Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2003, 17:02   #61
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door basil
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Je kan evenmin zeggen dat de democratie gerespecteerd wordt door de pariteitsregel waardoor een Vlaamse stem minder waard is dan een Waalse terwijl de Vlamingen in Brussel het moeten stellen met een nepstatuut. De NVA heeft bij de verkiezingen meer stemmen gehaald dan Ecolo waar de eerste één zetel heeft gekregen en de laatste vier!
Pas dan het kiessysteem aan. Ook hier is een splitsing tussen Vlaanderen en Wallonië niet noodzakelijk om het probleem op te lossen.
D�*t zullen de franstaligen zeker niet willen: stel je voor dat de Vlamingen de meerderheid gaan uitmaken!
Daarom: 1 regering die het hele land bestuurt. Iedereen gelukkig!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2003, 17:05   #62
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zoals hier reeds werd aangehaald zijn de meeste problemen tussen Vlamingen en Walen te wijten aan het mentaliteitsverschil waardoor geen beleid kan gevoerd worden dat afgestemd is op de specifieke behoeften van (vooral de Vlaamse) elke regio. De Walen (en franstaligen in het algemeen) voeren dan nog een taal-expansiepolitiek in Vlaanderen door de weigering Nederlands te spreken en een intolerante houding aan te nemen tov de Vlamingen in hun verfranste gemeenten. Hun houding ten aanzien van Vlaanderen wordt nog eens geïllustreerd door het feit dat een kleine minderheid van Waalse scholieren het Nederlands als tweede taal nemen (en dan zie ik hier sommigen pleiten voor een tweetalig België....).
Er bestaat ook een mentaliteitsverschil tussen Antwerpenaren en Brabanders, tussen West-Vlamingen en Limburgers,... Toch geen reden om al die streken onafhankelijk te maken?
Dat leerlingen in Wallonië eerder een andere taal als tweede taal kiezen heeft misschien te maken met het feit dat Nederlands nu niet meteen een wereldtaal is.
Vraag eens aan een buitenlandse ondernemer welke bevolkingsgroepen zich onderscheiden in dit land en je zal horen dat het verschil hem tussen 'the Dutch and French-speaking' bevindt.
Denk je nu echt dat buitenlandse ondernemers zich met dergelijke futiliteiten bezig houden? Die mensen hebben wel betere dingen te doen hoor...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 10 augustus 2003, 21:59   #63
Pieterjan
Parlementslid

Pieterjan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vertel dat eens aan de werkeloze Vlamingen die zonder de geldtransfers wel een job zouden hebben, vertel dat eens aan de zieke Vlamingen die zonder de geldtransfers van een betere ziekenzorg zouden kunnen genieten, vertel dat eens aan de toekomstig gepensioneerden die zonder de geldtransfers wel van een dikke geldreserve zouden kunnen genieten...
Oud 10 augustus 2003, 22:01   #64
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
Citaat:

Vertel dat eens aan de werkeloze Vlamingen die zonder de geldtransfers wel een job zouden hebben, vertel dat eens aan de zieke Vlamingen die zonder de geldtransfers van een betere ziekenzorg zouden kunnen genieten, vertel dat eens aan de toekomstig gepensioneerden die zonder de geldtransfers wel van een dikke geldreserve zouden kunnen genieten...
Die ene regering hebben we ooit gehad eh, en als we die nu nog hadden waren we nog fijn de slaafjes van de Walen...
Oud 10 augustus 2003, 22:07   #65
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix

Die ene regering hebben we ooit gehad eh, en als we die nu nog hadden waren we nog fijn de slaafjes van de Walen...
verbetering: nog slaafser dan we nog zijn...
Oud 10 augustus 2003, 22:10   #66
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Och, dutskes toch. Dien gauw een klacht in bij het Europees Hof voor de Rechten van de Mens, om die bloedige onderdrukking te laten ophouden.
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2003, 22:12   #67
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Numarx
Och, dutskes toch. Dien gauw een klacht in bij het Europees Hof voor de Rechten van de Mens, om die bloedige onderdrukking te laten ophouden.
Ah, Numarx, het is gewoon niet te snappen dat die sukkelaars van pure miserie geen zelfmoord plegen.
Het zou anders wel hélpen voor iedereen.
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2003, 22:14   #68
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Ah, Numarx, het is gewoon niet te snappen dat die sukkelaars van pure miserie geen zelfmoord plegen.
Ik heb het tot twee maal toe geprobeerd. De eerste maal met een mes uit Solingen maar die bleek niet door mijn pezen te geraken.

