![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Staatssecretaris
|
![]() Antwoorden op wat, mijn beste?
![]()
Laatst gewijzigd door Manuel* : 14 januari 2006 om 22:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Als ik jouw VRT help betalen, dan moet jij mijn cinema-abonnement helpen betoelagen, niet? Fair trade.
"Freedom comprises of more than the abscence of boundaries en burden, because one feels still imprisonned when one doesn't percieve options and possibilities. Therefore, freedom is often the opposite of being unattached." "Matter doesn't matter, only interactions matter" Me & my autism Laatst gewijzigd door Vrijheid : 14 januari 2006 om 23:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Maar het is wel een feit dat logelid en VRT-leider Tony Mary enige tijd geleden in een tijdschrift liet optekenen dat een goed journalist altijd (wat) links(er) moet zijn. Ik veronderstel met m'n slecht karakter dat men bij de VRT over "goede journalisten" wil beschikken...
"Freedom comprises of more than the abscence of boundaries en burden, because one feels still imprisonned when one doesn't percieve options and possibilities. Therefore, freedom is often the opposite of being unattached." "Matter doesn't matter, only interactions matter" Me & my autism Laatst gewijzigd door Vrijheid : 14 januari 2006 om 23:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#66 |
Staatssecretaris
|
![]() Domme kloot.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat argument hadden we nog niet gehoord...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#69 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Straf hé? Ik heb er geen antwoord op. Men kan zoiets geniaals niet gewoon herhalen hé? Het verliest dan teveel aan welsprekendheid...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jonas, heb je zelfs gelezen wat ik schreef ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die zin van je trouwens ook niet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Staatssecretaris
|
![]() Om van deze van u nog maar te zwijgen.
![]()
![]() |
#73 |
Minister-President
|
![]() Ondertussen zijn we dus wel in een volslagen andere discussie terecht gekomen. De "eeuwige" vraag over die illusoire "objectiviteit" van de VRT-nieuwsredactie... Je kan erover blijven zeveren, incidenten en voorbeelden aanhalen. Net zoals je dat kan over om het even welke nieuwsredactie van om het even welke televisie- of radiozender, krant of tijdschrift.
De hamvraag blijft echter: is er in Vlaanderen een behoefte aan een publieke omroep? En zo ja, moet die zich dan richten tot een zo ruim mogelijk publiek? Zie je dat "marginaal" zoals een soort "regionale televisiezender" binnen een sterk beperkt omschreven zendvergunning of mag/moet die zender vooral hoog mikken? Moeten we dit integraal financieren met belastingsgeld, of staan we toe dat die omroep zich -rechtstreeks of onrechtstreeks- bijfinanciert via de markt? Het alternatief voor de publieke omroep is een quasi onvermijdelijke uitverkoop aan grote mediagroepen uit het buitenland. Mary wees er op en de reactie van de commerciëlen was op dat punt veelzeggend. De lobbying is blijkbaar al ver gevorderd, afgaande op wat de politieke vriendjes van de hoofdrolspelers de laatste tijd gepresteerd hebben. (los van het feit dat Mary een dwaze stoot heeft uitgehaald met z'n speechke) Toch nog dit: ik lees (en hoor) nogal wat kritikasters van de VRT vaak opperen dat ze de kwaliteit van de BBC toch zo goed vinden. Voorwaar, ook een publieke omroep. Maar dan wel eentje die voor sommige van de geciteerde "favoriete programma's" beschikt over budgetten die even groot zijn als het integrale budget "fictie" waarover de VRT beschikt! Want de kosten zijn voor de VRT niet lager dan voor de BBC... Onze markt is gewoon een stuk kleiner.
![]() |
#74 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 15 januari 2006 om 02:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Staatssecretaris
|
![]() Die partijkaarten waarvan u het bestaan hier onomstotelijk aangetoond heeft, bedoelt u?
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Niet meer om de haverklap de beheersovereenkomst ten gronde gaan herschrijven en de "politieke officieren" weren uit de dagelijkse werking? Misschien streven naar een publiek-private samenwerking?
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet eigenlijk ergelijk genoeg akkoord gaan met de mensen die de BBC als voorbeeld nemen. Dat is een zender waar de journalisten onafhankelijk zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |