Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2006, 12:00   #61
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
Dit is om te lachen, in Limburg wonen veel te veel allochtonen nooit VB zullen stemmen.
Dit valt nog te bezien. Je hebt in Limburg 3 fenomenen ten opzichte van het Vlaams Belang.
  1. Je hebt steden en gemeenten waar mijn inziens echt wel een goed beleid wordt gevoerd. Hasselt en Genk zijn hier goede voorbeelden van (Let wel ik woon niet in deze stad en bijgevolg beschik ik niet over "inside" informatie). Het Vlaams Blok heeft hier geen kans net zomin als, en ik noem maar iets, Spirit of Groen! omdat de bevolking nu eenmaal geen reden tot klagen heeft.
  2. Je hebt steden als Sint-Truiden waar mensen zoals een Ludwig Vandenhoven zijn kop volledig in het zand steekt. De stad gaat erop achteruit en de problemen met de vreemdelingen in de fruitpluk worden nadrukkelijker. Het Vlaams Belang staat in dit soort steden dan ook veel sterker en zal alleen maar sterker worden.
  3. Last but not least zijn er steden zoals Tongeren. Het beleid gaat hier volledig de soep in. De stad staat aan de virtuele afgrond en toch scoort het VB er niet... Het Dewael effect? Neen zeker niet. Gewoon het gebrek aan een goede VB lijst. Het Vlaams Belang heeft begrepen dat als ze geen lijst met competente mensen kunnen voorleggen, beter niet opkomen.
Het al dan niet stemmen op het Vlaams Belang heeft dus mijn inziens weinig te maken met de aanwezigheid van vreemdelingen maar meer met het beleid. Limburg is dan ook één van de weinige provincies waar vooral met het verstand wordt gestemd.

De verklaring dat bij de vorige (federale) verkiezingen het Vlaams Belang in deze provincie toch scoorde moet dan ook gezocht worden bij het falen van het beleid. De gemeenteraadsverkiezingen van 2006 zullen in Limburg dan ook aantonen dat het voeren van een goed beleid de beste methode is om de bevolking gunstig te stemmen...ongeacht de partijkleur...
Oud 17 maart 2006, 13:23   #62
Bolter
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Daar heeft de CVPD&V nog niet echt tijd voor gehad.......
Hoe gaat de CD&V trouwens te weten komen 'waar de burgers beter van worden'? Ze zijn nooit happig geweest om de burger zijn wil te laten uitspreken in referenda, laat staan die uitspraak als bindend te beschouwen.........
Dat voornemen is dus niet echt geloofwaardig uit de mond van iemand van CD&V-strekking.
Omdat ik van CD&V strekking zou zijn ben ik niet geloofwaardig...
Je scheert gewoon alles en iedereen over dezelfde kam als je kan. Veralgemenen heet zoiets.. Ik vermoed dat het voor jou daarom een zwaar probleem is om bepaalde situaties objectief te beoordelen.

In de lokale politiek moet je niet te hoogdravend doen met referenda maar de mensen , die dit willen, betrekken bij de beslissingen en goed informeren en luisteren....
Het is trouwens niet altijd zo dat men beter wordt van datgene dat de burger denkt dat goed is...
Daarom eerst informeren , dan praten en dan beslissen.
En als CD&V'er heb ik daar persoonlijk geen probleem mee...

Laatst gewijzigd door Bolter : 17 maart 2006 om 13:24.
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 13:30   #63
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is trouwens niet altijd zo dat men beter wordt van datgene dat de burger denkt dat goed is...
En wat zijn politici anders dan burgers?
Goden?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 13:36   #64
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolter Bekijk bericht
Niet omdat u CD&V-er bent, wel omdat u klaarblijkelijk weinig op heeft met de democratie.

Citaat:
In de lokale politiek moet je niet te hoogdravend doen met referenda
Van welke berg is Mozes met deze goddelijke beschikking afgedaald?

Citaat:
maar de mensen , die dit willen, betrekken bij de beslissingen en goed informeren en luisteren....
Een paar hondebrokken toewerpen dus, en verder je zin doen.

Citaat:
Wie bent u om zulk een aanmatigend oordeel over uw medemensen uit te spreken? Vanwaar heeft u de inzichten gehaald die uw medeburger volgens u (soms) mist?

En van wiens beslissingen worden we dan wel beter?

Laatst gewijzigd door Egidius : 17 maart 2006 om 13:47.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 13:43   #65
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolter Bekijk bericht
Inderdaad.
De CVP heeft decennialang de tijd gehad om goed te besturen.
Hun puinhoop is na twee legislaturen paars nog niet eens opgekuist.
En dan zouden we nu moeten geloven dat we opnieuw baat zouden hebben bij de oude potverteerders, opeters en tafelspringers?
Komaan zeg!
Ik ben nog niet dement hoor.

Citaat:
In de lokale politiek moet je niet te hoogdravend doen met referenda maar de mensen , die dit willen, betrekken bij de beslissingen en goed informeren en luisteren....

Een referendum is net het toppunt van de burger bij het bestuur betrekken, zelf laten beslissen en luisteren.
Jullie verkiezen wat doekjes voor het bloeden om dan eigengereid je zin te doen.
Met het gekende gevolg: ontevreden burgers, en een krakkemikkig bestuur en bergen schuld.

Citaat:
?????
Wie weet dan beter wat goed is voor de burger?
Dehaene?
Leterme?
Bourgeois?

Citaat:
Daarom eerst informeren , dan praten en dan beslissen.
En als CD&V'er heb ik daar persoonlijk geen probleem mee...
De CD&V zelf heeft officiëel dikke problemen met democratie. In plaats van een souvereine burger wensen zij een souvereine elite, waarvan ze pretenderen dat die de burger vertegenwoordigt hoewel die in de eerste plaats zichzelf vertegenwoordigen.
Oud 17 maart 2006, 13:59   #66
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Wie weet dan beter wat goed is voor de burger?
Dehaene?
Leterme?
Bourgeois?
Stevaert natuurlijk. Dat weet toch iedereen...
Oud 17 maart 2006, 15:31   #67
Bolter
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
Niet omdat u CD&V-er bent, wel omdat u klaarblijkelijk weinig op heeft met de democratie.

Van welke berg is Mozes met deze goddelijke beschikking afgedaald?

Een paar hondebrokken toewerpen dus, en verder je zin doen.

Wie bent u om zulk een aanmatigend oordeel over uw medemensen uit te spreken? Vanwaar heeft u de inzichten gehaald die uw medeburger volgens u (soms) mist?

En van wiens beslissingen worden we dan wel beter?
Het is niet zo eenvoudig zoals jij het stelt.. (idem voor superstaaf trouwens). Het is ook duidelijk dat jij geen beslissingen moet nemen zoals dat van politici gevraagd wordt en bijgevolg als beste stuurman aan wal staat...
Ik voel me trouwens geen god, evenmin als ik hierbij een aanmatigend oordeel vel...

Stel, je geeft een referendum waarin je vraagt of het containerpark gratis moet blijven..
De meerderheid van de bevolking zal direct volmondig ja stemmen...
Is dit beter voor het algemeen belang ???
Alles ligt veel genuanceerder. Het belangrijkste deel uit mijn betoog laat je natuurlijk gemakshalve achterwege...

Laatst gewijzigd door Bolter : 17 maart 2006 om 15:33.
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be