Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2006, 09:20   #61
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheid Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®staaf
Iedereen die een beetje kan tellen, en ook giserke, snapt dat de N-Va, hoe klein ze ook moge zijn, een serieuze 'lift' geeft aan om het even welke andere grote partij.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®staaf
Zolang dat een Belgicistische, royalistische partij is, zitten wij Belgicisten op ons gemak.
En je bent zeker dat de N-VA bij de nakende staatshervorming geen serieuze Vlaamse injectie toedient aan het karakter van CD&V?
Ik geef toe dat ik er vórige verkiezingen allesbehalve gerust in was. Ik vreesde echt hommeles in dossiers zoals B-H-V, waar de flaminganten terecht een oplossing eisten, zonder compensaties. Voor de grondwet toe te passen hoef je immers niet te betalen, maar Walen zijn nu eenmaal betere politici, en je weet nooit waartoe wederzijdse stijfhoofdigheid leidt.
Maar de soep werd niet zo heet gegeten als ze werd opgediend, integendeel ze staat ongeconsumeerd in de ijskast.

Wat ik ook vreesde was een toenadering tot het VB: Leterme ging effectief praten, maar sloeg de deur dicht toen de communautaire eisen van het VB te forsig uitvielen. Bemerk dat hij zelfs niet eens zijn reservetroef 'racisme' behoefde uit te spelen: communautair-bestuurlijk alleen al was het water véél te diep.8)

Ook in kwesties zoals dotaties aan 'royalties' vreesde ik N-VA-oprispingen, maar Loones betaalde prins Philip, zelfs al was het maar 'om het VB een hak te zetten.' Nochtans had de N-Va principieel-symbolisch kunnen tegenstemmen, zonder het dossier in gevaar te brengen, maar ze gedroeg zich als een loyale aangepaste kartelpartner, bijna als originele CVP'ers.

Zoals de N-Va evolueerde zie ik er geen gevaar meer in.
Oud 29 januari 2006, 09:24   #62
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik vermoed dat het rond Geertje de volgende hete politieke maanden héél stillekes zal worden, tenzij hij uitgerangeerd zou worden wegens koppig gedrag. Herinner u hoe Frank Vandenbroucke een toontje (en een regeerniveau) lager zong na z�*jn onderonsje met Albert II.
A man's got to do, what a man's got to do.
Dus: hup Geert Bourgeois: keep up the good work.
Is dit dezelfde superstaaf die met de regelmaat van een klok stelt dat onze teergeliefde monarchie geen reële politieke macht bezit?
Oud 29 januari 2006, 09:26   #63
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Superstaaf lijkt me niet gebiologeerd door het Vlaams Belang. Z'n aandacht bereikt systematisch het Vlaams Kartel. Zou het kunnen dat dat laatste hem meer zorgen baart?
Zoals ik zei: vorige verkiezing weldegelijk. Maar vooral ingeval ze het CS niet zouden respecteren.
Dat ik vooralsnog makkelijker op het kartel schiet is logisch: da's makkelijker. Ze regeren, en je kan hun ideologieën aan de praktijk toetsen. Vergeet ook niet dat de CD&V vanouds een van mijn geliefde doelwitten is. Ik hou niet van wattige zever, gestoeld op religie om gezag te legitimeren.
Ook is het logisch dat ik eerst 'de keintjes' aanpak: een probleem (wat separatisme dan ook is) pak ik aan op de wijze van 'den vijand': ik splits het op in kleine stukjes, en eet eerst de lichtst wegende brokjes, zoals de N-VA. Die zijn al zacht gemaakt door hun eigen splitsingen uit het verleden.
Oud 29 januari 2006, 09:28   #64
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Is dit dezelfde superstaaf die met de regelmaat van een klok stelt dat onze teergeliefde monarchie geen reële politieke macht bezit?
't Zal wishfull thinking geweest zijn, of een leugentje om bestwil om de anti's een rad voor de ogen te draaien.
Ik geloof dat ik me zal moeten herbronnen.
Misschien een onderscheid maken tussen 'macht' en 'overredingskracht om de zaken te stellen zoals ze zijn?
Maar goed: zelfs in mijn ideale democratische samenleving, is er plaats voor wat glamour en glitter van een monarchie, zolang ze door den volke niet gecontesteerd wordt.8)

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 29 januari 2006 om 09:29.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 09:33   #65
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En je bent zeker dat de N-VA bij de nakende staatshervorming geen serieuze Vlaamse injectie toedient aan het karakter van CD&V?
Goeie grap.
Van een Vlaamse injectie heb ik anders weinig gezien de afgelopen twee jaren.
Welintegendeel, n-va verdedigt de Vlaamse flank vd tsjeven.
De hoofdtroepen ageren van langs om meer Belgischer.
Eric Vanrompuy, VDBerghe, Vandenbrande lopen er voor spek en bonen bij.
Slaap zacht, België, het Vlaams Kartel waakt over u...
Oud 29 januari 2006, 09:45   #66
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Is die eed van getrouwheid aan een onverkozen oppergaai dan niet afgeschaft voor het Vlaams parlement?

