![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Toch wel, misdaad is misdaad. Ik vind het in elk geval uiterst bizar dat het VB als de anti-misdaad-partij nooit fulmineert tegen fraude, belastingsontduiking en allerhande maar wel steeds spreekt over een middeleeuwse, hyper-repressieve aanpak van straat-criminaliteit, roofovervallen en andere. Misschien omdat dit net de misdaden zijn die ze in de schoenen van de "anderen", in casu de vreemdelingen, kunnen schuiven?
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik bedoel gewoon, dat ze nooit ofte nimmer nooit zullen integreren, dat doen ze immers nergens. Geef hen de sharia, zoals ze nu al in een deelstaat van Canada overwegen, en ze zullen het met graagte aannemen. Je kunt geen moslims integreren in een niet-islamitische maatschappij. Allah verbiedt het hen, en tegen Gods gebod kan geen kafir-regering op! Ik zeg dit niet om te lachen, het is voor iedere moslim bittere ernst. Geloof verzet bergen, daar sta je machteloos tegenover. Ik vraag me af hoelang het nog duurt voor zelfs de meest verstokte linksen uit onze regeringen dat gaan begrijpen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoog tijd voor een terugkeerbeleid voor moslims.
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom moeten mensen die hier een paar jaar gewerkt hebben en daarvoor werden betaald zoals met hen afgesproken, het recht hebben om hier tot het einde der dagen (via hun kroost en familiehereniging) op onze kosten te blijven leven??? De volgende keer dat een loodgieter bij jou een lek komt dichten... krijg je die mens nooit meer buiten en moet je voor zijn onderhoud opdraaien: opletten dus... |
|
![]() |
![]() |
#65 |
Gouverneur
|
![]() Een roze mp3-speler misschien. Dat zal die Moslims leren.
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet-lichamelijke misdaden horen dan ook niet thuis in een gevangenis.
|
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Citaat:
![]() Wél dat er plannen zijn om van 'kleine' criminaliteit geen pv's meer op te stellen in de toekomst. Wat Patrick Dewael even later bevestigde. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de Standaard was daar ook geen sprake van. Toeval?
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet je ook nog hoe er daarop gereageerd werd? |
|
![]() |
![]() |
#73 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik hoop in ieder geval dat de daders snel gevonden en berecht worden.
Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 13 april 2006 om 12:06. |
|
![]() |
![]() |
#74 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Afschuwelijk zeg.
Ik hoop dat ze die daders asap vatten en wat mij betreft mogen ze de rest van hun leven wegrotten in de gevangenis. Kansarm of niet, zoiets doe je NIET. ![]() Laatst gewijzigd door Zeno! : 13 april 2006 om 12:33. |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het lijkt mij nog veel belangrijker dat men het problemen ten gronde aanpakt. Men heeft het geheel niet meer onder kontrole, zo simpel is dat.
|
![]() |
![]() |
#76 |
Vreemdeling
|
![]()
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je beseft toch dat het juist de 'overbescherming' is van de 'Noord-Afrikanen' die hen het gevoel geeft dat ze zo goed als untouchable zijn? Idem met geen pv's meer opstellen voor kleine criminaliteit. De beginnende criminelen weten op die manier immers dat ze zonder veel problemen weer een stapje verder kunnen gaan. Kun je mijn trouwens ook eens uitleggen waarom de zoveelste zinloze moord persé het ochtendjournaal moet halen maar wél 'de aandacht moet afgeleid worden' van de nationaliteit van de daders? Idereen wéét intussen toch waar het schoentje wringt als dat soort misdaden het nieuws haalt en de BRT het enkel over 'jongeren' heeft? Waarom worden er in dit land met zoveel overgave aanhangers van een 'foute' partij gedemoniseerd maar terzelfdertijd alle mogelijke maatregelen genomen om te proberen voorkomen dat échte criminelen op hun effectief gepleegde misdaden kunnen aangekeken worden? |
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoe kan je tot een goede feiten/oorzaken analyse komen als je een deel van de data als irrelevant beschouwt? Zo vraag je erom dat VB'ers beginnen te zeuren over "multicul". Ze zouden beter zeuren over ultra-liberale ontworteling (dat dit soort toestanden veroorzaakt), maar dat doen ze niet, want hun economisch programma is ultra-liberaal. Hoe ze dat gaan combineren met hun gepretendeerede stem van de verongelijkte arbeider, mag Joost weten. |
|
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is sterk overdreven. Feit is wel dat men steeds een "knuffelbeleid" heeft gevoerd t.a.v. allochtone criminelen en daar betaalt men nu de prijs voor.