Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2006, 15:10   #61
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Te kinderachtig voor woorden eigenlijk.
Het is nochtans een samenvatting van jouw post.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2006, 15:14   #62
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De levenslange vrijheidsberoving die u voorstaat gaat gepaard met een levenslange verzorging.
Bon, aangezien je niet van mij wilt aannemen dat levenslange gevangenisstraf een loodzware straf is zal ik mij verder de moeite van het typen besparen en Flippend Rund eens citeren :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Er bestaat niet zo iets als onbezorgd gevangenschap.

Van je vrijheid beroofd worden is wel degelijk een loodzware straf. Het enige wat je nog mag doen is in leven blijven, maar daarom is het nog geen leven.

Jaren van gevangenschap vermalen je ziel tot fijn poeder.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 16 april 2006 om 15:19.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2006, 15:15   #63
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK, antwoord dan op de éénvoudige vraag of volgens u het verbod op doden absoluut is, of er uitzonderingen op zijn.
Er zijn uiteraard uitzonderingen op. Geen enkele waarde is absoluut.
"Zelfverdediging" hebt u zelf al aangegeven. Maar dan alleen letterlijk: wanneer een individu levensbedreigend wordt aangevallen mag hij ter verdediging de andere met de dood tot gevolg uitschakelen. Iets heel anders dus dan de kromme redenering van u , als zou "de gemeenschap" zelfverdediging kunnen inroepen om zodoende 1 individu het leven te ontnemen.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2006, 15:16   #64
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
OK, antwoord dan op de éénvoudige vraag of volgens u het verbod op doden absoluut is, of er uitzonderingen op zijn.
Uiteraard erken ik het recht op wettige zelfverdediging. Ik zou niet weten waarom niet.

Het uitvoeren van de doodstraf is evenwel geen wettige zelfverdediging, in hoeveel bochten je je ook keert. De dader is gevat, levenslange gevangenisstraf wordt uitgesproken, er is geen gevaar meer voor de samenleving.

Zo klaar als een klontje, zou ik zeggen...
Oud 16 april 2006, 15:17   #65
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Bon, aangezien je niet van mij wilt aannemen dat levenslange gevangenisstraf een loodzware straf is zal ik mij verder de moeite van het typen besparen en Flippend Rund eens citeren :
Goed, u gaat er dus mee akkoord dat levenslange gevangenisstraf samengaat met levenslange verzorging en dat dit volgens u de gepaste straf is voor massamoord.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2006, 15:19   #66
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Uiteraard erken ik het recht op wettige zelfverdediging. Ik zou niet weten waarom niet.

Het uitvoeren van de doodstraf is evenwel geen wettige zelfverdediging, in hoeveel bochten je je ook keert. De dader is gevat, levenslange gevangenisstraf wordt uitgesproken, er is geen gevaar meer voor de samenleving.

Zo klaar als een klontje, zou ik zeggen...
Het is inderdaad zo klaar als een klontje dat het doden van iemand kan gerechtvaardigd zijn. Daarover zijn we het dan eens.
Oud 16 april 2006, 15:24   #67
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad zo klaar als een klontje dat het doden van iemand kan gerechtvaardigd zijn.
Ja, maar alleen in heel specifieke gevallen. De geïnstitutionaliseerde moord, genaamd "doodstraf", hoort daar dus niet bij.
Oud 16 april 2006, 15:30   #68
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Goed, u gaat er dus mee akkoord dat levenslange gevangenisstraf samengaat met levenslange verzorging en dat dit volgens u de gepaste straf is voor massamoord.
Ik leg de nadruk op levenslange vrijheidsberoving, jij legt de nadruk op levenslange verzorging zonder je druk te maken over het eerste, wel degelijk het wezenlijk bestanddeel van de strafmaat.

Rudolf Hess, is ondanks zijn "levenslange medische verzorging en het verkrijgen van onderdak en voedsel" wel degelijk in gevangenschap gestorven. Levenslang betekende hier effectief levenslang. Dit lijkt mij inderdaad een passende straf voor een massamoordenaar. Hij heeft nooit nog de kans gehad om iemand te martelen en/of te vermoorden en/of er opdracht toe te geven en/of medeplichtig te zijn.

Ik spreek over rechtvaardigheid, jij spreekt over wraak. Eveneens zo klaar als een klontje.
Oud 16 april 2006, 16:28   #69
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik leg de nadruk op levenslange vrijheidsberoving, jij legt de nadruk op levenslange verzorging zonder je druk te maken over het eerste, wel degelijk het wezenlijk bestanddeel van de strafmaat.

Rudolf Hess, is ondanks zijn "levenslange medische verzorging en het verkrijgen van onderdak en voedsel" wel degelijk in gevangenschap gestorven. Levenslang betekende hier effectief levenslang. Dit lijkt mij inderdaad een passende straf voor een massamoordenaar. Hij heeft nooit nog de kans gehad om iemand te martelen en/of te vermoorden en/of er opdracht toe te geven en/of medeplichtig te zijn.

