Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Moet de soep verboden worden?
Absoluut! 6 8,57%
neen, zolang er rekening gehouden wordt met andere geloven 9 12,86%
Ja!, het is gewoon racisme 1 1,43%
Nee, het is een schande dat men dergelijke inatieven wil verbieden 54 77,14%
Aantal stemmers: 70. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2006, 09:30   #61
Gargamel
Banneling

Standaard

In feite is varkensvlees dus een echte bron van sterkte,vitaliteit en weerstand.Is te begrijpen dat de culturisten niet werken.

Geit en kameel daarentegen zijn af te raden,dat heeft in de meeste gevallen crimineel gedrag als resultaat.

Laatst gewijzigd door Gargamel : 2 februari 2006 om 09:32.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 10:27   #62
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Mannekes dit is toch gewoon ridicuul.

Indien men in bejaardentehuizen gehaktballen serveert is men volgens Manuel racistisch bezig, want er zitten ook nog drie ouw madammekes die geen varkensvlees mogen eten voor "hunne" lever?
Och nee... dit telt niet; die moeten die dag maar gewoon boterhammekes eten.

Het wordt pas racistisch als er een turks madammeke tussenzit dat geen ballekes mag eten omdat ze anders naar de hel gaat...

Dus - volgens Manuel e.a. - gedaan met de ballekes in tomattesaus! Allemaal tofu!
Wat een racistische kok toch zeg in dat bejaardentehuis, buiten ballekes in tomattesaus had hij zelfs ook nog eens varkenscoteletten op het menu gezet en dan daarbovenop, geloof het of niet: erwtensoep met gekookte varkenspoot erin!
0m er de geest bij te laten....
Menslief toch... Elke keer als ik u op dit forum tegenkom, komt u met de meest waanzinnige vergelijkingen voor de pinnen die werkelijk nèrgens op slaan... Doet u dat opzettelijk, of bent u werkelijk zo dwaas?

1. U heeft waarschijnlijk nog nooit een bejaardentehuis van kortbij gezien. Daar worden sowieso elke dag verschillende gerechten op verschillende wijzen gemaakt voor de verschillende diëten waar de bewoners zich aan moeten houden, zoals bijvoorbeeld zoutloos en vetarm. Denkt u nu ècht dat de kok daar maar één enkele schotel maakt waarvan iedereen MOET eten?

2. Hier gaat het om een doelbewuste taktiek om de daklozen die een bepaald geloof aanhangen uit te sluiten.

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 10:36   #63
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

Aangezien het hier om een prive-initiatief(en dus niet vanuit de overheid) gaat, zie ik niet in waarom/hoe men dat wil/kan verbieden.
Anderzijds lijkt het mij duidelijk dat de mensen achter deze actie eerder willen provoceren ipv. liefdadigheidswerk verrichten.

Laatst gewijzigd door De Nachtuil : 2 februari 2006 om 10:37.
De Nachtuil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 10:52   #64
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Menslief toch... Elke keer als ik u op dit forum tegenkom, komt u met de meest waanzinnige vergelijkingen voor de pinnen die werkelijk nèrgens op slaan... Doet u dat opzettelijk, of bent u werkelijk zo dwaas?

1. U heeft waarschijnlijk nog nooit een bejaardentehuis van kortbij gezien. Daar worden sowieso elke dag verschillende gerechten op verschillende wijzen gemaakt voor de verschillende diëten waar de bewoners zich aan moeten houden, zoals bijvoorbeeld zoutloos en vetarm. Denkt u nu ècht dat de kok daar maar één enkele schotel maakt waarvan iedereen MOET eten?

2. Hier gaat het om een doelbewuste taktiek om de daklozen die een bepaald geloof aanhangen uit te sluiten.
Ik dacht dat je het allemaal sarcastisch bedoelde, maar klaarblijkelijk meen jij je onzin weldegelijk.
Je ziet in je peroselitische ijver wel een paar dingen over het hoofd, waardoor net jouw vergelijkingen ultra-mank lopen.

Het gaat om gratis soep-bedeling. De verstrekker is een privé-organisatie, en die behoort dus het recht te hebben om haar soep te geven aan wie ze wil. Ook als dat op (overigens verwerpelijke) religieus-ethnische criteria gestoeld is. En dat is hier weldegelijk het geval. Toch kan je deze organisatie zelfs dan geen racisme aanwrijven, daar ze niemand daadwerkelijk uitsluit. De uitsluiting komt vanuit de religieus-ethnische groep zelf. De voorbedachtheid vanwege de bedelers, die goedwetend dat de muzelmannen geen zwijn willen, kan je onmogelijk juridisch aanpakken: het is onbewijsbaar. De soep staat ter beschikking voor wie wil. De ware ethno-racist is diegene die de soep weigert omwille van zelfopgelegd dwang.
Oud 2 februari 2006, 10:59   #65
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Mannekes dit is toch gewoon ridicuul.

