Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2006, 10:14   #61
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Nu neemt ge uzelf voor het wereldgeweten! Praise the Lord! Hallelujah!
Van 'Wereldgeweten': NIETS...

Het probleem voor oprechte voorstanders van een onafhankelijk Vlaanderen is het schrikbeeld, opgezadeld te zitten met een uiterst-Rechts VB dat dan de plak zwaait.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 10:38   #62
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Van 'Wereldgeweten': NIETS...

Het probleem voor oprechte voorstanders van een onafhankelijk Vlaanderen is het schrikbeeld, opgezadeld te zitten met een uiterst-Rechts VB dat dan de plak zwaait.
Als "oprechte" voorstander had je het natuurlijk en petit comité gehouden en met wat ons-kent-ons tooghangers de Vlaamse revolutie gepredikt.

Het Vlaams Blok/Belang heeft verdorie de Vlaamse Zaak bekend gemaakt bij de modale Vlaming en op de politieke agenda gezet! Dat jij nu de grootste Vlaams-nationale partij met dezelfde argumenten van de belgiscisten bekampt zegt genoeg! Maar ja, hoe langer we de Vlaamse Onafhanklijkheid rekken (van verraad naar verraad) hoe langer we aan de Belgische vetpotten kunnen zitten nietwaar!

Laatst gewijzigd door jan hyoens : 24 mei 2006 om 10:39.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 10:45   #63
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Vlaams Blok/Belang heeft verdorie de Vlaamse Zaak bekend gemaakt bij de modale Vlaming en op de politieke agenda gezet!
Dat is jouw vertaling van de Vlaamse Zaak. De bedoeling van Vlaams-nationalisten is echter nooit geweest een a priori VB-vlaanderen te verkondigen.

Dat de "modale" Vlaming de Vlaamse Zaak nooit gekend heeft is grofweg fout. De VU had trouwens in de jaren '70 reeds 20% van de stemmen terwijl er toen geen gijzeling was van de politiek door de migrantenproblematiek.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 10:59   #64
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Dat is jouw vertaling van de Vlaamse Zaak. De bedoeling van Vlaams-nationalisten is echter nooit geweest een a priori VB-vlaanderen te verkondigen.
Hallo! We leven in een democratie en als het VB een meerderheid haalt zullen we in een VB-Vlaanderen wonen! Maar vooraleer je hier weer met schuim op de lippen gaat tieren van "zie je wel, feschisme!!!!" moet ik dit hier relativeren; ten eerste is de kans dat het VB een meerderheid haalt onbestaande en dat weet ook de partijtop. Ten tweede: wat is een VB-Vlaanderen? het VB is juist onstaan omdat de VU toen de Vlaamse Zaak en haar kiezers had verraden in het Egmont-pact. Ik raad je aan om eens goed de geschiedenis te lezen van de Vlaamse Beweging, misschien ga je dan zo dommigheden zoals hierboven vermijden!

Citaat:
Dat de "modale" Vlaming de Vlaamse Zaak nooit gekend heeft is grofweg fout. De VU had trouwens in de jaren '70 reeds 20% van de stemmen terwijl er toen geen gijzeling was van de politiek door de migrantenproblematiek.
De VU haalde haar stemmen uit een grotendeels trouwe achterban, de VB heeft door het debat open te trekken naar andere items zoals de immigrateiproblematiek andere mensen laten kennis maken met de beweging en voor bloedvernieuwing gezorgd! Ikzelf kom niet uit een "Vlaams" nest maar ben door het VB Vlaams-nationalist geworden en zo zijn er talrijke anderen!
Oud 24 mei 2006, 11:07   #65
Steben

Standaard

Citaat:
Hallo! We leven in een democratie en als het VB een meerderheid haalt zullen we in een VB-Vlaanderen wonen!...

...Ten tweede: wat is een VB-Vlaanderen?...
U zegt het zelf.

Citaat:
het VB is juist onstaan omdat de VU toen de Vlaamse Zaak en haar kiezers had verraden in het Egmont-pact.
De meeste van die kiezers gingen toen niet eens naar VB. Egmontpact is trouwens nooit uitgevoerd. Klein historisch detail?

Citaat:
De VU haalde haar stemmen uit een grotendeels trouwe achterban
Ja maar, wat bedoel je nu eigenlijk? De VU heeft 20 jaar lang moeten vechten voor die stemmen. Die "trouwe" achterban kwam pas later.
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 24 mei 2006 om 11:07.
Oud 24 mei 2006, 11:15   #66
jan hyoens

Standaard

Citaat:
U zegt het zelf.
Inderdaad. maar ik ben er zeker van dat jij een andere invulling zult geven van een VB-Vlaanderen dan ik.

