Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moeten kindermoordenaars volle straf uitzitten?
ja 55 83,33%
nee 1 1,52%
andere 10 15,15%
Aantal stemmers: 66. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2006, 15:47   #61
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Je zou Dredging steekpenningen kunnen geven om ze 'per vergissing' onder te spuiten, die eilandjes, met kindermoordenaars en al, dan moeten we geen navettes meer inleggen.
Dan gaan die sukkels van amnestie u wel een slecht rapport geven zulle, ...

allé da zullen ze nu ook wel al doen... (die gaan we dus ook wa steekpenningen moeten geven... ) ofwel, mee de navette op...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 15:49   #62
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
8)

Ik denk dat t aan zijn voer en aan de medicament ligt, die erop moeten, ...

Anders loopt hij bij wijze van spreken, leeg, om t een t voorkomen hebde een overmatige methaan productie, ik heb er al aan gedacht om het gas op te vangen, en het op het net te stoppen, ik weet zeker dat ik dan zo goed als gratis kan verwarmen...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 16:11   #63
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Excuseer . Maar waar het hart vol van is, loopt de mond over .
Pfffffffffffffffff
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 17:37   #64
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Eergisteren op Lichtpunt (Canvas) ging het over onafhankelijke journalistiek. Procentueel zijn er opvallend veel kinderen onder de slachtoffers, kennelijk hoor je dat niet bij de embedded press. Het is dan ook niet verwonderlijk dat Amerikaanse troepen opzettelijk de onafhankelijke pers beschieten.

En anders moet je maar eens kijken op brusselstribunal-site. Meer dan info genoeg.
How how. Er sterven idd elke dag burgers en kinderen door bomaanslagen! Niet door amerikaanse kindermoordenaars é.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 17:40   #65
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
De meeste "familiemoordenaars" (moorden die in het familiaal milieu hebben plaatsgevonden) ...

?????
Waarom is een moord dat in familie gebeurt een reden voor strafvermindering?

Als reactie op het 2de stukje...als jij vind dat moord binnen familie een reden is voor strafvermindering...waarom geen vermindering van de boete voor te snel rijden binnen de eigen gemeente bv? Waarom enkel strafvermindering voor net die straffen die het zwaarste zijn in onze samenleving? De echte criminelen kunnen strafvermindering krijgen en de gewone burger moet elke keer zonder pardon de volle pot betalen.

Laatst gewijzigd door illwill : 23 mei 2006 om 17:40.
Oud 23 mei 2006, 22:34   #66
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
L'Ile du Diable, is dat het eiland Dreyfus gedeporteerd is?
jawel, een eilandje omringd door koraal en haaien,waar de politieke gevangenen gescheiden van de ordinaire boeven, verbannen moesten leven. Frankrijk had inderdaad een paar politieke gevangenen in die tijd, en dat was hun lot.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 08:56   #67
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Waarom is een moord dat in familie gebeurt een reden voor strafvermindering?
Waarom niet? De omstandigheden van familiale moorden zijn vaak totaal verschillend dan de omstandigheden van andere moorden, waardoor het risico op recidive in zo'n gevallen ongeveer nul is.

Gezien ik een straf niet beschouw als een wraakmiddel, heb ik er geen problemen mee dat ze hun straf niet volledig uitzitten, rekening houdend met de doelen van de voorwaardelijke invrijheidstellingen.

Citaat:
Als reactie op het 2de stukje...als jij vind dat moord binnen familie een reden is voor strafvermindering...waarom geen vermindering van de boete voor te snel rijden binnen de eigen gemeente bv? Waarom enkel strafvermindering voor net die straffen die het zwaarste zijn in onze samenleving? De echte criminelen kunnen strafvermindering krijgen en de gewone burger moet elke keer zonder pardon de volle pot betalen.
Nu begrijp ik wat je bedoelt.

*Voor de duizendste keer* De voorwaardelijke invrijheidstelling is geen premie voor "goed gedrag" (de voorwaarden om onder VI te vallen gaan véél verder dan gewoon "gedrag tijdens detentie") en is geen "gratis strafvermindering". Het is een systeem die een tussenstap tussen volledige detentie en volledige vrijheid mogelijk maakt. Bedoeling is de veroordeelde een tijdlang onder toezicht te houden en hem te begeleiden tijdens zijn proefperiode om het risico op recidive te beperken.

