![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dehaene profiteerde van een heel gunstige economische conjuntuur wereldwijd. Voorts pleegde hij aperte én latente aanslagen op onze portemonnee: het afschaffen van de indexering van de belastingsschalen, het zo goed als afschaffen van fiscale aftrekbaarheid van wagens voor woon-werkverkeer van werknemers........... Tevens schoof zijn regering lonen naar een volgend boekjaar,........ kortom, als struikrover deed Dehaene niet onder voor Verhofstadt.
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar met dit verschil dat De Haene het niet nodig vond erom te liegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bij Verhofstadt is het eigenlijk net omgekeerd. Maar dat is niet liegen, dat is slechte communicatie. ![]()
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dehaene heeft er tenminste voor gezorgd dat Verhofstadt een budget had.
Die man heeft potverpiepers ons land gered. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Gouverneur
|
![]() Ik kijk liever naar het heden...
Leterme lijkt me een correct en bekwaam heerschap... Gisteren in de zevende dag heeft hij weer eens duidelijk gemaakt hoe België in elkaar zit... Van 3€ subsidie die door de Vlaamse regering wordt geïnvesteerd wordt er 1€ opgeslokt (via belasting) door de federale regering... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Minister-President
|
![]() Hoewel ik niet met alles akkoord ging wat paars deed vond ik de paars-groene regering op ethisch vlak best oké. Er konden eindelijk een paar ethische thema's besproken worden, iets wat met de CVP nooit kon...
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het wat die zaken betreft niet zoveel verschil gemaakt zou hebben, mochten de christen-democraten verder deel uitgemaakt hebben van de regering. Die ethische thema's zijn, behalve inzake drugs, ook niet de thema's waarop de CD&V zich in de oppositie heeft geprofileerd. Ze heeft zich daarover constructief opgesteld, zoals dat dan heet. PS: Inzake drugs zie ik overigens geen verschil met vroeger.
![]() |
![]() |
#68 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In een onafhankelijk Vlaanderen is er een kleine kans op 'goede' regeringen, maar ook daar verwacht ik eerlijk gezegd niet enorm veel van, tenzij het politieke landschap grondig verandert (zie onderstaand) Ik denk dat enkel regeringen die doen wat de meerderheid van de burgers vragen 'goed' kunnen zijn. I.e. een regering gecontroleerd door een onafhankelijk parlement én onderworpen aan wat de meerderheid van de burgers wenst die de mogelijkheid krijgen een bindend referendum te organiseren. De regering zal ook aansprakelijk moeten worden gesteld voor grove fouten of corruptie. En dan bedoel ik persoonlijk aansprakelijk. Een type als Flahaut hoort in de gevangenis thuis wegens verregaande corruptie niet op een ministerspost... Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 23 januari 2006 om 21:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ben ik dan een kwade geest als ik veronderstel dat eens Leterme het beoogde premierschap binnen heeft we van die zaakjes niks meer zullen horen? Ik persoonlijk heb weinig vertrouwen in Leterme, behalve als het op het verdedigen van de belangen van de boerenbond aankomt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een héél erg groot verschil is dat onder Dehaene de interestbetalingen op de staatsschuld (relatief) nog een stuk hoger lagen (door de hogere rente en het hoger relatief bedrag). Alle bijkomende ruimte door de steeds lagere rentelasten is door Paars onmiddelijk weer uitgegeven. Als de rentevoeten morgen stijgen tot laten we zeggen een milde 5% zullen er ofwel nieuwe belastingen moeten komen ofwel zal er (eindelijk?) gesnoeid moeten worden in de uitgaven. Onder Dehaene werd het (veel kleinere) beetje extra ruimte dat er kwam gebruikt om de staatsschuld verder te verminderen. Paars geeft het geld gewoon uit. M.a.w. beiden hebben zoals gewoonlijk de burger extra belast, maar Dehaene gebruikte dat geld voor schuldafbouw terwijl Paars het geld over de balk smeet. Imo was geen van beiden 'goed' want dat kan je enkel zijn als je serieus snoeit in de overheidsuitgaven. (en daar kan héél véél bespaard worden door simpelweg efficiënter te werken. Je hoeft er echt niet voor aan de uitkeringen te zitten.) Dehaene had dan tenminste nog de verdienste dat de uitgaven niet verder stegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#73 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dit gaat natuurlijk alleen maar op als de kiezer een minimale kennis heeft van de politiek, anders gaat het fout.
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik kan beter: lees Animal Farm.
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben van politiek geen klote benul maar 'kiezen' toch maar lekker voor 'mensen' die de keuzes voor ons maken. Zwijg liever over JOUW idee van wat een democratisch bestel is als je denkt dat het niet de taak van de volksvertegenwoordiging is te doen wat de meerderheid vraagt. Het is lang geleden dat ik iemand nog zoveel dommigheden in één posting heb zien spuien. Hoe kom je er trouwens bij te denken dat wat de meerderheid van de burgers wenst niet datgene is dat het beste is voor henzelf?
![]() |
![]() |
#80 |
Minister
|
![]() Maar das nog veel meer blz..... U stipt echter wel meteen een van de twee belangrijkste pluspunten van democratie aan. Macht corrumpeert en in een goedlopende democratie wordt dit altijd binnen de perken gehouden, aangezien te corrupte mensen geen kans op herverkiezing hebben en na een paar jaar worden weggebonjourd. Je zal hier uiteraard niet alle corruptie mee uitschaklen, maar je kan niet alles hebben nietwaar?
![]() |