![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moet er een belasting op kapitaal komen? | |||
Ja, en wel zo snel mogelijk - België moet niet wachten |
![]() ![]() ![]() |
17 | 42,50% |
Ja, maar dat moet Europees gekaderd worden |
![]() ![]() ![]() |
10 | 25,00% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
13 | 32,50% |
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb dat al verteld: het is illegitiem omdat er al eens belasting op betaald is.
Je kan toch ook niet tweemaal veroordeeld worden voor hetzelfde feit?
Laatst gewijzigd door lombas : 12 april 2006 om 22:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() kapitaal en autobezit zou (progressief) moeten belast worden, en dit ten opzichte van het aantal kinderen per gezin.
De belastingen zouden helemaal anders georganiseerd worden, en er zou voorrang moeten gegeven worden aan een menswaardig bestaan voor daklozen en kansarmen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vlaamse successierechten; 1) het tarief in rechte lijn bedraagt 3% op de eerste 50'000€ per erfgenaam. Tot 250'000€ bedraagt het 9% en daarboven 27% 2)samenwonenden kunnen genieten van dezelfde rechten, evenals stiefkinderen. 3)de erfenis van een onderneming met minimaal 5 voltijdse werknemers wordt niet meer belast. Het tarief is 0% 4)De langslevende echtgenoot erft het vruchtgebruik op de ganse nalatenschap 5) in de rechte lijn wordt nalatenschap gesplitst in roerend en onroerend gedeelte. In ieder deel wordt de eerste schijf belast aan 3% 6) in de rechte lijn wordt het tarief toegepast per erfgenaam 7) van het belastbaar actief der nalantenschap mag het passief der nalatenschap afgetrokken worden 8-het tarief in de "vreemde lijn" wordt toegepast op de nalatenschap in zijn geheel en bedraagt 45% op de eerste 75.000€. Tot 125.000€ bedraagt het 55% en daarboven 65% 9)tussen broers en zussen wordt het tarief toegepast per erfdeel en bedraagt het in de schijf tot 75.000€ 30% 10) voor kleine nalatenschappen kan men rekenen op een aantal verminderingen van de verschuldigde successie rechten. 11) legaten aan vzw's worden belast aan 8.8% ------------------------------------ En meer weet ik er ook niet van!
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 12 april 2006 om 22:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee maar ze doen het toch van tijd tot tijd!
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() afleidingsmaneuver, in de trend van "verdeel en heers".Maar toch al een ouwe, deze heeft al dikwijls gediend in België...niet dat het een slecht voorstel is , in de grond, maar daar gaat het niet over nu
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder, van een paar % poen afgeven doet niemand failliet.Ik zou met plezier zelfs 5% van mijn 1,5 miljoen euros afgeven, als ik daarmee mijn landgenoten kan helpen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() En je tegenargumentatie is? Laat me raden, iets in de zin van: "Ja, maar, die mogen niet in een villa wonen en die hebben een mooiere auto?"
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Schippersstraat 34 ga daar maar eens vragen naar "Gyorgy".
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(wat die villa en auto er mee te maken heeft weet ik niet)
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand kan niet tweemaal voor dezelfde feiten veroordeeld worden, en indien wel: dan is dat illegitiem en een schending van de grondwet - dus hetzelfde geldt voor vermogen en onroerend bezit. PS Persoonlijk ben ik (tot mijn en uw spijt) geen miljardair.
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Heftruck : 12 april 2006 om 23:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het begrip "kapitaal" betekent niet de spaarcentjes van de Hardwerkende Vlaming. "Kapitaal" betekent: de accumulatie van geld, door de inzet van geld, zonder dat daar van de kant van de kapitalist in origine menselijke arbeid aan te pas komt, en waarbij het kapitaal wordt ingezet om anderen de arbeid te laten verrichten. [Kapitalisten zijn fundamenteel lui, want geld doet het werk voor hen; zij werken zelf nooit.] Natuurlijk leven we vandaag in een periode van flou artistique, waarbij de gewone Hardwerkende Vlaming in een illusie wordt gehouden en zijn centjes nu ook als kapitaal beschouwt (wat ze eigenlijk niet zijn), en zelfs belegt in kapitaalinstrumentjes zoals aandelen. Toch is kapitaal fundamenteel iets anders. Ge moet gewoon het boek Das Kapital van een zekere Karl Marx lezen. Karl Marx was een belangrijk econoom die de werkingen van het kapitaal bestudeerde en beschreef. Hij formuleerde het begrip heel duidelijk. Dat werk wordt elk jaar nog heruitgegeven, in meerdere talen. Ge moet het dus zeker in de boekhandel vinden. Ge kunt het ook gratis raadplegen op het internet. Zo kunt ge dat het best omschrijven. Laatst gewijzigd door oliepiek : 13 april 2006 om 01:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik heb geopteerd voor de E.U. omkadering zodanig dat de rijke dikke potten niet kunnen weglopen naar cote-d'azure in Frankrijk bv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus kapitaal begint op €1 miljoen?
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() "Dus kapitaal begint op €1 miljoen?"
Onrechtmatig verkregen kapitaal die gedoogd wordt is mijn omshrijving. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is uiteraard niet het geval voor de Hardwerkende Vlaming die een kleine erfenis of schenking krijgt. Ondanks de progressieve tarieven (die louter een illusie zijn). Hefbomen en luiheid, daar draait het rond. Laatst gewijzigd door oliepiek : 13 april 2006 om 01:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En er zijn een pak renteniers die wat centjes hebben gespaard, juist om iets vroeger op pensioen te kunnen gaan.
![]() |
![]() |