Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2006, 14:50   #61
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jolly Roger Bekijk bericht
Ik vind die reacties en boycot van Inbev bieren nogal smakeloos en typisch bekrompen Belgisch (of Vlaams, als je wil).
Toen jaren terug de fabriek van Renault in Vilvoorde de deuren sloot, zou er niemand nog ooit een Renault kopen.
Intussen weten we wel beter.
Ja, daar zit iets in, maar er is toch één verschil: een auto koop je niet alle dagen en er is minder alternatief.

Hier in België is er bier genoeg.

Je moet toch niet alles lijdzaam ondergaan, als je een actie-mogelijkheid hebt?

Drink Maes
Black Cat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2006, 14:52   #62
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
lol, jongeren drinken voornamelijk bier hoor, zeker geen wijn. De vrouwen misschien wel, maar de venten, die zuipen bier.
Daar kennen wij alles van hé duvelke
Oud 13 april 2006, 14:56   #63
vjeeke
Schepen

vjeeke's schermafbeelding

Standaard

Ik ben geen bierdrinker maar een cocktaildrinker, maar ik vind het een beetje logisch dat de prijs stijgt als ook de rest van ingrediënten of brandstof stijgt om bier te maken. Het zijn ochottekes maar paar eurocentjes meer. Daar ga je toch niet van sterven hé Als je echt een pintje wil drinken, betaal je dat gewoon hé.

Zie je op tv van die mensen die daar zo'n gans drama van maken dat hun dagelijks pintje paar eurocentjes stijgt. Ik zou zeggen drink wat minder en geniet meer van je pintje dan het gewoon achterover te kappen.
vjeeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2006, 14:58   #64
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vjeeke Bekijk bericht
Ik ben geen bierdrinker maar een cocktaildrinker, maar ik vind het een beetje logisch dat de prijs stijgt als ook de rest van ingrediënten of brandstof stijgt om bier te maken. Het zijn ochottekes maar paar eurocentjes meer. Daar ga je toch niet van sterven hé Als je echt een pintje wil drinken, betaal je dat gewoon hé.

Zie je op tv van die mensen die daar zo'n gans drama van maken dat hun dagelijks pintje paar eurocentjes stijgt. Ik zou zeggen drink wat minder en geniet meer van je pintje dan het gewoon achterover te kappen.
voor veel studenten is dat idd erg. Voor u misschien niet.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2006, 14:58   #65
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vjeeke Bekijk bericht

Ik drink geen Inbev omdat geen Braziliaans/Hongaarse Hoegaerden lust.
Oud 13 april 2006, 15:07   #66
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
Mort Subite is dan toch nog Belgisch suikerwater. Ik vind het toch lekkerder en meer kriek dan Inbev.
Over smaken valt niet te twisten, maar Mort Subite is geen authentieke geuze of lambiek. Echte geuze en lambiek zijn zuur van smaak en worden gedronken nadat men er een suikerklontje in heeft gestampt. Een dergelijke geuze kan men nog steeds kopen in enkele kleine brouwerijtjes in het Pajottenland.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2006, 15:09   #67
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jolly Roger Bekijk bericht
Ik vind die reacties en boycot van Inbev bieren nogal smakeloos en typisch bekrompen Belgisch (of Vlaams, als je wil).
Wat is er nu "typisch" "Vlaams" of "Belgisch" aan zoiets? Al gehoord over de boycott in Frankrijk tegen Spaanse landbouwproducten? Zijn de Fransen dan plotseling "Vlaams" of "Belgisch" aan het doen of worden?
Oud 13 april 2006, 15:19   #68
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Over smaken valt niet te twisten, maar Mort Subite is geen authentieke geuze of lambiek. Echte geuze en lambiek zijn zuur van smaak en worden gedronken nadat men er een suikerklontje in heeft gestampt. Een dergelijke geuze kan men nog steeds kopen in enkele kleine brouwerijtjes in het Pajottenland.
Mort Subite met de benaming Oude Geuze is wel degelijk een authentieke lambic, gebrouwen in het Pajottenland (Kobbegem).
Een echte pajot drinkt zijn geuze trouwens zonder suiker.

http://users.belgacom.net/gc762821/N.../dekeersma.htm
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2006, 15:39   #69
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Mort Subite met de benaming Oude Geuze is wel degelijk een authentieke lambic, gebrouwen in het Pajottenland (Kobbegem).

http://users.belgacom.net/gc762821/N.../dekeersma.htm
Mort Subite is ook een tof café; Ze hebben goede boterhammen met platte kaas en radijzen. Hmmm. (wel duur)

Die zure kriek ken ik ook, inderdaad niet te drinken zonder suikerklontje.

