Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2006, 13:36   #61
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
motivatie kan je niet van buiten uit aangebracht worden. dat is paternalistische zever
Dat kan wel hoor. Met een beloningssysteem bvb. kan je iemand "van buitenaf'" motiveren.
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 13:36   #62
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Dat ze de helft van haar tijd kwijt is aan "studeren", is niet zozeer de schuld van het onderwijssysteem. Dat heeft meer te maken met de afstand tussen haar woning en de school en ev. de verbinding naar de school met het openbaar vervoer.
allemaal niet terzake - ze is die tijd kwijt dat is het enige dat telt. En op de arbeidsmarkt is het later ook dikwijls zo. ik zou niet als ouder bij jouw willen komen op het oudercontact. zou er meteen bovenarms opzitten .

probleem met onderwijzers is dat ze theoretisch gefikseerd zijn ( beroepsmisvorming ). Er is ook nog zoiets als de praktijk. Kijk bovendien ook maar eens naar Groen ( een onderwijzerspartij ). die komen ook altijd af met nen hoop theoretische zever waar je in de praktijk niks mee bent
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 13:37   #63

Standaard

Citaat:
Dat kan wel hoor. Met een beloningssysteem bvb. kan je iemand "van buitenaf'" motiveren.
en als die persoon niet in de beloning geinteresseerd is ?

of anders indien kansarme gezinnen zich niet kunnen permiteren om motivatie en vlijt te belonen ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 19 maart 2006, 13:37   #64
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft ni gewerkt bij mij.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 13:39   #65
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Maar ik vind het goed nieuws. Ik word er lekker warm vanbinnen...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 13:40   #66

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Heeft ni gewerkt bij mij.
ja maar in zijn theorieboekske staat van wel he - dus die gaat jouw getuigenis vanuit de praktijk niet geloven hoor

tenzij ze dat ooit in zijn boekske zetten

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 19 maart 2006 om 13:42.
Oud 19 maart 2006, 13:40   #67
Ambiorix

Standaard

Citaat:
een scholier die ik ken van 14 j vertrekt s morgens om 7h15 en is terug om 17h 30. Ze is dan dus in totaal meer dan 10 h weg. En dan zou ze om goed te zijn nog eens twee uren per dag moeten leren en taken maken.

stelletje idiote gefokte werkslaven dus
idd. maar in de derde graad moete zowiezo ook thuis iets doen ze vooral in het weekend anners lukt het nooit met die hoop leerstof.
Maar het is zeker waar dat in de jaren daarvoor enorm veel nutteloos werk wordt geëist van de leerlingen.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 13:42   #68
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

De school vandaag "lastiger" dan vroeger? Laat me nu even bijkomen van het lachen... Ik heb m'n kinderen consequent naar die scholen gestuurd die de reputatie "zeer lastig" hadden en heb me continu verbaasd over dat "niveau". En niet in de zin dat ik er zeer van onder de indruk was. Sorry voor al diegenen die ik hiermee flagrant moet tegenspreken. Mijn herinneringen aan het secundair zijn alweer iets meer dan 30 jaar oud.

Wat mij wél opvalt is dat je bij interviews op de televisie én bij het bevragen van leerkrachten telkens dezelfde vraag opmerkt: "waar zijn de ouders in dit verhaal?" Ik heb nog de immense luxe gehad om elke schooldag "normaal" te mogen eindigen: t.t.z. naar huis zodra de bel ging om 16:00u en thuis een boterhammeke kunnen eten bij ma, die dan prompt samen met mij de lessen nog eens overliep en me aan het werk zette zodat ik rond de klok van zes met de vriendjes in de straat kattekwaad kon gaan uithalen. Slechte punten of straf = lood in de schoenen, want thuis stond me een stevige bolwassing te wachten.

De realiteit voor zeer veel kinderen vandaag is dat ze pas na uren "naschoolse opvang" thuis komen en dan op een drafje nog een boterhammeke eten (vaak alleen aan tafel) en dan nog een uurke of wat achter hun computer of playstation zitten te vegeteren. De ouders zijn in veel gevallen bijna compleet "uit the picture" verdwenen en weten vaak niet waar zoon- of dochterlief mee bezig is. Komen dan ook steevast uit de lucht gevallen wanneer de wijkagent eens komt praten over dat aanhoudend gespijbel, over winkeldiefstalletjes of erger... De schuld ligt dan ook bij de school, die het vertikt om hun kinderen een goede opvoeding te geven.

Remedies? Het wordt tijd om een écht gezinsbeleid op poten te zetten, dat véél verder reikt dan enkel de kopbrekens om de groeiende vraag naar "opvang" in te vullen. Geneuzel vanuit het onderwijsdepartement alleen zal geen soelaas brengen.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 13:43   #69

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Maar ik vind het goed nieuws. Ik word er lekker warm vanbinnen...
idd het is een teken dat de volgende generaties zo geen bende gefokte werkezels gaat zijn.
Oud 19 maart 2006, 13:45   #70

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
De school vandaag "lastiger" dan vroeger? Laat me nu even bijkomen van het lachen... Ik heb m'n kinderen consequent naar die scholen gestuurd die de reputatie "zeer lastig" hadden en heb me continu verbaasd over dat "niveau". En niet in de zin dat ik er zeer van onder de indruk was. Sorry voor al diegenen die ik hiermee flagrant moet tegenspreken. Mijn herinneringen aan het secundair zijn alweer iets meer dan 30 jaar oud.

