![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar de soep werd niet zo heet gegeten als ze werd opgediend, integendeel ze staat ongeconsumeerd in de ijskast. Wat ik ook vreesde was een toenadering tot het VB: Leterme ging effectief praten, maar sloeg de deur dicht toen de communautaire eisen van het VB te forsig uitvielen. Bemerk dat hij zelfs niet eens zijn reservetroef 'racisme' behoefde uit te spelen: communautair-bestuurlijk alleen al was het water véél te diep.8) Ook in kwesties zoals dotaties aan 'royalties' vreesde ik N-VA-oprispingen, maar Loones betaalde prins Philip, zelfs al was het maar 'om het VB een hak te zetten.' Nochtans had de N-Va principieel-symbolisch kunnen tegenstemmen, zonder het dossier in gevaar te brengen, maar ze gedroeg zich als een loyale aangepaste kartelpartner, bijna als originele CVP'ers. Zoals de N-Va evolueerde zie ik er geen gevaar meer in.
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#63 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat ik vooralsnog makkelijker op het kartel schiet is logisch: da's makkelijker. Ze regeren, en je kan hun ideologieën aan de praktijk toetsen. Vergeet ook niet dat de CD&V vanouds een van mijn geliefde doelwitten is. Ik hou niet van wattige zever, gestoeld op religie om gezag te legitimeren. Ook is het logisch dat ik eerst 'de keintjes' aanpak: een probleem (wat separatisme dan ook is) pak ik aan op de wijze van 'den vijand': ik splits het op in kleine stukjes, en eet eerst de lichtst wegende brokjes, zoals de N-VA. Die zijn al zacht gemaakt door hun eigen splitsingen uit het verleden.
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik geloof dat ik me zal moeten herbronnen. Misschien een onderscheid maken tussen 'macht' en 'overredingskracht om de zaken te stellen zoals ze zijn? Maar goed: zelfs in mijn ideale democratische samenleving, is er plaats voor wat glamour en glitter van een monarchie, zolang ze door den volke niet gecontesteerd wordt.8)
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 29 januari 2006 om 09:29. |
|
|
|
|
|
|
#65 | |
|
|
Citaat:
Van een Vlaamse injectie heb ik anders weinig gezien de afgelopen twee jaren. Welintegendeel, n-va verdedigt de Vlaamse flank vd tsjeven. De hoofdtroepen ageren van langs om meer Belgischer. Eric Vanrompuy, VDBerghe, Vandenbrande lopen er voor spek en bonen bij. Slaap zacht, België, het Vlaams Kartel waakt over u...
|
|
|
|
#66 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Rond de pot draaien daar zijn jullie goed in. Voor jullie postje in het parlement zweren jullie getrouwheid aan de koning. Wat een oppertunisten zijn die van het Blok toch.
|
|
|
|
#67 | |
|
|
Citaat:
Anders krijg je het Vlaams Belang niet kapot. Bon Appétit.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 29 januari 2006 om 09:48. |
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een invalide vader als schaamlapje, foei. Ik weet heus wel dat ze haar vader gevraagd hebben om mee te gaan. Zij had haar vader er gewoon van moeten overtuigen om niet mee te gaan.
|
|
|
#69 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Is dit een antwoord op deze vraag? Citaat:
Was het overigens niet Geert Bourgeois die de eed van getrouwheid aan de koning wilde afschaffen voor het Vlaams parlement?
|
|
|
|
#70 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom die discriminatie van een invalide. De vader van Morel is nu eenmaal een China-deskundige. Vader Morel werd dus TERECHT uitgenodigd om mee te gaan. Daar doet het feit dat hij VANDAAG in een rolstoel zit niets aan af. Als er toch iemand had afgeraden moeten worden naar China te gaan was het de Flippe. Of heeft zich die niet belachelijk genoeg gemaakt? VOOR en NA die reis? Waar blijft trouwens je aanklacht tegen de discriminerende behandeling vanwege het Hof tegenover Morel?
|
|
|
|
#71 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Op federaal niveau niet. Daar staan de hypocriet Blokkertjes fier naast elkaar met hun 2 vingers in de lucht getrouwheid aan de koning te zweren. |
|
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 29 januari 2006 om 10:20. |
|
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Geertje schaft eerst de eed van getrouwheid aan de koning maar gaat er daarna op koffieklets. Maar d�*t is niet hypocriet, zeker?
|
|
|
|
#74 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#75 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De N-VA heeft een verkozene in het federale parlement. En deze verkozene heeft de EED afgelegd. Maar natuurlijk, de blokkers onder ons kunnen niet lezen, we schrijven niet meer en niet minder dan: "De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet".
|
|
|
|
#76 |
|
Gouverneur
|
Ik kan maar één ding zeggen over de houding van de NVA en zijn heilige tweevuldigheid GB en BDW : de ECHTE Vlaams-nationalist begint er stilaan genoeg van te krijgen.
Als het gaat om de Vlaamse staat een dienst te bewijzen, wel dan schieten ze al een hele tijd aan dat doel voorbij. Arm Vlaanderen, na het debacle van de VU, hebben menige Vlamingen zich nu aan de steen van de NVA geschoten. Gelukkig is er een alternatief. En nog altijd heb ik het meeste respect voor de 'Vlaamse' NVA kiezer!!
|
|
|
#77 |
|
Gouverneur
|
Oeps, lees 'gestoten' ipv 'geschoten'
|
|
|
|
|
|
#78 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Iedereen met een beetje hersens kan immers weten dat dit NIET is om Bourgeois over zijn bolleke te aaien als waardering voor de afschaffing van de eed van getrouwheid aan le roi himself door de 'Vlaamse' parlementairen. |
|
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een scheve stoepdorpel is bij wijze van spreken al goed voor een VB stem. Alleen de N-VA kan iets betekenen voor Vlaanderen!
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 29 januari 2006 om 10:58. |
|
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vooral langs de onovertroffen dubbele moraal tussen jouw lijntjes kan noch vriend noch vijand langs kijken.
|
|