Ik spreek over rechtvaardigheid, jij spreekt over wraak. Eveneens zo klaar als een klontje.
De nagel op de kop.
Het is ook volstrekt absurd om te stellen dat de veroordeelden van Nürnberg geliquideerd moesten worden uit... zelfverdediging.
Rest inderdaad nog: vergelding. Als dat Jozefs argument pro doodstraf is, moet ik - alweer - besluiten dat hij een merkwaardig christen is.
Oud 16 april 2006, 16:39   #70
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:

Is het u opgevallen dat Rudolf Hess geen natuurlijke dood gestorven is? Indien men daarop had moeten wachten was de man ongetwijfeld vrijgekomen, net als de andere tot levenslang veroordeelden van het Nürnberg proces.
Oud 16 april 2006, 16:40   #71
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Ja, maar alleen in heel specifieke gevallen. De geïnstitutionaliseerde moord, genaamd "doodstraf", hoort daar dus niet bij.
De doodstraf hoort daar volgens mij - ik herhaal het, in uitzonderlijke gevallen - wel bij.
Oud 16 april 2006, 16:41   #72
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De doodstraf hoort daar volgens mij - ik herhaal het, in uitzonderlijke gevallen - wel bij.
Alleen kunt u dat ethisch niet funderen.
(tenzij u 'vergelding' tot uw opvatting van ethiek rekent)
Oud 16 april 2006, 16:42   #73
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Alleen kunt u dat ethisch niet funderen.
(tenzij u 'vergelding' tot uw opvatting van ethiek rekent)
Jawel, en dat heb ik gedaan. U bent gewoon te dom om dat te begrijpen.
Oud 16 april 2006, 16:46   #74
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Jawel, en dat heb ik gedaan. U bent gewoon te dom om dat te begrijpen.
Hopla, we gaan weer schelden.
Oud 16 april 2006, 16:51   #75
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het proces op zich vond ik uiteraard niet verwerpelijk, wel de uitgesproken doodstraffen, of beter gezegd de effectieve uitvoering van de uitgesproken doodstraffen. Ik weet dat het op dit forum een beetje bon ton is om hierin te shoppen (in de aard van ik-ben-wel-tegen-de-doodstraf-behalve-in-die-en-die-gevallen...) maar ik vind dat je hierin ten zeerste consequent dient te zijn. Doodstraf is doodstraf, er is geen middenweg.Best mogelijk dat dit een "snelle" wijze van executie is, het resultaat blijft echter hetzelfde. Het uitvoeren van de doodstraf is en blijft in mijn ogen een barbaarse daad, een beschaafde maatschappij onwaardig.
Vond u de foltertechnieken die men gebruikte om de daders tot bekentenissen te dwingen, ook goed? Men heeft inderdaad beulen behandeld op even gruwelijke wijze als dat ze hun slachtoffers behandeld hebben, of nog gruwelijker ...

Daarnaast zijn er verschillende fouten gebeurd bij de verhangingen die er op gevolgd zijn en zijn vele nazi beulen ook een gruwelijke, pijnlijke dood gestorven.

Maar ik ga er van uit dat u dit graag hoort.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 16 april 2006 om 16:53.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2006, 16:53   #76
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Hopla, we gaan weer schelden.
Probeer eens volwassen te worden. Als dat niet lukt moet u maar bij uw moeder gaan uithuilen.
Oud 16 april 2006, 17:05   #77
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Daarnaast ben ik van mening dat Nurnberg eigenlijk verder weinig ter zake doet. Het gaat hier niet meer over het nazisme, maar een mogelijk nog gevaarlijkere dreiging voor de wereld : Al-Qaedeïsme.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2006, 17:06   #78
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Probeer eens volwassen te worden. Als dat niet lukt moet u maar bij uw moeder gaan uithuilen.
Goe bezig Ostyn!

Maar wat nog steeds ontbreekt zijn uw ARGUMENTEN pro doodstraf.
Oud 16 april 2006, 17:08   #79
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Vond u de foltertechnieken die men gebruikte om de daders tot bekentenissen te dwingen, ook goed? Men heeft inderdaad beulen behandeld op even gruwelijke wijze als dat ze hun slachtoffers behandeld hebben, of nog gruwelijker ...
Er zijn geen ernstige aanwijzingen dat de verdachten op het hoofdproces te Nürnberg gefolterd werden. De meesten onder hen bekenden trouwens niet, hoe zouden zij dan tot bekentenissen gebracht zijn door folteringen?
Dat er bij andere processen (o.m. het Malmédy-proces) wel mistoestanden aan het licht gebracht zijn doet niets af aan de terechte veroordeling van vele Nazi-misdadigers.
Oud 16 april 2006, 17:11   #80
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht

Daarnaast zijn er verschillende fouten gebeurd bij de verhangingen die er op gevolgd zijn en zijn vele nazi beulen ook een gruwelijke, pijnlijke dood gestorven.
Naar het schijnt werden sommige van de ophangingen in Nürnberg (o.m. die van Ribbentrop) slordig uitgevoerd waardoor de doodstrijd onnodig lang gerekt werd. Dit is uiteraard te veroordelen, maar doet niets af aan het feit dat de veroordeelden het verdienden om geëxecuteerd te worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be