![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb dat toch nooit in DM gelezen, maar ik lees die krant ook niet elke dag, dus het zou kunnen dat ik het net gemist heb. Het zou me ècht verbazen dat dat zo in DM gestaan heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Herlees nog eens mijn vorige commentaar. Wijs me waar ik verkeerd ben, of kom tot beter inzicht! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
|
![]() Ik ben geen verzamelaar van vuiligheid. Ik was ook verbaasd, maar het stond er wel! de bron is dus DM
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door djimi : 19 mei 2006 om 12:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Euh, welke ? Laatst gewijzigd door djimi : 19 mei 2006 om 12:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
2) ALS ... dat nu eenmaal zo is dat overal argwaan bestaat spontaan of opgefokt of wat dan ook, dan moet men daar toch de nodige besluiten uit trekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() Dat een normale gezonde reaktie die sinds mensengeheugnis altijd en overal voorkomt niet 'op het randje' is, en zeker geen racisme is.
Laatst gewijzigd door luc broes : 19 mei 2006 om 12:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Ik was destijds sodaat in Duitsland. de Vlamingen spraken duits met het personeel, de Walen spraken Frans en ze zijn daar goed in. In Brussel 'leren' ze Nederlands zoals ik destijds latijn geleerd heb. Geen zin, geen motivatie, nutteloos. Ik wil er nog aan toevoegen: het vlaamse onderwijs is van het beste ter wereld, Vlamingen spreken meer talen dan waar ook ter wereld. Laat ons dat zo houden. En er zijn nog andere zeer belangrijke vakken, belangrijker dan zoveel mogelijk talen zo goed mogelijk spreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() Djimi, je zei daar ergens: het gaat hier toch goed enz...
Dat is natuurlijk juist, het gaat ons meestal nog ongelofelijk goed: Salarissen, pensioenen, behuizing, sociale voorzieningen, scholen, hospitalen. Maar we moeten echter ook aan de toekomst van onze kinderen denken. In 1950 was de levensverwachting 63.5 jaar; de pensioen leeftijd 64.85 In 2000 was de levensverwachting 75 jaar ; de pensioenleeftijd 57 jaar. Dat wil dus zeggen dat de staat in 1950 geen pensioenen moest uitbetalen maar in 2000 18 jaar pensioenen moet uitbetalen. Komt daarbij dat steeds minder wensen werken, en steeds meer personen met pensioen zijn. Komt daarbij de enorme last van de steeds groter wordende groep werklozen, waarbij veel ongeschoolde allochtonen. Als je die beangstigende cijfers een beetje begrijpt dan weet je dat ons enorme problemen te wachten staan. Er zijn dus zeer dringende maatregelen nodig wat Verhofstadt ook moge beweren. Kunnen wij na mogelijk door sommigen goedbedoeld kerkasiel nog een nieuwe toevloed van ongeschoolde, moeilijk integreerbare migranten veroorloven. Dit op een ogenblik dat al de ons omringende landen migratie beperken (met maatregelen waarvoor het VB veroordeeld werd voor 'racisme'). Ik vrees dat dit echt racisme zal in de hand werken. Zoals je zelf zei ontwikkelings hulp is noodzakelijk. Ik denk dat dit de enige zinvolle maatregel. En uiteraard moeten we hier is zelfde kansen bieden die iedereen hier heeft. Wie daar niet mee tevreden is kan terug naar eigen land. Laatst gewijzigd door luc broes : 19 mei 2006 om 14:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 19 mei 2006 om 14:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die komt ook al sinds mensenheugnis altijd en overal voor, en heeft er ongetwijfeld mede voor gezorgd dat we niet meer in een boom hangen te pruilen of in een grot zitten te kniezen, maar in een met centrale verwarming en air-conditioning uitgeruste 'living', gebruik makend van een high speed internet-verbinding. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Mijn 'besluit' is alvast dat, aangezien die argwaan meestal ècht totaal onnodig is, er dus gewoon vaker, méér en béter gecommuniceerd en samengewerkt moet worden. Kleine kinderen kunnen dat wel, waarom zouden volwassenen dat dan plots niet meer kunnen ??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Ik denk dat de meesten het kerkasiel goed bedoelden, niet 'sommigen' zoals u beweert. Ik ben zelf voorstander van een mondiale samenleving waar uiteindelijk helemaal geen landsgrenzen meer bestaan, maar ik besef ook wel dat dit in de huidige omstandigheden niet te realiseren valt. Ik zal dus zèlf ook een compromis moeten slikken. Als het een compromis wordt dat getuigt van een 'beschaafde', 'edele', 'hoogstaande' ... basishouding, dan zal ik dat misschien zelfs met plezier doen. 3) Daar ben ik het met u volkomen eens over. Dat zal een pak geld kosten, maar als deze 'investering' goed aangepakt wordt, zal de 'return' vele malen hoger liggen dan de oorspronkelijke uitgaven. Dat wordt dan een echte 'win-win' situatie. 4) Inderdaad, dezelfde kansen, dezelfde rechten, dezelfde plichten, dezelfde behandeling. Ik denk niet dat er daar velen ontevreden mee zullen zijn, integendeel zelfs. Laatst gewijzigd door djimi : 19 mei 2006 om 16:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
En gelijktijdig wordt het ontrouwe traditionele kiespubliek vervangen door een nieuw trouw kiespubliek. meer dan 90 % van de vreemdelingen stemt SP PS. Dus geen probleem!? 2) ??? |
|
![]() |
![]() |