Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 19 mei 2006, 17:48   #61
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
'Directe democratie' lijkt me veel gezonder
Tu quoque, Brute?
Oud 19 mei 2006, 18:10   #62
Harald
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Waar zie jij een ontkenning ? ik voeg toe dat er op de boerenbuiten nog heel wat varkens privé (lees in het zwart) geslacht worden, en die worden ook de keel overgeneden om het bloed te vangen voor de pensen, en neen, niet altijd na eerst doden. Mag ik deze selectieve dierenliefde niet interpreteren als stemmingmakerij ?
Uitgangspunt van deze draad is dat onder andere het gedoogbeleid bij het overtreden van slachtwetten (i.v.m. islamitische offerfeest) bij vele burgers een gevoel van nijd kan opwekken.

Jouw tussenkomst over varkensslachtingen is totaal off-topic.
Bovendien ga je volkomen onterecht suggereren dat Vlaams Belangers een selectieve dierenliefde hebben. Je kan die selectieve dierenliefde - een product van jouw geest - niet aantonen.
En op die fictie van jouw geest ga je het Vlaams Belang aanvallen.
En dat is aanzetten tot haat. Mensen in een slecht daglicht plaatsen op grond van fictieve gebreken. Je hebt beruchte voorgangers op dat vlak.

mvg

Harald.
Harald is offline  
Oud 19 mei 2006, 18:10   #63
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Nee dat beweerde je niet, je schreef o.a.:
.
Hieruit kan ik alleen besluiten dat alleen Vlamingen hardleers zijn.
De hoofdzaak is trouwens dat de inspanningen om hardleerse Vlamingen op betere gedachten te brengen de gemaakte kosten dekken zodat nog meer inspanningen kunnen geleverd worden. Niet om het stortbad van Marie Ardena te sponseren

Precies, daar gaat het net over.
Het lijkt mij logisch dat degene die de kosten maakt ook de opbrengst krijgt.
Ondertussen rijden de walen verder zoals ze wensen, hebben ze die Vlamingen eventjes liggen zeg.

Die boodschap is er of waarvoor dacht ge dat boetes voor dienen.
Ik moet de eerste nog tegenkomen die zegt dat hij te snel rijdt om de staatskas te spijzen.

Voor zover ik weet worden die ter plaatse geïnd.

Is het niet betalen een Vlaams of een Belgisch probleem ?
Ik denk dat uw moeder niet tevreden zal zijn van haar leerling.
dat hardleerse vlamingen die zich niet gedragen = alleen vlamingen zijn hardleers ? Een les begrijpend lezen gemist ?

Ik had het over belangrijkeheid, en partijen die zich drukker maken over de transfert van een bedrag waarvan we met zen allen de grote-orde bepalen en dat eigenlijk nul zou moeten zijn, dan over de verkeersveiligheid an sich.

Voor mij is het transfertprobleem dan ook het allerlaatste dat dient opgelost te worden, als we het over bverkeersveiligheid en bijhorende boetes hebben.

Vlaams of belgisch probleem ? Niet te slim proberen zijn hé, als je het exact wil berekenen moet je ook de hoogte van de boetes kennen die niet betaald worden. Nu geeft men enkel het % niet betaalde.
Als het overgrote gedeelte van de boetes in vlaanderen uitgescheven worden (83%), is van die overgrote meerderheid 2/3 niet betaald door vlamingen als we eventjes vergeten dat er in vlaanderen ook brusselaars en walen rondrijden. Dus de vlaming onthoudt de vlaamse gemeenschap meer dan het onevenwicht in de verdeelsleutel. Raar dat partijen die van comunautaire scherpslijperij hun handelsmerk maken dat niet weten ?
Of althans voorang geven aan het kleinste bedrag om mee te scoren. Stemmingmakerij ? Pamperen eigen volk ?

Mijn moeder zal toch niet helemaal ontevreden zijn denk ik

Laatst gewijzigd door spherelike : 19 mei 2006 om 18:12.
spherelike is offline  
Oud 19 mei 2006, 18:54   #64
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

