![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " Laatst gewijzigd door Fozzie : 18 maart 2006 om 14:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik vind het altijd geweldig om te horen en te lezen hoeveel macht Groen! wel heeft. Groen! krijgt de schuld van het "koeieneren" van de boeren, van het "kloten" van de automobilisten, van alle regelneverij, enz.
Groen! moet dus de partij zijn die al het langst aan de macht is en die duidelijk ook de grootste is. Wat een invloed! Voor mij is het duidelijk. Ik stem Groen! zolang ik ervan overtuigd ben dat die partij het meest opkomt voor diegenen en datgene zonder stem: de natuur, de toekomstige generaties, de onderdrukten, de gepesten, enz. Er zijn veel problemen in dit landje, dat zou kunnen, al is het hier in vergelijking met vele andere landen nog niet zo slecht. Maar wat mij het meest bezighoudt, is dat ik zie dat steeds meer mensen het slachtoffer worden van kankers, eenzaamheid, agressie,... en ik vind dat Groen! daar een eerlijk antwoord op tracht te geven. Ze kiezen daarbij niet voor de makkelijkste weg en vragen van iedereen een inspanning, maar dat siert hen. Ik wil gewoon een warmere samenleving. Dat kan dan misschien gedroom zijn en weinig realistisch. Dat kan me niets schelen. Ik probeer mijn leven zo te lijden dat ik niemand kwaad doe, noch in het verkeer, noch door mijn "milieugebruik", noch in de dagdagelijkse omgang en ik vind binnen Groen! een heleboel mensen die dit ook proberen. Natuurlijk slagen we daar niet elke dag even goed in en zijn er ook binnen Groen! tafelspringers, maar in vergelijking met andere partijen vind ik Groen! nog altijd de beste keuze. Af en toe zou ik ook wel willen dat men aan de top wat consequenter (lees: radicaler) is, maar ik weet uit ervaring dat je door de anderen besmet wordt in het politieke spel. Je moet heel sterke benen hebben om in de branding van de politiek recht te blijven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Misschien voor andere mensen, maar voor mij niet. Ik heb geen collega's die in de buurt wonen, en ik moet steevast naar andere locaties. Daarenboven zou men ipv achteraf over potentiële oplossingen te leuteren, beter eens even stoppen met problemen bij te creëren zolang er geen oplossing is. Het idee van Groen! (in Mortsel althans) is héél duidelijk. Ipv voor een beter alternatief te zorgen, denkt men de kwaliteit van het verkeer met de wagen dermate naar beneden te gaan halen, zodat het o.v. een alternatief wordt. Ipv het ov te verbeteren, 'verslechteren' ze het verkeer met de wagen totdat mensen het zo zat zijn dat ze wel het ov zullen nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In Mortsel levert groen! de burgemeester en is het dus aan de macht. Het is ook maar sinds groen! aan de macht is dat het verkeersterrorisme begonnen is. Tuurlijk zijn hun coalitiepartners sp-a en tsjeef medeschuldig, maar groen levert de burgemeester én het gaat om een persoonlijk initiatief van de burgemeester dus lijkt me duidelijk waar de hoofdschuldige zit. Citaat:
Hun financieel beleid is eveneens een ramp, groen! staat quasi equivalent met het geld door ramen en deuren naar buiten gooien. Vroeg of laat gaat iemand dat moeten betalen, maar ja wie dan leeft, dan zorgt zeker? Citaat:
'De automobilisten','de rokers','de conservatieven','de (extreem)-rechtsen', 'het patronaat','de vlaams-nationalisten'... als je al de mensen die groen! slecht vindt optelt heb je ruim meer dan de helft van de bevolking(!). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister-President
|
