Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Bekijk resultaten enquête: welke lessen heb jij geleerd
daden van een individu nooit extrapolleren naar een volk, cultuur of religie 14 63,64%
extrapolleren mag wel als het om een marrokaan of moslim gaat, tis nu eenmaal zo 5 22,73%
er is een complot: de dader is een marrokaan, geen Pool 2 9,09%
ik weet niet meer wat er van te denken 1 4,55%
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 26 april 2006, 07:34   #61
MT
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Helemaal niet ten onrechte.
Ze blijven oververtegenwoordigd in de misdaadcijfers, zelfs al waren ze nu eens onschuldig.
Helemaal mee eens!

Zij hebben het enkel aan zichzelf te danken, door oververtegenwoordigd te zijn in criminele feiten, feiten die dikwijls het nieuws niet halen dankzij de “objectieve” media.
Het excuus is gegeven, direct na het gegeven dat het om een Pool ging, wat verwachten jullie nu nog? Dat we er snel nog een honderdtal binnenlaten of rap,rap Belg maken?
De Poolse regering en het Poolse volk hebben tenminste direct geschokt gereageerd, en niet een belachelijke reactie gegeven zoals zoiets in de aard van “iedereen moet een keer sterven”
De witte mars was ook niet echt oververtegenwoordigd door Noord Afrikanen, vreemd toch als je weet dat die gasten binnen de paar minuten met een driehonderdtal aanwezig kunnen zijn om de Turnhoutsebaan kort en klein te slagen.
Zoveel sympathie betuigden ze dan ook niet voor de ouders van het slachtoffer waarvan de daders vermoedelijk één van hen was, dit dachten ze trouwens zelf ook, zijn zij nu ook racisten met vooroordelen?
1 keer onterecht, 1 keer op de 100 vergissen de mensen zich, oei wat zijn we toch allemaal slechte racisten.
MT is offline  
Oud 26 april 2006, 07:34   #62
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik heb mijn mening erover gegeven en ik vind da erg. Ik kan alleen niet tegen de manier hoe ze daarmee omgaan.
Die massahysterie, die reacties alsof ons "paradijsje" ineens is aangevallen, terwijl er zo'n dingen gebeuren overal gebeuren in de rest van de wereld.
Geen masshysterie nodig voor een zwarte jongen in Molenbeek?

Ik verwacht van ons "goed werkend" gerecht en van onze idealistische minister van Justitie dat ze evenveel moeite doen om deze moordenaars te pakken dan ze deden voor de moordenaar van Joe Van Holsbeeck. Of behoren illegale Nigerianen misschien niet tot het kiespubliek van Philippe Moureaux en Laurette Onkelinkx?
baarle is offline  
Oud 26 april 2006, 07:46   #63
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Leest gij wel wa ik zeg? Ik vind da die zwarte jongen evenveel een mars verdient.
Bhairav is offline  
Oud 26 april 2006, 07:53   #64
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
precies. we hebben een flater begaan.

Dit nu afschuiven op de media is verkeerd, sterker nog, het betekent dat wij niet willen leren.

Want de media mag ons zo fel bestoken met propaganda en leugens, als wij ons willen openstellen voor zo dingen...

Nu rest de vraag nog: hoe zijn wij tot dit punt kunnen evolueren?

Als jij tot gisteren beweerde dat het niet om Noord-Afrikanen ging, werd je voor gek verklaard, zelfs een landverrader.

en wat blijkt nu
De media zijn afgegaan op de informatie die ze van het gerecht kregen. Indien we uw redenering volgen, mogen we niet zomaar geloven dat de verspreide beelden van de daders effectief van de daders zijn, dat er al eentje opgepakt is, en zelfs dat het nu Polen blijken te zijn.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 26 april 2006, 07:58   #65
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
De les die we hieruit moeten leren is dat we niet te snel voortijdig conclusies moeten trekken.
We kunnen inderdaad beter wat langer wachten met het voortijdig conclusies trekken.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 26 april 2006, 08:06   #66
Bhairav

Standaard

We kunnen feitelijk best gewoon allemaal onze bek houden. Véél problemen zouden er nooit gekomen zijn moesten mensen gewoon eens hun smoel houden.
Bhairav is offline  
Oud 26 april 2006, 08:20   #67
MT
Schepen

Standaard

Citaat:
We kunnen feitelijk best gewoon allemaal onze bek houden. Véél problemen zouden er nooit gekomen zijn moesten mensen gewoon eens hun smoel houden.
Ach zo Die moord heeft dus plaatsgevonden omdat de mensen hun smoel niet hielden?
Hoe naïef van mij, en ik die dacht dat het om een mp3-speler ging.
MT is offline  
Oud 26 april 2006, 08:55   #68
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Leest gij wel wa ik zeg? Ik vind da die zwarte jongen evenveel een mars verdient.
Ja ja, en als die er komt noemt ge het hier weer met veel gezucht en gekreun "massahysterie". En daar houdt gij niet van.
baarle is offline  
Oud 26 april 2006, 08:57   #69
Bhairav

Standaard

Ja. Inderdaad. Maar gij hebt nogaltijd mijn punt ni gesnapt. En dat is simpelweg: de een krijgt massahysterie omdat hij Belgisch was, de andere krijgt het niet omdat het een neger was. Mijn punt was ni da die er een moest krijgen. Typisch rechts om dat niet door te hebben.
Bhairav is offline  
Oud 26 april 2006, 09:06   #70
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja. Inderdaad. Maar gij hebt nogaltijd mijn punt ni gesnapt. En dat is simpelweg: de een krijgt massahysterie omdat hij Belgisch was, de andere krijgt het niet omdat het een neger was. Mijn punt was ni da die er een moest krijgen. Typisch rechts om dat niet door te hebben.
Nochtans vraagt deze rechtse hier al dagen aandacht voor de moord op die Nigeriaanse jongen... Zal ik het u eens vertellen: hij doet dat uit racistische motieven, hij wil nog maar eens de Marokkanen onterecht beschuldigen. Ziet ge wel, typisch rechts!
baarle is offline  
Oud 26 april 2006, 09:06   #71
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Ieder keer er een aanranding is in de stations v/h Brusselse en men zou de beelden tonen dan zou iedereen zien dat +/-85-90% Noord Afrikaans is.

