Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 13 april 2006, 11:33   #61
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prutske Bekijk bericht
Ge gaat toch geen fraude zaken vergelijken met een moord voor een mp drie speler zeker?
Toch wel, misdaad is misdaad. Ik vind het in elk geval uiterst bizar dat het VB als de anti-misdaad-partij nooit fulmineert tegen fraude, belastingsontduiking en allerhande maar wel steeds spreekt over een middeleeuwse, hyper-repressieve aanpak van straat-criminaliteit, roofovervallen en andere. Misschien omdat dit net de misdaden zijn die ze in de schoenen van de "anderen", in casu de vreemdelingen, kunnen schuiven?
Oud 13 april 2006, 11:34   #62
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick6502 Bekijk bericht
Dus integreren betekent volgens u dat ze hun gebruiken volledig moeten overbrengen hier in België? Vreemd.
Je doet het erom hé?
Ik bedoel gewoon, dat ze nooit ofte nimmer nooit zullen integreren, dat doen ze immers nergens.

Geef hen de sharia, zoals ze nu al in een deelstaat van Canada overwegen, en ze zullen het met graagte aannemen.
Je kunt geen moslims integreren in een niet-islamitische maatschappij.
Allah verbiedt het hen, en tegen Gods gebod kan geen kafir-regering op! Ik zeg dit niet om te lachen, het is voor iedere moslim bittere ernst.
Geloof verzet bergen, daar sta je machteloos tegenover.
Ik vraag me af hoelang het nog duurt voor zelfs de meest verstokte linksen uit onze regeringen dat gaan begrijpen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 13 april 2006, 11:41   #63
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Hoog tijd voor een terugkeerbeleid voor moslims.
stab is offline  
Oud 13 april 2006, 11:43   #64
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar Bekijk bericht
mogelijks in sommige gevallen, maar daarmee zijn die mensen niet uit de miserie: nieuw werk zoeken zal moeilijk zijn, de taal spreken ze nog steeds niet, en de kinderen zitten in dezelfde miserie.
Na een paar generaties spreken sommigen nog altijd de taal niet, inderdaad, maar vanzelfsprekend volgens jou. Die discussies zijn al tientallen of honderden keren gevoerd, en steeds blijft men van niets weten en ter plaatse trappelen...
Waarom moeten mensen die hier een paar jaar gewerkt hebben en daarvoor werden betaald zoals met hen afgesproken, het recht hebben om hier tot het einde der dagen (via hun kroost en familiehereniging) op onze kosten te blijven leven???
De volgende keer dat een loodgieter bij jou een lek komt dichten... krijg je die mens nooit meer buiten en moet je voor zijn onderhoud opdraaien: opletten dus...
andev is offline  
Oud 13 april 2006, 11:44   #65
stephen-
Gouverneur

stephen-'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar stephen-
Standaard

Een roze mp3-speler misschien. Dat zal die Moslims leren.
stephen- is offline  
Oud 13 april 2006, 11:48   #66
prutske
Burgemeester

prutske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Toch wel, misdaad is misdaad. Ik vind het in elk geval uiterst bizar dat het VB als de anti-misdaad-partij nooit fulmineert tegen fraude, belastingsontduiking en allerhande maar wel steeds spreekt over een middeleeuwse, hyper-repressieve aanpak van straat-criminaliteit, roofovervallen en andere. Misschien omdat dit net de misdaden zijn die ze in de schoenen van de "anderen", in casu de vreemdelingen, kunnen schuiven?
Een brood stelen is dan ook een misdaad,en dat kan je gelijk stellen met moord,ik denk dat jij alleen dat begrijpt ik niet.
Oud 13 april 2006, 11:52   #67
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tja ik heb toch minder problemen dat ik een slachtoffer word van fraude dan dat ze mij doden!! hoeveel autochtonen moeten er nog sterven door dit allochtoon crapuul?
Dixie is offline  
Oud 13 april 2006, 11:52   #68
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Niet-lichamelijke misdaden horen dan ook niet thuis in een gevangenis.
lombas is offline  
Oud 13 april 2006, 11:58   #69
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Twee jongeren van Noord-Afrikaanse origine staken de 17-jarige jongeman neer toen die weigerde zijn mp3-speler af te geven.
D�*t zeiden ze er vanmorgen op de radio weer niet bij natuurlijk.

Wél dat er plannen zijn om van 'kleine' criminaliteit geen pv's meer op te stellen in de toekomst. Wat Patrick Dewael even later bevestigde.
Knuppel is offline  
Oud 13 april 2006, 11:59   #70
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Wél dat er plannen zijn om van 'kleine' criminaliteit geen pv's meer op te stellen in de toekomst. Wat Patrick Dewael even later bevestigde.
In de Standaard was daar ook geen sprake van. Toeval?
Kim is offline  
Oud 13 april 2006, 12:02   #71
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Tja, het lijkt mij belangrijker de aandacht te vestigen over wat er juist gebeurd is dan over het feit dat de daders er bruin uitzien. Vind je niet?

