![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkel wanneer de meerderheid van de bevolking er voor kiest om Vlaanderen onafhankelijk te maken (referendum), dan zal ik die keuze respecteren.
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 29 maart 2006 om 08:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het heeft er dus alles van weg dat jouw pragmatisch Belgicisme eerder een emotioneel Belgicisme is, te zien aan je ontwijkende antwoorden. En d�*t, Kim, krijg je achteraf alvast wèl terug op je boterham...
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Je moet het ook een keer vanuit mijn standpunt bekijken. Ik ben geen gewone Vlaming die zich niet interesseert voor politiek of die het geen bal kan schelen of we nu in België of Vlaanderen leven. Als de meerderheid van de bevolking kiest voor een republiek Vlaanderen én als daadwerkelijk bewezen is dat Vlaanderen het socio-economisch stukken beter zal doen dan België, dan zal ik die keuze respecteren. Jij dwingt me om resoluut te kiezen voor een republiek Vlaanderen, zodat je later kan zeggen "zelfs B-Plus ziet een onafhankelijk Vlaanderen meer zitten dan België".
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 29 maart 2006 om 08:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wel kijk, dat respecteer ik. Een pragmatisch nationalisme, dat zich niet blindstaart op de naam of de grootte van een land. Hans kan hier met zijn clubje veel van leren. Heel wat Flaminganten trouwens ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste Distel,
Het is net eigen aan de Belgicistische ideologie dat we ervan uitgaan dat België het best mogelijke bestuur biedt voor onze landgenoten! Als u ervan uitgaat dat Vlaanderen het veel beter zou doen, aangezien de Vlamingen betere ideëen zouden hebben op vlak van gezondheidszorg, verkeer, justitie, economie, etc... dan zou ik daarop willen zeggen: waarom delen jullie die goede ideëen niet met onze landgenoten in het Zuiden? We zouden er allemaal beter van worden, nietwaar? |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Den ossaert is weer goed op dreef vandaag!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
BTW. Kom je ook naar de forummeeting? (zie Koetjes en Kalfjes) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Patriot, jouw nationalisme gaat veel verder dan "het best mogelijke bestuur biedt voor onze landgenoten". Het is haast een religie, compleet met dogma's, inquisitie, en verheven leider.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() Om welke ideeën gaat het dan? En hoe ziet men aan Franstalige kant het ideale België eigenlijk? Vooral dat laatste vind ik een interessante vraag, omdat het vooral de Vlamingen zijn die zaken willen veranderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De forummeeting laat ik aan me voorbij gaan, niet alleen omdat Den Haag nogal ver is om zomaar heen en weer te komen, maar ook omdat ook de relatieve anonimiteit hier me lief is.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat de Vlaamse ideeën betreft, volstaat het te verwijzen naar alle kwesties waarin de gewesten en/of hun regeringen, zowel 'binnenlands' als federaal, tegenover elkaar staan: jeugdrecht, sociale zekerheid, werkloosheidsbeleid, de transfers, zelfs iets vaags als 'politieke cultuur' (cf. de Waalse 'baronieën).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
|
![]() Citaat:
Goed, dat zijn de redenen waarom men voor het behoud van België is. Maar hoe ziet het ideale België er precies uit in de ogen van de Franstaligen (bevolking en/of politici)? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. Laatst gewijzigd door ossaert : 30 maart 2006 om 10:12. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |||
|
![]() Citaat:
Een Nederlander ziet zichzelf niet als chauvinistisch, omdat hij dat woord verbindt met de houding van de Fransen. Die houding is een Nederlander vreemd. Chauvinisme is in Nederland dus ook niet het goede woord denk ik, je zou het beter patriottisme kunnen noemen ofzo. Citaat:
Misschien weten ze aan Franstalige kant gewoon niet goed wat ze met België aanmoeten, nu de Vlamingen steeds meer hun zin krijgen en de Franstaligen door alle federaliseringen steeds minder invloed hebben op het beleid. Dat artikel van Le Soir hierboven ademt een soort hulpeloosheid, dat alles in negatieve zin verandert zonder dat er wat aan gedaan kan worden. De ondertoon is: "waren we nou maar de meerderheid in België, dan zouden we tenminste kunnen doen wat wij willen en bleef het land een hechte eenheid." Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |