![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Staatssecretaris
|
![]() Het heeft inderdaad niets te maken met vlaamse of begische origine. Ze heeft dat goed gedaan maar is er ook alleen maar geraakt omdat Venus en Sererna niet zo vaak meer spelen. Momenteel is Justine ook beter dan Kim.
Dit neemt uiteraard niet weg dat ik graag naar vrouwentenis kijk en dat ik geografisch gezien suppoter voor Kim. Het vrouwentennis is als het mannentennis uit de tijd van Borg en interessanter om naar te kijken dan naar de mannentennis van vandaag. Het vele spelen (lees hard werken) heeft haar op die plaats gebracht, dus toch wel verdiend, proficiat Kim. In elk geval is zo'n plaats en navenante verdiensten in het tennis meer op zijn plaats dan de verdiensten in voetbal maar wel niet in verhouding van pakweg, een zeiler in Belgie die tot de olympische top behoord maar wel een 9 to 5 job nodig heeft om zijn boot te kunnen betalen. Als je het gemiddelde sportnieuws neemt is er meer aandacht voor een uitschakeling van de nationale voetbalploeg in de voorrondes dan voor de nummer 1 van ons klein landje in tennis, motorcross, judo, tafeltennis e.d. In een ander land is het groot nieuws als een landgenoot in één of andere sportieve dicipline nummer 1 in de wereld is en dan vraagt men zich af hoe het komt dat men niet weet waar België ligt in de rest van de wereld tenzij men over dutroux, dioxinekippen of varkenspest begint. Nee, dat is niet zo goed in de publicitaire westerse samenleving. Het succes van Kim dient opgeblazen te worden, een of ander product aan verbinden, duidelijk genoeg en indien mogelijk belgisch. Maakt niet uit wat. Stel je maar eens voor dat Kim een nederlandse had geweest. I.p.v. met tollen (Beyblades) te spelen hadden de kids allang voor poppetjes, al dan niet in speidstand , van Kim aan het zagen geweest tegen hun ouders. K3 koeken worden voorzien van Kim etiketten en den bucht verkoopt weeral. Maarja, wij Belgen of Vlamingen kunnen hier en daar wel iets maar marketing blijft iets vreemds.
![]() |
#62 |
Gouverneur
|
![]() Kim gaf waarschijnlijk nog het beste antwoord in heel deze discussie..
Ze vond het mooi voor België, voor Vlaanderen.... voor Limburg..... Wat ik wel ambetant vond is dat pa Clijsters een tijd terug is gaan klagen over de hoge belastingen die hij moest betalen op de winstpremies... Ik zou die verdorie graag betalen.... Er blijft immers nog meer dan genoeg over om alle financiele zorgen te vergeten... |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Historisch gezien was het hertogdom Limburg slechts deels verloren gegaan aan Duitsland. Een deel ligt nog in België, een deel in Nederland en een deel in Duitsland.
![]() |
![]() |
#64 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Historisch gezien bestonden er uberhaupt geen graafschappen, prinsbisschops- of andere vorstendommen... Uiteindelijk heeft deze discussie dan ook geen zin en zijn we allemaal maar mensen die onder de kerktoren of minaret leven. En ik het geval van Kim staat die toren in een gehucht van Bree, waar men een plat limburgs dialect kalt en limburgse witte heist. Bijgevolg is Kim een schoon Vlaams kind in hart en nieren, geen Belgische want de Belgische taal of cultuur bestaat niet ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() o jee begint die idiote discussie weer?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een logische redenering is dan: Kim is Limburgse, niet 'een schoon Vlaams kind in hart en nieren'... ![]() Maar anyway, deze discussie is geheel ongepast hier. Ik feliciteer Kim met deze fantastische prestatie! Of ze nu Vlaamse, Waalse, Limburgse, West-Vlaamse, Henegouwse is, of van Timboektoe of Jakkamakka komt voor mijn part!
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik feliciteer Belgische Kim ook.
Hoe ongepast om over haar identiteit te discussieren, laat ze dat zelf uitmaken: Zoals ze zelf zegt; en ik parafraseer "al dat Vlaams-Waals gezever, ik ben Belg!" (de exacte bewoordingen ben ik evenwel vergeten, maar dat zeiden beide meisjes in zowat elk interview rond Roland Garros) |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wil je haar feleciteren, doe dat dan op haar eigen stekje. Want iets vertelt met dat Kim hier niet komt lezen ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ok, ik reageer niet meer.
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
Relatief tov andere landen is de belastingsdruk hier zodanig hoog dat je als staat zulke mensen hun belastingsinkomsten uiteindelijk volledig verliest ten koste van andere landen. Je zou hier kunnen een mouw aan passen door een bovengrens te plakken op de belastingen die je moet betalen. Op die manier houdt je die belastingsgelden hier. Heck: als je de grens laag genoeg legt trek je nog buitenlands grootkapitaal aan ook. Deze stelling wordt trouwens volmondig ondersteund door de communisten. Die stellen namelijk dat 80% van het wereldinkomen naar de zakken van 10% van de bevolking gaat en dat die 10% geen belastingen betalen. Zeg dan zelf, wat heb je het liefst? 50% belastingen op 20% van het wereldinkomen, of 20% op 100% van het wereldinkomen? Uiteraard het laatste, aangezien dat u letterlijk twee keer zoveel staatsinkomsten geeft om te verdelen. Bovendien betaalt de kleine man dan maar 20% belastingen ipv 50% zodat die het ook weer beter heeft.
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
![]() (sorry, die kon ik niet laten liggen)
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
![]() Proficiat!
![]() |
![]() |
#74 |
Burger
|
![]() Proficiat Kim !
![]() |
#75 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#76 | |||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#77 |
Staatssecretaris
|
![]() Trots is inderdaad niet het juiste woord. Dat geldt alleen voor Kim zelf en haar omgeving, degenen die het mee mogelijk hebben gemaakt.
En Stijn, het mag hier dan wel politics.be zijn maar dit staat onder koetjes en kalfjes. Voor communotaire kwesties kunt u op betreffende pagina terecht. Het grootkapitaal betaald geen 20% en zal dat ook niet doen. Zelfs een Tobin-tax van 0.01 % is teveel voor hen. M.a.w. laat de sukkelaar maar betalen. Daar kunnen we gemakkelijk 5% en meer aan vragen. Dit is uiteraard ook zwart-wit gesteld. De winstmarges van grote bedrijven zijn procentueel ook niet erg hoog maar als ze door 0.01% al in moeilijkheden zouden geraken zijn ze financieel niet gezond. Zeker niet als die tax enkel zou geheven worden op de beurstransactie en niet op de individuele bedrijven. En tussen dit alles zit dan nog eens de politiek. Hier verder over uitwijden zou niet passen in deze discussie. In elk geval heb ik waardering voor de prestaties van Kim, je moet het maar doen hier in België en zeker in Vlaanderen en zeker met tennis.