slobodan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
Uitgangspunt van deze draad is dat onder andere het gedoogbeleid bij het overtreden van slachtwetten (i.v.m. islamitische offerfeest) bij vele burgers een gevoel van nijd kan opwekken.
Het is mijn fundamenteel recht om niet geïnteresseerd te zijn in om het even welke andere cultuur. Wat er in de Koran voor onzin staat en op welke wijze die beleefd wordt door de aanhangers daarvan is niet relevant volgens mij.
Ben ik daarom een slecht mens?
Onze niet-Europese allochtonen zitten hier in de eerste plaats om onze sociale zekerheid op te souperen, met misschien nog een verborgen religieus-politieke agenda.
Maar onze media en politici houden ons voor dat de multiculturele maatschappij iets is als een soort finaliteit, die wij MOETEN accepteren. Van morele dwingelandij gesproken!
Als ik een afkeer van katten en honden heb zal niemand mij het ten kwade duiden dat ik ze niet in huis haal, maar anderzijds zal ik nooit zo'n beest kwaad doen.
Ik beken het eerlijk: ik vind het storend, grotesk en bedreigend om overal zwarten, rondlummelende en parasiterende Islamieten, moskees, hoofddoeken etc. te zien in MIJN land en dat is mijn goed recht!

Laatst gewijzigd door slobodan : 19 mei 2006 om 18:55.
slobodan is offline  
Oud 19 mei 2006, 18:58   #65
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Bovendien ga je volkomen onterecht suggereren dat Vlaams Belangers een selectieve dierenliefde hebben. Je kan die selectieve dierenliefde - een product van jouw geest - niet aantonen.
En dat is aanzetten tot haat. Mensen in een slecht daglicht plaatsen op grond van fictieve gebreken. Je hebt beruchte voorgangers op dat vlak.

mvg

Harald.
De overheid gedoogd volgens u overtredingen van de slachtwetten bij het slachten van schapen ter gelegenheid van het offerfeest door moslims. Ik heb dit nog nergens ontkend.

Ik zeg dat de overheid ook overtredingen gedoogd bij het slachten van varkens voor privégebruik uiteraad hoofdzakelijk door autochtonen.

Tenzij je het bestaan van deze varkens-slachtingen ontkent of weet hebt van effectief optreden door de overheid tegen deze inbreuk, of weet hebt van een standpunt tegen deze overtreding uit dezelfde hoek als waar de inbreuken bij schapenslachtingen aangeklaagd worden, noem ik dit selectieve dierenliefde. Dit was eerder ironisch bedoeld, maar voluit beweer ik dat het NIET te doen is om naleving van de wet, en ook niet om het welzijn van die schapen, maar om de allochtonen met de vinger te kunnen wijzen.
Ik zet dus niet aan tot haat in tegendeel, ik probeer aan die eventueel nijdig wordende medemens te zeggen dat als hij oprecht is, hij alle inbreuken moet aanklagen, en dus niet selectief op basis van godsdienst.
Dat is nu net wat ik het VB verwijt. Geen oproep tot het respecteren van de wet door iedereen, maar altijd focussen op die ene geloofsgemeenschap.
Ik ontken zeker niet dat er misbruiken zijn, maar de boodschap wordt niet eerlijk gebracht.
spherelike is offline  
Oud 19 mei 2006, 19:04   #66
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Eerst bestempel je het feit dat veel migranten niet geintegreerd zijn, binnen hun eigen gemeenschap blijven en onze normen en waarden niet begrijpen en afwijzen, als louter "VB-discours". Nauwelijks een regel verder zeg je dat jij de problemen niet ontkent...
De regel daana in punt 3 gaat het over gedogen van inbreuken op de slachtwet.

zie jij een verband tussen onderwijs en slachtwetten ?
spherelike is offline  
Oud 19 mei 2006, 19:08   #67
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat interesseert me. Kan je daar wat meer over vertellen?
Ik kan het niet meer terugvinden, maar ik dacht dat een officiele vraag in een of ander parlement was, waar de bevoegde minister moest toegeven dat 2/3 van de boetes niet geind werden. Ik schrok hier ook behoorlijk van. Eens dat men weet dat iemand anders ongemoeid gelaten wordt na niet betaling van een boete, zal dit wel aanstekelijk werken zeker.
spherelike is offline  
Oud 19 mei 2006, 19:08   #68
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

mvg

Harald.
De overheid gedoogd volgens u overtredingen van de slachtwetten bij het slachten van schapen ter gelegenheid van het offerfeest door moslims. Ik heb dit nog nergens ontkend.

Ik zeg dat de overheid ook overtredingen gedoogd bij het slachten van varkens voor privégebruik uiteraad hoofdzakelijk door autochtonen.

Tenzij je het bestaan van deze varkens-slachtingen ontkent of weet hebt van effectief optreden door de overheid tegen deze inbreuk, of weet hebt van een standpunt tegen deze overtreding uit dezelfde hoek als waar de inbreuken bij schapenslachtingen aangeklaagd worden, noem ik dit selectieve dierenliefde. Dit was eerder ironisch bedoeld, maar voluit beweer ik dat het NIET te doen is om naleving van de wet, en ook niet om het welzijn van die schapen, maar om de allochtonen met de vinger te kunnen wijzen.
Ik zet dus niet aan tot haat in tegendeel, ik probeer aan die eventueel nijdig wordende medemens te zeggen dat als hij oprecht is, hij alle inbreuken moet aanklagen, en dus niet selectief op basis van godsdienst.
Dat is nu net wat ik het VB verwijt. Geen oproep tot het respecteren van de wet door iedereen, maar altijd focussen op die ene geloofsgemeenschap.
Ik ontken zeker niet dat er misbruiken zijn, maar de boodschap wordt niet eerlijk gebracht.
spherelike is offline  
Oud 19 mei 2006, 19:21   #69
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De regel daana in punt 3 gaat het over gedogen van inbreuken op de slachtwet.

zie jij een verband tussen onderwijs en slachtwetten ?
Nu probeer je de opmerking te ontwijken. Je hebt meermaals en over diverse problemen gezegd dat je ze niet ontkent. Toch ontken je het hoofdprobleem door het te bestempelen als een VB-fantastietje.
Oud 19 mei 2006, 19:37   #70
Harald
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

Het gaat hier over :
http://www.gaia.be/nl/nieuws/020498.html
Citaat:
[FONT=Verdana, Helvetica, Arial][SIZE=2]De dierenrechtenorganisatie GAIA eist zware sancties tegen steden en gemeenten die zoals de voorbije jaren tijdens het Offerfeest ook dit jaar wettelijk verboden rituele thuisslachtingen gedogen, stimuleren en zelfs mee organiseren
[/SIZE]
Citaat:
[/FONT][FONT=Verdana, Helvetica, Arial][SIZE=2]"Wie van de gemeenten en steden met het Offerfeest toch nog containers zal plaatsen om moslims toe te laten slachtafval van thuis geslachte schapen in te deponeren, en wie toch nog slachtvergunningen zal uitreiken aan moslims om thuis en dus illegaal ritueel te slachten, bewijst enkel misprijzen voor de dierenwelzijnswet en maakt de autoriteit van de eigen voogdijminister belachelijk", zegt GAIA-voorzitter Michel Vandenbosch.[/SIZE][/FONT]
Gemeentebesturen die illegale slachtingen mee organiseren en containers plaatsen om het slachtafval in te deponeren. Dat is al meer dan gedogen.
En dat wordt niet gedaan voor het illegaal slachten van varkens.
En die discriminatie is medeoorzaak van nijd en haat. Dat heeft niets te maken met selectieve dierenliefde. Dat is een zeer gewone menselijke reflex.

Maar dan ga jij de Vlamingen nog verwijten! En alweer op grond van een ideetje van jou. Er is geen gedoogbeleid voor illegale varkensslachtingen, net zomin als de selectieve dierenliefde.

mvg

Harald.
Harald is offline  
Oud 19 mei 2006, 19:44   #71
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nu probeer je de opmerking te ontwijken. Je hebt meermaals en over diverse problemen gezegd dat je ze niet ontkent. Toch ontken je het hoofdprobleem door het te bestempelen als een VB-fantastietje.
Ik ben eerlijk echt waar niet meer mee.
bij mij ging punt 2 over onderwijs en punt 3 over slachtwetten, ik begrijp echt niet wat je wil zeggen. Wil je misschien een quote meegeven van de tekst waar je het over hebt ?
spherelike is offline  
Oud 19 mei 2006, 19:52   #72
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ben eerlijk echt waar niet meer mee.
bij mij ging punt 2 over onderwijs en punt 3 over slachtwetten, ik begrijp echt niet wat je wil zeggen. Wil je misschien een quote meegeven van de tekst waar je het over hebt ?
[geduldig en liefdevol:]

We gaan dat eens oplossen. Kijk eens naar volgende stelling:

Veel migranten zijn niet geintegreerd, blijven binnen hun eigen gemeenschap en begrijpen onze normen en waarden niet en wijzen ze af.

Is deze stelling volgens jou:

a. juist
b. VB-discours
c. onjuist
Oud 19 mei 2006, 20:04   #73
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het gaat hier over :
http://www.gaia.be/nl/nieuws/020498.html
Gemeentebesturen die illegale slachtingen mee organiseren en containers plaatsen om het slachtafval in te deponeren. Dat is al meer dan gedogen.
En dat wordt niet gedaan voor het illegaal slachten van varkens.
En die discriminatie is medeoorzaak van nijd en haat. Dat heeft niets te maken met selectieve dierenliefde. Dat is een zeer gewone menselijke reflex.

Maar dan ga jij de Vlamingen nog verwijten! En alweer op grond van een ideetje van jou. Er is geen gedoogbeleid voor illegale varkensslachtingen, net zomin als de selectieve dierenliefde.

mvg

Harald.
We zijn welke vertrokken bij : Gedoogbeleid bij overtreding van de slachtwetten.
En we zijn nu aanbeland bij hulp van gemeenten bij het organiseren van illegale slachtingen. Medeplichtigheid is wat anders dan gedogen.
Je hebt dus iets tegen gemeenten die inbreuken mee organiseren, zeg dat dan direkt man.
Uiteraard kan dit niet.
spherelike is offline  
Oud 19 mei 2006, 20:07   #74
AyneRand
Minister-President

Standaard

Er wordt hier nogal losjes gegooid met bijvoeglijke naamwoorden. Wat zijn veel migranten die zich niet willen integreren:

- 5 percent
- 10 percent
- 20 percent
- 50 percent
- 80 percent

en dan graag de exacte bewijzen bij het gekozen cijfer.
AyneRand is offline  
Oud 19 mei 2006, 20:08   #75
Harald
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Wat betreft de subsidiëring van moskeeën antwoord jij :
Citaat:
Ook een recente maatregel. Is hij al goedgekeurd ten andere ? Maar zelfs dan is het voor normale niet discriminerende mensen normaal dat iedere erkende godsdienst gesubsidieerd wordt.
Doel : stemmingmakerij
Lees daarover eerst op Wikipedia over het Concordaat van 15 juli 1801 :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Concord...n_15_juli_1801
Citaat:
Het Concordaat voorzag in het herstel van de vrijheid van eredienst, in een bezoldiging van de katholieke geestelijkheid door de Staat, in ruil voor de tijdens de Revolutie genationaliseerde en door de revolutionaire regering verkochte kerkelijke bezittingen, en in een herindeling van Frankrijk (het geannexeerde België inbegrepen) in nieuwe bisdommen.
De bezoldiging van katholieke priesters en het onderhoud van katholieke kerken vormen een schadeloosstelling, géén subsidiëring.
De subsidiëring van moskeeën is een discriminatie t.o.v. andere godsdiensten.
De erkenning van de islam is bovendien ondemocratisch want niet gedragen door de meerderheid van de bevolking.

Dit gezegd zijnde zie ik niet in waarom ik niet normaal en discriminerend zou zijn. Jij bent weer vlug met vooroordelen.

mvg

Harald.
Harald is offline  
Oud 19 mei 2006, 20:11   #76
AyneRand
Minister-President

Standaard

Subsidies van religies door de staat is niets anders dan diefstal, staatsdiefstal.
AyneRand is offline  
Oud 19 mei 2006, 20:11   #77
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Veel migranten zijn niet geintegreerd, blijven binnen hun eigen gemeenschap en begrijpen onze normen en waarden niet en wijzen ze af.

a. juist
b. VB-discours
c. onjuist
spherelike is offline  
Oud 19 mei 2006, 20:12   #78
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

a. juist
b. VB-discours
c. onjuist
a en b
spherelike is offline  
Oud 19 mei 2006, 20:17   #79
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
a en b
Ow ow, stop de persen!

Jij zegt dus hier dat de analyse dat veel migranten niet willen integreren juist is én VB-discours is. Kunnen we dat anders interpreteren dan dat het VB volgens jou op dit punt een juiste analyse maakt?
Oud 19 mei 2006, 20:27   #80
Gargamel
Banneling

Standaard

Diegenen die het niet kunnen verdragen dat we een sappig haasje van het varken op de grill plaatsen rotten het best op.Ik zie niet in waarom ik me zou moeten aanpassen aan een barbaarse cultuur komende uit het Oosten.Indien het dwang is ben ik slachtoffer van mijn plaats van geboorte,Vlaanderen dus.En hoef dan ook bescherming tegen barbaren en dievenbendes die denken dat alles van hen is zonder één stroot van de aarde te rapen.Met al dat gespuis=de boot op en kom nooit meer weer.In feite zijn WIJ het die een cgkr moeten hebben tegen de invasie van dat krapuul..
En geef me maar weer eens een ban.....
Gargamel is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be