Citaat:
De meeste van die kiezers gingen toen niet eens naar VB. Egmontpact is trouwens nooit uitgevoerd. Klein historisch detail?
toen niet, nee! En gelukkig is het niet uitgevoerd maar de VU-top had toch via Schiltz getekend he! Ze zijn er later door het regime goed voor beloond!

Citaat:
Ja maar, wat bedoel je nu eigenlijk? De VU heeft 20 jaar lang moeten vechten voor die stemmen. Die "trouwe" achterban kwam pas later.
Ik ga hier nog zelf de geschiedenis van de Vlaamse beweging moeten schrijven zeker? luiaard! De VU heeft altijd al een zeker potentieel van stemmen gehad, maar door het klimaat van toen stemde die vooral CVP, geleidelijk aan zijn die kiezers weer naar het nest gekomen.
Oud 24 mei 2006, 11:22   #67
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Als "oprechte" voorstander had je het natuurlijk en petit comité gehouden en met wat ons-kent-ons tooghangers de Vlaamse revolutie gepredikt.

Het Vlaams Blok/Belang heeft verdorie de Vlaamse Zaak bekend gemaakt bij de modale Vlaming en op de politieke agenda gezet! Dat jij nu de grootste Vlaams-nationale partij met dezelfde argumenten van de belgiscisten bekampt zegt genoeg! Maar ja, hoe langer we de Vlaamse Onafhanklijkheid rekken (van verraad naar verraad) hoe langer we aan de Belgische vetpotten kunnen zitten nietwaar!
Ik ben al geen tooghanger meer sinds 1968
Oud 24 mei 2006, 12:48   #68
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Ik ben al geen tooghanger meer sinds 1968
Vandaar!
Oud 24 mei 2006, 12:59   #69
Steben

Standaard

Citaat:
Ik ga hier nog zelf de geschiedenis van de Vlaamse beweging moeten schrijven zeker? luiaard! De VU heeft altijd al een zeker potentieel van stemmen gehad, maar door het klimaat van toen stemde die vooral CVP, geleidelijk aan zijn die kiezers weer naar het nest gekomen.
Als dat klopt gaat dat toch ook op voor het VB he zeg! Waarom zou de VU toen bijna niks moeten gedaan hebben, terwijl het VB nu met z'n fantastische "opentrekken" van debatten plots al die mensen vlaams-nationalist zou maken gedurende 25 jaar.

Ik zie trouwens niet in waarom ik dan een luiaard genoemd zou moeten worden. Ik zie je zelf ook niet die geschiedenis neerpennen, en dat is doodgewoon omdat het niet nodig is.
leve de manmanman club
Oud 24 mei 2006, 13:14   #70
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Als dat klopt gaat dat toch ook op voor het VB he zeg! Waarom zou de VU toen bijna niks moeten gedaan hebben, terwijl het VB nu met z'n fantastische "opentrekken" van debatten plots al die mensen vlaams-nationalist zou maken gedurende 25 jaar.

Ik zie trouwens niet in waarom ik dan een luiaard genoemd zou moeten worden. Ik zie je zelf ook niet die geschiedenis neerpennen, en dat is doodgewoon omdat het niet nodig is.
Het is niet omdat het niet in uw kraam past dat het niet bestaat he! Wie denk je heeft het klimaat, waarin een groep als "in de warande" een vernietigend rapport kan schrijven voor belgie, gecreëerd? Van wie heeft het vorstenhuis schrik?.... Het VB wordt vervolgd enkel en alleen omdat zij alleen ooit Vlaanderen haar onafhankelijkheid kan schenken! Maar dat sommige kaakslagflamiganten dit niet graag zien omdat ze anders hun bestaansreden kwijt zijn is ons probleem niet!