Rond de pot draaien daar zijn jullie goed in. Voor jullie postje in het parlement zweren jullie getrouwheid aan de koning. Wat een oppertunisten zijn die van het Blok toch.
Oud 29 januari 2006, 09:46   #67
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook is het logisch dat ik eerst 'de keintjes' aanpak: een probleem (wat separatisme dan ook is) pak ik aan op de wijze van 'den vijand': ik splits het op in kleine stukjes, en eet eerst de lichtst wegende brokjes, zoals de N-VA. Die zijn al zacht gemaakt door hun eigen splitsingen uit het verleden.
Als je aan het grote diner wil beginnen, zal je eerst alles moeten inslikken dat je hier vaak con brio komt verdedigen: vrije meningsuiting en democratie.
Anders krijg je het Vlaams Belang niet kapot.
Bon Appétit.

Laatst gewijzigd door stab : 29 januari 2006 om 09:48.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 09:58   #68
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Je weet best dat Morel op eigen kosten meeging als begeleider van haar invaliede vader.
Er is trouwens heel wat heisa geweest over de fysieke afstand die ze diende aan te houden tegenover de door jullie betoelaagde 'Monseigneur'.
Schrijf geen leugens.
Een invalide vader als schaamlapje, foei. Ik weet heus wel dat ze haar vader gevraagd hebben om mee te gaan. Zij had haar vader er gewoon van moeten overtuigen om niet mee te gaan.
Oud 29 januari 2006, 10:06   #69
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Rond de pot draaien daar zijn jullie goed in. Voor jullie postje in het parlement zweren jullie getrouwheid aan de koning. Wat een oppertunisten zijn die van het Blok toch.

Is dit een antwoord op deze vraag?

Citaat:

Was het overigens niet Geert Bourgeois die de eed van getrouwheid aan de koning wilde afschaffen voor het Vlaams parlement?

Oud 29 januari 2006, 10:12   #70
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een invalide vader als schaamlapje, foei. Ik weet heus wel dat ze haar vader gevraagd hebben om mee te gaan. Zij had haar vader er gewoon van moeten overtuigen om niet mee te gaan.

Waarom die discriminatie van een invalide.
De vader van Morel is nu eenmaal een China-deskundige. Vader Morel werd dus TERECHT uitgenodigd om mee te gaan. Daar doet het feit dat hij VANDAAG in een rolstoel zit niets aan af.

Als er toch iemand had afgeraden moeten worden naar China te gaan was het de Flippe.
Of heeft zich die niet belachelijk genoeg gemaakt? VOOR en NA die reis?

Waar blijft trouwens je aanklacht tegen de discriminerende behandeling vanwege het Hof tegenover Morel?
Oud 29 januari 2006, 10:17   #71
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dit een antwoord op deze vraag?

Was het overigens niet Geert Bourgeois die de eed van getrouwheid aan de koning wilde afschaffen voor het Vlaams parlement?

In het Vlaams parlement is dit afgeschaft.
Op federaal niveau niet. Daar staan de hypocriet Blokkertjes fier naast elkaar met hun 2 vingers in de lucht getrouwheid aan de koning te zweren.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 10:17   #72
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geef toe dat ik er vórige verkiezingen allesbehalve gerust in was. Ik vreesde echt hommeles in dossiers zoals B-H-V, waar de flaminganten terecht een oplossing eisten, zonder compensaties. Voor de grondwet toe te passen hoef je immers niet te betalen, maar Walen zijn nu eenmaal betere politici, en je weet nooit waartoe wederzijdse stijfhoofdigheid leidt.
Maar de soep werd niet zo heet gegeten als ze werd opgediend, integendeel ze staat ongeconsumeerd in de ijskast.

Wat ik ook vreesde was een toenadering tot het VB: Leterme ging effectief praten, maar sloeg de deur dicht toen de communautaire eisen van het VB te forsig uitvielen. Bemerk dat hij zelfs niet eens zijn reservetroef 'racisme' behoefde uit te spelen: communautair-bestuurlijk alleen al was het water véél te diep.8)

Ook in kwesties zoals dotaties aan 'royalties' vreesde ik N-VA-oprispingen, maar Loones betaalde prins Philip, zelfs al was het maar 'om het VB een hak te zetten.' Nochtans had de N-Va principieel-symbolisch kunnen tegenstemmen, zonder het dossier in gevaar te brengen, maar ze gedroeg zich als een loyale aangepaste kartelpartner, bijna als originele CVP'ers.