De tweede maal kocht ik een stukje bij Val-Saint-Lambert (in de uitverkoop) maar dit bleek al helemaal waardeloos!
Oud 10 augustus 2003, 23:02   #69
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Numarx
Jullie snappen het niet, denk ik. 't Probleem is dat de Vlamingen veel te bescheiden zijn. Dat de Vlaamse ministers voortdurend slechte akkoorden afsluiten, is gewoon een feit. Dat zou te maken hebben met die Vlamingen die in de 16e eeuw naar wat nu Nederland is verhuisden.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2003, 23:37   #70
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Bewijs dat!

Citaat:
Oud 11 augustus 2003, 08:06   #71
Willy Eeckhout
Lokaal Raadslid

Standaard

Raf

Elk zinnig mens erkent dat de werkloosheid één van de eerste prioriteiten
zouden moeten zijn van onze politiekers.
Tenzij de regering met wapenhandel aan dictaturen (als eerste prioriteit)
de werkloosheid wil bestrijden

De veel te hoge loonlasten voor de bedrijven (13 % hoger dan onze buurlanden) moeten daarom dringend verlagen.

Doch alle verkiezingsbeloften te spijt heeft de regering geen geld voor belastings verlagingen aan de bedrijven.( uitgesteld tot volgend jaar en gehalveerd)

Met de miljarden transfers van Vlaanderen naar Wallonie weg te werken had de regering dit geld kunnen gebruiken om de lastenverlaging onmiddellijk door te voeren.

Wallonië wordt niet beter van de financiële transfers, integendeel de verspilling viert er hoogtij. (b.v. 4 Waalse ministers van onderwijs met hun kabinetten waar Vlaanderen 1 minister heeft voor onderwijs).

Wallonië weigert een objectieve studie naar deze transfers.
Integendeel, ze dreigen den Belgiek op te blazen indien de transfers zouden stoppen.
Oud 11 augustus 2003, 09:34   #72
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Bewijs dat!

Ik hoop van harte dat de tijd zal uitwijzen dat ik ongelijk heb (ik zou niet liever willen) maar elk mens met een beetje verstand ziet de ramp zo op ons afstevenen...

Als je de oogkleppen wil blijven ophouden, ga gerust je gang...
Oud 11 augustus 2003, 10:00   #73
percloride
Provinciaal Gedeputeerde

percloride's schermafbeelding

Standaard

iemand die een strakke Belgische nationaistische visie verdedigd kan niet meer gered worden, ook is dit het geval met dit land, het is te laat om daar enige verandering in aan te brengen. Enkele mensen aan de Belgische top hebben een full-time bezigheid om hun job in stand te houden, dat vraagt veel energie, en die energie kan niet tot het oneindige,
daarom, nog een klein beetje geduld en het kaartenhuisje valt in mekaar,
zeker weten !
percloride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2003, 10:02   #74
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willy Eeckhout
Raf

Elk zinnig mens erkent dat de werkloosheid één van de eerste prioriteiten
zouden moeten zijn van onze politiekers.
Tenzij de regering met wapenhandel aan dictaturen (als eerste prioriteit)
de werkloosheid wil bestrijden
Als ze niet zoveel tijd en energie moesten steken in al die communautaire bullshit, zouden ze dat wellicht allang gedaan hebben.

Citaat:
De veel te hoge loonlasten voor de bedrijven (13 % hoger dan onze buurlanden) moeten daarom dringend verlagen.

Doch alle verkiezingsbeloften te spijt heeft de regering geen geld voor belastings verlagingen aan de bedrijven.( uitgesteld tot volgend jaar en gehalveerd)
Moeten Vlaanderen en Wallonië daarom gescheiden worden?

Citaat:
Met de miljarden transfers van Vlaanderen naar Wallonie weg te werken had de regering dit geld kunnen gebruiken om de lastenverlaging onmiddellijk door te voeren.

