![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De verklaring dat bij de vorige (federale) verkiezingen het Vlaams Belang in deze provincie toch scoorde moet dan ook gezocht worden bij het falen van het beleid. De gemeenteraadsverkiezingen van 2006 zullen in Limburg dan ook aantonen dat het voeren van een goed beleid de beste methode is om de bevolking gunstig te stemmen...ongeacht de partijkleur...
![]() |
![]() |
#62 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Je scheert gewoon alles en iedereen over dezelfde kam als je kan. Veralgemenen heet zoiets.. Ik vermoed dat het voor jou daarom een zwaar probleem is om bepaalde situaties objectief te beoordelen. In de lokale politiek moet je niet te hoogdravend doen met referenda maar de mensen , die dit willen, betrekken bij de beslissingen en goed informeren en luisteren.... Het is trouwens niet altijd zo dat men beter wordt van datgene dat de burger denkt dat goed is... Daarom eerst informeren , dan praten en dan beslissen. En als CD&V'er heb ik daar persoonlijk geen probleem mee... Laatst gewijzigd door Bolter : 17 maart 2006 om 13:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En van wiens beslissingen worden we dan wel beter? Laatst gewijzigd door Egidius : 17 maart 2006 om 13:47. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De CVP heeft decennialang de tijd gehad om goed te besturen. Hun puinhoop is na twee legislaturen paars nog niet eens opgekuist. En dan zouden we nu moeten geloven dat we opnieuw baat zouden hebben bij de oude potverteerders, opeters en tafelspringers? Komaan zeg! Ik ben nog niet dement hoor. Citaat:
![]() Een referendum is net het toppunt van de burger bij het bestuur betrekken, zelf laten beslissen en luisteren. Jullie verkiezen wat doekjes voor het bloeden om dan eigengereid je zin te doen. Met het gekende gevolg: ontevreden burgers, en een krakkemikkig bestuur en bergen schuld. Citaat:
Wie weet dan beter wat goed is voor de burger? Dehaene? Leterme? Bourgeois? Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#67 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik voel me trouwens geen god, evenmin als ik hierbij een aanmatigend oordeel vel... Stel, je geeft een referendum waarin je vraagt of het containerpark gratis moet blijven.. De meerderheid van de bevolking zal direct volmondig ja stemmen... Is dit beter voor het algemeen belang ??? Alles ligt veel genuanceerder. Het belangrijkste deel uit mijn betoog laat je natuurlijk gemakshalve achterwege... Laatst gewijzigd door Bolter : 17 maart 2006 om 15:33. |
|
![]() |
![]() |