Wat mij wél opvalt is dat je bij interviews op de televisie én bij het bevragen van leerkrachten telkens dezelfde vraag opmerkt: "waar zijn de ouders in dit verhaal?" Ik heb nog de immense luxe gehad om elke schooldag "normaal" te mogen eindigen: t.t.z. naar huis zodra de bel ging om 16:00u en thuis een boterhammeke kunnen eten bij ma, die dan prompt samen met mij de lessen nog eens overliep en me aan het werk zette zodat ik rond de klok van zes met de vriendjes in de straat kattekwaad kon gaan uithalen. Slechte punten of straf = lood in de schoenen, want thuis stond me een stevige bolwassing te wachten.

De realiteit voor zeer veel kinderen vandaag is dat ze pas na uren "naschoolse opvang" thuis komen en dan op een drafje nog een boterhammeke eten (vaak alleen aan tafel) en dan nog een uurke of wat achter hun computer of playstation zitten te vegeteren. De ouders zijn in veel gevallen bijna compleet "uit the picture" verdwenen en weten vaak niet waar zoon- of dochterlief mee bezig is. Komen dan ook steevast uit de lucht gevallen wanneer de wijkagent eens komt praten over dat aanhoudend gespijbel, over winkeldiefstalletjes of erger... De schuld ligt dan ook bij de school, die het vertikt om hun kinderen een goede opvoeding te geven.

Remedies? Het wordt tijd om een écht gezinsbeleid op poten te zetten, dat véél verder reikt dan enkel de kopbrekens om de groeiende vraag naar "opvang" in te vullen. Geneuzel vanuit het onderwijsdepartement alleen zal geen soelaas brengen.
wel en dat heeft dan weer alles te maken met het feit dat er van de ouders nu wordt verwacht (omdat je anders niet kan rondkomen met kinderen ) dat ze beiden werken.
Oud 19 maart 2006, 13:46   #71
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
cynicus er zijn genoeg topics om daarover te leuteren. als er daar niemand in komt posten moet je sportief zijn en je daarbij neerleggen ipv andere topics met je standaardposting te gaan spammen.
Daar het eenvoudige concept van een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem een structurele oplossing zou bieden voor een heleboel sociale, maatschappelijke en economische problemen, is de kans nu eenmaal groot dat er in heel wat topics een link kan worden gelegd tussen de daar aangehaalde problemen en een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem. U moet maar zo sportief zijn om u daar bij neer te leggen.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 13:46   #72
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Dit gespam vraagt om een ban
Oud 19 maart 2006, 13:47   #73

Standaard

het zou goed zijn dat de scholieren massaal in staking zouden gaan om te protesteren tegen het opgelegde werkezelschap. In feite doen ze dat nu ook door af te haken. Ze eisen een speelpleinmaatschappijmodel ipv een strafkampmaatschappijmodel. Dit kan ik alleen maar aanmoedigen.
Oud 19 maart 2006, 13:48   #74
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
wel en dat heeft dan weer alles te maken met het feit dat er van de ouders nu wordt verwacht (omdat je anders niet kan rondkomen met kinderen ) dat ze beiden werken.
D�*t bedoel ik nou net met "gezinsbeleid"; mensen zouden veel meer flexibiliteit moeten hebben in de combinatie tussen werk en gezin. Eén oplossing: incentives geven aan de werkgevers. (verlagen van loonlasten voor gezinsvriendelijke formules).

Oud 19 maart 2006, 13:48   #75
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
D�*t bedoel ik nou net met "gezinsbeleid"; mensen zouden veel meer flexibiliteit moeten hebben in de combinatie tussen werk en gezin. Eén oplossing: incentives geven aan de werkgevers. (verlagen van loonlasten voor gezinsvriendelijke formules).
...of een basisinkomen?
Oud 19 maart 2006, 13:50   #76
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Dit gespam vraagt om een ban
Met andere woorden, wie het niet eens is met de waanideeën van het VWS zou moeten worden geband ?????
Oud 19 maart 2006, 13:51   #77
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
...of een basisinkomen?
Ik dacht aan iets minder utopisch.
Er zijn tal van maatregelen die je redelijk snel zou kunnen invoeren en die niet enkel de gezinnen, maar tal van mensen die "op een lagere versnelling" willen leven, zouden ten goede komen.

Oud 19 maart 2006, 13:52   #78
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
...of een basisinkomen?
En hoe moet dat (voldoende hoge) basisinkomen dan worden gefinancierd ?????????????????
Oud 19 maart 2006, 13:53   #79
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Met andere woorden, wie het niet eens is met de waanideeën van het VWS zou moeten worden geband ?????
Zoals Kobaf reeds eerder stelde, er zijn genoeg topics om uw steeds wederkerend verhaaltje te gaan verkopen.... Iets wat volledig uit de context is moet u hier dus niet gaan verkopen, daar deze thread gaat over onderwijs. C/P is spam, indien u het tegendeel kan bewijzen mag u gerust verder doen. Het vws is dan ook nooit om een discussie verlegen, maar dan wel liefst één gestoeld op een originele basis en geen standaardantwoord. Daar is niemand mee gediend.
Oud 19 maart 2006, 13:54   #80
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
En hoe moet dat (voldoende hoge) basisinkomen dan worden gefinancierd ?????????????????
Trut, fuck off

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be