Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2006, 19:43   #61
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Wat die mensen zoal doen: Ze voorzien iedere maand een vast bedrag dat besteed wordt aan inkopen voor bedelaars. Omdat dit systeem in het verleden werd misbruikt, krijgen die mensen echter dat geld niet meer in handen. Men vraagt hen waar ze het voor nodig hebben, dat wordt dan gekocht en aan die mensen gegeven.
Eenzamen worden bezocht in ziekenhuizen, in hun appartementje, ...
Ze zetten zich in voor Welzijnszorg en Broederlijk Delen, houden praatcafé's om mensen bewust te maken van de problemen waar armen mee te kampen krijgen, ...
Een collega van mij is actief in een werkgroep die zich bezighoudt met de vierde wereldproblematiek.

Soms kan je niet zonder hulp van anderen. Ik bezie dat niet als iets dat ik graag of niet graag heb. Maar als ik hulp nodig heb, ben ik steeds blij en dankbaar wanneer mensen zich om mij bekommeren.
bedelaars in brasschaat ? als die er al zijn zullen ze denk ik zeer snel uit het straatbeeld verwijdert worden.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2006, 19:47   #62

Standaard

bovendien ontken ik de armoede in antwerpen helemaal niet noch wil ik die wegwuiven als een lachertje

Na brussel is antwerpen zeker en vast de stad met het meeste armen.
maar in de rijke gemeentes zijn er soms ook armen - en die armen zijn zonder lotgenoten vaak nog meer geisoleerd en eenzaam.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 april 2006 om 19:48.
Oud 14 april 2006, 19:57   #63
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
bovendien ontken ik de armoede in antwerpen helemaal niet noch wil ik die wegwuiven als een lachertje

Na brussel is antwerpen zeker en vast de stad met het meeste armen.
maar in de rijke gemeentes zijn er Soms ook armen - en die armen zijn zonder lotgenoten vaak nog meer geisoleerd en eenzaam.
Ik hoef die komedie niet hoor!
Antwerpen heeft veel meer arme dan Braschaat.
Het is echt schrijnend soms,en dat doet mij veel pijn!
Ik blijf strijden tegen armoede!
Oud 14 april 2006, 20:01   #64

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
als jij het feit dat er ook armen kunnen zijn buiten de stad ( en nogmaals daarmee ontken ik niet dat er geen zeer grote problemen zijn in antwerpen ) zelfs betwijfelt dan moet je niet vragen hoe hard dit fenomeen ontkent wordt he en hoe geisoleerd deze mensen zijn en hoe verborgen deze vorm van armoede is he.

omdat ik blijf strijden voor de rechten van alle armen en opdat alle armen gehoord zouden worden kan ik niet anders dan daarop wijzen.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 april 2006 om 20:14.
Oud 14 april 2006, 20:04   #65
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
de armoede in antwerpen is idd groter dat heb ik niet ontkent he. Maar in een hoe rijkere omgeving men arm is hoe groter de kans op isolement is. EN ik ben liever samen arm dan alleen arm . waarmee ik ook weer niet gezegd heb dat er geen eenzamen zijn in antwerpen.

kijk wat ik eigenlijk bedoel is hetvolgende

als ik in antwerpen langs de straten dool zonder eten is de kans groter dan ik van een andere arme een van de twee boterhammen die hij heeft zal krijgen dan dat ik in braschaat een kruimel van de overvloed van een rijke zou krijgen.

cynisch maar ik stelde het overal in de wereld vast waar ik kwam
de armen die niets hebben zouden zelfs hun laatste boterham nog delen. het enige dat de rijken kunnen zeggen is - ga werken

behoudens enkele uitzonderingen
Volgens mijn bescheiden mening zouden die wel eens gelijk kunnen hebben... Een gezonde, verstandige kerel... enkel te lui om zijn duit in het zakje te doen...

Een zelf gecreëerde armoede is een luxe armoede...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2006, 20:12   #66
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Dat er in Antwerpen meer armen zijn dan in Brasschaat ga ik niet ontkennen. Dat er in Antwerpen meer armen zijn betekent echter niet dat de problemen van een Brasschaats gezin dat in armoede leeft minder erg zijn.

Dat u blijft strijden tegen armoede is bewonderenswaardig!
Oud 14 april 2006, 23:35   #67
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Volgens mijn bescheiden mening zouden die wel eens gelijk kunnen hebben... Een gezonde, verstandige kerel... enkel te lui om zijn duit in het zakje te doen...

Een zelf gecreëerde armoede is een luxe armoede...
Uw mening is nooit bescheiden, wegens een op het maffe af zijnde opinie als een lege doos....
Oud 15 april 2006, 00:21   #68
an1959
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Uw mening is nooit bescheiden, wegens een op het maffe af zijnde opinie als een lege doos....
Een zelf gecréeerde armoede...Je moet er toch maar opkomen,nietwaar???
En dan nog zelf gewild ook??? Zie nr 67
Heb je nog méér van zulke gedachten in je grijze hersencellen zitten???

Laatst gewijzigd door an1959 : 15 april 2006 om 00:23.
an1959 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2006, 00:43   #69

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door an1959 Bekijk bericht
Een zelf gecréeerde armoede...Je moet er toch maar opkomen,nietwaar???
En dan nog zelf gewild ook??? Zie nr 67
Heb je nog méér van zulke gedachten in je grijze hersencellen zitten???
hij heeft die gedachten niet in zijn grijze hersencellen zitten, dat was chipie .
Oud 15 april 2006, 04:12   #70
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Dat er in Antwerpen meer armen zijn dan in Brasschaat ga ik niet ontkennen. Dat er in Antwerpen meer armen zijn betekent echter niet dat de problemen van een Brasschaats gezin dat in armoede leeft minder erg zijn.

Dat u blijft strijden tegen armoede is bewonderenswaardig!
Ik bedoel dat de stad Anwerpen heel veel illegalen inwoners heeft waar de overheid zelfs nog geen weet van heeft die meestal door mensenhandelaars naar hier zijn gebracht

Hoe die mensen moeten leven is werkelijk erbarmelijke.
En dan spreek ik over toestanden die je zeker in Brasschaat niet zal tegen komen

Ook kent Antwerpen veel gewone armen die het super moeilijk hebben om rond te komen

Maar de armoede in Brasschaat is zeker zo erg dan hier bij ons in Anwerpen,voordeel is wel dat de armen in Brasschaat gekend zijn

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be