![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sinds 1999 hebben we een half miljoen mensen geregulariseerd hier. We hadden al een landje dat voor het milieu onaanvaardbaar was, teveel mensen. Maar dat kon niet op... we moeten er mordicus nog wat honderdduizenden bijkrijgen zodat we het laatste stukje groen kunnen volbouwen. Alle huizen zijn bezet, wie nog wil wonen moet bouwen (en dus dure grond kopen) en de laatste stukjes groen laten opvreten voor de funderingen van weer een lelijk appartementsblok. En nog zijn de linksen niet tevreden hoor... we moeten nog meer mensen binnenhalen... nog meer mensen op een woonmarkt die al gespannen is. Nog meer vervuilende mensen. Dat hebben we toch echt nodig in een Vlaanderen dat klein is en waar nu al kleine dorpjes worden aangehecht aan steden en blokken beton worden. Echt goed bezig. Zalig jongen... ik moet sinds kort even met de auto rijden om nog eens te wandelen doorheen een veldje en ik woon in een gemeente die tot voor kort altijd groen was. Ik neem aan dat van dat vervreemden van mensen van hun stukje groen en leefbaarheid ook wat te plukken valt voor extreem-links, maar dat vind ik dus maar cynisch. Ik wil Vlaanderen groen en relaxed, niet verstedelijkt en met politieke censuur. |
|
![]() |
![]() |
#62 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Een prachtige foto die het "democratische" van het communisme perfect illustreert.(Praag 1968) ![]() [SIZE=1]"Inbraken? Roofmoorden? dat kenden we allemaal niet, vertelt ze mij"[/SIZE] [SIZE=1]Bovenstaande foto is Andrei Chikatilo alias de Rostov Ripper.[/SIZE] <FONT face="Book Antiqua" size=3>Volledige naam: Andrei Romanovich Chikatilo Bijnamen: The Mad Beast en The Rostov Ripper Geboren: 1936, Oekraine Gestorven: 1994 Oorzaak: <SPAN lang=EN-US style="mso-ansi-language: EN-US">doodstraf Laatst gewijzigd door Sinistra : 15 mei 2006 om 02:02. |
|
![]() |
![]() |
#64 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Alle andere opdelingen (etnisch, religieus,...) hebben alleen maar oorlog en spanning gebracht. De mensheid kwam in een neerwaarste spiraal terecht van haat en destructie. Kijk maar in de geschiedenis. Zelfs vandaag de dag kan je dit zien in tal van landen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
#65 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Klassetegenstelling zijn al achterhaald sinds de 20ste eeuw. De gemiddelde werkmens is vandaag in staat om zich een menswaardig bestaan te veroorloven (huis, auto, Tv, koelkast, afwasmachine enz). In de vroegere communistische regimes had het gewone werkvolk zelfs nog geen eigen wagen. Voor velen is de keuze snel gemaakt. Citaat:
Democratie heeft niks te maken met de kloof die er al dan niet zou zijn tussen rijk en arm. Het volk kiest in een democratie en het feit dat jullie partijen en groepjes nog minder dan 1% van de bevolking in Vlaanderen vertegenwoordigen is voor mij duidelijk genoeg dat jullie dictatoriale maatschappijmodellen de modale burgers totaal niet aanspreken. Vrije markt economie is goed voor iedereen, dat bewijst het heden en ook de geschiedenis duidelijk. Citaat:
Klassen bestaan niet. Er zijn enkel individuen met eigen wil en eigen verantwoordelijkheid. Neen, want ik ben een democratisch rechts-conservatief geen rebellerende extreem-linkse puber. |
|||
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Er staan -alleen al in Brussel- 20.000 woningen leeg. De eigenaars laten ze leegstaan omdat ze genoeg opbrengen door de stijging van de grondprijzen alleen al. Verhuren hoeft zelfs niet meer om van een huis een mooie investering te maken.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#67 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is zeker waar dat de klassentegenstellingen lang niet meer zo duidelijk zijn als in de 19de of 20ste eeuw. Maar dat betekent niet dat ze verdwenen zijn. Er is nog steeds een klasse die productiemiddelen bezit en leeft van de opbrengst van haar rente en niet hoeft te werken. En er is nog steeds een klasse die geen enkele andere optie heeft dan haar arbeid te verkopen om te overleven. Natuurlijk heeft twee eeuwen sociale strijd (en niet het kapitalisme) ervoor gezorgd dat zieken, oude mensen, werklozen niet van de honger creperen. Maar ze maken evenmin deel uit van de klasse die zich alles kan permiteren. En het is eveneens waar dat meer mensen dan ooit zich aandelen hebben aangeschaft vanuit de hoop dat ze daarmee een zorgeloze oude dag tegemoet kunnen zien. Maar dat is natuurlijk lang niet zeker. Citaat:
Citaat:
Dat geldt in ons land, maar dat geldt op heel de planeet. Zelfs in het land van melk en honing is die toestand zeer duidelijk en leven 40 miljoen mensen onder de armoedegrens en komen er daar elk jaar 1 miljoen bij die failliet gaan. Als die vrije markt economie zo goed is, vraag ik me af waarom we zoveel problemen hebben met de vervuiling van ons milieu, waarom de concentratie aan fijne stofdeeltjes in de lucht hier waar ik woon dit jaar al 35 keer de norm overschreden heeft, bijvoorbeeld. En waarom we quasi permanent in oorlog zijn in functie van grondstoffen en afzetmarkten, sinds het ontstaan van dat kapitalisme en tot op de dag van vandaag. Het kapitalisme is een wonderbaarlijke fase in de ontwikkeling van de mensheid. Dat is zeker waar. Ze heeft gezorgd voor een gigantische accumulatie van kapitaal in bijzonder weinig handen en heeft mee daardoor de ontwikkeling van productiemiddelen met rasse schreden vooruit geholpen. Maar het is een fase, en zoals elke fase heeft die een begin en dus de facto ook een einde. Wat mij interesseert is hoe we dat einde dichter bijbrengen. Niet om de welvaart die gegenereerd is kleiner te maken maar om ze te verdelen en groter te maken. We moeten een einde maken aan die organische groei als we willen overleven. Het kapitalisme is daartoe niet in staat want groei is haar dogma. Citaat:
U mag beweren dat de aarde niet rond de zon draait, maar daar trekt het universum zich niets van aan. Klassen bestaan wel degelijk. Dat is niet in tegenspraak met het feit dat er ook individuen met een eigen wil en verantwoordelijkheid bestaan. Maar die wil en verantwoordelijkheid zijn natuurlijk niet onbeperkt. Ze worden bepaald door omgevingsfactoren. Eén van die factoren (naast genetica, cultuur, leeftijd, etc) is de klasse waartoe je behoort. Om het simpel te stellen: hoe sterk je wil en je verantwoordelijkheidsgevoel ook is, je zal nooit koning van België worden als je niet van het juiste bloed bent. Laatst gewijzigd door kaatd : 15 mei 2006 om 20:25. |
||||
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
de bevolking van dit land blijft nagenoeg stabiel. Wel neemt het aan tal personer per huis nog steeds af, waarschijnlijk niet te wijten aan de immigtanten want volgens deze onverdachte bron kweken ze als de konijnen. |
|
![]() |
![]() |
#69 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
de grote sprong vooruit is gekomen na de tweede wereldoorlog toen de overheden kapitalisme toelieten maar tegelijk ook een sterke controle uitoefenden. Het is door de sociale correctie dat veel (ook niet allemaal, hé) mensen konden genieten van de "geneugten" van het kapitalisme. Echter, sinds de jaren 80 is de rol van de overheid als sociale corrector (bestaat dit woord wel?) sterk verminderd. de overheid kan niet meer garanderen dat "een zo groot mogelijke meerderheid een zo groot mogelijke welvaart" krijgt. In de plaats hebben we een evolutie gezien dat kapitaal in weinige handen concentreerde en grote groepen mensen naar de rand van de samenleving dreef. Dit laatste hoeft per sé te betekenen dat ze honger leiden (hoewel dat OOK!!! voorkomt). vroeger, toen men al die materiele zaken begon aan te schaffen, bevrijdde de mens zich van zijn vroegere bestaan en bereikte een nieuwe, hogere trap in de ontwikkeling. Echter, vandaag de dag leeft men enkel in functie van die materiële middelen. Men is zo bang die dingen kwijt te raken, dat men dag en nacht ervoor werkt, tegen slechte betaling en onder slechte arbeidsomstandigheden. Als men niet werkt, zal men ze zo terug verliezen. Een ander deel van de samenleving hoeft niet te werken voor zijn tv, koelkast, wagen of wat dan ook. Die zijn dus niet de slaaf van deze materiële zaken. We kunnnen stellen dat ze daarom een trap hoger staan in de sociale ontwikkeling. zie je het verschil tussen deze twee groepen. Je mag ze benoemen hoe je het wilt, maar dit zijn verschillende klassen. Er zijn wel degelijk klasseverschillen. Het kapitalisme heeft misschien in een vorige fase veel mensen materiële voorzienigen bezorgt en ze zo bevrijd van hun vorig leven waarin ze de slaaf waren van hun omgeving en natuur. Echter, veel mensen zijn nu slaaf geworden van het huidige materiële wereld. ze wentelen zich in slavenarbeid om die materiële zaken te kunnen behouden. Er moet dus een volgende fase van ontwikkeling aanbreken waarin nu ook deze mensen een graad van welvaart bereiken waar niet meer gewerkt moet worden voor eten en kleren, voor onderwijs en gezondheidszorg enz. Citaat:
De globale geschiedenis of alleen de geschiedenis van je eigen vooruitgang? Citaat:
Ben je nog mee, of ben je blijven steken in de 19de eeuw toen niemand nog een tv, telefoon of wat dan ook had? Citaat:
![]() Jongen, en dat maakt mij dan uit voor een (domme?) puber. |
||||
![]() |