![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laat de mensen eens wat sneller rijden op snelle stukken en zet flitspalen daar waar het nodig is, niet waar het meest opbrengt. Anders gaan we de nederlandse toer op : www.tuftufclub.com
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat zal je toch eens moeten verduidelijken. Ik weet alleen wanneer er een telling moet gebeuren dat de gemeente en het Vlaams gewest een speciaal meettoeste moeten opstellen waar ze nog niet het verschil kunnen mee zien tussen een pers. auto en een vrachtwagen. En ik denk dat U zich iets op de mouw hebt laten spellen. Geef mij van Uw bewering maar even de site's of firma's die Uw bewering kunnen staven. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Gouverneur
|
![]() Mag ik veronderstellen dat men voor dat die flitspaal er stond men met een gewone multinova (of dergelijke) toestel flitste en dat men nadien met dat flitstoestel flitste.
En dit op vergelijkbare dagen en met vergelijkbaar verkeer ? En men zo tot die 'daling' kwam ? Wat ik mij soms afvraag is als je stil staan op zo'n flitskruispunt in het midden van de baan om naar links te gaan. En het verkeer van de overkant blijft maar komen tot het rood is. Dan vertrek je als het al rood is voor jouw kant (je bent het licht al voorbij). Bestaat dan de kans dat je voor door het rood rijden geflitst zou worden ? Iemand een idee ?
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nu ook wat die percenten bedraagd. In mijn straat hebebn we een stijging van 300% ongevallen gehad, na het invoeern van de 50 km zone. Vroegen hebebn we een ongeval gehad, en Nu vier. Dat is een spectaculaire stijging. ![]() Geef eens de cijfers, met percenten kan men alle kanten op, als men geen vergelijkingscijfer geeft! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Gouverneur
|
![]() Dus als ik het goed begrijp werkt zo een roodlichtcameraflitspaal met een radar die het afkomend verkeer scant en dan op het ogenblik dat het rood wordt naar achteren begint te flitsen ?
En wat als ik dan op de foto sta ? Loop ik dan niet het risico bvb mee op de foto te komen als er ne zot door het rood licht vlamt ? Want hoe kan men weten welk voertuig juist door het rode licht reed en welk voertuig eventueel gewoon stil stond in afwachting dat het tegemoetkomend verkeer stopte ? Want het kan natuurlijk ook zijn dat iemand die naar links afslaat door het rood licht gaat. Hoe kan men dat bij de ontwikkeling van de film juist inschatten ? Is het systeem dus wel waterdicht ?
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Gouverneur
|
![]() 't is te zien dat ik nog nooit geflitst ben.
![]() ![]() Bedankt voor uw uitleg. Nu zal ik al iets geruster zijn als ik links af moet draaien aan een roodlichtflitspaalkruispunt en sta te wachten op het tegemoetkomend verkeer. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#70 |
Burgemeester
|
![]() Site's en dergelijke ken ik niet van buiten... Wil je wat meer der over weten kan je hier wel wat rondsurfen: http://www.gwwweb.nl/links/pages/Wegen/
![]() |
#71 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#73 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De bedrading geeft aan wanneer er wagens staan te wachten, en dan moeten ze zo vlug mogelijk verspringen wanneer er geen meer zijn op de andere zijde. Ze hebben ongeveer hetzelfde doel als de drukknoppen voor de voetgengers en fietsers. Wanneer een voetganger drukt zal het langer Groen blijven, aldat hij niet drukt. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Burgemeester
|
![]() Asjeblief Fernand...
![]() Die elektromagnetische velden zijn geen alleenrecht voor kruispunten hoor. Zelfs op de snelweg liggen die. Zij kunnen onder andere gebruikt worden voor voertuigentelling (zij kunnen wel onderscheid maken tussen lichte en zware voertuigen), snelheidsbepaling, snelheidsregistratie, intensiteitsbepaling, congestie... Enfin... dat kunnen die elektromagnetische velden natuurlijk niet zelf maar wel die regelkast die eraan hangt. Elektromagnetisch veld geeft natuurlijk alleen maar een signaal. ![]() Voorbeelden genoeg: matrixborden boven de snelweg, slimme verkeerslichten op een kruispunt,...
![]() |
#75 |
Burgemeester
|
![]() Vraag me nu niet om mijn oude cursussen terug van onder het stof te halen, he... Mijn god, wie weet waar die nog ergens kunnen liggen...
![]()
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Burgemeester
|
![]() Nope, werk als bouwkundig ingenieur bij Grontmij verkeer en infrastructuur BV.
![]()
![]() |
#78 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Burgemeester
|
![]() Ah leg uit...
![]() |
#80 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hier in het land van de bobbelautostrades zijn ze er nog niet overuit om dat te plaatsen. En durf ons nu niet uit te lachen he! De groenen, ge weet wel, Agalev, die vinden dat die lichten op rood moeten springen wanneer er een auto aankomt met te hoge snelheid. Dus ze gaan eerder een fileprobleem creëren dan het op te lossen. Andere kant van de medaile, wanneer U zich mooi aan de snelheid houd, en U bent aan het paaltje, tegenligger vaagt zijn 45 aan de snelheidsbeperking. Staat U voor het rood, terwijl hij door het geel rijd. En wij hebben nog maar een autobaan welke beschikt over een filemeting. Anders wordt dit bij ons nog geregeld met camera's in een centrale. Dus wanneer ze autos tellen is het met een streepke op papier, met een stukje potlood. |
|
![]() |
![]() |