Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 14 mei 2006, 10:44   #61
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Dat lapje stof verandert hen echter allemaal in lelijke oude wijven.
Mijn perceptie van lelijke oude wijven is anders. De dames hieronder kan ik daar moeilijk onder klasseren.

Oud 14 mei 2006, 10:53   #62
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Als de hoofddoek(een stukje textiel dus) de oorzaak is van de aanslag dan is er iets goed mis.
Jij twijfelt er nog aan dat dat "lapje stof" de oorzaak was? Dus jij weet ook niet of ze dat wel of niet droeg? Jij kent hen, dus wat zeggen ze er zelf van?
Ploertendoder is offline  
Oud 14 mei 2006, 11:04   #63
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Jij twijfelt er nog aan dat dat "lapje stof" de oorzaak was? Dus jij weet ook niet of ze dat wel of niet droeg? Jij kent hen, dus wat zeggen ze er zelf van?
Zoals ik al eerder aanhaalde moet er iets goed mis zijn als een lapje stof voldoende reden is om gediscrimineerd, mishandeld of vermoord te worden. In de Zevende Dag hebben ze het voorbije uur al enkele keren vermeld dat ze een hoofddoek droeg. Het is niet mijn taak om als woordvoerder van de familie te dienen. Het is een moderne familie en het zijn zeker geen boeren uit de bergen. Dat is het enige dat ik over de familie kwijt wil.
Oud 14 mei 2006, 11:13   #64
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Dus met andere woorden, het is niet de schuld van de dader, maar wel de schuld van het slachtoffer : ze had maar geen hoofdoek moeten dragen...

Stompzinnigheid heeft geen maat. Eén van de meest debiele stellingen die ik al ooit gehoord heb.
Die debiele stelling klopt nochtans, maar ge moet natuurlijk lezen wat er staat.
Er staat niet dat het de schuld van het slachtoffer was, wel dat het hoofddoek er de oorzaak van was dat ze als allochtoon herkend werd..
Bobke is offline  
Oud 14 mei 2006, 11:16   #65
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bob. Bekijk bericht
-------

als jij die familie dan toch kent, vraag hen eens of de media , of parket vroeg naar een foto van de vrouw zonder doek ?
Zoniet, vraag dan de familie eens of ze zelf met een bepaalde reden een foto zonder hoofddoek meegaf.

Je begrijpt beste Ke Nan, hier klopt iets niet.
In het dagdagelijkse leven omwille van geloofsovertuiging voor de weinige mensen die je op de straat tegenkomt een hoofddoek dragen, en wanneer je voor gans België te kijk wordt gezet , dat doekje aflaten.
Hier klopt iets niet.
De ene moment gelovig zijn en de andere niet.
Je voelt toch zelf aan dat hier min of meer een manipulatie aan de gang is.

At your service
Ze droeg pas sinds twee jaar een hoofddoek.
Bobke is offline  
Oud 14 mei 2006, 11:18   #66
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Hoofddoeken zijn lelijk. In Turkije zijn ze zelfs verboden in openbare gebouwen.
van Maerlant is offline  
Oud 14 mei 2006, 11:23   #67
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet er iemand of die Turkse vrouw een hoofddoek droeg tijdens de aanslag?

Heb in de krant immers een foto van haar gezien zonder hoofddoek en ze ziet eruit als een knappe westerse vrouw waar niet veel Turks uit te halen is, ook die neef van haar heeft niks Turks in zijn uiterlijk en manier van doen.

Als die dus een schot kreeg toen ze geen hoofddoek droeg, kan dit niet als een racistische daad gezien worden. Want dan zou onze Hansworst immers een onbekende gewone westerse vrouw die op een bank een boekje aan het lezen was hebben neergeschoten.
Dit lijkt mij in dit geval, als eerste, emotionele uiting op zoveel kortzichtigheid gepast: U zijt een VuilB-sloerie.

Vervolgens: mevrouw droeg inderdaad een hoofddoek. Het zou zelfs zo kunnen zijn, dat dat die doek was die in het bloed lag van de foto van de plaats waar ze is neergeschoten.

En als u werkelijk niet geloofd dat het hier om het Antwerpse milieu van vreemdelingenhaat gaat, raad ik u ten zeerste aan eerst eens met een psycholoog te gaan praten, alvorens u zichzelf nog op straat begeeft.

U bent een haatzaaier. Geen ploertendoder.

Laatst gewijzigd door Mephisto : 14 mei 2006 om 11:23.
Mephisto is offline  
Oud 14 mei 2006, 11:26   #68
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
En die kleine van 2 jaar dan moest opgeruimd worden omdat het een getuige was die teveel wist zeker?
Zoals iemand in De Morgen goed wist op te merken: een drugsverslaafde is maar deels verantwoordelijk voor zijn uitspattingen. Minstens zo verantwoordelijk is de dealer.

In dit geval is de dealer het Vb, de verspreider van racisme. En is Ploertendoder de verslaafde, die zijn dealer probeert te verdedigen.
Oud 14 mei 2006, 11:26   #69
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hoofddoeken zijn lelijk.
Smaken verschillen.

Citaat:
In Turkije zijn ze zelfs verboden in openbare gebouwen.
In parken in Turkije is het toegelaten.
Oud 14 mei 2006, 11:28   #70
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Maarneenhee. Ik stel gewoon een vraag. Kwestie van wat duidelijkheid te verkrijgen.