![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar groen is duidelijk tégen de personen die zo denken. Niet de boodschap, maar de boodschapper wordt door groen! aangevallen... Dat u denkt dat groen! niet polariseert ligt er enkel aan dat u een van de weinigen bent die voor groen! de 'ideale' mens vertegenwoordigt en niet beseft hoe groen op iemand die niet tot de 'knuffelgroepen' behoort overkomt. - gaat met de fiets naar het werk - homo - hoog PC gehalte - niet roker Spijtig voor u dat u niet nog een allochtoon en vrouw bent ook, want dan kon u ongetwijfeld als mascotte dienst doen ![]() Ik daarentegen ben eerder conservatief, ga met de wagen naar het werk, politiek incorrect, blanke man en roker. Voor groen! zowat de baarlijke duivel. Nochthans heb ik nog geen vlieg kwaad gedaan (geen kinderen overhoop gereden, geen raids op borgerokko, als ik rook doe ik dat buiten, betaal braafjes mijn belastingen, ben voor de gelijkheid man/vrouw). Spijtig genoeg behoor ik niet tot een van de groepen die door groen! als 'slachtoffers' gerekend worden dus moet ik wel een uitbuiter zijn wiens gedachtengoed niet op een eerlijke manier bediscussieerd kan worden maar wiens gedachtengoed buiten de wet moet worden gesteld. Oh ja, ik ben voor het openhouden van de kerncentrales ook. Mag ik alvast een kamertje reserveren in de goelags? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zal niet ontkennen dat sommige groenen echt zodanig walgen van racisme en dergelijke dat ze gaan generaliseren en alle Blokkers over één kam scheren, maar de toon van hun publicaties is zeker niet te vergelijken met die van het Blok. Over de kerncentrales ga ik hier niet discussiëren, dat zou ons ver off-topic leiden en dat is elders en eerder gedaan. Feit is dat Groen! ook hier kiest voor een verantwoordelijk verhaal. Kort samengevat: wij zouden minder energie moeten gaan verbruiken uit fossiele brandstoffen en uit nucleaire bronnen omdat die een hypotheek leggen zowel op de reserves van de Aarde als op de leefbaarheid. U mag daar uiteraard anders over denken of menen dat dit niet meer haalbaar is. Ik heb echter nog geen enkel degelijk argument gehoord dat aantoont dat nucleaire en fossiele brandstoffen onschadelijk, ongevaarlijk en oneindig zouden zijn. Laatst gewijzigd door Makkie : 20 maart 2006 om 17:40. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Voor de spanjaarden, grieken, italianen enz die zich hier enkele generaties terug vestigden heeft men ook niks gedaan. Ze hebben zich wonderwel geïntegreerd. De Polen werkt men (politiek) eerder tegen, nochthans zijn zij nu net een groep die als je ze 10 jaar laat doen m.i. perfect geïntegreerd zullen zijn zonder dat het de belastingbetaler een cent heeft gekost. Citaat:
Ik denk niet dat u goed beseft wat voor een miserie we hier aan het binnenhalen zijn. Tolerante moslims? Die moeten veelal nog worden uitgevonden.. http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF20032006_042 Citaat:
Citaat:
Citaat:
Gelieve mij naar een officiële publicatie of zelfs een uitspraak van een vooraanstaand partijlid (top 3) te verwijzen waarin het VB vindt dat groen! voor de rechtbank bestreden moet worden... Ik wacht vol ongeduld ![]() De 'toon' van de publicaties van groen! interesseert me niet. Ik kijk naar wat ze doen als het er daadwerkelijk op aankomt en dan uit groen! zich als dé PC-partij.... Citaat:
Nucleaire en fossiele brandstoffen zijn natuurlijk niet onschadelijk. Mbt het milieu is nucleaire energie wel de meest propere energiebron die we hebben die ons realistisch in onze energiebehoeften kan voorzien. Dat we met zijn allen best minder energie gaan verbruiken is waar. Dat je door het aanbod af te snijden echter eveneens de vraag vermindert is een uiterst kromme gedachtengang. Een groot gedeelte van de vragers zal zich gewoon geen aanbod meer kunnen veroorloven... Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 20 maart 2006 om 19:06. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat: