![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hier in België is er bier genoeg. Je moet toch niet alles lijdzaam ondergaan, als je een actie-mogelijkheid hebt? Drink Maes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#63 |
Schepen
|
![]() Ik ben geen bierdrinker maar een cocktaildrinker, maar ik vind het een beetje logisch dat de prijs stijgt als ook de rest van ingrediënten of brandstof stijgt om bier te maken. Het zijn ochottekes maar paar eurocentjes meer. Daar ga je toch niet van sterven hé
![]() Zie je op tv van die mensen die daar zo'n gans drama van maken dat hun dagelijks pintje paar eurocentjes stijgt. Ik zou zeggen drink wat minder en geniet meer van je pintje dan het gewoon achterover te kappen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over smaken valt niet te twisten, maar Mort Subite is geen authentieke geuze of lambiek. Echte geuze en lambiek zijn zuur van smaak en worden gedronken nadat men er een suikerklontje in heeft gestampt. Een dergelijke geuze kan men nog steeds kopen in enkele kleine brouwerijtjes in het Pajottenland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is er nu "typisch" "Vlaams" of "Belgisch" aan zoiets? Al gehoord over de boycott in Frankrijk tegen Spaanse landbouwproducten? Zijn de Fransen dan plotseling "Vlaams" of "Belgisch" aan het doen of worden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een echte pajot drinkt zijn geuze trouwens zonder suiker. http://users.belgacom.net/gc762821/N.../dekeersma.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Die zure kriek ken ik ook, inderdaad niet te drinken zonder suikerklontje. Als het maar geen Inbev is. Laatst gewijzigd door Black Cat : 13 april 2006 om 15:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De echte pajot drinkt een geuze altijd met een klontje suiker. Zo wordt hij altijd geserveerd: sterk glas, flesje bier, klontje suiker en stamper. Er zijn evenwel Pajotters die de geuze als ontbijt drinken. Dan doen ze er inderdaad geen suiker bij, maar wel een rauw ei.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naar ik lees, is die brouwerij ook niet zelfstandig, maar vormt deel van de Alken-Maes-groep die vervolgens een onderdeel is van een grotere Britse groep.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() *bwèèèèrk*
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister-President
|
![]() Niet graag een ei in je bier? 't schijnt dat het dan krachtvoer wordt.
![]() |
#74 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Btw De prijs van een cocktail is al direkt een pakske meer dan 1 pint ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En zo zijn er wel meer zaken. Veel geblaat en weinig wol ja. Het Renault-effect zie je hier idd met karrevrachten aangebracht worden. Wedden dat iedereen hier muisstil zal zijn, wanneer andere brouwers ook meer vragen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er wordt niet geprotesteerd louter en alleen tegen de prijsstijging. Wel tegen de combinatie van prijsstijging en anderzijds de gigantische winsten van InBev met daarnaast dan nog eens de gevoerde personeelspolitiek. U schetst duidelijk niet het hele plaatje, waardoor uw slechte wil en vooringenomenheid wel duidelijk wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Drink geen Inbev, drink Maes.
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb je werkelijk geen idee waarover je praat, of doe je het speciaal om toch maar aan stemmingmakerij te kunnen doen? Prijsstijgingen aankaarten is an sich niet bekrompen; de manier waarop het hier gebeurt is inderdaad bekrompen, al was het maar omdat het enkel vanuit het ik-standpunt vertrekt. Noem ik jou hierbij vooringenomen? Jawel, dat heb je goed gezien. |
|
![]() |
![]() |