Bij boetes en werkstraffen heb je natuurlijk geen vrijheidsberoving en is die tussenstap niet nodig. Daarom dat zo'n systeem niet bestaat. Er bestaat wel een vorm van strafvermindering dankzij koninklijke genade (en dat is pas een échte strafvermindering).
Oud 24 mei 2006, 10:10   #68
eno2
Banneling

Standaard

'Echte' strafvermindering of niet, als je na één derde van je termijn vrijkomt als kindermoordenaar, dan is dat een gevoelige reële strafvermindering. Het is ook een regelrechte schande die terecht sociaal alarm veroorzaakt. Een niet alleen bij kindermoordenaars. en niet alleen bij ouders.
Oud 24 mei 2006, 13:02   #69
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
'Echte' strafvermindering of niet, als je na één derde van je termijn vrijkomt als kindermoordenaar, dan is dat een gevoelige reële strafvermindering. Het is ook een regelrechte schande die terecht sociaal alarm veroorzaakt. Een niet alleen bij kindermoordenaars. en niet alleen bij ouders.
1. Is het probleem het principe van voorwaardelijke invrijheidstelling, of de datum ervan?
De discussie is totaal anders naargelang het antwoord...

2. Waarom enkel voor kindermoordenaars?
Denk je dat de kinderen, ouders, broers, zusters niet even hard lijden wanneer een volwassene vermoord wordt?
Denk je dat er geen slachtoffers zijn van ander feiten dan moord die levenslange littekens zullen dragen?

Ter info: kindermoordenaars (behalve als het om hun eigen kind gaat), zijn bij degenen die het minst voorwaardelijk vrij komen.
Oud 24 mei 2006, 16:01   #70
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
1. Is het probleem het principe van voorwaardelijke invrijheidstelling, of de datum ervan?
De discussie is totaal anders naargelang het antwoord...

Denk je dat de kinderen, ouders, broers, zusters niet even hard lijden wanneer een volwassene vermoord wordt?
Denk je dat er geen slachtoffers zijn van ander feiten dan moord die levenslange littekens zullen dragen?

Ter info: kindermoordenaars (behalve als het om hun eigen kind gaat), zijn bij degenen die het minst voorwaardelijk vrij komen.
Persoonlijk vind ik de laksheid van justitie en gerecht bij halsmisdrijven
een weg te werken ongewenstheid en ik zou zeker niet treuren om de wet
Lejeune, als hij in dit departement het eerst buiten werking moest gesteld worden, bij kindermoorden en een paar andere even of meer abjecte categorieên.
Oud 24 mei 2006, 16:02   #71
Rogier
Banneling

Rogier's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
De perceptie van de maatschappij! Waarschijnlijk gaat men er van uit dat volwassenen altijd wel een gedeelde schuld hebben. Recht gaat over schuld en verantwoordelijkheid. Het bewust doden van een kind kent geen verschoning.

Rogier
Rogier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 17:32   #72
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom niet? De omstandigheden van familiale moorden zijn vaak totaal verschillend dan de omstandigheden van andere moorden, waardoor het risico op recidive in zo'n gevallen ongeveer nul is.
Dat de omstandigheden verschillend zijn kan ik volgen maar waarom ze daarom minder gestraft moeten worden voor dezelfde feiten niet. Zolang er nog andere familieleden overschieten en indien hij weer een overtuiging vind om moord te plegen is het wederom prijs. Indien we gaan kijken naar de omstandigheden...waar eindigd het dan. Voorbeeld. Iemand krijgt voor moord 20 jaar. Goed gedrag..de helft er vanaf. Een ander...goed gedrag en het was een familielid en er waren bepaalde omstandigheden...nog enkele jaren eraf. Goed gedrag, bepaalde omstandigheden, vooruitzicht op werk...nog wat jaren eraf...waar stopt het?

Citaat:
Gezien ik een straf niet beschouw als een wraakmiddel, heb ik er geen problemen mee dat ze hun straf niet volledig uitzitten, rekening houdend met de doelen van de voorwaardelijke invrijheidstellingen.
Ik beschouw het ook niet als wraakmiddel, gewoon een gevolg van de daden. If you can't do the time, don't do the crime.

Nu begrijp ik wat je bedoelt.

Citaat:
*Voor de duizendste keer* De voorwaardelijke invrijheidstelling is geen premie voor "goed gedrag" (de voorwaarden om onder VI te vallen gaan véél verder dan gewoon "gedrag tijdens detentie") en is geen "gratis strafvermindering". Het is een systeem die een tussenstap tussen volledige detentie en volledige vrijheid mogelijk maakt. Bedoeling is de veroordeelde een tijdlang onder toezicht te houden en hem te begeleiden tijdens zijn proefperiode om het risico op recidive te beperken.
Ik snap gewoon niet dat je nog van goed gedrag kan spreken na het plegen van een moord. Zowiezo kan je zien dat de huidige straffen en heel het systeem (op sommige vlakken straffeloosheid) totaal niet werkt. Als de criminaliteit zo blijft stijgen zoals de laatste 15 jaar...dan zitten we in 2021 serieus in de penarie. Meer een wild west zoals in amerika nu.

Citaat:
Bij boetes en werkstraffen heb je natuurlijk geen vrijheidsberoving en is die tussenstap niet nodig. Daarom dat zo'n systeem niet bestaat. Er bestaat wel een vorm van strafvermindering dankzij koninklijke genade (en dat is pas een échte strafvermindering).
Dat het niet bestaat weet iedereen. De vraag was waarom deze niet bestaat. Het gaat puur om de straf, vrijheidsberoving of niet, waarom enkel voor de zwaarste feiten cadeau's geven bij goed gedrag? Dit zijn trouwens ook dingen die zorgen voor verzuring van onze maatschappij. De brave, werkende burger krijgen nooit cadeau's voor niets terwijl criminelen die het verkloten langs alle kanten cadeau's krijgen en geholpen worden.
Oud 24 mei 2006, 19:22   #73
strijder
Burgemeester

strijder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
kindermoordenaars moeten NOOIT meer vrijkomen.Dat kind is toch ook voor altijd dood!
Ik sluit mij voldig aan bij u mening
Oud 24 mei 2006, 19:26   #74
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
kindermoordenaars moeten NOOIT meer vrijkomen.Dat kind is toch ook voor altijd dood!
Dedoel je Hans Vanthemsche? Die zal niet lang zitten

Laatst gewijzigd door filosoof : 24 mei 2006 om 19:28.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 19:29   #75
strijder
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dedoel je Hans Vanthemsche?
Ik bedoel alle kinder moordenaars,verkrachters,als ook ook moordenaars van volwassenen,en sexuele daders
Oud 24 mei 2006, 20:04   #76
Bokkerijder
Provinciaal Gedeputeerde

Bokkerijder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijder Bekijk bericht
Ik bedoel alle kinder moordenaars,verkrachters,als ook ook moordenaars van volwassenen,en sexuele daders
hmm, waarom werd Bush dan niet eens gearresteerd toen hij in België kwam ? zo'n massamoordenaar zou hier toch wel 10.000 keer levenslang moeten krijgen, vind je niet ?
Bokkerijder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 20:41   #77
strijder
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkerijder Bekijk bericht
hmm, waarom werd Bush dan niet eens gearresteerd toen hij in België kwam ? zo'n massamoordenaar zou hier toch wel 10.000 keer levenslang moeten krijgen, vind je niet ?
goot gelijk bush is nu éénmaal een grote lul
Oud 2 augustus 2006, 11:07   #78
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Bokkerijder
Omdat België een filiaal is van het CIA.

Laatst gewijzigd door eno2 : 2 augustus 2006 om 11:07.
Oud 2 augustus 2006, 11:17   #79
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijder Bekijk bericht
't zal hier leeg zijn, zonder al die mannen
Oud 2 augustus 2006, 19:20   #80
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Proficiat, kan geen commentaar op worden gegeven.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be