Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2006, 10:22   #61
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

In mijn mening is dat géén coupé...

Enfin, soit, marginale discussie ook.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 10:23   #62
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steffie Bekijk bericht
http://www.daanspeak.com/Gsm01.html

De studies die uitwijzen dat het niet zo schadelijk is , werden betaald door de Telecom industrie , net zoals dit gaat in de farmaceutische industrie.
We kennen nog van die discuties. Als je alles mag geloven moet je op een eiland gaan wonen zonder gebruik te maken van elektriciteit, gas, auto,... .
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 10:27   #63
Den Bal
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1010 Bekijk bericht
effe terug naar het topic

er is ooit in een recent verleden een voorstel geweest om bv in de trein een "stilte" coupé, zonder gsm, laptop (want daar hebben we het nog niet gehad: ooit al eens op de trein gezeten terwijl ze een paar plaatsen verder een film aan het bekijken zijn)
leuk idee lijkt mij
En alle 5 stappen gestoort worden omdat mensen op of afstappen? Of hebben die mensen dan geen recht om op die coupé te zitten? Enkel de mensen die lange afstanden doen?
Oud 12 april 2006, 10:31   #64
Den Bal
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik erger me ook dood aan Crazy Frog, maar daarom moet ik andere mensen nog niet gaan dicteren wat ik allemaal tof vind en zo ...
Als ik al eens in de mogelijkheid ben om het openbaar vervoer te nemen zet ik (net zoals tijdens een vergadering) steeds het geluid van mijn gsm af. Ik vind dit een vorm van beleeftheid.
Oud 12 april 2006, 10:55   #65
1010
Burger

1010's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal Bekijk bericht
We kennen nog van die discuties. Als je alles mag geloven moet je op een eiland gaan wonen zonder gebruik te maken van elektriciteit, gas, auto,... .
en dan hebben we het nog niet over de kwaliteit van dat water rond ons eiland of over wat we daar gaan eten want dat is naar het schijnt pas echt ongezond...
1010 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 10:59   #66
Den Bal
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1010 Bekijk bericht
en dan hebben we het nog niet over de kwaliteit van dat water rond ons eiland of over wat we daar gaan eten want dat is naar het schijnt pas echt ongezond...
En de vervuiling door andere "natuurlijke" zaken.
Oud 10 oktober 2007, 08:00   #67
ron kreike
Provinciaal Statenlid

ron kreike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ron kreike Bekijk bericht
Onlangs verstuurde volgende klacht aan GVB.
'k Ben benieuwd:

Ik zou graag willen dat mobiel telefoongebruik
in tram en bus zsm niet meer toegestaan is.

Radio is ook niet toegestaan, en terecht,
en mobiel telefoongeluid is minstens zo irritant.

Nog steeds dezelfde klacht...

Zonlicht wordt gefilterd door atmosfeer
en via weerkaatsing komt daarvan een klein gedeelte
via ogen in hersenen terecht, waar het zonder
dat licht donker zou zijn.

Met straling van mobiele telefoons is dat anders.
Dat wordt niet gefilterd door atmosfeer,
sterker nog, dat is zelfs niet de bedoeling.
Het gaat door allerlei materie heen en ook menselijke lichamen.

Ik vind het gewoon onverantwoord dat het
zo'n commerciele ontwikkeling heeft,
en toenemende kanker ten gevolge van mobiele telefoon
lijkt me niet onlogisch.

En ook: Mensen die praten via mobiele telefoon
zonder rekening te houden met mensen die dat
vervelend vinden...

ron kreike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 08:27   #68
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Waar ik mij tegenwoordig op 't openbaar vervoer enorm aan stoor, zijn niet de GSM's op zichzelf, maar het feit dat die dingen alsmaar meer worden gebruikt als stereoinstallaties en heuse getto blasters. Ik dacht dat radio's en dergelijke op tram / bus verboden waren? Waarom dan ook niet van die asociale smartphones of hoe het ook moge heten? Gewoon GSM-tonen is nog te verdragen, iemand die (te luid) naar zijn I-pod zit te luisteren ook, maar die verdoken muziekinstallaties in de GSM zijn echt storend.

De meeste mensen / chauffeurs storen zich hier,net als ik, ook aan. Toch durven we / ze niets te zeggen of geen opmerkingen te geven uit vrees voor boel. De mensen / chauffeurs slikken het noodgewongen dat sommige gasten (ook meisjes) de gehele bus of tram verstoren omdat ze niet door deze gevaarlijke en vaak krapuleuze groepjes, die zich niets van de 'anderen' aantrekken, willen laten uitschelden (in het beste geval) of in elkaar getrapt worden (in een iets slechter geval en het kan eventueel nog erger). Zelfde verhaal met het niet-betalen op openbaar vervoer, te luid roepen, vuil in de bus achterlaten, inkervingen in zetels maken, ambetant doen tegen de andere reizigers, ... De meeste mensen storen zich eraan, maar ze durven niets zeggen uit angst 'gepakt' te worden en te beurt te vallen aan verbale of fysieke agressie. Maak zulke situaties misschien niet dagelijks maar toch bijna wekelijks in het o zo verdraagzame en gezellige Antwerpen mee.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 15:52   #69
RECHTSSVLAANDEREN
Banneling