Raar dat die beelden zo onherkenbaar waren...., in london hebben ze camera's waarvan men de boetes (achter de ruitenwissers) kan lezen!!
colargo is offline  
Oud 26 april 2006, 09:27   #72
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat ons u niet tegenhouden het goede voorbeeld te geven.
Distel is offline  
Oud 26 april 2006, 09:30   #73
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
Raar dat die beelden zo onherkenbaar waren...., in london hebben ze camera's waarvan men de boetes (achter de ruitenwissers) kan lezen!!
De strijd tegen het VB heeft nu eenmaal een hogere prioriteit dan die tegen de misdaad.
Distel is offline  
Oud 26 april 2006, 09:35   #74
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Laat ons u niet tegenhouden het goede voorbeeld te geven.
Ik ben liever hypocriet. Het zou hypocriet zijn mij dat te verwijten.
Bhairav is offline  
Oud 26 april 2006, 10:29   #75
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
gelijk heb je.

alleen...is de media onbetrouwbaar of zijn wij zo beïnvloedbaar...

om bang van te worden...
Zijn het nu "de media" die al jaren bepaalde groepen zwart maken?
I don't think so!

Laat ons inderdaad een kut een kut noemen: Eén partij stookt al jaren om ons een verkeerd en bevooroordeeld beeld van onze buren te geven.

Steek het dus maar op hen.

"Eigen volk eerst": wie zijn dat eigenlijk? En wie niet?
Blijkbaar heeft het zelf geen zin om de vraag nog te stellen.
ericferemans is offline  
Oud 26 april 2006, 10:49   #76
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Zijn het nu "de media" die al jaren bepaalde groepen zwart maken?
I don't think so!
Klopt. De oververtegenwoordiging van allochtonen in de misdaadcijfers is alvast een eerste, grote oorzaak.

Citaat:
Laat ons inderdaad een kut een kut noemen: Eén partij stookt al jaren om ons een verkeerd en bevooroordeeld beeld van onze buren te geven.
Er zijn wel meer partijen die lang genoeg geprobeerd hebben om het beeld van een vredige en probleemloze multiculturele samenleving op te dringen hoor.

Citaat:
Steek het dus maar op hen.
Komt voor mekaar.

Citaat:
"Eigen volk eerst": wie zijn dat eigenlijk? En wie niet?
Blijkbaar heeft het zelf geen zin om de vraag nog te stellen.
"Eigen volk eerst" is bvb wanneer je de eigen macht probeert te verstevigen ten koste van de democratie. Iets waar zowat elke politieke partij zeer bedreven in is.
Distel is offline  
Oud 26 april 2006, 11:07   #77
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

"Eigen volk eerst" ,de mentaliteit van ikki ikki de rest kan stikken.....
Lincoln is offline  
Oud 26 april 2006, 11:13   #78
Bhairav

Standaard

Het zijn diezelfde rechtsen die dan beweren dat we te individualistisch zijn.
Hoe grappig.
Bhairav is offline  
Oud 26 april 2006, 11:14   #79
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Nochtans vraagt deze rechtse hier al dagen aandacht voor de moord op die Nigeriaanse jongen... Zal ik het u eens vertellen: hij doet dat uit racistische motieven, hij wil nog maar eens de Marokkanen onterecht beschuldigen. Ziet ge wel, typisch rechts!
Typisch Bhairav om alles wat hij niet begrijpt als rechts te bechouwen.
Bobke is offline  
Oud 26 april 2006, 11:28   #80
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Na de laffe moord is weer de even laffe racistische anti-islam en anti-Marrokaan propaganda-machine op gang gekomen.

We hebben weer volop zitten kakken op Marrokanen en de Islam enz. Gewoon omdat de mensen op de beelden er wat donkerder uit zagen (eerlijk: ikzelf herkende er ook noord-afrikanen in).

Ik vraag me af...als van de eerste dag geweten was dat het om niet-marrokanen ging, zou de verontwaardeging even groot geweest zijn?

Los van de daden zelf is het toch wel verkeerd er meteen een heel gemeenschap, religie en cultuur bij te betrekken en te besmeuren. Gaan we bv. vanaf vandaag alle Polen als criminelen beschouwen? Gaan we hun Europees cultuur beschimpen? Gaan we de verklaring voor de daden in het Christendom zoeken?

Klinkt belachelijk, niet! toch doen we het steeds weer als er Marrokanen bij betrokken zijn, als het om een moslim blijkt te gaan enz.

welke lessen heb jij geleerd van deze ganse affaire.
Mijn conclusie : normaal gezien worden deze misdaden begaan door Marokkanen. Maar er bestaan ook enkele uitzonderingen op.
Geertje is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be