zijn... om opgekropte negatieve gevoelens uit de wereld te helpen... en zo dus indirect wat onrecht aangedaan door bv een rechter bij een uitspraak ... stel, je hebt zo'n rechter ... mij lijkt het niet erg evident dat iemand met autoriteit zijn opgekropte negatieve gevoelens gaat beslechten door een duel aan te vragen ( uiteraard in de hoop dat het zal aanvaard worden ) of te aanvaarden ik zie een persoon met autoriteit dat eerder beslechten door net zijn/haar 'macht' te gaan gebruiken tov de perso(o)n(en) waar hij/zij erg graag mee had(den) geduelleerd bij het ontbreken van zijn/haar 'macht' Citaat:
maar hoeveel keer gaan beiden akoord met een robbertje vechten en hoeveel keer is er sprake van een robbertje vechten omdat men er gewoon niet onderuit kan en wel mee moet doen? Laatst gewijzigd door praha : 13 januari 2006 om 00:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() getuigen en regels helpen daar niet veel aan medunkt ...anderszijds had ik hem blijkbaar verkeerdelijk begrepen ivm het tweeledig akoord etc
Citaat:
een seriemoordenaar staat ook bekend om z'n intelligentie, zijn vastberadenheid, zijn lef als ie zeker is dat de kaarten voor hem goed liggen en noch onderspit zal moeten delven noch opgespoord kan worden, dacht ik dus als ie kiest voor zo'n duel aan te gaan zal ie zich verzekeren dat ie er als winnaar uitkomt Citaat:
![]() de meer impulsieve gasten zie ik inderdaad ook niet meteen rijp voor een duel Laatst gewijzigd door praha : 13 januari 2006 om 00:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() even gesteld dat het eindresultaat hetzelfde zou zijn... wat is er dan zoveel beter aan dit geweld dan aan dan blind laf geweld ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu de mens zichzelf het statuut van 'anachronistische kitsch' aan het toekennen is, is het ergens wel normaal dat termen als 'duelleren', 'eer', 'genoegdoening' en zo weer in de mode komen en 'ergens' voor lijken te staan.
Nog een paar jaar en de globale klimaatsverandering zal de eenentwintigste-eeuwer wel op andere gedachten brengen. Of dat ook 'betere' gedachten zullen zijn valt te betwijfelen, maar hoop doet leven, hé. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Waarom hebben we dan nog gevangenissen en rechters nodig? Om weldoeners die - puur voor hun eigen plezier of gemoedsrust - anderen van hun zorgen bevrijden een beetje te pesten? Diefstal? Nou jij moet je dan toch geen zorgen meer maken over dat stukje materie en de ander is er blijkbaar gelukkig mee (zoniet zou hij het niet nemen). Verkrachting? Geen zorgen meer over dat maagdenvlies, gedaan met de vrees om aan "gene vent te geraken"... zie eens naar de smile van voldoening op het gezicht van de verkrachter wanneer hij zijn instrument weer opbergt.
There’s room at the top they are telling you still But first you must learn how to smile as you kill Laatst gewijzigd door Fille van de Foor : 13 januari 2006 om 00:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Als iemand me ergert negeer ik die persoon. Het leven is veel te kort om overal bij stil te staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Burger
|
![]() Ik heb niet gezegd dat ik terug naar die tijd wil. Enkel dat ze daar zo leven. Persoonlijk hou ik wel van een tijd als deze waarin ik nu leef. Je kent dat wel, een tijd waar ze tanden trekken met verdoving, waar pest niet meer bestaat en waar een blindedarmonsteking niet meteen de dood hoeft te betekenen. Maar aangezien de geschiedenis nogal eens herhaalt zou het weleens kunnen dat we allemaal terug naar die tijd terugkeren. Binnen een jaar of 50 misschien, als de olie op is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Gouverneur
|
![]() Toch wel, enkel de ratten die voor de verspreiding ervan zorgen zijn een stuk groter...
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ps. dat van mij was nu ook niet meteen bloedserieus te nemen ... misschien had ik er een passend smiley moeten achter zetten |
|
![]() |
![]() |