Standaard

Wel wel...ik zit soms in de bus en wat merk ik dan: achteraan in de bus allochtonen met hun (zelf gekochte?) gsm: non stop en keihard Arabische muziek!! Urenlang dat gezeik in de bus iedereen moet maar meeluisteren naar die Arabische shit! Keihard optreden politie! Geen overlast in openbare bussen! Gedragen of definitief uit de bus!
RECHTSSVLAANDEREN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 15:56   #70
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RECHTSSVLAANDEREN Bekijk bericht
Wel wel...ik zit soms in de bus en wat merk ik dan: achteraan in de bus allochtonen met hun (zelf gekochte?) gsm: non stop en keihard Arabische muziek!! Urenlang dat gezeik in de bus iedereen moet maar meeluisteren naar die Arabische shit! Keihard optreden politie! Geen overlast in openbare bussen! Gedragen of definitief uit de bus!
Uit de bus? Of meteen uit het land?
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 16:01   #71
RECHTSSVLAANDEREN
Banneling

Standaard

Aanpassen of opkrassen! Dat is toch duidelijk! Geen arabische shitmuziek in de bus!
Oud 10 oktober 2007, 16:07   #72
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Aanpassen of opkrassen! Dat is toch duidelijk! Geen arabische shitmuziek in de bus!
Ben jij eigenaar van de bus? Neen. Wordt je verplicht de bus te gebruiken? Neen.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 10 oktober 2007 om 16:08.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 16:19   #73
RECHTSSVLAANDEREN
Banneling

Standaard

Het gaat over -meestal vreemdelingen-die zich niet aanpassen aan onze normen en waarden: bushaltes stukslaan,drugs doorgeven d.m.v. "een hand geven" en in de bus arabische muziek.Dit is overlast en vandalisme!
Personen die in ons land zijn en zich niet gedragen zoals het hoort moeten meteen terug naar afkomst!
Oud 10 oktober 2007, 16:25   #74
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat over -meestal vreemdelingen-die zich niet aanpassen aan onze normen en waarden: bushaltes stukslaan,drugs doorgeven d.m.v. "een hand geven" en in de bus arabische muziek.Dit is overlast en vandalisme!
Personen die in ons land zijn en zich niet gedragen zoals het hoort moeten meteen terug naar afkomst!
Wie bepaalt wat onze (ik betwijfel dat jouw "normen & waarden" identiek zijn aan de mijne) normen en waarden zijn ??

Btw, ik bepaal zelf wel wat mijn normen en waarden zijn.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 16:40   #75
RECHTSSVLAANDEREN
Banneling

Standaard

Aanpassen aan de normen en waarden die opgelegd worden door de overheid! Politie,Gemeente,werk,buren etc. Uw eigen normen en waarden beschouwen we als een afwijking van de maatschappij! M.a.w U zal tegen de lamp lopen.
Oud 10 oktober 2007, 16:42   #76
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aanpassen aan de normen en waarden die opgelegd worden door de overheid! Politie,Gemeente,werk,buren etc. Uw eigen normen en waarden beschouwen we als een afwijking van de maatschappij! M.a.w U zal tegen de lamp lopen.
Gij zijt volgens mij ergens anders tegen gelopen
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 17:20   #77
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steffie Bekijk bericht
neen, in een kelder
met platen die de straling afweren , weerkaatsen, ik heb mijn voorzorgen genomen , jij toch ook hoop ik...
http://zapatopi.net/afdb/
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 17:46   #78
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Het is trouwens niet alleen Arabische jongeren op bussen. Op de trein kom je ook zo'n types tegen, ongeacht de afkomst. Zat er daar overlaatst nog zo'n johnny op de trein op zijn laptop voor half de coupé van die vreselijk irritante gabber"muziek" te spelen (250 beats per minuut enz...). Je zou er migraine van krijgen.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 17:51   #79
RECHTSSVLAANDEREN
Banneling

Standaard

Dat ze bij hun thuis doen wat ze willen maar niet in het openbaar: de huidige regering is veel te laks! Hardcore op de treinen hoor ik hier, arabische muziek in de bus...Gsm en laptops mogen meegenomen worden MAAR uitzetten tijdens de rit, net zoals in't vliegtuig, zo heeft de rest er geen last van.En niet van aub maar kordaat optreden: bij overtreding gsm / laptop in beslag nemen!
Oud 10 oktober 2007, 20:06   #80
sepper
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Dat ze bij hun thuis doen wat ze willen maar niet in het openbaar: de huidige regering is veel te laks! Hardcore op de treinen hoor ik hier, arabische muziek in de bus...Gsm en laptops mogen meegenomen worden MAAR uitzetten tijdens de rit, net zoals in't vliegtuig, zo heeft de rest er geen last van.En niet van aub maar kordaat optreden: bij overtreding gsm / laptop in beslag nemen!
bestonden voor deze gevallen niet de gentleman-regels die vooral bekand zijn door de Britten? Om subtiliteit aan de dag te kunnen leggen en te proberen om de medemens zo weinig mogelijk te storen en bijgevolg ook te frustreren?
Naar mijn mening mogen ze deze dan ook terug invoeren in deze dichtbevolkte gebieden.
sepper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be