![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#62 |
Burgemeester
|
![]()
![]() |
#63 |
Gouverneur
|
![]() Dejohan gaf een opsomming van wat geneesmiddelen gebaseerd op drugs wel voor goeds kunnen doen.
Euh Johan ik geloof niet dat ik ooit heb gezegd dat bepaalde 'drugs in geneesmiddelen' die onder medische controle van een dokter worden gegeven niet mogen. U gooit echter vlug het privaat gebruik en het medisch gebruik op een hoopje. Ik vind het ook eigenaardig dat in de namen die gegeven werden van bekende druggebruikers nergens nazi's voorkwamen. ![]() Dat heeft Babeth dan wel even goedgemaakt. Wat hebben drugs (privaat gebruik !!) al wel meegebracht voor de mensheid ? Miljoenen verslaafden, vele doden, vele verwoeste levens, veel verkeersongelukken, veel verminkten en gekwetsten. En wie wordt er beter van ? Duistere maffiafiguren die veel geld verdienen met de miserie van anderen. Hoe kan men zo iets ooit goedpraten ?
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
[/quote] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb mijn vraag min of meer opnieuw gesteld. En het verschil gemaakt tussen privaat gebruik en medisch gebruik.
U mag natuurlijk opnieuw antwoorden. En U mag ook mijn lateren opmerkingen over hetgeen drugs wel veroorzaakt hebben becommentariëren.
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Minister-President
|
![]() Natuurlijk hebben drugs een hoop miserie veroorzaakt, zieken, doden en een hele maffia. Ik ben niet volledig pro en ik ben ook niet volledig contra, maar ik wil wel helpen om verschillende kanten van het onderwerp te bekijken. Het probleem is dat de 'positieve' kant van de dingen minder spectaculair is, en dat daardoor weinig belicht worden. Het trouwens puur technish nogal moeilijk om een positief verschijnsel te herleiden tot druggebruik. Was het massale protest tegen de Vietnam oorlog het gevolg van hallicugene middelen? Het genie van van Gogh te herleiden tot het gebruik van absynth? Mij zul je het niet horen zeggen, maar stel dat het zo was, hoe zou je dat in godsnaam kunnen bewijzen?
Wat betreft legalisatie, het zou (!) een hoop problemen geassocieerd met drugs kunnen voorkomen. Als het gaat om dingen die redelijk onschuldig zijn, zoals cannabis, zeg ik: doen. De fysische en psychologische nadelen van cannabis zijn echt wel miniem als je ze vergelijkt met die van vb alcohol of tabak. Dan vind ik het redelijk hypocriet dat het ene wel en het andere niet verboden is. Er zijn nadelen, maar dan moet men die maar proberen te beperken. Er is trouwens een mooie analogie: overspel. Denk er maar eens over na. Moeten we overspel verbieden? Hoeveel voordelen heeft overspel ons al opgebracht? Hoeveel sociale miserie? Moorden? Of is dit te privé om te verbieden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||||
|
![]() Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||||
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Gouverneur
|
![]() Om terug op de drugs te komen.
Men heeft al enkele drugs legaal gemaakt (alcohol en tabak). Ik denk dat als men zou zien hoeveel de gevolgen van die twee drugs al hebben bijgedragen tot het failliet van de Sociale zekerheid, dat men op zijn gat zou vallen. Voor mijn part mag men die ook verbieden. Nu zou men echter door het legaliseren van die drugs de drempel verkleinen zodat er nog meer mensen ook andere drugs zouden gaan gebruiken. Resultaat : nog veel meer miserie dan vroeger en nog veel meer zieken ten gevolge van drugge(mis)bruik. Oja je moet niet verwijzen naar de drooglegging in de USA, ik weet dat het niet meer mogelijk zal zijn om alcohol uit ons leven te bannen, of tabak. Jammer, maar helaas.
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Minister
|
![]() Ik dacht dat het alleen de Walen en allochtonen waren, nu is alcohol ook al de vijand?
![]()
![]() |
#80 |
Gouverneur
|
![]() IK betaal geen taksen op alcohol en tabak want ik gebruik dat niet.
Ik betaal wel SZ en als die zuipers en paffers hun langgerekte doodsstrijd bezig zijn dan betaal ik daar mijn zuurverdiende geld voor. Laat mij toe even volgende vergelijking te maken : stel dat je per dag 100 fr. taks betaalt op je sigaretten. Hoeveel kost het de burger als je longkanker krijgt en je jarenlang ziekenhuis in, ziekenhuis uit, operaties, bestralingen, intensieve zorgen kost. Laat ons even berekenen 100 fr x 365 dagen x 40 jaar : 1.460.000 fr. aan inkomsten uit taksen. Die zijn er heel vlug door als je enkele weken in het ziekenhuis ligt tengevolge van je rookgedrag. Heel vlug door. Hoeveel kost 1 dag op intensieve zorgen aan de maatschappij ? Iemand een idee ?
![]() |
![]() |