![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten de VS en Israël Hamas aanvaarden als gesprekspartner ? | |||
Ja, want Hamas heeft democratische verkiezingen gewonnen |
![]() ![]() ![]() |
29 | 53,70% |
Ja, maar alleen als Hamas gematigdere taal spreekt |
![]() ![]() ![]() |
16 | 29,63% |
Neen, want Hamas wordt beschouwd als een terreurorganisatie |
![]() ![]() ![]() |
9 | 16,67% |
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Europees Commissaris
|
![]() Kijk, ik ben geen voorstander van Hamas, omdat ik niet religieus gezind ben en geen nationalist ben. Maar Israel en de VS moeten niet hypocriet doen;
Ten eerste is het dodental door het staatsterrorisme van Israel en VS stukken hoger dan dat van die zogenaamde terroristische organisaties en Sharon alleen heeft persoonlijk een veelvoud mensenlevens op zijn geweten als Hamas. De keuze voor Hamas van de Palestijnen is trouwens goed te begrijpen, het is de beste verzetsorganisatie, al kan je over de methode twisten, over de redenen van de zelfmoordaanslagen allerminst. Hamas is ook niet zo corrupt als die nationalisten van Fatah die zelfs op frauduleuze manier zelf de beton verschaften aan de Israeli om de muur te bouwen. En Hamas heeft verschillende sociale projecten lopen, terwijl Fatah in de regering enkel maar sociale voorzieningen heeft afgebouwd en laten vernietigen door de Israeli. Ik heb trouwens de tweede optie genomen. Omdat ik inderdaad hoop dat Hamas als stem van de Palestijnen zal streven naar een oplossing waar bij bevolkingen kunnen samenleven; een situatie die nu onmogelijk is door de leiders van beide groepen en dan vooral het imperialistische zionisme van de joodse bourgeosie. Overigens klonken de mensen van Hamas zelf die ik telkens aan het woord hoorde een stuk gematigder dan hetgeen ik hier gehoord heb in opinie-artikels in de pers. Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 27 januari 2006 om 23:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Europees Commissaris
|
![]() Israel heeft eigenlijk zelf gezorgd dat Hamas de absolute meerderheid heeft gehaald.
Als men gewoon Bargouti bijvoorbeeld had vrij gelaten, die de steun heeft van de bevolking, zoals Arafat dat had, dan had Hamas niet gewonnen maar waarschijnlijk toch Fatah; En bovendien is Barghouti geen islamist en wil hij een tweestaten-oplossing... Maar Israel moest de leider van de tweede intifada tegen zionistische onderdrukking in een schijnproces zonodig veroordelen tot vijf maal levenslang in een schijnproces. Opgelet, wil niet zeggen dat ik Barghouti zo vertrouw, waarschijnlijk zou hij niet veel veranderen aan de corruptie; maar het zou voor Israel alleszins een zekerdere toekomst geweest zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister-President
|
![]() Allemaal weer de schuld van Israel en de VS. Dat links ongedierte toch....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zeer leerrijk.. Blijkbaar werd Hamas achter de schermen door Israël opgericht om de Palestijnen te verdelen... Ze hadden immers schrik dat Fatah en Arafat teveel macht kregen ... Alles bij elkaar : geslaagd in hun opzet..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Minister-President
|
![]() Probleem is natuurlijk als de Westerse landen weigeren te praten met Hamas en eventueel de financiele steun afschaffen of terugschroeven, Hamas zich zal keren voor hulp tot de Saoedi's, de Iraniers, enz. met een verdere radicalisatie tot gevolg en dan wordt het daar pas echt een kruitvat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() Just in :
Hamas says it will not change By STEVEN GUTKIN ASSOCIATED PRESS WRITER GAZA CITY, Gaza Strip -- Following their resounding election victory, the Islamic militants of Hamas met the question of whether they will change their stripes with a loud "no": no recognition of Israel, no negotiations, no renunciation of terror. But the world holds out hope that international pressure can make them more moderate. At stake is the future of Mideast peacemaking, billions of dollars in aid and the Palestinians' relationship with Israel, the United States and Europe. Hamas' victory - winning 76 of 132 parliament seats in Wednesday's election - has created a dizzying power shift in the West Bank and Gaza Strip, overturning certitudes and highlighting the failure by Palestinian leaders, Israel and the international community to ease growing desperation in the Palestinian territories. ************************************************** ** Leuk, de regerende partij van Palestina gaat door met terreur aanslagen in Israel. Let the war begin zou ik zeggen. Imho moet Israel : 1) de veiligheidsmuur rond de palestijnse gebieden verstevigen. 2) palestijnen in Israel niet laten werken 3) geen economische en geen deplomatieke contacten met Palestina onderhouden 4) Zeer hard terugslaan bij eventuele aanslagen 5) moslims die in Israel wonen massaal deporteren Hamas had een kans om iets meer te zijn dan een terroristische organisaie. Ze zijn te dom om het te grijpen. Laatst gewijzigd door Shizie : 28 januari 2006 om 22:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de 'regering' van Tony Blair is wegens de inval in Irak zowat alle 'morele gezag' kwijt, en dat maakt dat de uitspraken van Jack Straw 'hol' klinken, en 'ginder' allerminst ernstig genomen worden, zoals wel te voorspellen viel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nee, ik vind het niet prettig dat Hamas zo'n verkiezingsoverwinning behaald heeft, en ja, ik weet dat Hamas ook geen koorknapen zijn, maar ik zou u er desondanks willen op wijzen dat er nog steeds veel meer Palestijnse slachtoffers in dit conflict te betreuren vallen dan Israëlische. Maar èlk slachtoffer is er wel één te veel. Het doet er niet toe aan welke kant ze vallen. Ik herhaal : ELK SLACHTOFFER IS ER EEN TE VEEL. Nu moet je echt wel van slechte wil zijn als je dit niet ziet, hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En zoals het er nu uitziet, gaan ze mischien nog een burgeroorlog uit te vechten hebben ook nog.Die jongens van de tegenpartij zagen er echt niet tevreden uit op het nieuws, allemaal gewapend enzo...echt zéér demokratisch gedoe... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Eén ding begrijp ik niet: je ziet gewoonlijk jonge mensen, en zelfs kinderen, die zich gaan laten ontploffen.Voor een strijdend volk zou het toch beter zijn géén gezonde , jonge strijdkrachten op te offeren voor kamikaze-aanslagen?!Beter stuurden ze oude grijsaards?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Volgens mij heeft Israël die opstandelingen omgekocht .. ![]() |
|
![]() |
![]() |