Als het maar geen Inbev is.

Laatst gewijzigd door Black Cat : 13 april 2006 om 15:39.
Oud 13 april 2006, 15:42   #70
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De echte pajot drinkt een geuze altijd met een klontje suiker. Zo wordt hij altijd geserveerd: sterk glas, flesje bier, klontje suiker en stamper. Er zijn evenwel Pajotters die de geuze als ontbijt drinken. Dan doen ze er inderdaad geen suiker bij, maar wel een rauw ei.
Oud 13 april 2006, 15:43   #71
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Naar ik lees, is die brouwerij ook niet zelfstandig, maar vormt deel van de Alken-Maes-groep die vervolgens een onderdeel is van een grotere Britse groep.
Oud 13 april 2006, 15:43   #72
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

*bwèèèèrk*
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2006, 15:49   #73
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
*bwèèèèrk*
Niet graag een ei in je bier? 't schijnt dat het dan krachtvoer wordt.
Oud 13 april 2006, 16:04   #74
vjeeke
Schepen

vjeeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
voor veel studenten is dat idd erg. Voor u misschien niet.
Ik ben ook een student (2e jaar). Ik heb jaarlijks mijn rekeningen (auto, onkosten van mijn zaak,...) enzo ook te betalen. De meeste mede-studenten die ik ken, hebben hun eigen auto niet eens. Maarja ik ga speciaal klussen voor alles te kunnen betalen en natuurlijk extraatjes te kunnen kopen voor mezelf. Toch beetje logisch als je iets meer of echt iets wil hebben dat je ervoor gaat werken

Btw De prijs van een cocktail is al direkt een pakske meer dan 1 pint
vjeeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2006, 16:14   #75
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
Ik drink geen Inbev omdat geen Braziliaans/Hongaarse Hoegaerden lust.
Weet je intussen al in welke Braziliaanse/Hongaarse brouwerij Hoegaarden gemaakt wordt?

En jawel hoor; die pc van je is nog steeds niet Belgisch
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2006, 16:19   #76
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is er nu "typisch" "Vlaams" of "Belgisch" aan zoiets? Al gehoord over de boycott in Frankrijk tegen Spaanse landbouwproducten? Zijn de Fransen dan plotseling "Vlaams" of "Belgisch" aan het doen of worden?
Typisch Vlaams of Belgisch omwille van de bekrompenheid die erachter zit. Moord en brand schreeuwen voor een bedrijf dat, al produceert het nog steeds in België, internationale dimensies heeft gekregen, en terwijl vlotjes met allerlei gebruiksvoorwerpen die absoluut niet in België gemaakt zijn werken, is niet bepaald consequent. Schande roepen voor een Belgisch product dat wat duurder wordt en pattriotisme als excuus aanhalen, maar wel op zoek gaan naar de goedkoopste alternatieven uit lage loonlanden als China, is ook niet bepaald consequent. Er niet tegen kunnen dat een bedrijf zijn meerkost doorrekent, maar zelf elk jaar wel met de open hand staan voor een indexatie, is ook niet consequent.
En zo zijn er wel meer zaken. Veel geblaat en weinig wol ja. Het Renault-effect zie je hier idd met karrevrachten aangebracht worden. Wedden dat iedereen hier muisstil zal zijn, wanneer andere brouwers ook meer vragen?
Oud 13 april 2006, 16:50   #77
FISHERMAN
Parlementslid

FISHERMAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Standaard
N-VA wil Jupiler uit Vlaams Parlement

BRUSSEL - Als het van Vlaams N-VA-parlementslid Jan Peumans afhangt, wordt in het Vlaams Parlement voortaan geen Jupiler meer geschonken. In een brief aan parlementsvoorzitter Norbert De Baetselier vraagt Peumans om hiermee aan brouwerij InBev een symbolisch signaal te geven. Hij wil de leveringen van bier en andere dranken gunnen aan een zelfstandige Vlaamse brouwerij als Primus-Haacht.
Peumans merkt op dat het Vlaams Parlement een trouwe InBev-klant is en dat er pils van het merk Jupiler wordt geschonken. De dominante marktpositie van het brouwerijconcern en recente bedrijfseconomische beslissingen - zoals het sluiten of verhuizen van productie-eenheden - rechtvaardigen het bannen van Jupiler, meent Peumans.