Indien men in bejaardentehuizen gehaktballen serveert is men volgens Manuel racistisch bezig, want er zitten ook nog drie ouw madammekes die geen varkensvlees mogen eten voor "hunne" lever?
Och nee... dit telt niet; die moeten die dag maar gewoon boterhammekes eten.

Het wordt pas racistisch als er een turks madammeke tussenzit dat geen ballekes mag eten omdat ze anders naar de hel gaat...

Dus - volgens Manuel e.a. - gedaan met de ballekes in tomattesaus! Allemaal tofu!
Wat een racistische kok toch zeg in dat bejaardentehuis, buiten ballekes in tomattesaus had hij zelfs ook nog eens varkenscoteletten op het menu gezet en dan daarbovenop, geloof het of niet: erwtensoep met gekookte varkenspoot erin!
0m er de geest bij te laten....
Idem voor de scholen, zolang er geen moslimmekes gaan kan worst en appelmoes perfect, anders is het racisme.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 11:02   #66
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dan mocht het nog niet; het resultaat zou immers hetzelfde zijn. In dat geval zou het wellicht bij die ene "vergissing" blijven en ik zou het dan ook door de vingers zien en het houden bij een terechtwijzing. In dit geval gaat het duidelijk wèl om racistische motieven en daar mag wat mij betreft bijzonder hard tegen opgetreden worden. Die organisatie moet zonder meer worden opgedoekt en de verantwoordelijken ervan moeten een fikse straf krijgen.
Het gebeurd niet vaak, maar in deze geef ik u volmondig gelijk.

Wetend dat er vele allochtonen zitten tussen die armen, is het crimineel dat een organisatie specifiek varkensvlees gaan bedelen.

Waarom niet ineens een paar zakken hondebrokken kopen??
hoe? Is dat verkeerd??, vragen ze zich dan af op dit forum
Oud 2 februari 2006, 11:02   #67
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, voor er moslims in Frankrijk woonden deden ze nooit varkensvlees in hun soep.
Oud 2 februari 2006, 11:09   #68
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik dacht dat je het allemaal sarcastisch bedoelde, maar klaarblijkelijk meen jij je onzin weldegelijk.
Je ziet in je peroselitische ijver wel een paar dingen over het hoofd, waardoor net jouw vergelijkingen ultra-mank lopen.

Het gaat om gratis soep-bedeling. De verstrekker is een privé-organisatie, en die behoort dus het recht te hebben om haar soep te geven aan wie ze wil. Ook als dat op (overigens verwerpelijke) religieus-ethnische criteria gestoeld is. En dat is hier weldegelijk het geval. Toch kan je deze organisatie zelfs dan geen racisme aanwrijven, daar ze niemand daadwerkelijk uitsluit. De uitsluiting komt vanuit de religieus-ethnische groep zelf. De voorbedachtheid vanwege de bedelers, die goedwetend dat de muzelmannen geen zwijn willen, kan je onmogelijk juridisch aanpakken: het is onbewijsbaar. De soep staat ter beschikking voor wie wil. De ware ethno-racist is diegene die de soep weigert omwille van zelfopgelegd dwang.
Wollig geouwehoer. Het simpele feit blijft dat deze organisatie verwerpelijke praktijken hanteert. U wenst daar omwille van één of ander utopisch vrijheidsideaal overheen te kijken; ik niet. Het is precies dit soort van praktijken die voor een verzuurde samenleving zorgen en de initiatiefnemers ervan mogen wat mij betreft streng bestraft worden.

Oud 2 februari 2006, 11:24   #69
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wollig geouwehoer. Het simpele feit blijft dat deze organisatie verwerpelijke praktijken hanteert. U wenst daar omwille van één of ander utopisch vrijheidsideaal overheen te kijken; ik niet. Het is precies dit soort van praktijken die voor een verzuurde samenleving zorgen en de initiatiefnemers ervan mogen wat mij betreft streng bestraft worden.
soep uitdelen is een verwerpelijk praktijk?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 11:35   #70
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
soep uitdelen is een verwerpelijk praktijk?
Nee, dat staat er niet. Mensen uitsluiten omdat ze een bepaald geloof aanhangen is een verwerpelijke praktijk, d�*t staat er.

