![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In mijn mening is dat géén coupé...
![]() Enfin, soit, marginale discussie ook. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Gouverneur
|
![]() Als ik al eens in de mogelijkheid ben om het openbaar vervoer te nemen zet ik (net zoals tijdens een vergadering) steeds het geluid van mijn gsm af. Ik vind dit een vorm van beleeftheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ![]() Citaat:
Nog steeds dezelfde klacht... Zonlicht wordt gefilterd door atmosfeer en via weerkaatsing komt daarvan een klein gedeelte via ogen in hersenen terecht, waar het zonder dat licht donker zou zijn. Met straling van mobiele telefoons is dat anders. Dat wordt niet gefilterd door atmosfeer, sterker nog, dat is zelfs niet de bedoeling. Het gaat door allerlei materie heen en ook menselijke lichamen. Ik vind het gewoon onverantwoord dat het zo'n commerciele ontwikkeling heeft, en toenemende kanker ten gevolge van mobiele telefoon lijkt me niet onlogisch. En ook: Mensen die praten via mobiele telefoon zonder rekening te houden met mensen die dat vervelend vinden... ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister-President
|
![]() Waar ik mij tegenwoordig op 't openbaar vervoer enorm aan stoor, zijn niet de GSM's op zichzelf, maar het feit dat die dingen alsmaar meer worden gebruikt als stereoinstallaties en heuse getto blasters. Ik dacht dat radio's en dergelijke op tram / bus verboden waren? Waarom dan ook niet van die asociale smartphones of hoe het ook moge heten? Gewoon GSM-tonen is nog te verdragen, iemand die (te luid) naar zijn I-pod zit te luisteren ook, maar die verdoken muziekinstallaties in de GSM zijn echt storend.
De meeste mensen / chauffeurs storen zich hier,net als ik, ook aan. Toch durven we / ze niets te zeggen of geen opmerkingen te geven uit vrees voor boel. De mensen / chauffeurs slikken het noodgewongen dat sommige gasten (ook meisjes) de gehele bus of tram verstoren omdat ze niet door deze gevaarlijke en vaak krapuleuze groepjes, die zich niets van de 'anderen' aantrekken, willen laten uitschelden (in het beste geval) of in elkaar getrapt worden (in een iets slechter geval en het kan eventueel nog erger). Zelfde verhaal met het niet-betalen op openbaar vervoer, te luid roepen, vuil in de bus achterlaten, inkervingen in zetels maken, ambetant doen tegen de andere reizigers, ... De meeste mensen storen zich eraan, maar ze durven niets zeggen uit angst 'gepakt' te worden en te beurt te vallen aan verbale of fysieke agressie. Maak zulke situaties misschien niet dagelijks maar toch bijna wekelijks in het o zo verdraagzame en gezellige Antwerpen mee. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Wel wel...ik zit soms in de bus en wat merk ik dan: achteraan in de bus allochtonen met hun (zelf gekochte?) gsm: non stop en keihard Arabische muziek!! Urenlang dat gezeik in de bus iedereen moet maar meeluisteren naar die Arabische shit! Keihard optreden politie! Geen overlast in openbare bussen! Gedragen of definitief uit de bus!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Aanpassen of opkrassen! Dat is toch duidelijk! Geen arabische shitmuziek in de bus!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ben jij eigenaar van de bus? Neen. Wordt je verplicht de bus te gebruiken? Neen.
Laatst gewijzigd door Heftruck : 10 oktober 2007 om 16:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() Het gaat over -meestal vreemdelingen-die zich niet aanpassen aan onze normen en waarden: bushaltes stukslaan,drugs doorgeven d.m.v. "een hand geven" en in de bus arabische muziek.Dit is overlast en vandalisme!
Personen die in ons land zijn en zich niet gedragen zoals het hoort moeten meteen terug naar afkomst! |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Btw, ik bepaal zelf wel wat mijn normen en waarden zijn.
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Aanpassen aan de normen en waarden die opgelegd worden door de overheid! Politie,Gemeente,werk,buren etc. Uw eigen normen en waarden beschouwen we als een afwijking van de maatschappij! M.a.w U zal tegen de lamp lopen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Minister
|
![]() Het is trouwens niet alleen Arabische jongeren op bussen. Op de trein kom je ook zo'n types tegen, ongeacht de afkomst. Zat er daar overlaatst nog zo'n johnny op de trein op zijn laptop voor half de coupé van die vreselijk irritante gabber"muziek" te spelen (250 beats per minuut enz...). Je zou er migraine van krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Dat ze bij hun thuis doen wat ze willen maar niet in het openbaar: de huidige regering is veel te laks! Hardcore op de treinen hoor ik hier, arabische muziek in de bus...Gsm en laptops mogen meegenomen worden MAAR uitzetten tijdens de rit, net zoals in't vliegtuig, zo heeft de rest er geen last van.En niet van aub maar kordaat optreden: bij overtreding gsm / laptop in beslag nemen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Naar mijn mening mogen ze deze dan ook terug invoeren in deze dichtbevolkte gebieden. |
|
![]() |
![]() |