![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Moet de soep verboden worden? | |||
Absoluut! |
![]() ![]() ![]() |
6 | 8,57% |
neen, zolang er rekening gehouden wordt met andere geloven |
![]() ![]() ![]() |
9 | 12,86% |
Ja!, het is gewoon racisme |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,43% |
Nee, het is een schande dat men dergelijke inatieven wil verbieden |
![]() ![]() ![]() |
54 | 77,14% |
Aantal stemmers: 70. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() In feite is varkensvlees dus een echte bron van sterkte,vitaliteit en weerstand.Is te begrijpen dat de culturisten niet werken.
Geit en kameel daarentegen zijn af te raden,dat heeft in de meeste gevallen crimineel gedrag als resultaat. Laatst gewijzigd door Gargamel : 2 februari 2006 om 09:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
1. U heeft waarschijnlijk nog nooit een bejaardentehuis van kortbij gezien. Daar worden sowieso elke dag verschillende gerechten op verschillende wijzen gemaakt voor de verschillende diëten waar de bewoners zich aan moeten houden, zoals bijvoorbeeld zoutloos en vetarm. Denkt u nu ècht dat de kok daar maar één enkele schotel maakt waarvan iedereen MOET eten? ![]() 2. Hier gaat het om een doelbewuste taktiek om de daklozen die een bepaald geloof aanhangen uit te sluiten.
![]() |
![]() |
#63 |
Gouverneur
|
![]() Aangezien het hier om een prive-initiatief(en dus niet vanuit de overheid) gaat, zie ik niet in waarom/hoe men dat wil/kan verbieden.
Anderzijds lijkt het mij duidelijk dat de mensen achter deze actie eerder willen provoceren ipv. liefdadigheidswerk verrichten.
Laatst gewijzigd door De Nachtuil : 2 februari 2006 om 10:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je ziet in je peroselitische ijver wel een paar dingen over het hoofd, waardoor net jouw vergelijkingen ultra-mank lopen. Het gaat om gratis soep-bedeling. De verstrekker is een privé-organisatie, en die behoort dus het recht te hebben om haar soep te geven aan wie ze wil. Ook als dat op (overigens verwerpelijke) religieus-ethnische criteria gestoeld is. En dat is hier weldegelijk het geval. Toch kan je deze organisatie zelfs dan geen racisme aanwrijven, daar ze niemand daadwerkelijk uitsluit. De uitsluiting komt vanuit de religieus-ethnische groep zelf. De voorbedachtheid vanwege de bedelers, die goedwetend dat de muzelmannen geen zwijn willen, kan je onmogelijk juridisch aanpakken: het is onbewijsbaar. De soep staat ter beschikking voor wie wil. De ware ethno-racist is diegene die de soep weigert omwille van zelfopgelegd dwang.
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wetend dat er vele allochtonen zitten tussen die armen, is het crimineel dat een organisatie specifiek varkensvlees gaan bedelen. Waarom niet ineens een paar zakken hondebrokken kopen?? hoe? Is dat verkeerd??, vragen ze zich dan af op dit forum ![]()
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Staatssecretaris
|
![]() Nee, dat staat er niet. Mensen uitsluiten omdat ze een bepaald geloof aanhangen is een verwerpelijke praktijk, d�*t staat er.
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vindt ge het ook racistisch wanneer een islamitische organisatie soep zou uitdelen met rundvlees in op vrijdag ? Wanneer ze doelbewust varkensvlees aan kippensoep zouden toevoegen zou ik u nog kunnen volgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Europees Commissaris
|
![]() Als men één pot soep kan koken, kan men er ook 2 koken
dus een pot kooshere en een pot niet-kooshere soep (Voor een Moslim is Koosher eveneens Halal, voor een Jood is Halal echter niet Koosher) ..men kan er ook 3 koken er zijn ook veganisten en vegetariërs (Voor een Vegetariêr is veganistische keuken ook acceptabel) Voor mij 3 soepekes aub !
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Europees Commissaris
|
![]() Wel van mij mag de overheid gerust investeren in "eten voor iedereen"
& daar mogen vegetariërs ook komen (of moeten die uitgesloten worden ?) ik zou de mensen in één zaal wel door elkaar laten plaatsnemen. Maar ja : dat is zoals met trouwfeesten dan gaat de familie van de bruid en die van de bruidegom ook apart zitten, alhoewel het later op de avond soms wel tot "verbroedering" komt. Wat is dat toch voor een afkeer van al wat vreemd is ? Lang geleden had ik eens een Algerijn op bezoek en die ging met enthoesiasme eens naar een mis. Andere Algerijnen kan je met geen stokken in een café binnenkrijgen waar alcohol geschonken wordt. Er zijn genoeg voorbeelden van mensen die wel & mensen die niet naar overal kunnen. er zijn zelfs daklozen die in de bitterste kou liever doodvriezen dan dat ze geholpen worden... uit "protest" tegen de "wrede, onrechtvaardige" maatschappij. Persoonlijk denk ik dat het kloosterwezen dringend aan een opwaardering toe is (islamietische maraboes, derwischen, bhoeddistische.. en vooral bierbrouwende en kaasmakende trappisten) Ik heb overigens een goed recept voor Chorba (Mahgrebijnse schapenvleessoep) |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |