Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2006, 18:24   #61
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
In een openhartige en moedige open brief reageert Pieter Van Boxel op de blinde hetze die na de schietpartij in Antwerpen in pers en politiek is losgebarsten tegen het Vlaams Belang.

“Ik ben, als kleurling, het levende bewijs dat het Vlaams Belang géén racistische partij is”, schrijft Van Boxel scherp.

Pieter Van Boxel werd geboren in Indonesië en als baby geadopteerd door een Vlaams gezin. “Ik voel me Vlaming maar ik ben niet gegeneerd omdat ik bruin ben. Integendeel! Ondanks dit ben ik heel tevreden als actief kaderlid van het Vlaams Belang.”

Van Boxel merkt in zijn brief op dat hij in 2005 overstapte van de N-VA naar het Vlaams Belang. Hij kon zich niet langer verzoenen met het cordon sanitaire en het feit dat de N-VA-top met de Belgische machtspartij CD&V in de koffer dook, was de spreekwoordelijke druppel die de emmer deed overlopen.

“Alle Vlaamse kranten besteedden veel aandacht aan mijn overstap. Blijkbaar zijn de media en de opiniemakers mijn overstap nu (bewust of onbewust) gewoon of domweg vergeten”, klinkt het.
“Mijn overstap verliep zeer vlot! Ik werd er door de basis warm en oprecht welkom geheten. Ik heb de voorbije maanden heel wat partijactiviteiten en afdelingen bezocht. Overal waar ik kwam, voelde ik diezelfde welkom en warmte. Vele leden spraken mij aan, velen wensten mij proficiat, velen waren blij en ik was overal welkom. Ook in Antwerpen was het enthousiasme van de leden en militanten enorm groot.”

Waar Van Boxel ook kwam, overal kreeg hij de bevestiging van wat hij al lang wist. “Ik ben hier thuis en ik ben hier welkom”. Ook bij de Vlaams Belang Jongeren: “Ik was direct één van hen, ongeacht mijn bruine huidskleur”.

“Ik heb nog geen enkele seconde spijt gehad van mijn beslissing destijds”, schrijft Van Boxel nog. “Ook nu, wanneer de partij het moeilijker heeft, voel ik mij nog steeds thuis binnen de partij. Ik ben heel tevreden over de manier waarop mijn partij is omgegaan met de dramatische feiten en vooral met de grote wervelstorm die er de laatste weken ontstaan is.
Ik ben dan ook heel fier en blij, lid te mogen zijn van het Vlaams Belang. Mijn conclusie is duidelijk: Het Vlaams Belang is géén racistische partij en ik ben daar een levend voorbeeld van.”

Het is goed dat Pieter Van Boxel de om ter hardst schreeuwende opiniemakers nog eens met de neus op de feiten drukt. Maar de kans dat u zijn eerlijke reactie terug kan vinden in uw krant is klein zoniet onbestaande. Want dat past nu eenmaal niet in het eenzijdige plaatje dat pers en politiek hebben uitgetekend…

De volledige tekst van de brief kan u vinden op de persoonlijke webstek van Pieter Van Boxel: http://groups.msn.com/pietervanboxel
conclusie: heyt VB is een partij als een ander dat zijn principes inslikt om mee aan de vetpotten te kunnen zitten en haar vriendjes aan baantjes te kunnen helpen.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 18:43   #62
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Was Heydrich dan het bewijs dat de NSDAP niet anti-semitisch was ofzo?

Het VB is niet echt racistisch, maar nationalistische partijen hebben wel de neiging om scapegoats/externe vijanden te zoeken (en vinden) vermits problemen nooit bij het eigen volk kunnen liggen.
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 18:51   #63
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
conclusie: heyt VB is een partij als een ander dat zijn principes inslikt om mee aan de vetpotten te kunnen zitten en haar vriendjes aan baantjes te kunnen helpen.
Idd, dat is het lot van elke grote partij. De naïevelingen die op het VB stemmen omdat dit de enige partij is die nog niet heeft kunnen bewijzen dat ze even erg is als het establishment waartegen ze zich zgn 'afzet', zullen vroeg of laat met de neus op de feiten gedrukt worden.
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 18:43   #64
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K Bekijk bericht
Was Heydrich dan het bewijs dat de NSDAP niet anti-semitisch was ofzo?

Het VB is niet echt racistisch, maar nationalistische partijen hebben wel de neiging om scapegoats/externe vijanden te zoeken (en vinden) vermits problemen nooit bij het eigen volk kunnen liggen.