Wallonië wordt niet beter van de financiële transfers, integendeel de verspilling viert er hoogtij. (b.v. 4 Waalse ministers van onderwijs met hun kabinetten waar Vlaanderen 1 minister heeft voor onderwijs).
Precies! En daarom: afschaffen die idiote regionale parlementen en regeringen en de bijhorende ministers met hun kabinetten en administraties. Zouden daar ook al niet enkele miljarden mee uitgespaard kunnen worden?

Citaat:
Wallonië weigert een objectieve studie naar deze transfers.
Integendeel, ze dreigen den Belgiek op te blazen indien de transfers zouden stoppen.
Onzin. Als om het even welke instantie besluit om die zogenaamde transfers eens uit te pluizen, is er geen enkele Waal die dat kan beletten.

Citaat:
Oud 11 augustus 2003, 10:06   #75
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Bewijs dat!

Ik hoop van harte dat de tijd zal uitwijzen dat ik ongelijk heb (ik zou niet liever willen) maar elk mens met een beetje verstand ziet de ramp zo op ons afstevenen...

Als je de oogkleppen wil blijven ophouden, ga gerust je gang...
Flauwe kul! Met je doemscenario's kan je niet objectief aantonen dat zowel Vlaanderen als Wallonië gebaat zijn bij een scheiding. Het enige wat wèl duidelijk is, is dat al die "Vlamingen versus Walen"-onzin jaarlijks karrenvrachten geld kost; geld dat inderdaad op een veel nuttigere manier zou kunnen besteed worden...

Citaat:
Oud 11 augustus 2003, 10:11   #76
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Flauwe kul! Met je doemscenario's kan je niet objectief aantonen dat zowel Vlaanderen als Wallonië gebaat zijn bij een scheiding.
Toch is al eerder aangetoond dat een administratieve scheiding (ik heb het dan nog niet over een staatsrechtelijke) in het belang van beide deelgebieden zou zijn: a. de loskoppeling van de loonnormen zou voor Wallonië een goede zaak zijn, b. de loskoppeling van de SZ zou ook voor beide een bevrijding betekenen. Dan zouden beide deelgebieden echt ten volle hun verantwoordelijkheid moeten opnemen en zelf instaan voor de uitbouw van die aspecten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2003, 10:16   #77
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Flauwe kul! Met je doemscenario's kan je niet objectief aantonen dat zowel Vlaanderen als Wallonië gebaat zijn bij een scheiding.
Toch is al eerder aangetoond dat een administratieve scheiding (ik heb het dan nog niet over een staatsrechtelijke) in het belang van beide deelgebieden zou zijn
Wanneer en door wie? Weblink?

Citaat:
Oud 11 augustus 2003, 10:21   #78
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat de loonnorm betreft, werd hier verwezen naar een OESO-studie. Voor de SZ kan ik verwijzen naar de studie van de KUL die enkele jaren geleden verscheen (drie dikke delen met geel-blauwe kaft - jammer genoeg heb ik de referentie hier nu niet bij, maar dat driedelig werk steekt in de unifbib van Kortrijk).
Oud 11 augustus 2003, 11:23   #79
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Wat de loonnorm betreft, werd hier verwezen naar een OESO-studie. Voor de SZ kan ik verwijzen naar de studie van de KUL die enkele jaren geleden verscheen (drie dikke delen met geel-blauwe kaft - jammer genoeg heb ik de referentie hier nu niet bij, maar dat driedelig werk steekt in de unifbib van Kortrijk).
Nergens iets op internet te vinden dat jou verhaaltje kan bevestigen?

Citaat:
Oud 11 augustus 2003, 15:23   #80
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nergens iets op internet te vinden dat jou verhaaltje kan bevestigen?
"Mijn" verhaaltje? Als ik me goed herinner was het iemand anders die hier een verwijzing op dit forum heeft geplaatst over die loonstudie in Vlaanderen versus Wallonië.

En wat die publicatie betreft, mag u gerust met mijn groeten de dienstdoende hoofdbibliothecaris van de KULAK opbellen en ernaar vragen (ik weet dat het werk op de tweede verdieping staat, links van de hoofdtrap, bij het onderdeel staatsrecht).
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be