![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Veel van de issues waar op partijvlak een meerderheid voor is, worden volgens mij niet gedragen door een meerderheid van de bevolking. Ergo: bindende referenda en het probleem is van de baan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Minister
|
![]() ... dus dan is het CS niet ondemocratisch, maar gewoon ons volledig systeem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In een democratie is het volk soeverein. In het Belgisch pseudo-representatief stelsel is het volk niet soeverein, enkel de partijtoppen zijn dat. Ons volledig systeem is dus niet democratisch. Als het dat wel zou zijn, zou het CS democratisch kunnen zijn.
Laatst gewijzigd door Egidius : 22 maart 2006 om 14:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Hiervoor is niet in het minst vereist dat de verkozene net hetzelfde denkt als zijn/haar honderden of duizenden kiezers. mvg Harald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
In een democratisch systeem kan het volk zulk een gemandateerde terug naar huis sturen. Laatst gewijzigd door Egidius : 23 maart 2006 om 08:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De verkozenen doen er beter aan om niets te beloven. Het is voldoende voor de kiezer om te weten waar ze voor staan. Beloften zijn er om de kiezer te doen vergeten waar de kandidaat voor staat : zijn/haar partij dienen. De directe democratie is - vrees ik - nog niet voor morgen. mvg Harald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
|
![]() Citaat:
Ik meen desondanks dat deze kaping van de democratische mandatering niet genoeg aan de kaak gesteld kan worden. Zo mogen we niet toelaten dat ons particratisch systeem als een democratie voorgesteld wordt, noch dat partijen die zich tegen de invoering van de democratie verzetten, zichzelf democratisch noemen. Citaat:
Zoals eerder gezegd: ik vind dit essentiëler dan de Vlaamse onafhankelijkheid. Laatst gewijzigd door Egidius : 23 maart 2006 om 12:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Democratie leidt tot een onafhankelijk Vlaanderen. Het omgekeerde is niet zeker. In die zin is democratie inderdaad essentiëler, of tenminste meer belovend. mvg Harald. |
|
![]() |
![]() |