Volgens Peumans wordt er in het Vlaams parlement best ook Vlaams bier gedronken. Dat er in het parlement überhaupt bier geschonken en gedronken wordt, daar kan volgens de N-VA’er bezwaarlijk iemand iets op tegen hebben. ,,Een frisse pint van tijd tot tijd kan smaken’’, zo luidt het.

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)
FISHERMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2006, 17:25   #78
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Typisch Vlaams of Belgisch omwille van de bekrompenheid die erachter zit. Moord en brand schreeuwen voor een bedrijf dat, al produceert het nog steeds in België, internationale dimensies heeft gekregen, en terwijl vlotjes met allerlei gebruiksvoorwerpen die absoluut niet in België gemaakt zijn werken, is niet bepaald consequent. Schande roepen voor een Belgisch product dat wat duurder wordt en pattriotisme als excuus aanhalen, maar wel op zoek gaan naar de goedkoopste alternatieven uit lage loonlanden als China, is ook niet bepaald consequent. Er niet tegen kunnen dat een bedrijf zijn meerkost doorrekent, maar zelf elk jaar wel met de open hand staan voor een indexatie, is ook niet consequent.
En zo zijn er wel meer zaken. Veel geblaat en weinig wol ja. Het Renault-effect zie je hier idd met karrevrachten aangebracht worden. Wedden dat iedereen hier muisstil zal zijn, wanneer andere brouwers ook meer vragen?
Aha, prijsstijgingen aankaarten is volgens u dus "bekrompenheid". Wel, wel, wel, dan moet er wel een enorme bekrompenheid heersen in alle noorderse eurozonelanden, want in alle waren er protesten tegen de stijgende prijzen na de overgang naar de euro...

Er wordt niet geprotesteerd louter en alleen tegen de prijsstijging. Wel tegen de combinatie van prijsstijging en anderzijds de gigantische winsten van InBev met daarnaast dan nog eens de gevoerde personeelspolitiek. U schetst duidelijk niet het hele plaatje, waardoor uw slechte wil en vooringenomenheid wel duidelijk wordt.
Oud 13 april 2006, 17:34   #79
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Aha, prijsstijgingen aankaarten is volgens u dus "bekrompenheid". Wel, wel, wel, dan moet er wel een enorme bekrompenheid heersen in alle noorderse eurozonelanden, want in alle waren er protesten tegen de stijgende prijzen na de overgang naar de euro...

Er wordt niet geprotesteerd louter en alleen tegen de prijsstijging. Wel tegen de combinatie van prijsstijging en anderzijds de gigantische winsten van InBev met daarnaast dan nog eens de gevoerde personeelspolitiek. U schetst duidelijk niet het hele plaatje, waardoor uw slechte wil en vooringenomenheid wel duidelijk wordt.
Dat denk ik ook.

Drink geen Inbev, drink Maes.
Oud 13 april 2006, 17:54   #80
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:

Voor iemand die zelf maar de helft van het plaatje schetst door bewust enkel over absolute winsten te spreken, door bewust de situatie op West-Europese biermarkt te negeren en door bewust stjgende energieprijzen te negerene, heb je wel een franke teut.
Heb je werkelijk geen idee waarover je praat, of doe je het speciaal om toch maar aan stemmingmakerij te kunnen doen?

Prijsstijgingen aankaarten is an sich niet bekrompen; de manier waarop het hier gebeurt is inderdaad bekrompen, al was het maar omdat het enkel vanuit het ik-standpunt vertrekt. Noem ik jou hierbij vooringenomen? Jawel, dat heb je goed gezien.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be