![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
De verdeling van de restaurantrekening heeft niets met kostenefficiëntie te maken, het is gewoon een verschil in benadering. Zoals een exact ingesteld iemand liever de exacte maten van een object, ruimte of stuk grond wil weten en alles nauwkeurig opmeet ('meten is weten, gissen is missen'), terwijl anderen eerder zullen schatten of provisorisch opmeten met bijv. voetstappen. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Minister-President
|
![]() En jij bent er erg bedreven in, zie hieronder...
Citaat:
Citaat:
(Overigens, ik merk dat jij herhaaldelijk winks gebruikt. Ik gebruik die zelden, maar je moet ze er wel bijdenken, want ik vind het zo nu en dan eens leuk mijn nieuwe - of zijn het oude? - landgenoten te stangen. Gierigheid, tolerantie en het zogenaamde ontbreken van corruptie zijn daarbij onderwerpen waarbij succes gegarandeerd is. Dik hout, nogmaals, en een korrel zout).
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is ook een politiek forum, nietwaar?
![]() Citaat:
Een mooi Duits overzicht met clichés over en weer (en over zichzelf!): http://www.zeit.de/2003/30/stammtisch.html Der Belgier über Belgier is wel grappig: Wir sind halt Burgunder, leben, essen, trinken gern; nur die Wallonen schänden Kinder ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |