Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2006, 18:18   #61
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
voor een volwassene wordt 8 h werken op 24 als een normaal gemiddelde beschouwd en leraren vinden dit zelfs te veel
Een paar weken geleden lipe ik rond op de markt in Beveren.
Daar liepen 2 agenten rond om de orde te handhaven en een babbeltje hier en een babbeltje daar...
Uiteraard vinden deze agenten dat ze deze klokuren werken.
Wat vindt jij het zwaarste : op de markt rondlopen of 20 nog niet "propere" , schreiende,...kleuters bezighouden.
Wat denk jij van 24 marokkanen rond 16-jarige leeftijd nederlands of wiskunde te geven.
Dus als jij vindt dat een klokuur een klokuur is heb ik een adresje voor jou hier in Antwerpen hoor.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2006, 19:27   #62

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Kan jij mij daar eens wat voorbeelden van geven ?
Uurroosters, administratie, uitnodigingen oudercontact, pedagogische opvolging van zwakkere leerlingen, broodnodige inkopen, vieruurtjes van de jongeren, .... (en natuurlijk ook de tussentijdse toezichten tijdens het speeltijdmoment), af en toe contacten met de ouders (naast de oudercontacten), broodnodige telefoontjes ivm spijbelen van de jongeren, opnemen van de afwezigheden, ....
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2006, 20:06   #63
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar liepen 2 agenten rond om de orde te handhaven en een babbeltje hier en een babbeltje daar...
Wat vindt jij het zwaarste : op de markt rondlopen of 20 nog niet "propere" , schreiende,...kleuters bezighouden.
Wat denk jij van 24 marokkanen rond 16-jarige leeftijd nederlands of wiskunde te geven.
Dus als jij vindt dat een klokuur een klokuur is heb ik een adresje voor jou hier in Antwerpen hoor.
Zag je daar ook die vuilophalers achter de vuilkar lopen?
Wat vindt jij het zwaarste.....
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2006, 20:14   #64
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in mijn ogen is werken elk moment dat je niet vrij over je tijd beschikt. Maar er is idd natuurlijk werken en werken dat is waar.
Als ik bovendien ga werken ( en dat zullen velen hier amper kunnen geloven ) dan heb ik er een hekel aan om niets te doen en maar wat rond te lummelen wachtend op het moment dat je weer kan doen wat je wilt.

dus vindt ik het minder zwaar om werk te doen waarbij je echt iets doet dan werk dat je de indruk geeft dat je in een wachtzaal zit ofzo
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 februari 2006 om 20:17.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2006, 20:28   #65
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

2 van mijn 3 kinders hebben na hard studeren de bekwaamheid verworven om in het "onderwijs" te staan. De ene geeft les in electromechanica, informatica
en zo aan 60 nationaliteiten, de andere geeft middelbare lessen in bijzoinder onderwijs afdeling autisten...

De jonge mens heeft nu eenmaal onderwijs nodig.. geen van de 2 zal me zeggen dat ze het te zwaar hebben of onredelijk hard moeten werken
en français : quand même faut le faire...
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2006, 20:45   #66

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
2 van mijn 3 kinders hebben na hard studeren de bekwaamheid verworven om in het "onderwijs" te staan. De ene geeft les in electromechanica, informatica
en zo aan 60 nationaliteiten, de andere geeft middelbare lessen in bijzoinder onderwijs afdeling autisten...

De jonge mens heeft nu eenmaal onderwijs nodig.. geen van de 2 zal me zeggen dat ze het te zwaar hebben of onredelijk hard moeten werken
en français : quand même faut le faire...
Appreciabele keuzes zou ik zeggen (ondanks wat ik eerder schreef). Ik hoop dat ze heel wat jaren vreugde kennen in hun keuze.
Oud 28 februari 2006, 20:45   #67

Standaard

een jong mens heeft helemaal niet perse onderwijs nodig
een jong mens heeft opvoeding nodig
en onderwijs is een ander woord voor geinstitutionaliseerde opvoeding ( massaopvoeding schept kuddegeesten )

vroeger was er geen onderwijs en was het toen perse slechter ?
de kinderen in congo kregen geen onderwijs voor wij daar de boel kwamen verzieken
en hebben ze het er nu dan beter omdat ze onderwijs hebben ?

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 februari 2006 om 20:48.
Oud 28 februari 2006, 20:49   #68

Standaard

waarom moet een kind van een visser perse de tafels kennen ?
als hij toch ook visser wilt worden ?

tafels kan je niet eten en vissen wel !

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 februari 2006 om 20:51.
Oud 28 februari 2006, 20:51   #69
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

Zonder onderwijs waren de mensen in Europa analfabeten en stierven ze van honger... De analfabetizeringsgraad in de landen op deze planeet is recht evenredig met de graad van armoede en ontbering.

In oudere culturen as er inderdaad ook onderwijs, de sanctie op het niet onderwezen zijn was dood door uitstoting uit het stamverband. Een jonge man die het vertikte mee te gaan jagen werd uitgestoten, een jonge vrouw die vertikte mee vruchten te verzamelen, te weven enz.. werd uitgestoten.
Diegenen die uitgestoten werden uit de gemeenschap waren ten dode opgeschreven.

Het "gesubsidieerd niet mee hoeven te doen" is een luxe U aangeboden door de globalizerende kapitalistische maatschappij en heeft eigenlijk niets met armoede te maken.