Is het mogelijk "een beetje zwanger" te zijn ? Antw : Neen
Is het mogelijk "een beetje racistisch" te zijn ? Antw : Neen

Ik weet : er zijn VB-ers die geen "eigen volk" zijn en die roepen even hard als alle anderen "Eigen volk eerst" - doet me denken aan die joodse oud-strijders uit WO I die ook altijd fervente duitse "Nationalisten" waren en zeer verwxonderd moesten ondervinden dat "Wer Jude ist bestimme ich" plots ook op hen sloeg.
Oud 29 mei 2006, 07:05   #65
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
wat is het mannelijk van excuustruus ?
excuusguus....
Oud 29 mei 2006, 08:27   #66
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht

Is het mogelijk "een beetje zwanger" te zijn ? Antw : Neen
Is het mogelijk "een beetje racistisch" te zijn ? Antw : Neen

Ik weet : er zijn VB-ers die geen "eigen volk" zijn en die roepen even hard als alle anderen "Eigen volk eerst" - doet me denken aan die joodse oud-strijders uit WO I die ook altijd fervente duitse "Nationalisten" waren en zeer verwxonderd moesten ondervinden dat "Wer Jude ist bestimme ich" plots ook op hen sloeg.

Natuurlijk kun je meer of minder racistisch zijn.

Eigen volk eerst? Zeer zeker!

Onder eigen volk versta ik (en velen met mij), iedereen, ongeacht zijn of haar huidskleur, degenen die zich aanpassen aan onze normen, zeden en gewoonten, en die hun godsdienstige beleving ondergeschikt maken aan de wetten van ons volk.

Pieter Van Boxel is iemand van ons eigen volk. Ik hoop voor hem een grote toekomst in het Vlaams Belang.

Multiraciaal? Ja! Multicultureel? neen!
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2006, 12:38   #67
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht

Google kan wonderen doen, hoor...

http://www.groene.nl/1996/29/tl_spele.html
Bedankt. Over rare situaties gesproken . Werden die joodse atleten dan na de Olympische Spelen terug in hun verbanningsoorden gedaan?
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2006, 13:32   #68
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Juist ja, maar het VB sprak voor 2004 nu net over het multiraciale als vijand (tot 1996 officieel hoofdpunt) en nu over de multicultuur als vijand. Wat is het nu zeg? En wat zeg jij dan?

De enige multicultuur die ik mogelijk zie is idd de monocultuur van rechten en plichten, van een vrijheid binnenin een gemeenschappelijk kader. De cultuur van zowel echte tolerante in plaats van het hypocriete door-de-vingers-zien als van respect hebben voor de grote gemene culturele plichten.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 29 mei 2006 om 13:34.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2006, 14:19   #69
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Juist ja, maar het VB sprak voor 2004 nu net over het multiraciale als vijand (tot 1996 officieel hoofdpunt) en nu over de multicultuur als vijand. Wat is het nu zeg? En wat zeg jij dan?

De enige multicultuur die ik mogelijk zie is idd de monocultuur van rechten en plichten, van een vrijheid binnenin een gemeenschappelijk kader. De cultuur van zowel echte tolerante in plaats van het hypocriete door-de-vingers-zien als van respect hebben voor de grote gemene culturele plichten.
Je spreekt terecht in de verleden tijd. Het multiraciale als vijand leeft gelukkig almaar minder in de harten van de Antwerpenaar.
Er is echter niemand die zegt dat jij de Heer moet danken omdat jouw dochter met een neger thuis komt. Niemand mag en kan verplicht worden om een Jodenvriend te worden, misschien willen ze dat niet eens. Maar mensen die ons niets in de weg leggen moet je met rust laten, en liefst het voordeel van de twijfel gunnen.
God heeft evenveel werk gehad aan het in elkaar steken van een bruine en een witte. God heeft geen minderwaardige mensen gemaakt.
En geloof je niet in God? Niets in de natuur leert ons dat er rassen zijn die minder bedeeld zijn met die typische menselijke eigenschappen die dieren niet hebben (intelligentie, gevoel voor humor, medeleven, zelfbewustzijn, vergevingsgezindheid enzovoort.)

Er bestaan alleen maar minderwaardige ideologieën en godsdiensten.

Oud 29 mei 2006, 14:33   #70
Steben

Standaard

Citaat:
Je spreekt terecht in de verleden tijd. Het multiraciale als vijand leeft gelukkig almaar minder in de harten van de Antwerpenaar.
Er is echter niemand die zegt dat jij de Heer moet danken omdat jouw dochter met een neger thuis komt. Niemand mag en kan verplicht worden om een Jodenvriend te worden, misschien willen ze dat niet eens. Maar mensen die ons niets in de weg leggen moet je met rust laten, en liefst het voordeel van de twijfel gunnen.
God heeft evenveel werk gehad aan het in elkaar steken van een bruine en een witte. God heeft geen minderwaardige mensen gemaakt.
En geloof je niet in God? Niets in de natuur leert ons dat er rassen zijn die minder bedeeld zijn met die typische menselijke eigenschappen die dieren niet hebben (intelligentie, gevoel voor humor, medeleven, zelfbewustzijn, vergevingsgezindheid enzovoort.)

