![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is wel vaker een argument van imperiale machten om een land te gaan (her)bezetten. Meestal is de chaos wel mede gecreëerd of toch gesteund door die landen om dat zo uit te spelen of om er alleszins zelf van te profiteren maar dat zeggen ze er natuurlijk niet bij. Dat was wat ik bedoelde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
|
![]() En natuurlijk heb je ook meer en meer het probleem dat bondgenoten van Westerse (staats)machten een andere weg opgaan of door een staatsgreep of echt volksverzet de macht verliezen. Meestal komt het door het Westen geleverde wapenarsenaal dan in handen van die nieuwe machthebbers en al moge dezen aanvankelijk misschien goede bedoelingen hebben, vaak ontstaan daaruit ook weer nieuwe dictaturen (vaak dan weer opgepikt door Westerse staten of nu de nieuwe geopolitieke tegenstanders) die dan wel eens andere landen binnenvallen of terroriseren uit staatsbelang. Zo krijg je ook rivaliteit tussen ex-kolonies e.d. wat natuurlijk ook extra problemen meebrengt voor nationaal verzet in elk afzonderlijk land. enz. Het ligt allemaal vrij moeilijk en een groot probleem lijkt mij het teveel aan wapens en de mensen die deze in handen hebben of die deze mensen 'sturen'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
|
![]() Laten we jouw theorie eens testen. We halen alle VN(en andere)-troepen weg, stoppen alle financiële en structurele steun (en bemoeienis) en roepen een halt toe aan alle immigratie van deze landen. Dan zullen we zien wat er van Afrika komt.
Wist je trouwens dat de Chinezen zich ook beginnen te roeren in Afrika? Ik heb er onlangs een artikel over gelezen. Ik vind het niet meteen terug, maar één citaat van een Afrikaan bleef me bij: "Als de Chinezen investeren stellen ze geen eisen rond mensenrechten of democratie zoals de westerlingen, dat maakt het makkelijker". Wil je dat dit soort westerse bemoeienissen moeten ophouden? Of zijn het toch die duivelse westerse bedrijven (gesteund door hun overheden), die de plaatselijke bevolking uitbuiten en tegen elkaar opzetten? Wat wil je dan, moeten alle investeringen stopgezet worden? Zal dat positief zijn voor de Afrikanen? Ik ben het eens dat als er iets ten goede gaat veranderen, het van de Afrikanen zelf moet komen, anders is het maar schijn. Maar ik zie het er eerlijk gezegd voorlopig nog niet van komen. Zonder het 'imperialistische' en 'uitzuigende' westen zou het er waarschijnlijk NOG tien keer erger zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() Dat over de Chinezen heb ik ook ergens gehoord en bevreesd me ook wel.
(Waarom een halt toe roepen aan migratie?) Ik weet ten eerste niet of het ooit mogelijk is om alles van inmenging en onderonsjes te stoppen (wij blijven alleszins economisch afhankelijk van zeer veel grondstoffen en arbeidskrachten in die regio's), ik dicht ten tweede de VN misschien toch een rol toe alhoewel ik daar zeer skeptisch tegenover sta maar het is misschien wel de enige instelling die een militair apparaat humanitair kan inzetten alhoewel daarvoor dan meestal weer niet veel wil bij de VN-leden is, ten derde heb ik in mijn voorgaande post ook geschreven dat de ex-kolonies ook onderling hun wapens wel nog eens lange tijd zouden kunnen gaan inzetten voor dit of dat belang waardoor ik niet direct iets zie verbeteren spijtig genoeg (uiteindelijk zijn die samenlevingen vaak ook helemaal niet nationaal gericht e.d. en heeft men die regio's voor een groot deel ook van 'ons' afhankelijk 'gemaakt'), ... Ik weet het eigenlijk niet goed meer, de wereld 'wordt' me te complex ![]() Misschien heeft u toch wel gelijk in uw laatste alinea. Toch ook ontwikkelingshulp is bijv. weer niet altijd wat het is enz enz [SIZE=1](Mag ik mij anders excuseren voor het niet zo goed meer weten en onduidelijk zijn en misschien in sommigen hun ogen ook terugkrabbelen.)[/SIZE] Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 28 mei 2006 om 20:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
U waagt uw leven om tot hier te komen, hopend op een betere toekomst. Wij begrijpen u, en wij steunen u. U bent hier zeer welkom, want wij hebben u hard nodig, zowel om voor ons werk te doen dat wij niet graag doen, als om onze maatschappij te verrijken. Maar mogen wij u toch waarschuwen? Verwacht niet dat u hier een gelukkig en stressloos levent kunt opbouwen want multikul Paus Olievlek haat jullie Gelieve dus op in de Kerk een kogelvrij vest te vragen, voor wil u rustig in het park een boek gaan lezen, of de kleine uitlaten. Wij proberen Congolezen een aantal van uw waarden bij te brengen. Maar velen slagen niet in de inburgeringscursus. Pas recentelijk zijn we overgegaan tot de onmiddellijke deportatie van alle zwarte stresskonijnen en potentiële racistische moordenaars. We hebben echter niet genoeg vliegtuigen, dus gelieve uw geduld te bewaren. We werken eraan. Uw dienaar Multicul paus Olievlek
![]() |
![]() |
#67 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Anglosaxon no understand no stoopid Belgian who drink too much Duvel. |
|
![]() |
![]() |