Citaat:
Natuurlijk, het éne heeft met het andere te maken...
Oud 13 april 2006, 12:02   #72
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Khonnor
Toch wel, misdaad is misdaad. Ik vind het in elk geval uiterst bizar dat het VB als de anti-misdaad-partij nooit fulmineert tegen fraude,
Tiens, en ik die dacht dat het het VB was dat de praktijken van het schoon verdiep te Antwerpen in de publiciteit bracht. Dat was dan niet met de bedoeling ze aan te klagen?
Weet je ook nog hoe er daarop gereageerd werd?
Knuppel is offline  
Oud 13 april 2006, 12:05   #73
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door W.I. Bekijk bericht
Maar uiteraard dat elke mens die er wat donkerder uitziet dat wel doet.
Zeer zeker niet. Maar de overgrote meerderheid van de mensen die het doen zien er (toevallig?) donker uit.
Dat is inderdaad iets dat niet genegeerd mag worden. Toch kan het volgens mij geen kwaad om te benadrukken dat een groot aantal criminelen is allochtoon niet automatisch betekent dat een groot aantal allochtonen crimineel is.

Ik hoop in ieder geval dat de daders snel gevonden en berecht worden.

Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 13 april 2006 om 12:06.
Dave Brocatus is offline  
Oud 13 april 2006, 12:33   #74
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Afschuwelijk zeg.
Ik hoop dat ze die daders asap vatten en wat mij betreft mogen ze de rest van hun leven wegrotten in de gevangenis.

Kansarm of niet, zoiets doe je NIET.

Laatst gewijzigd door Zeno! : 13 april 2006 om 12:33.
Zeno! is offline  
Oud 13 april 2006, 12:33   #75
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Tja, het lijkt mij belangrijker de aandacht te vestigen over wat er juist gebeurd is dan over het feit dat de daders er bruin uitzien. Vind je niet?
Het lijkt mij nog veel belangrijker dat men het problemen ten gronde aanpakt. Men heeft het geheel niet meer onder kontrole, zo simpel is dat.
Bob is offline  
Oud 13 april 2006, 12:33   #76
W.I.
Vreemdeling

W.I.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Hoog tijd voor een terugkeerbeleid voor moslims.
Oud 13 april 2006, 12:34   #77
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'Noord-Afrikanen' zullen wellicht 'bruin' zijn, daar heb je gelijk in. Maar als 'de aandacht wordt gevestigd' op de nationaliteit van de betrokkenen bij het zoveelste gezinsdrama in een 'blank' gezin, dan klaagt geen kat omdat er niet dezelfde 'discretie' aan de dag wordt gelegd.

Je beseft toch dat het juist de 'overbescherming' is van de 'Noord-Afrikanen' die hen het gevoel geeft dat ze zo goed als untouchable zijn? Idem met geen pv's meer opstellen voor kleine criminaliteit. De beginnende criminelen weten op die manier immers dat ze zonder veel problemen weer een stapje verder kunnen gaan.

Kun je mijn trouwens ook eens uitleggen waarom de zoveelste zinloze moord persé het ochtendjournaal moet halen maar wél 'de aandacht moet afgeleid worden' van de nationaliteit van de daders?
Idereen wéét intussen toch waar het schoentje wringt als dat soort misdaden het nieuws haalt en de BRT het enkel over 'jongeren' heeft?

Waarom worden er in dit land met zoveel overgave aanhangers van een 'foute' partij gedemoniseerd maar terzelfdertijd alle mogelijke maatregelen genomen om te proberen voorkomen dat échte criminelen op hun effectief gepleegde misdaden kunnen aangekeken worden?
Knuppel is offline  
Oud 13 april 2006, 12:37   #78
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het lijkt mij nog veel belangrijker dat men het problemen ten gronde aanpakt. Men heeft het geheel niet meer onder kontrole, zo simpel is dat.
Ge hebt gelijk, indien er in ons land geen vreemdelingen zouden zijn, zou zoiets nooit hebben kunnen gebeuren...
Oud 13 april 2006, 12:39   #79
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zoek ook liever oorzaken dan mensen. Maar waarom verzwijgt men de origine? Ik heb vanmiddag naar het VRT-radio-nieuws geluisterd, en je hebt er het raden naar wie de daders waren.

Hoe kan je tot een goede feiten/oorzaken analyse komen als je een deel van de data als irrelevant beschouwt?

Zo vraag je erom dat VB'ers beginnen te zeuren over "multicul".

Ze zouden beter zeuren over ultra-liberale ontworteling (dat dit soort toestanden veroorzaakt), maar dat doen ze niet, want hun economisch programma is ultra-liberaal. Hoe ze dat gaan combineren met hun gepretendeerede stem van de verongelijkte arbeider, mag Joost weten.
Black Cat is offline  
Oud 13 april 2006, 12:40   #80
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Ge hebt gelijk, indien er in ons land geen vreemdelingen zouden zijn, zou zoiets nooit hebben kunnen gebeuren...
Dat is sterk overdreven. Feit is wel dat men steeds een "knuffelbeleid" heeft gevoerd t.a.v. allochtone criminelen en daar betaalt men nu de prijs voor.
Kim is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be