Stel dat hij uit "racisme" handelde, dan schoot hij in het geval de Turkse geen vermomming droeg, van de drie mensen slechts één niet-blanke neer.

Redelijk slechte score voor een "racist" niet?
Hij moest nog oefenen, nou goed?
Hij was pas zelf-verklaard racist sinds enkele dagen, sinds hij met zelfmoordplannen rondliep. En hij heeft daarvoor een racistische moordaanslag gebruikt, om zo [in zijn zin hopelijk] te worden neergeschoten door de politie. "Heb ik toch nog iets goeds gedaan", schijnen zijn woorden te zijn.
Oud 14 mei 2006, 11:28   #71
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik al eerder aanhaalde moet er iets goed mis zijn als een lapje stof voldoende reden is om gediscrimineerd, mishandeld of vermoord te worden..
Volgens mij moet er iets goed mis zijn om zich voor een lapje stof te laten discrimineren, mishandelen, vermoorden.
Bobke is offline  
Oud 14 mei 2006, 11:32   #72
Mephisto
Minister

Standaard

Bobke, met wie? Of met wat?
De mentaliteit in Antwerpen?
Ik zou mij ook op de bres werpen, waarschijnlijk.
Zeker sinds het moment dat mijn vriendin niet meer met een hoofddoek over straat kan, zonder gelijk voor turk te worden uitgescholden [bij wijze van spreken]. Een hoofddoek is een verzetssymbool aan het worden, een verzet tegen psychiatrisch gestoorden zoals deze freak én tegen de uitlatingen van Vb-ers, die een Islamitisch slachtritueel vergelijken met een roofdieren-mentaliteit.

Zielig zooitje gefrustreerd Vlaams crapuul, zou ik zeggen. En dan is een hoofddoek een goede methode om te laten zien dat men het er niet mee eens is. Ik hoop dat mijn vriendin vaker een hoofddoek gaat dragen, want het staat haar erg goed. Mits goed gecombineerd, natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Mephisto : 14 mei 2006 om 11:33.
Mephisto is offline  
Oud 14 mei 2006, 11:34   #73
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Nie Neute, gewoon accepteren dat deze jongen jullie gezever over racisme heeft aangegrepen om de daad bij jullie woorden te voegen. Simpel, over & uitgeluld.
Oud 14 mei 2006, 11:37   #74
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto Bekijk bericht
Bobke, met wie? Of met wat?
De mentaliteit in Antwerpen?
Ik zou mij ook op de bres werpen, waarschijnlijk.
Zeker sinds het moment dat mijn vriendin niet meer met een hoofddoek over straat kan, zonder gelijk voor turk te worden uitgescholden [bij wijze van spreken]. Een hoofddoek is een verzetssymbool aan het worden, een verzet tegen psychiatrisch gestoorden zoals deze freak én tegen de uitlatingen van Vb-ers, die een Islamitisch slachtritueel vergelijken met een roofdieren-mentaliteit.

Zielig zooitje gefrustreerd Vlaams crapuul, zou ik zeggen. En dan is een hoofddoek een goede methode om te laten zien dat men het er niet mee eens is. Ik hoop dat mijn vriendin vaker een hoofddoek gaat dragen, want het staat haar erg goed. Mits goed gecombineerd, natuurlijk.
En toch maar hier komen profiteren en provoceren he. Het wordt met de dag duidelijker dat de zogenaamde "gastarbeiders" niet naar hier afgezakt zijn om te komen "werken". Die �*ndere agenda, dat was de échte.
Ploertendoder is offline  
Oud 14 mei 2006, 11:39   #75
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto Bekijk bericht
Nie Neute, gewoon accepteren dat deze jongen jullie gezever over racisme heeft aangegrepen om de daad bij jullie woorden te voegen. Simpel, over & uitgeluld.
Zoals al dat crapuul van jullie dat zich laat leiden door dat racistisch kloteboekske van jullie he?
Ploertendoder is offline  
Oud 14 mei 2006, 11:46   #76
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kweepeer Bekijk bericht
Dat heb ik ook al opgemerkt; dat ze eruit ziet als een westerse vrouw.
Ik weet niet of ze een hoofddoek droeg, maar wel dat ze langs achteren werd beschoten en dat de dader haar gezicht wellicht niet gezien had...
Dus iemand afknallen kan, als het maar op basis van zijn/haar uiterlijk of kleding is?
filosoof is offline  
Oud 14 mei 2006, 11:59   #77
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dus iemand afknallen kan, als het maar op basis van zijn/haar uiterlijk of kleding is?
In onze gekke dolgedraaide samenleving kan alles. Live with it.
Ploertendoder is offline  
Oud 14 mei 2006, 13:25   #78
Fille van de Foor
Gouverneur

Fille van de Foor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Ja, aan de mening of aan de motieven van een geesteszieke mag natuurlijk geen ogenblik getwijfeld worden !

Die geloven we op zijn woord !!
Look who's talking!
Oud 14 mei 2006, 13:25   #79
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Smaken verschillen.

In parken in Turkije is het toegelaten.
Parken zijn geen openbare gebouwen..
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 14 mei 2006, 13:38   #80
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Parken zijn geen openbare gebouwen..
Het park waar de neergeschoten Turkse vrouw zat te lezen, is ook geen openbaar gebouw.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be