![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten kindermoordenaars volle straf uitzitten? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
55 | 83,33% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,52% |
andere |
![]() ![]() ![]() |
10 | 15,15% |
Aantal stemmers: 66. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
allé da zullen ze nu ook wel al doen... (die gaan we dus ook wa steekpenningen moeten geven... ) ofwel, mee de navette op... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat t aan zijn voer en aan de medicament ligt, die erop moeten, ... Anders loopt hij bij wijze van spreken, leeg, om t een t voorkomen hebde een overmatige methaan productie, ik heb er al aan gedacht om het gas op te vangen, en het op het net te stoppen, ik weet zeker dat ik dan zo goed als gratis kan verwarmen... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als reactie op het 2de stukje...als jij vind dat moord binnen familie een reden is voor strafvermindering...waarom geen vermindering van de boete voor te snel rijden binnen de eigen gemeente bv? Waarom enkel strafvermindering voor net die straffen die het zwaarste zijn in onze samenleving? De echte criminelen kunnen strafvermindering krijgen en de gewone burger moet elke keer zonder pardon de volle pot betalen.
Laatst gewijzigd door illwill : 23 mei 2006 om 17:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() jawel, een eilandje omringd door koraal en haaien,waar de politieke gevangenen gescheiden van de ordinaire boeven, verbannen moesten leven. Frankrijk had inderdaad een paar politieke gevangenen in die tijd, en dat was hun lot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gezien ik een straf niet beschouw als een wraakmiddel, heb ik er geen problemen mee dat ze hun straf niet volledig uitzitten, rekening houdend met de doelen van de voorwaardelijke invrijheidstellingen. Citaat:
*Voor de duizendste keer* De voorwaardelijke invrijheidstelling is geen premie voor "goed gedrag" (de voorwaarden om onder VI te vallen gaan véél verder dan gewoon "gedrag tijdens detentie") en is geen "gratis strafvermindering". Het is een systeem die een tussenstap tussen volledige detentie en volledige vrijheid mogelijk maakt. Bedoeling is de veroordeelde een tijdlang onder toezicht te houden en hem te begeleiden tijdens zijn proefperiode om het risico op recidive te beperken. Bij boetes en werkstraffen heb je natuurlijk geen vrijheidsberoving en is die tussenstap niet nodig. Daarom dat zo'n systeem niet bestaat. Er bestaat wel een vorm van strafvermindering dankzij koninklijke genade (en dat is pas een échte strafvermindering).
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() 'Echte' strafvermindering of niet, als je na één derde van je termijn vrijkomt als kindermoordenaar, dan is dat een gevoelige reële strafvermindering. Het is ook een regelrechte schande die terecht sociaal alarm veroorzaakt. Een niet alleen bij kindermoordenaars. en niet alleen bij ouders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De discussie is totaal anders naargelang het antwoord... 2. Waarom enkel voor kindermoordenaars? Denk je dat de kinderen, ouders, broers, zusters niet even hard lijden wanneer een volwassene vermoord wordt? Denk je dat er geen slachtoffers zijn van ander feiten dan moord die levenslange littekens zullen dragen? Ter info: kindermoordenaars (behalve als het om hun eigen kind gaat), zijn bij degenen die het minst voorwaardelijk vrij komen.
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
een weg te werken ongewenstheid en ik zou zeker niet treuren om de wet Lejeune, als hij in dit departement het eerst buiten werking moest gesteld worden, bij kindermoorden en een paar andere even of meer abjecte categorieên. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Rogier |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nu begrijp ik wat je bedoelt. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Burgemeester
|
![]() Ik sluit mij voldig aan bij u mening
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() Dedoel je Hans Vanthemsche? Die zal niet lang zitten
Laatst gewijzigd door filosoof : 24 mei 2006 om 19:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Burgemeester
|
![]() Ik bedoel alle kinder moordenaars,verkrachters,als ook ook moordenaars van volwassenen,en sexuele daders
![]() |
#76 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() hmm, waarom werd Bush dan niet eens gearresteerd toen hij in België kwam ? zo'n massamoordenaar zou hier toch wel 10.000 keer levenslang moeten krijgen, vind je niet ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Omdat België een filiaal is van het CIA.
Laatst gewijzigd door eno2 : 2 augustus 2006 om 11:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#80 |