Oud 2 februari 2006, 11:40   #71
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt, kritiek leveren op elk initiatief dat u niet bevalt zorgt voor een verzuurde maatschappij.
Oud 2 februari 2006, 11:54   #72
Menapius
Schepen

Menapius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Eigenlijk zou gans dit forum gesloten moeten worden,alleen reeds door het woord VARKEN te zetten.

Onze vredelievende moslimbroeders die ons zo verrijken zouden er blind van kunnen worden
Daar zeg je zoiets... En bedenk dat er zoveel Belgische slagers een varkentje als reclamebord boven de deur hangen hebben... Meteen verbieden die rascistische reclameborden!
Menapius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 11:58   #73
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat staat er niet. Mensen uitsluiten omdat ze een bepaald geloof aanhangen is een verwerpelijke praktijk, d�*t staat er.
Nee, mensen sluiten zichzelf uit omdat ze een bepaald geloof aanhangen, dat staat er.
Vindt ge het ook racistisch wanneer een islamitische organisatie soep zou uitdelen met rundvlees in op vrijdag ?
Wanneer ze doelbewust varkensvlees aan kippensoep zouden toevoegen zou ik u nog kunnen volgen.
Oud 2 februari 2006, 13:27   #74
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Nee, mensen sluiten zichzelf uit omdat ze een bepaald geloof aanhangen, dat staat er.
Vindt ge het ook racistisch wanneer een islamitische organisatie soep zou uitdelen met rundvlees in op vrijdag ?
Wanneer ze doelbewust varkensvlees aan kippensoep zouden toevoegen zou ik u nog kunnen volgen.
Mo en z'n bende een hoop miserie en ellende.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 13:37   #75
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Ze sluiten zichzelf uit!
Oud 2 februari 2006, 13:37   #76
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Als men één pot soep kan koken, kan men er ook 2 koken

dus een pot kooshere en een pot niet-kooshere soep
(Voor een Moslim is Koosher eveneens Halal, voor een Jood is Halal
echter niet Koosher)

..men kan er ook 3 koken er zijn ook veganisten en vegetariërs
(Voor een Vegetariêr is veganistische keuken ook acceptabel)

Voor mij 3 soepekes aub !
Oud 2 februari 2006, 13:39   #77
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht

echter niet Koosher)

Het gaathier om een liefdadigheidsinstelling niet om een 3-sterrenrestaurant.
Oud 2 februari 2006, 13:42   #78
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
dat is ook een opmerking die hier nooit gemaakt wordt. waar zijn de islamitische liefdadigheidsorganisaties? Een moslim mag trouwens enkel aan liefdadigheid doen tegen andere moslims, alle anderen mogen van hun part verrekken.
Oud 2 februari 2006, 13:57   #79
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Wel van mij mag de overheid gerust investeren in "eten voor iedereen"
& daar mogen vegetariërs ook komen (of moeten die uitgesloten worden ?)
ik zou de mensen in één zaal wel door elkaar laten plaatsnemen. Maar ja : dat is zoals met trouwfeesten dan gaat de familie van de bruid en die van de bruidegom ook apart zitten, alhoewel het later op de avond soms wel tot
"verbroedering" komt. Wat is dat toch voor een afkeer van al wat vreemd is ? Lang geleden had ik eens een Algerijn op bezoek en die ging met enthoesiasme eens naar een mis. Andere Algerijnen kan je met geen stokken in een café binnenkrijgen waar alcohol geschonken wordt. Er zijn genoeg voorbeelden van mensen die wel & mensen die niet naar overal kunnen.

er zijn zelfs daklozen die in de bitterste kou liever doodvriezen dan dat ze geholpen worden... uit "protest" tegen de "wrede, onrechtvaardige" maatschappij.

Persoonlijk denk ik dat het kloosterwezen dringend aan een opwaardering toe is
(islamietische maraboes, derwischen, bhoeddistische.. en vooral bierbrouwende en kaasmakende trappisten)

Ik heb overigens een goed recept voor Chorba (Mahgrebijnse schapenvleessoep)
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 13:58   #80
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht

echter niet Koosher)

Voila, zo eenvoudig is dat. een liefdadigheidsorganisatie die wèrkelijk liefdadigheid nastreeft (en dat is hier duidelijk niet het geval), zal dat allicht ook zo doen, of tenminste zorgen dat de soep bij iedereen in de smaak kan vallen.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be