![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
#62 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
nee iedereen moet kunnen studeren en ook ondernemen en niet enkel een door kapitaalkracht gepriviligeerde klasse
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
O.k. maar waar is de solidariteit dan van de mensen die de kans hebben gekregen om te studeren? Dus dan toch maar vermogensbelastingen hé
|
|
|
#64 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
De pot verwijt de ketel Wie was ook weer diegene die hier zat te roepen dat ik wel niets wist te zeggen omdat ik nog steeds niet gereageerd had? Scroll wat hoger en verbaas jezelf Citaat:
Citaat:
Het blijft wachten op je lesje... |
|||
|
|
|
|
|
#65 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
tuurlijk vermogensbelasting
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ook ondernemen kan iedereen; zoek kapitaal, zoek een idee en begin er gewoonweg aan. Easy as that. Alleen wil jij het graag nog simpeler zien en willje dat de gebraden kippen je mond in vliegen... |
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
#68 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Ik denk eerder als parasiet...
|
|
|
#71 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Je kunt natuurlijk ook elke week hopen dat je de supper pot wint met de lotto...
|
|
|
|
#72 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Banneling
|
kijk, om het wat duidelijker te maken:op vermogens tussen 500.000 euros en 750.000 euros, sommen die ik dan maar zal beschouwen als resulterend uit "hard en veel werken" heffen we 1% vermogensbelasting, op al wat er boven ligt 2%.Dit brengt reeds meerdere miljarden euros op.Want ondanks alle armoede die er in het land België vast te stellen is, zijn er heus wel écht rijke mensen hoor.Kijk bvb. naar de familie Spoelberch, deze aandeelhouders van Interbrew zijn op hun ééntje al 2 miljard euros zwaar...Vergelijk zo een hoop poen nu eens met de 1200 euros minimumloon en de daaruitvolgende 700 euros pensioen, en je zal wel beseffen dat er iets mis loopt?!
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Minister-President
|
Het probleem met echt grote vermogens is dat ze ondertussen "ongrijpbaar" zijn geworden. Zolang er mondiaal gezien grote gaten in het fiscale net zitten (en vandaag is het meer "gat" dan "net") zal je met al die voorstellen niet verder komen dan het belasten van de "middelgrote" vermogens die het zich niet kunnen permitteren om uit te wijken. Bvb. de aandeelhouders van KMO's die een stevige duit opzij hebben staan en niet zomaar hun biezen kunnen pakken zonder hun "kip met de gouden eieren" op te doeken.
|
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
2) wie denkt ge dat uw gezondheidszorg betaald ? 3) die 4.000.000 werkezels moeten iets meer onderhouden dan 1.000.000 werklozen. Voor zover ik weet zijn er 20.000.000 Belgen en er zijn geen 15.000.000 kapitalisten die werkezels uitbuiten. Laatst gewijzigd door Bobke : 4 maart 2006 om 00:32. |
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Nu voor diegenen die 500.000 Euro hebben morgen voor diegenen die 100.000 euro hebben en overmorgen iedereen? Ik neem aan dat iedereen die zoveel heeft daar navenant belasting op betaald,en diegenen die zaakvoerder of zelfstandige zijn en dat door hard werken gecompenseert zien met een goed inkomen daar ook al belasting op betaald hebben,en dat aan de huidige loonkosten of index. Zeggen dat het sociale systeem niet werkt en dat men teveel moet afdragen,en dan omdat men sucsesvol is nog meer belastingen betalen zal niet aanzetten om nog met genoegen een eigen zaak op te starten,noch om werknemers aan te nemen.
|
|
|
|
#80 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|