Laatst gewijzigd door 1handclapping : 28 februari 2006 om 20:53.
Oud 28 februari 2006, 20:54   #70
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

Het kind van de visser kan geen visser meer worden, want de generaties vissers die voor hem kwamen hebben de zeeën leeggevist. Om dit te weten moet men inderdaad kunnen rekenen.
Oud 28 februari 2006, 20:55   #71

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Om te kunnen uitrekenen hoelang hij zal afbetalen aan zijn vissersboot.
Oud 28 februari 2006, 20:59   #72
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik moet nu eerlijk zijn we leven in 2006,heb jij al eens een moderen vissersboot gezien?
Ja die moet zeker zijn tafels kennen als visser nu in deze tijd.
Oud 28 februari 2006, 20:59   #73
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Om te weten hoever hij nog kan varen met zijn voorraad diesel.
Oud 28 februari 2006, 21:00   #74

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
dat is het hem nu net - vroeger was een zlfgemaakt bootje genoeg. Maar nu moet hij om te kunnen concurreren een megaboot hebben die hij idd moet afbetalen. En door die concurrentie worden de zeeen dan ook leegevist zoals 1hand al zei
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 28 februari 2006, 21:04   #75
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

En zelfs vroeger, om een boot te bouwen moest men dat leren hoor !
Zoals gezegd vroeger was niet willen leren synoniem van voortijdig sterven.
Vroeger waren onderwijzers "belangrijke mensen"
nu vind men onderwijzers, leraars, professoren "profiteurs" ???
Oud 28 februari 2006, 21:05   #76

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik moet nu eerlijk zijn we leven in 2006,heb jij al eens een moderen vissersboot gezien?
Ja die moet zeker zijn tafels kennen als visser nu in deze tijd.
Tuurlijk maar ik probeer alleen maar in vraag te stellen of het feit dat je zo n moderne vissersboot moet hebben om mee te kunnen tegenwoordig ( en dus ook alle kennis moet hebben om daar mee om te kunnen ) mensen kansarm maakt of het gebrek aan die kennis door een gebrek aan onderwijs ?

natuurlijk is het zeer belangrijk tegenwoordig dat je bvb kan lezen en schrijven ( en nog veel meer dan dat )

en iemand die dat niet kan zal wss heel ongelukkig ( en kansarm ) zijn in deze tijd

maar is de oorzaak van dat ongeluk het feit dat hij niet kan lezen of het feit dat kunnen lezen een norm is in onze wereld van vandaag ?

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 februari 2006 om 21:14.
Oud 28 februari 2006, 21:12   #77

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
En zelfs vroeger, om een boot te bouwen moest men dat leren hoor !
Zoals gezegd vroeger was niet willen leren synoniem van voortijdig sterven.
Vroeger waren onderwijzers "belangrijke mensen"
nu vind men onderwijzers, leraars, professoren "profiteurs" ???
tuurlijk moest je dat leren. Heb ik ook niet ontkent. Maar je moest vroeger alleen leren wat voor jouw stam en hun manier van overleven belangrijk was. Nu ligt dat een tikje anders.

in het basispakket dat het onderwijs van vandaag biedt zit volgens mij te veel troela - teveel toeters en bellen

zo leert men de mensen bvb niet hoe ze moeten koken ( toch wel iets heel belangrijks denk ik want eten moeten we allemaal ) maar wel hoe ze moeten surfen

het is schijnbaar een groot taboe om die toeters en bellen in het onderwijs in vraag te stellen - om de steeds hogere normen die worden opgelegt zelf in vraag te stellen.

en toch doe ik het lekker

want het is vooral het feit dat de lat steeds hoger en hoger wordt gelegd dat kansarmoede veroorzaakt. Leuk allemaal voor wie mee kan - pech voor degenen die dat niet kunnen of willen.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 februari 2006 om 21:20.
Oud 28 februari 2006, 21:13   #78

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is het hem nu net - vroeger was een zlfgemaakt bootje genoeg. Maar nu moet hij om te kunnen concurreren een megaboot hebben die hij idd moet afbetalen. En door die concurrentie worden de zeeen dan ook leegevist zoals 1hand al zei
Ik heb wel enige ervaring met scheepskinderen. Heel vaak getuigen ze van een normaal IQ maar is hun achterstand in het onderwijs eerder dramatisch. Verschillende van die jongeren varen dan ook van de ene school naar de andere (ALS ze al schoollopen). Vaak worden ze in internaten gestopt omdat papalief geen tijd heeft om aan hen aandacht te besteden. Eigenlijk hebben die jongeren weinig kans op een gezonde toekomst, net omdat ze in het onderwijs steeds achterop hinkelen. De tijd is allang voorbij dat jobs overgaan van vader op zoon (trouwens wat doet men dan met dochter of andere kinderen die het ambt niet kunnen erven). Als ze dan toch aangewezen zijn op een ander beroep zijn ze al op voorhand gedoemd. Dit kan niet de toekomst zijn die men voor zijn kinderen wenst.
Oud 28 februari 2006, 21:17   #79
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toen liet men ook zijn slaap niet voor een visser meer of minder die zijn leven op zee liet.
Oud 28 februari 2006, 21:17   #80

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1hand
De analfabetizeringsgraad in de landen op deze planeet is recht evenredig met de graad van armoede en ontbering.
klopt maar dat is wel zo nadat wij als westerlingen daar eerst hebben gaan opleggen dat iedereen bvb MOET kunnen lezen. Je vergeet dat in congo voor wij daar waren geen honger was - ook al konden de mensen er niet lezen.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 februari 2006 om 21:18.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be