Laatst gewijzigd door jan hyoens : 24 mei 2006 om 13:15.
Oud 24 mei 2006, 13:24   #71
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

VB zou al kunnen beginnen met een voorstel in het vlaams parlement.
Bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen hetzij federale kiezing wordt de vlamingen gevraagd of zij het verder bestaan van België verkiezen.
Dit voorstel heeft 0,0 kans van slagen maar zet weerom de onafhankelijkheid van Vlaanderen op het menu.
Het is dan maar aan de andere grote partijen: CD&V, NV-A, VLD, Spirit om hun kiezers duidelijk te maken waarom zij dit niet steunen.
Bovendien kan VB dan terug uit vaatje 2 tappen, VB moet ook vermijden dat nog enkel de vreemdelingen/allochtonen/veiligheidsproblematiek op hun agenda staat.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 24 mei 2006 om 13:25.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 13:28   #72
Steben

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Steben

Het is niet omdat het niet in uw kraam past dat het niet bestaat he! Wie denk je heeft het klimaat, waarin een groep als "in de warande" een vernietigend rapport kan schrijven voor belgie, gecreëerd? Van wie heeft het vorstenhuis schrik?.... Het VB wordt vervolgd enkel en alleen omdat zij alleen ooit Vlaanderen haar onafhankelijkheid kan schenken! Maar dat sommige kaakslagflamiganten dit niet graag zien omdat ze anders hun bestaansreden kwijt zijn is ons probleem niet!
Wat niet bestaat? Geschiedenis van de Vlaamse beweging? 'Tuurlijk bestaat die. Maar waar past die in jouw redenering?
Je komt hier vertellen dat het VB als enige keihard gewerkt heeft en als eentje ervoor gezorgd heeft dat 24% Vlamingen Vlaams-nationalist geworden zijn. Ik vind dat een arrogante leugen: Juist vanuit die geschiedenis.

Ik zie in jouw overigens compleet afwijkende laatste post dat jij er dus vanuit gaat dat het koningshuis ervan uitgaat dat het VB ooit de absolute meerderheid gaat halen? Het "omfloerste separatisme" waarvan recent sprake doelt dus op het VB?
leve de manmanman club
Oud 24 mei 2006, 13:32   #73
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
VB zou al kunnen beginnen met een voorstel in het vlaams parlement.
Bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen hetzij federale kiezing wordt de vlamingen gevraagd of zij het verder bestaan van België verkiezen.
Dit voorstel heeft 0,0 kans van slagen maar zet weerom de onafhankelijkheid van Vlaanderen op het menu.
Het is dan maar aan de andere grote partijen: CD&V, NV-A, VLD, Spirit om hun kiezers duidelijk te maken waarom zij dit niet steunen.
Bovendien kan VB dan terug uit vaatje 2 tappen, VB moet ook vermijden dat nog enkel de vreemdelingen/allochtonen/veiligheidsproblematiek op hun agenda staat.
hear hear ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 13:32   #74
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Vandaar!
Je kan zoveel tijd aan de toog doorbrengen als je wil, het zal de Natie Vlaanderen niet dichterbij brengen, integendeel.

(oei, ik zit hier in partijdiscussies-dat is nog erger dan aan de toog)

Laatst gewijzigd door eno2 : 24 mei 2006 om 13:33.
Oud 24 mei 2006, 13:33   #75
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat niet bestaat? Geschiedenis van de Vlaamse beweging? 'Tuurlijk bestaat die. Maar waar past die in jouw redenering?
Je komt hier vertellen dat het VB als enige keihard gewerkt heeft en als eentje ervoor gezorgd heeft dat 24% Vlamingen Vlaams-nationalist geworden zijn. Ik vind dat een arrogante leugen: Juist vanuit die geschiedenis.

Ik zie in jouw overigens compleet afwijkende laatste post dat jij er dus vanuit gaat dat het koningshuis ervan uitgaat dat het VB ooit de absolute meerderheid gaat halen? Het "omfloerste separatisme" waarvan recent sprake doelt dus op het VB?
laat één ding HEEEL duidelijk zijn, het VB heeft nooit omfloerst gedaan over haar separatisme !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 13:55   #76
jan hyoens

Standaard

Citaat:

zucht! je interpretatie klopt niet. Ik beweer niet dat het VB alleen verantwoordelijk is dat één miljoen Vlamingen Vlaams nationalist zijn geworden, wat trouwens overdreven is. Maar dat het VB welverantwoordelijk is voor het huidige klimaat waarin het bestaan van belgie door steeds meer mensen wordt in twijfel getrokken. En juist om die invloed te stoppen wordt het VB en enkel het VB de laatste jaren steeds meer aangevallen.
Oud 24 mei 2006, 13:56   #77
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Je kan zoveel tijd aan de toog doorbrengen als je wil, het zal de Natie Vlaanderen niet dichterbij brengen, integendeel.

(oei, ik zit hier in partijdiscussies-dat is nog erger dan aan de toog)
Verkoop hier dan geen toogpraat!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be