![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
........the Washington Post reported that the most recent National Intelligence Estimate (NIE) of Iran’s nuclear program revealed that, “Iran is about a decade away from manufacturing the key ingredient for a nuclear weapon, roughly doubling the previous estimate of five years.”[12]
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Las ik ook. Ik kan me moeilijk inbeelden dat die mens er niets van weet. Al is het dan nog een artikel van een tijdje geleden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Natuurlijk gaat Amerika niet meteen Iran aanvallen zodra de beurs begint op de 20ste. Sadaam was toch ook pas in 2003 uitgekieperd en niet in 2000/2001, toen hij begon me de Euro gedoe. Maar ze willen wel iets doen en ze gaan ook iets doen...sooner or later Laatst gewijzigd door Tempest : 8 februari 2006 om 15:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() waarom zou dat moeten crashen ?
dat is wat veel mensen wensen, maar ik heb nog nergens een spoor van rekenoefening gezien in die richting, is pure retoriek tenzij je mij dat mathematisch kan aantonen de amerikanen gaan de broeksriem wat moeten toehalen, die mannen zijn vet hé, ze zullen er gezonder uit komen misschien bovendien : het hele oil peak verhaal is zo lek als een zeef en wel omwille van 't simpel feit dat kernergie bestaat plus de technologie om alles wat nu op olie draait in een handomdraai te vervangen door dingen op waterstof waarom dan de inval in Irak ? hoe meer ik daar over denk hoe meer ik ervan overtuigd raak dat daar heel wat IRRATIONELE motieven in spelen, als in de zevende eeuw een onbenullig manneke een paar visioenen heeft en het tot enige ware profeet van de grote zandbak schopt voor de komende tweeduizend jaar, dan kan in de eenentwintigste eeuw een ander onbenullig manneke ook een slag van de molen hebben eh. vergelijk Viëtnam, in hindsight is dat één groot misverstand geweest kijk naar de Cuba crisis, stond ook al bol van IDEOLOGISCHE motieven als je ziet hoe een onbenul als Freya hier minister mag spelen, is het dan zo moeilijk je voor te stellen dat een amerikaans president volstrekt onbekwaam is om in te schatten waar hij aan begint, ( de kwaliteit van z'n adviseurs of z'n benoemingen is geen haar beter ) de geschiedenisboeken staan vol van waanzinnige oorlogen, dikwijls zelfs het rechtstreeks gevolg van de paranoia of megalomanie van één gestoorde geest som de tien grootste leiders van de voorbij eeuw op, hoeveel waren er totaal krankjorum ? ( als rationele reden nummer één zou ik noemen : heisa ergens anders in de wereld is altijd goed voor amerika, als het elders brandt dan rolt al het kapitaal vanzelf richting veilig en stabiel amerika , met name de petrodollars worden door de prinsen en sjeiks de dag nadien weer belegd in amerikaanse bedrijven; ook één van de misdaden van Sadam natuurlijk dat ie dat patroon niet volgde ) Laatst gewijzigd door Knipp : 10 februari 2006 om 06:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() en volledig terzijde :
" Considering that in mid-2003 Iran switched its oil payments from E.U. and ACU customers to the euro, ... " |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() Beware the ides of march.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Dit stukje is zowat het belangrijkste financiële nieuwsfeit in mensenheugenis, nochtans kraait er geen kat naar.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
Anderzijds weet ik wel dat de Amerikaanse dollar dreigt te vallen, van enkele financiële analysten die ik hoorde op een Nederlands programma. Hoe komt u aan deze informatie? En in welke mate denk je dat die crisis ook voelbaar zal zijn door de man in de straat? Een economie die crasht op het moment dat we aan de vooravond van een pandemie zitten lijkt me nu wel niet echt iets dat we kunnen gebruiken. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 2 maart 2006 om 23:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() Het kan zijn dat het economie niet meteen zwaar beïnvloedt maar als het één en het ander aan het rollen gaat en de VS mogelijks voelen dat de Dollar gaat devalueren, kan het wel kritiek worden, denk ik.
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 3 maart 2006 om 00:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In dit kankerlandje is zuivere lucht onkoopbaar. Een scenario van de '30 in de States, dan wel zonder de gaarkeukens en kleinhandel in voedingswaren. Heden is alles $'erd en is de landbouwgrond suburban geasfalteerd. Afsterfte dus van een groot deel van de bevolking dat toch spiritueel tot niets meer in staat is, materie wordt terug materie, zonder veel poespas, opgeruimd staat netjes. Stevennumerouno: de VS consumptie is de motor van de wereldeconomie, sla die aan diggelen ( door superinflatie ) en heel de wereldeconomie ligt op zijn gat. Gevolg ? Een alleszuiverend oorlog ( op wereldschaal ) om resources. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() Laten we hopen hé :s
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Dat het vallen van de dollar grote gevolgen zal hebben, daar kan ik wel inkomen, en dat dat op termijn tot gevolg heeft dat men wereldwijd over lagere inkomens beschikt waardoor we geen dvd-spelers en homecinema's meer kunnen kopen, ook ... maar dat men werkelijk zal verhongeren en zal vechten voor eten of drinken, kan ik me de eerstkomende jaren eigenlijk niet voorstellen. ![]() ![]() Edit: Het is lang geleden dat ik nog iets van economie heb gehad, ik begrijp 't ondertussen wel weer ... de dollar wordt niets waard, gevolg is dat alles absurd veel dollars kost zodat zelfs de rijksten het nog amper kunnen kopen, zwijg stil van de armeren, en doordat we tot een globale economie zijn geëvolueerd ... Oh God... ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 3 maart 2006 om 20:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Niet wanhopig worden, bekijk het gewoon positief.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een wereldmunt. Gebaseerd op alle munteenheden, bevroren op een bepaald tijdstip. De EU heeft al een goede vingeroefening achter de rug; de invoering van de Euro was een rekenkundig staaltje kunstmatige inflatie van jewelste. Dus op wereldschaal zal men dat ook wel kunnen uitvoeren. Wat haal je daarmee weg? Concurrentie op het gebied van zoiets stompzinnigs als geld. Geld is een ruilmiddel. Geen doel op zichzelf. Is het nooit geweest, kan het ook nooit worden. Van geld kun je namelijk niet leven; het verteert verdomde slecht en is alles behalve voedzaam. Munten worden zelfs in zijn geheel niet verteerd. Als we overgaan naar 1 munteenheid over de gehele wereld, wordt de concurrentie tenminste bepaald door de produktie, door de inzet van mensen en machines. Niet meer door post-jaren-'80 yuppie-geleuter. ps. nog een voordeel: als China de Yuan nu kunstmatig laag houdt, betekent zo'n wisselkoers nadien een achterstelling. Want geen kat kan nog iets kopen voor de weinige gaia's die men dan per maand verdient. ![]()
Laatst gewijzigd door Mephisto : 4 maart 2006 om 00:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() voor de liefhebbers, er is zelfs een film die je kan afspelen.
http://www.vpro.nl/programma/tegenli...ngen/24877874/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() belachelijk, de dollar is zowat de enige internationale currency die overal aanvaard wordt. Een euro is buiten europa nauwelijks iets waard..
"euro's are no good out here, i want something more real" ![]() |
![]() |
![]() |