Er bestaan alleen maar minderwaardige ideologieën en godsdiensten.

Het 70-puntenplan blijft echter in de maag steken van het VB; het zal er ooit eens uitkomen en het zal niet uit de verteerde uitgang komen.
leve de manmanman club
Oud 29 mei 2006, 14:45   #71
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het 70-puntenplan blijft echter in de maag steken van het VB; het zal er ooit eens uitkomen en het zal niet uit de verteerde uitgang komen.
dat 70-puntenplan heeft al een leven op zichzelf! 8)
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2006, 14:47   #72
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de maag van een handjevol VB'ers, ja. Maar de voor het gros van de kiezers zijn de hardste pitten uitgespuwd en is er hoop dat sommige punten nog worden uitgevoerd. Bovendien zijn er meerdere zaken op dat verlanglijstje, zij het in verkapte vorm, door Paars uitgevoerd. Vraag me nu niet om daar een verslag van te maken. Het zou onvolledig zijn. Anderen hier zullen dat beter kunnen.
Oud 29 mei 2006, 15:54   #73
Steben

Standaard

Citaat:
In de maag van een handjevol VB'ers, ja. Maar de voor het gros van de kiezers zijn de hardste pitten uitgespuwd en is er hoop dat sommige punten nog worden uitgevoerd. Bovendien zijn er meerdere zaken op dat verlanglijstje, zij het in verkapte vorm, door Paars uitgevoerd. Vraag me nu niet om daar een verslag van te maken. Het zou onvolledig zijn. Anderen hier zullen dat beter kunnen.
Het 70-punten gaat onder andere uit van een monoraciaal Vlaanderen en van het afnemen van nationaliteit van 2e en 3e generatie. Dat dit puur racisme is geeft iedereen toe.

U zegt het zelf: Paars heeft inderdaad bepaalde punten uitgevoerd, maar dat zijn juist niet de punten die voor demonisatie zorgen. Dat Dewinter het plan achter de donkerste hoekjes in z'n hoofd bijhoudt, heeft ook niks met de uitgevoerde punten te maken. Blijven kiezen voor het VB ondanks het overnemen van de ene punten, is duidelijk kiezen voor die andere.
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 29 mei 2006 om 15:56.
Oud 29 mei 2006, 16:04   #74
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U zegt het zelf: Paars heeft inderdaad bepaalde punten uitgevoerd, maar dat zijn juist niet de punten die voor demonisatie zorgen.
Dat is een grote leugen. Daar valt zelfs een boek over te schrijven.

Oud 29 mei 2006, 16:26   #75
Steben

Standaard

Citaat:
Dat is een grote leugen. Daar valt zelfs een boek over te schrijven.

Citaat:
Vraag me nu niet om daar een verslag van te maken. Het zou onvolledig zijn. Anderen hier zullen dat beter kunnen
Ok dan. Noem dan iemand die het beter kan jij?
leve de manmanman club
Oud 29 mei 2006, 20:19   #76
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok dan. Noem dan iemand die het beter kan jij?
Ik verwijs naar onze website waar men het om de haverklap heeft over de schaamteloosheid waarmee onze tegenstanders met voorstellen voor de dag komen waarvoor de drie vzw's van het Vlaams Belang veroordeeld zijn.

http://www.vlaamsbelang.org/
Oud 30 mei 2006, 12:48   #77
samaey
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
“Ik ben, als kleurling, het levende bewijs dat het Vlaams Belang géén racistische partij is”, schrijft Van Boxel scherp.
Haha ! Wat een slappe propaganda ! Eén excuusmigrant wast het VB nog niet wit hoor.

Misschien kan hij de volgende keer zeggen : "Ik ben als kleurling het levende bewijs dat de meeste VB stemmers totaal verward en misleid zijn en absoluut geen benul hebben van de politieke agenda van het VB."
Oud 30 mei 2006, 19:06   #78
leeuw
Burger

leeuw's schermafbeelding

Standaard

Bedankt voor de steun voor mij en voor de partij die heel wat forumgebruikers hebben gegeven.

Zowel via dit forum als via mail.
leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2006, 21:56   #79
leeuw
Burger

leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Als ik me niet vergis is die uitspraak 15 jaar oud.
In die 15 jaar is er al heel wat veranderd.
Ik heb zeer goede contacten met Filip Dewinter hoor
Oud 8 juni 2006, 08:32   #80
groen!?
Provinciaal Statenlid

groen!?'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
excuusguus....

alibi ali

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be