Zoals de N-Va evolueerde zie ik er geen gevaar meer in.
Met de dood in hart, moet ik je eerlijk bijtreden.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 29 januari 2006 om 10:20.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 10:29   #73
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
In het Vlaams parlement is dit afgeschaft.
Op federaal niveau niet. Daar staan de hypocriet Blokkertjes fier naast elkaar met hun 2 vingers in de lucht getrouwheid aan de koning te zweren.
Je bedoelt dat de N-VA geen afgedwongen eed had afgelegd aan le roi mochten ze ook verkozenen hebben gehad in het federale parlement?

Geertje schaft eerst de eed van getrouwheid aan de koning maar gaat er daarna op koffieklets.

Maar d�*t is niet hypocriet, zeker?
Oud 29 januari 2006, 10:46   #74
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Zo kan 'ie wel weer hoor... Ik heb duidelijk genoeg gesteld dat ik deze actie van Bourgeois niét verstandig vind en ik zal geen enkele poging doen het goed te praten, maar het enthousiasme waarmee de Belangers en belgicisten schouder aan schouder op deze zaak springen is toch lichtjes overdreven.
Tja, giserke vraagt er gewoon om...
Oud 29 januari 2006, 10:50   #75
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bedoelt dat de N-VA geen afgedwongen eed had afgelegd aan le roi mochten ze ook verkozenen hebben gehad in het federale parlement?

Geertje schaft eerst de eed van getrouwheid aan de koning maar gaat er daarna op koffieklets.

Maar d�*t is niet hypocriet, zeker?

De N-VA heeft een verkozene in het federale parlement. En deze verkozene heeft de EED afgelegd. Maar natuurlijk, de blokkers onder ons kunnen niet lezen, we schrijven niet meer en niet minder dan: "De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet".
Oud 29 januari 2006, 10:53   #76
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Ik kan maar één ding zeggen over de houding van de NVA en zijn heilige tweevuldigheid GB en BDW : de ECHTE Vlaams-nationalist begint er stilaan genoeg van te krijgen.

Als het gaat om de Vlaamse staat een dienst te bewijzen, wel dan schieten ze al een hele tijd aan dat doel voorbij.

Arm Vlaanderen, na het debacle van de VU, hebben menige Vlamingen zich nu aan de steen van de NVA geschoten.

Gelukkig is er een alternatief.

En nog altijd heb ik het meeste respect voor de 'Vlaamse' NVA kiezer!!
Oud 29 januari 2006, 10:54   #77
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Oeps, lees 'gestoten' ipv 'geschoten'
AVV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 10:55   #78
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo kan 'ie wel weer hoor... Ik heb duidelijk genoeg gesteld dat ik deze actie van Bourgeois niét verstandig vind en ik zal geen enkele poging doen het goed te praten, maar het enthousiasme waarmee de Belangers en belgicisten schouder aan schouder op deze zaak springen is toch lichtjes overdreven.
Het feit dat zowel VB-ers als belgicisten 'enthousiast' op de flater van Geert Bourgeois springen bevestigt anders precies HOE 'onverstandig' het wel was van Bourgeois om zich door le roi te laten 'uitnodigen'.
Iedereen met een beetje hersens kan immers weten dat dit NIET is om Bourgeois over zijn bolleke te aaien als waardering voor de afschaffing van de eed van getrouwheid aan le roi himself door de 'Vlaamse' parlementairen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 10:57   #79
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV Bekijk bericht
Ik kan maar één ding zeggen over de houding van de NVA en zijn heilige tweevuldigheid GB en BDW : de ECHTE Vlaams-nationalist begint er stilaan genoeg van te krijgen.

Als het gaat om de Vlaamse staat een dienst te bewijzen, wel dan schieten ze al een hele tijd aan dat doel voorbij.

Arm Vlaanderen, na het debacle van de VU, hebben menige Vlamingen zich nu aan de steen van de NVA geschoten.

Gelukkig is er een alternatief.

En nog altijd heb ik het meeste respect voor de 'Vlaamse' NVA kiezer!!
Beste vriend, iedere N-VA stemmer heeft op de N-VA gestemt om haar Vlaamse karakter. De stemmers die het Blok gekregen heeft, zijn er voor 90% door verzuurde kiezers, zij zijn de misnoegde van deze maatschappij. Zij stemmen met andere woorden niet voor het VB voor het Vlaams gedachtegoed, zij stemmen ervoor ondanks het Vlaams gedachtegoed.

Een scheve stoepdorpel is bij wijze van spreken al goed voor een VB stem.

Alleen de N-VA kan iets betekenen voor Vlaanderen!

Laatst gewijzigd door guido 007 : 29 januari 2006 om 10:58.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 11:00   #80
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De N-VA heeft een verkozene in het federale parlement. En deze verkozene heeft de EED afgelegd. Maar natuurlijk, de blokkers onder ons kunnen niet lezen, we schrijven niet meer en niet minder dan: "De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet".
De 'Blokkers onder ons' kunnen integendeel héél goed lezen.
Vooral langs de onovertroffen dubbele moraal tussen jouw lijntjes kan noch vriend noch vijand langs kijken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be