![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yep, niks dan goeds over hem.
Wat zijn capaciteiten betreft dan toch. Zijn geschriften en co lopen over van de haat. (nog meer zelfs dan die van u, en das al heel moeilijk!) |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat de democratie verdiept wordt door middel van een onverkozen koningshuis?
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#66 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Nounou, dit heeft wel enige reacties losgemaakt.
:o Ik kan het uiteraard begrijpen dat men zich hier persoonlijk geviseerd voelt door deze persoonlijke analyses. Echter, enkele belangrijke nuances in mijn opening hebben jullie blijkbaar gemist. Zo stelde ik dat de BUB en de Vlaams-nationalisten door onze tegengestelde doeleinden gedwongen zijn elkaars vijanden te zijn. Hiermee ging ik verder met de woordkeuze van Sun Tzu (ken uw vijand), wie hier stratenoorlog en volkerenmoord zag opdoemen zit verkeerd. Als vijand een te geladen term is, vervang je hem beter door tegenstrever , een feitelijk synoniem maar misschien iets minder agressief. Verder stelde ik dat ik niet het doel had te beledigen of te bespotten maar een eerlijke analyse probeerde te maken op basis van de postings van de betreffende personen. Deze analyses hebben ook niet het doel de persoon in kwestie aan te vallen of af te kraken, maar zijn beweegredenen te analyseren. Immers, waarom ben ik Vlaams-nationalist en waarom is Tacitus belgicist? Daar draait het toch om in de politiek? Wanneer we proberen elkaars drijfveren te begrijpen ipv ze te veroordelen zouden we een veel constructievere dialoog kunnen voeren, is het niet? P.S: De "onthullingen" betreffende mijn persoon en mijn aanminnig gelaat storen mij hoegenaamd niet, ik dank Patriot dan ook voor de openheid en zijn eerlijke poging tot analyse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
2) In uw enige kranteninterview (De Standaard, als ik me niet vergis), meldde u ongeveer dat "de koning voor mij niet hoeft". Hoge odes voor de Vorst zoals Patriot heb ik u nooit zien neerpennen, in tegenstelling tot een heel lezenswaardige ode op Vlaanderen. Vandaar mijn conclusie... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
tweede zin: neen |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Waalse zuiderburen zullen het graag horen!
Wie weet scharen ze zich, terwille van de democratische gevelrestauratie, wel achter de Belgische monarchie. ![]()
![]() |
#71 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Koelbloedigheid? Waardigheid?
De BUB gaat nog laten weten waar hij overloopt van h�*�*t, hoor! ![]()
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() Niet alles moet democratisch zijn in de samenleving. Mensen met een symbolische functie zoals de koning moeten niet democratisch worden verkozen. Rechters worden ook niet democratisch verkozen (en die hebben wél macht).
Trouwens wat is democratisch? De B.U.B. heeft kunnen merken hoe democratisch de media zijn in onze particratie... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Zeno, het ligt misschien aan uw agressieve affiches ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zolang het maar in de kraam van de BUB past. Maar anders? ![]()
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Ja, maar daarnaast staat er een andere.
Was jij dat trouwens niet die protesteerde tegen onze stickers met een rode streep door de Vlaemsche leeuw? |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Klopt. Ik herinner me zelfs een (Waalse) minister van Belgische just is just die tot rechter van een "Hofke' in Luxemburg gebombardeerd werd omdat hij zo goed blunderde in de zaak Dutroux. ![]()
![]() |