Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2006, 16:38   #61
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Toch wel. Wanneer we een gemeente laten verworden tot een oord waar franstaligen zich zonder de minste aanpassing massaal vestigen, dan krijg je zaken als sommige faciliteitengemeenten, waar Vlamingen niet meer welkom zijn. En dat is zeker beperkend voor de vrijheden of rechten van de Vlaamse bewoners.
'Niet meer welkom zijn', of beter gezegd 'je niet welkom voelen' is een te smalle basis om van schending van recht en vrijheid te gewagen. Veel te vaag, en te subjectief.
Ik slaag er niet in ergens een neerslag te vinden van 'het recht op welkomstgevoel', maar je mag me steeds linken.
Oud 5 mei 2006, 16:52   #62
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hierdoor kunnen èn de Waalse en Franstalige gemeenschapsregering, èn het Franstalige gemeenschapsparlement, èn het Waalse parlement de besluitvorming zestig dagen tegenhouden.
Kan de Vlaamse regering dan in theorie niet - bij wijze van voorbeeldje - dan niet symbolisch één of andere Waalse beslissing blokkeren ? Beetje jennen en/of laten voelen dat er weldegelijk een probleem is ?

Citaat:
Ik spreek absoluut niet tegen dat de taal der inboorlingen kennen voordelen biedt op allerlei vlakken. Integendeel.
Ik ben enkel tegenstander van de bedilzucht der overheid (i.c. Vlaamse) om mensen normen op te leggen waaraan de ene nu eenmaal makkelijker kan voldoen dan de andere.
Inboorlingen ... de term zegt veel over hoe ze ons zien

En tegen bedilzucht ? wat is "bedilzucht" dan ?

Ik heb (genetisch gezien) een probleem, jicht in mijn been, wil dit zeggen dat ik tegen hogere snelheden mag racen in de dorpskom ? Ik heb namelijk meer moeite om op de rem te drukken.

Daarnaast heb ik moeite om vlaamse verkeersborden te lezen ... wil dit zeggen dat als bepaalde borden niet in het Spaans zijn (mijn moedertaal) dat ik die dan kan en mag negeren ? de overheid is immers in gebreke gebleken om mij op gepaste (niet racistische) wijze aan te brengen wat ik moet doen op de weg op sommige plaatsen.

Wat als ik u de naam gaf van een dorp waar vroeger veel mijnwerkers zijn heengekomen in de limburg ? moet de overheid daar dan maar italiaans personeel aannemen ? Tweetalig nederlands / italiaanse ambtenaren ?
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2006, 20:07   #63
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik slaag er niet in ergens een neerslag te vinden van 'het recht op welkomstgevoel'
Daar gaat de grondslag van het hele faciliteitenstelsel. Afschaffen dus maar, die boel.
Oud 6 mei 2006, 17:32   #64
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dat zou om meerdere redenen een prachtige zaak zijn.
De beloofde creatie van 200.000 jobs kan Verhofstadt op die manier in extremis nog op zijn hoed steken.
Daar het om jobs in Vlaanderen gaat, kunnen de flaminganten gesust zijn: de verhouding Vlamingen/Walen die in overheidsdienst werken, zal dan wijzigen in het voordeel van de Vlamingen.
Tja, als je verborgen werkloosheid ook werk wilt noemen...

Mij lijkt het belangrijkste dat de overheid zo efficiënt mogelijk werkt.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2006, 05:00   #65
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Kan de Vlaamse regering dan in theorie niet - bij wijze van voorbeeldje - dan niet symbolisch één of andere Waalse beslissing blokkeren ? Beetje jennen en/of laten voelen dat er weldegelijk een probleem is ?
N'ayez pas peur.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be