![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
coole avatar heb je btw
Laatst gewijzigd door Eternity : 16 maart 2006 om 11:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
|
![]() Citaat:
Bedankt! ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vage uitleg. Kijk, alles zonder functie wordt door de natuur zèlf uitgeroeid. (Wie van ons heeft er hier nog een staart?) Homoseksualiteit is al zo oud als de mensheid en het blijft bestaan. Conclusie: de 'natuur' heeft wel degelijk een functie weggelegd voor de homoseksuele medemens, zijnde de ondersteuning van de soort. Door zelf kinderloos te zijn kunnen homoseksuelen mee helpen bij de opvoeding van andersmans kinderen (bij wegvallen van de ouders) enz. Dit standpunt wordt vertolkt door menig wetenschapper en ik vind dit best geloofwaardig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als het gaat om gelijke behandeling dan is er geen reden om van "holebirechten" als aparte categorie die de term suggereert te spreken. Als het om rechten gaat die ontleend worden aan de status van holebi, welke zijn het dan? En zijn we dan geen categorie burgers aan het creëren die gelijker zijn dan de anderen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() En wie beslist wat normaal is en wat niet, kun je daar enige verdere duidelijke uitleg op geven aub?
![]() |
![]() |
#70 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Bij het downsyndroom is er een duidelijke (genetische) afwijking te zien bij de chromosomen. Bij homoseksuelen is er geen afwijking te vinden. Die vergelijking gaat dus niet op. Laatst gewijzigd door Zeno! : 16 maart 2006 om 13:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Dat beslist niemand. Dat is - zonder op de filosofische of pasychologische aspecten van de zaak te willen ingaan - min of meer een opgelegd gegeven. Als een overgrote meerderheid een bepaalde norm heeft, en hanteert, wordt dit als normall bevonden. Dus: aangezien +/- 90% van de mensen heteroseksueel is, wordt dit als de norm beschouwd en normaal bevonden, en homoseksualiteit dus als een afwijking van diezelfde norm. Moest +/- 90% van de mensen homoseksueel zijn geweest, dan zou heteroseksualiteit een afwijking zijn geweest.
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
- Ik ga niet akkoord met de term tegennatuurlijk; het is niet omdat iets ingaat tegen de meerderheid dat het tegennatuurlijk is, dit is een totaal verwrongen logica. - Persoonlijk kan het me niet schelen wat u denkt over homosexualiteit, ik doe wat ik wil doen, zonder vrijheden van andere personen te beperken uiteraard, en u denkt wat u wilt, uiteraard zonder vrijheden van andere personen te beperken. Tot de volgende
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
|
![]() Citaat:
De groeten ![]()
Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 16 maart 2006 om 15:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Parlementslid
|
![]() Bij de vrouwen zou ik daar sterk aan twijfelen.
80 % van hen is biseksueel verdekke, de rest wil het gewoon niet toegeven ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Staatssecretaris
|
![]() Helemaal niet. De meerderheid van de mensheid is bijvoorbeeld donkerharig en heeft donkere ogen. Er krijgt toch niemand het in zijn hoofd om donkerharig in combinatie met donkere ogen als "de norm" te bestempelen en al de andere combinaties als "afwijkingen" te bestempelen en die mensen vanuit die optiek bovendien ook nog eens minder rechten toe te kennen?
![]() |
#77 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ah, nu zijn we er.
![]() Laatst gewijzigd door Zeno! : 16 maart 2006 om 16:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tsjechië erkent relaties tussen homoseksuelen Van onze correspondent Jan Hunin WARSCHAU - Het Tsjechische parlement heeft dinsdag een wetsvoorstel over het geregistreerd partnerschap voor homo’s en lesbiennes goedgekeurd. Tsjechië wordt het eerste Oost-Europese land waar homoseksuele koppels hun relatie officieel kunnen laten erkennen. Trouwen kunnen ze echter niet. Het wetsvoorstel over het geregistreerde partnerschap werd gesteund door 101 van de 177 aanwezige parlementsleden, precies het aantal dat nodig was om het te laten goedkeuren. Een eerdere poging van het parlement om het geregistreerd partnerschap mogelijk te maken, was in februari op het veto van president Vaclav Klaus gestuit. Volgens de conservatief Klaus vormt het partnerschap een bedreiging voor het traditionele gezin. Bron: De volkskrant.NL.
![]() |
#79 |
Minister-President
|
![]() Prachtig zou ik zeggen wat Tsjechië betreft en dat is nu een land waar het ook niet meteen voor de hand ligt zou ik zeggen, super gewoon!!!
En voor degene die hier zeggen, dat homoseksualiteit een afwijking is... kunnen jullie dat staven? Ik zie nergens maar dan ook nergens in waar dit een afwijking zou kunnnen zijn.
![]() |
#80 |
Minister-President
|
![]() Vind dat een prachtige vergelijking!! Die groepen die Zeno noemt zijn die bij minder personen voorkomen maar zijn ze daarom afwijkend?? Neen toch, hetzelfde geldt met homoseksualiteit.