![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Daar liepen 2 agenten rond om de orde te handhaven en een babbeltje hier en een babbeltje daar... Uiteraard vinden deze agenten dat ze deze klokuren werken. Wat vindt jij het zwaarste : op de markt rondlopen of 20 nog niet "propere" , schreiende,...kleuters bezighouden. Wat denk jij van 24 marokkanen rond 16-jarige leeftijd nederlands of wiskunde te geven. Dus als jij vindt dat een klokuur een klokuur is heb ik een adresje voor jou hier in Antwerpen hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Europees Commissaris
|
![]() Uurroosters, administratie, uitnodigingen oudercontact, pedagogische opvolging van zwakkere leerlingen, broodnodige inkopen, vieruurtjes van de jongeren, .... (en natuurlijk ook de tussentijdse toezichten tijdens het speeltijdmoment), af en toe contacten met de ouders (naast de oudercontacten), broodnodige telefoontjes ivm spijbelen van de jongeren, opnemen van de afwezigheden, ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat vindt jij het zwaarste..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als ik bovendien ga werken ( en dat zullen velen hier amper kunnen geloven ) dan heb ik er een hekel aan om niets te doen en maar wat rond te lummelen wachtend op het moment dat je weer kan doen wat je wilt. dus vindt ik het minder zwaar om werk te doen waarbij je echt iets doet dan werk dat je de indruk geeft dat je in een wachtzaal zit ofzo
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 februari 2006 om 20:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() 2 van mijn 3 kinders hebben na hard studeren de bekwaamheid verworven om in het "onderwijs" te staan. De ene geeft les in electromechanica, informatica
en zo aan 60 nationaliteiten, de andere geeft middelbare lessen in bijzoinder onderwijs afdeling autisten... De jonge mens heeft nu eenmaal onderwijs nodig.. geen van de 2 zal me zeggen dat ze het te zwaar hebben of onredelijk hard moeten werken en français : quand même faut le faire... |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() een jong mens heeft helemaal niet perse onderwijs nodig
een jong mens heeft opvoeding nodig en onderwijs is een ander woord voor geinstitutionaliseerde opvoeding ( massaopvoeding schept kuddegeesten ) vroeger was er geen onderwijs en was het toen perse slechter ? de kinderen in congo kregen geen onderwijs voor wij daar de boel kwamen verzieken en hebben ze het er nu dan beter omdat ze onderwijs hebben ? Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 februari 2006 om 20:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() waarom moet een kind van een visser perse de tafels kennen ?
als hij toch ook visser wilt worden ? tafels kan je niet eten en vissen wel ! Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 februari 2006 om 20:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Europees Commissaris
|
![]() Zonder onderwijs waren de mensen in Europa analfabeten en stierven ze van honger... De analfabetizeringsgraad in de landen op deze planeet is recht evenredig met de graad van armoede en ontbering.
In oudere culturen as er inderdaad ook onderwijs, de sanctie op het niet onderwezen zijn was dood door uitstoting uit het stamverband. Een jonge man die het vertikte mee te gaan jagen werd uitgestoten, een jonge vrouw die vertikte mee vruchten te verzamelen, te weven enz.. werd uitgestoten. Diegenen die uitgestoten werden uit de gemeenschap waren ten dode opgeschreven. Het "gesubsidieerd niet mee hoeven te doen" is een luxe U aangeboden door de globalizerende kapitalistische maatschappij en heeft eigenlijk niets met armoede te maken. Laatst gewijzigd door 1handclapping : 28 februari 2006 om 20:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Europees Commissaris
|
![]() Het kind van de visser kan geen visser meer worden, want de generaties vissers die voor hem kwamen hebben de zeeën leeggevist. Om dit te weten moet men inderdaad kunnen rekenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja die moet zeker zijn tafels kennen als visser nu in deze tijd.
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() dat is het hem nu net - vroeger was een zlfgemaakt bootje genoeg. Maar nu moet hij om te kunnen concurreren een megaboot hebben die hij idd moet afbetalen. En door die concurrentie worden de zeeen dan ook leegevist zoals 1hand al zei
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Europees Commissaris
|
![]() En zelfs vroeger, om een boot te bouwen moest men dat leren hoor !
Zoals gezegd vroeger was niet willen leren synoniem van voortijdig sterven. Vroeger waren onderwijzers "belangrijke mensen" nu vind men onderwijzers, leraars, professoren "profiteurs" ??? ![]()
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
natuurlijk is het zeer belangrijk tegenwoordig dat je bvb kan lezen en schrijven ( en nog veel meer dan dat ) en iemand die dat niet kan zal wss heel ongelukkig ( en kansarm ) zijn in deze tijd maar is de oorzaak van dat ongeluk het feit dat hij niet kan lezen of het feit dat kunnen lezen een norm is in onze wereld van vandaag ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 februari 2006 om 21:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
in het basispakket dat het onderwijs van vandaag biedt zit volgens mij te veel troela - teveel toeters en bellen zo leert men de mensen bvb niet hoe ze moeten koken ( toch wel iets heel belangrijks denk ik want eten moeten we allemaal ) maar wel hoe ze moeten surfen het is schijnbaar een groot taboe om die toeters en bellen in het onderwijs in vraag te stellen - om de steeds hogere normen die worden opgelegt zelf in vraag te stellen. en toch doe ik het lekker want het is vooral het feit dat de lat steeds hoger en hoger wordt gelegd dat kansarmoede veroorzaakt. Leuk allemaal voor wie mee kan - pech voor degenen die dat niet kunnen of willen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 februari 2006 om 21:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb wel enige ervaring met scheepskinderen. Heel vaak getuigen ze van een normaal IQ maar is hun achterstand in het onderwijs eerder dramatisch. Verschillende van die jongeren varen dan ook van de ene school naar de andere (ALS ze al schoollopen). Vaak worden ze in internaten gestopt omdat papalief geen tijd heeft om aan hen aandacht te besteden. Eigenlijk hebben die jongeren weinig kans op een gezonde toekomst, net omdat ze in het onderwijs steeds achterop hinkelen. De tijd is allang voorbij dat jobs overgaan van vader op zoon (trouwens wat doet men dan met dochter of andere kinderen die het ambt niet kunnen erven). Als ze dan toch aangewezen zijn op een ander beroep zijn ze al op voorhand gedoemd. Dit kan niet de toekomst zijn die men voor zijn kinderen wenst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen liet men ook zijn slaap niet voor een visser meer of minder die zijn leven op zee liet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 februari 2006 om 21:18. |
|
![]() |
![]() |